Jag har ägt diverse högtalare utav olika märken men aldrig varit så nöjd som med Logitech Z5500, dels för att priset inte är på tok för högt och för att ljudet som du får utav dem är värt pengarna.
Jag kopplade in precis allt till högtalarna, Datorn, Xboxet, TV/DVD, Radion/Microstero, MP3spelare, Mobiltelefon (med lite modifikation av kablar) och portabel DVDspelare. Ljudet var lika bra på samtliga enheter utom mobilen där kabelmodden sabbade lite av ljudet.
Visst är basen skoj att ha, dunka dunka oavsett vad för musik man spelar eller vilken film man ser på - bästa av allt var när man lirade t ex CSS, COD eller BF2. All skottlossning, alla explosioner, flygplan eller stridsvagnar...det ljudet fick t o m grannarna att undra vad fan som händer
Körde ljudet mot Bose högtalare, visst är ljudet inte lika rent som i Bose - men vem pröjsar 7000 kr för ett par 2.1 när du får 2 st Z5500 5.1 THX för samma pris?
Nackdelen med högtalarna, om de placeras i ett trångt utrymme tycker jag inte att ljudet kommer till sitt rätta element - de behöver lite yta eftersom bashögtalaren är stor och tar mykcet plats. Men allt är fråga om smaksak.
Altec Lansing, Creative och andra märken ger bra ljud ifrån sig de med och alla har sina egna favoriter.
Det kan ältas fram och åter om vilka som ger bäst ljud, det bäsat du kan göra är att uppleva det själv och därefter avgöra.
Har du några i din bekantskapskrets som äger datorhögtalare så tycker jag du ska kolla ljudet hemma hos dem - i stora varuhus blir ljudet inte detsamma.