Permalänk
Avstängd

Stadsnät i Örebro

Jo nu är det så att jag tänkt skaffa Stadsnät i Örebro. Bor precis bakom Polishuset i Örebro och tänkt skaffa mig ett Bahnof Fiber 30 mbit abbonemang.

Funderar på, Bahnof, brukar dom ge bra kvalitet på deras nät, support?

Och, finns det något sätt man kan kolla så man får högt bredband? T.ex kolla avståndet från närmsta telestation (om det nu är så Stadsnät mäts, Osäker på det)

Plus, 30 mbit Fiber stadsnät... ger det bra prestanda? Lär ju iaf kunna uppa i minst 5 mbit? lr?

MVh Mr-boring

Permalänk
Medlem

Fiber har inget att göra med avståndet till din närmaste telestation utan du bör få dina 30mbit både upp och ner, om inte så väldigt nära iaf.

Permalänk
Avstängd

Jaha, oj funkar det såpass bra.. Tack för hjälpen:)

Permalänk
Medlem

Jag hade Banhof 100/100 i växjö stadsnät tidigare.

Låg i dom allra flesta fallen runt 95/95.

Så ja, det är så bra.

Permalänk
Medlem

banhof är att rekomendera, kompetent personal, bra priser och den isp som har shysstaste och bästa politiken här i sverige och är väldigt måna om sina kunders personliga intigretet (akta felstavning) så ska du inte vara helt laglig på nätet ta banhof

Visa signatur

the one and only

Permalänk

Bahnhof

Hej!
Jag har Bahnhof stadsnät i Rosta i Örebro 10/10 Mbit,och får inte mer än 1,1 Mbit´s i nedladdning från torrent,och uppladdningen är katastrofal.
Nån som har samma problem som jag ?.

MVH: ZilverFang...

Permalänk
Medlem

så du tankar i ~100kb/s?

Visa signatur

smash?

Permalänk
Medlem

Jag har Bahnhof 10/10 i Brickebacken och det funkar klockrent. Jag skulle dock inte rekommendera deras IP-telefoni, ofta går det inte ringa hem till mig av någon lustig anledning.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk

Sorry menar MIB/s ...

Och deras iptele är ju helt kass som du säger ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZiLvErFaNg
Sorry menar MIB/s ...

Och deras iptele är ju helt kass som du säger ...

Du menar vad? Inte så att du får 1,1MByte/s då, vilket är bra precis vad du ska få med 10Mbit?

Permalänk
Medlem

Värt att tänka på är att Bahnhof <-> Telia är värdelöst. Det går inte att t.ex. spela med någon som har Telia.

Jag ska byta från Bahnhof snart.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

frdrkl, jo det stämmer.

Men ska man verkligen inte kunna komma upp i mera hastighet än det ?.
Jag vet dom som har BBB 24/1 och kan komma upp i det dubbla...

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Citat:

frdrkl, jo det stämmer.

Beställ och betala för en högre hastighet än 10MBit så får du högre hastighet, klart som f*n du inte får mer än 10MBit om du betalar för 10MBit.

Beställ deras 100MBit tjänst så får du antagligen ut 95~MBit och kan ladda hem i 11MB/s.

Till TS: Kör själv med 100/100 Blixtvik i örebro centrum och det fungerar utmärkt, samma sak med bekanta som kör Bahnhoff, så det är bara att köra på!

Permalänk
Medlem
Citat:

frdrkl, jo det stämmer.

Hur är det med räknekunskaperna? Klart dom med 24 (10*2,4)Mbit tankar dubbelt så fort som dig med 10 (10*1)Mbit. Herregud.

Vill du ha snabbare, så köpt ett snabbare abb.

Permalänk
Medlem

Routingen mellan Bahnhof och ut mot Europa är av någon anledning väldigt dålig. Får heltkasst routnig ut mot England, Belgien, Holland mm från Örebros stadsnät. Rent allmänt är dock Bahnhof utan att överdriva en av Sveriges vettigaste operatörer, en av få med lite stake i.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kdid
Routingen mellan Bahnhof och ut mot Europa är av någon anledning väldigt dålig. Får heltkasst routnig ut mot England, Belgien, Holland mm från Örebros stadsnät. Rent allmänt är dock Bahnhof utan att överdriva en av Sveriges vettigaste operatörer, en av få med lite stake i.

Du menar att dom har egna regler för operatörsverksamhet som ligger utanför sveriges rikes lag?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p0lice
Du menar att dom har egna regler för operatörsverksamhet som ligger utanför sveriges rikes lag?

Skulle vilja att farbror blå (du) visar mig på vilket sätt Banhoff är olagliga och förklarar för mig varför företaget fortfarande finns om de nu är olagliga.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frdrkl
Hur är det med räknekunskaperna? Klart dom med 24 (10*2,4)Mbit tankar dubbelt så fort som dig med 10 (10*1)Mbit. Herregud.

Vill du ha snabbare, så köpt ett snabbare abb.

....haha....ägd.

Permalänk

Ok.
Ber om ursäkt att jag frågade nått så jäkla dumnt då...
Och tack för svaren iaf