World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkLink
Nice. Fick ingen lucka i guilden så vi puggade en 25 manna naxx å de höll fint fram till patchwerk när folk börja lamea sig å då gav ja å nåra polare upp å drog därifrån! Men om jag med 25,5k hp kan tanka Naxx hc.. Va ska man me mer till? Får fortf en del svar "to low hp" till vanliga hc runs XD

Folk är så vansinniga när det kommer till HP. Jag började tanka HC med min prot-pala innan jag hade 20k hp, det gick finfint om de inte fick flera criticals i rad. Nu har jag kring 25k och är uncritable men folk whinar ändå. tacka vet jag guildruns, då är allt frid och fröjd.

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

någon som vet hur jag ska göra föra att köra med 2 konton igång på samma burk? jag behöver inte dualboxa utan bara köra follow....alltså ha 2 wow applikationer igång samtidigt.

kör vista 64 och får upp något med directX eller nåt sånt när jag försöker starta wow # 2.

tips?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Largoplz
Folk är så vansinniga när det kommer till HP. Jag började tanka HC med min prot-pala innan jag hade 20k hp, det gick finfint om de inte fick flera criticals i rad. Nu har jag kring 25k och är uncritable men folk whinar ändå. tacka vet jag guildruns, då är allt frid och fröjd.

Ja folk whinar för mycket på HP, det är viktigare att vara uncritable så dmg inte blir så spikig.

Igår fick jag den nu mera smått klassiska "Only Frost spec can tank" när jag lirade min Death Knight (Unholy spec lvl 75). SUCK.

Är mer än uncritable just nu och har sådär med hp ~16k obuffad.

Personligen tycker jag man skall ställa mera krav på healern än tanken då det ofta är healern som suger när tanken dör. Får många healers har blivit bortskämda med övergerade tanks där dom kan gäspa sig igenom allt.
Så fort dom skall heala en tank med normal gear för det man gör så går det åt skogen för dom.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Avstängd

Ingen som kan skapa en tråd som förklarar alla dessa förkortningar i wow , jag spelar wow jag med men börjar nån fråga mig om dps ,hps o allt va det nu finns så står jag som en konfunderad hund

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
Ingen som kan skapa en tråd som förklarar alla dessa förkortningar i wow , jag spelar wow jag med men börjar nån fråga mig om dps ,hps o allt va det nu finns så står jag som en konfunderad hund

DPS = Damage per second, HPS = Healing per second.
Helt enkelt hur mycket skada eller healing man gör per sekund, för att mäta detta kan man använda tex Recount.

Permalänk
Medlem

nu kommer jag återigen med lite funderingar.. först då
Jag spelar min warrior (80) som fury... raidar och spelar en hel del hc osv.. men samtidigt så kör jag arena vid sidan av..
Jag vet att fury är bäst för pve.. för att få ut så mycket dmg som möjligt.. men hur mycket skiljer det mot arms? är det stor skillnad? tänkte nämligen att arms skulle fungera bättre i arena, men suger skadan för mycket för att raida så får ja la stanna som fury. På 60 tiden spelade jag en annan warr som arms och då gick det utmärkt att raida med den speccen.. låg på top3 på dps osv.

En annan fråga då.. just recruitat mig själv så jag har 2 konton.. och kör lite multiboxing.. inte suttit mig in så mycket än.. precis fått det att fungera.. dock så fungera endast A till Z och 1 till 9 som den skickar till det andra wow-fönstret. Förutom w,a,s,d.. (gå knapparna) ... så jag måste jobba med att sätta follow på main-char och göra macros som t.ex "/tar quon /asssit" för att alt ska targeta samma fiende osv... men drygaste är att jag måste se till att mitt alt som har follow är 'vänd' mot fienden när man ska attackera...
Till frågan då.. går det att få w,a,s,d att fungera korrekt.. så de går åt samma håll hela tiden.. och för att det ska fungera så måste ju även musen fungera eftersom man vänder o vrider sig med musen... och så måste ju båda wow-rutorna ha samma synvinkel och riktning hela tiden... nån som har några tips och idéer?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Har en liten fråga gällande healing och 5 manna dungeons.

Finns det nån nånstans som gjort en bra sammanställning på taktik för alla bossar i 5 manna/10manna ?

Nu pratar jag inte om den "allmänna infon" man kan få på WotlkWiki sidor osv. Utan healerspecifik info , jag brukar själv skriva ner lite enkla stolpar på papper och ha redo inför varje fight/raid för att snabbt kunna ha koll på vad som gäller för just den fighten.
Nu är jag lite lat o tänkte om nån av dessa miljoner spelare kanske gjort samma sak så man slipper göra det själv.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Jag hoppas bara på att Blizzard gör något åt obalansen i WoW så man kan börja spela igen för PvP i WoW är hur kul som helst bara det att just nu är det inte alls som det var förr

PLZ Blizzard fixa balansen i spelet igen

Permalänk
Medlem

Tror de blir svårt att balansera PvP i wow, vissa specs funkar helt enkelt inte att pvpa med.

Tråkigt att de inte lägger ner mer tid åt sådant innan de släpper expansionen men tror de är svårt att ända för mycket för då blir PvE obalanserat och i PvE ser jag inga större skillnader förutom att hunter har sjuk dps atm, men de ska väl nerfas och kan även som Enhancement shaman vara med och kriga om toppen på 25 manna raids

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Pre-TBC = GRYMT kul PvP system
Burning Crusade = Va lite segt i början men det blev hur bra som helst efter ett tag iallafall
Wotlk = ATM inte kul, tycker fortfarande att Pre-TBC var bäst so far men hoppas på att det blir lite bättre igen iaf så att det blir kul att spela även om jag tvivlar på att det blir så bra som Pre-TBC

Permalänk
Medlem

nån som kan hjälpa med multiboxing? läs mitt inlägg några inlägg ovan.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

på tal om spec, pratade de inte om att de skulle fixa så man kunde ha 2 olika spec som man bytade mellan så man hade en PVP och en PVE spec till exempel. skulle ju vara skönt om de fixade det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffaz
på tal om spec, pratade de inte om att de skulle fixa så man kunde ha 2 olika spec som man bytade mellan så man hade en PVP och en PVE spec till exempel. skulle ju vara skönt om de fixade det.

det kommer.. men det kommer troligtvis dröja ett tag. Kommer i nästa STORA patch.. är en eller flera små patcher innan

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffaz

De försöker nog göra det färdigt till patch 3.1

Permalänk
Medlem

Dual speccs kommer ju vara döden för inscription om dom inte fixar fler saker för inscription skillar inscription atm på en alt bara för att testa proffet, och kan säga att jag har ju inte gjort någora stora mängder guld just nu på det, är ingen stor efterfrågan på glyph, ligger på 48 timmar och någon säljer då och då, visst det funkar jag kan skilla utan att ha gatherproff just nu men får vänta ett tag för att få pengar att köpa herb.

visst när dual specc kommer så blir det stor efterfrågan på glyphs en stund men sedan har ju folk sina glyphs. så folk får se till att lvla mer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
nu kommer jag återigen med lite funderingar.. först då
Jag spelar min warrior (80) som fury... raidar och spelar en hel del hc osv.. men samtidigt så kör jag arena vid sidan av..
Jag vet att fury är bäst för pve.. för att få ut så mycket dmg som möjligt.. men hur mycket skiljer det mot arms? är det stor skillnad? tänkte nämligen att arms skulle fungera bättre i arena, men suger skadan för mycket för att raida så får ja la stanna som fury. På 60 tiden spelade jag en annan warr som arms och då gick det utmärkt att raida med den speccen.. låg på top3 på dps osv.

Läste lite om arms dps i raids för ett tagsen, har inte för mig det va världens sämsta men tror inte det hängde med lika bra som fury, kan minnas fel dock,
men tror inte att arms skulle slå fury för det hade vart lite fel att arms skulle vart bäst i både PVE och PVP. hur funkar det att köra fury i arena då? Ska du köra arena seriöst så får du nog göra som många andra warriors att spendera otaliga mängder Guld på att respecca hela tiden.

Ska se om jag hittar tråden om arms i pve igen postar den här isf.

Permalänk
Medlem

det är ju fortfarande rykten tydligen...finns inte en enda blå post på off. forumen där dom bekräftat detta...vore sjuuukt gött dock om dom gjorde det...

något annat som vore sjuuukt gött hade varit en till "hero" klass..healer/caster klass...tänk va jävla tyst å skönt i LFG channeln det hade varit...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whipped
det är ju fortfarande rykten tydligen...finns inte en enda blå post på off. forumen där dom bekräftat detta...vore sjuuukt gött dock om dom gjorde det...

något annat som vore sjuuukt gött hade varit en till "hero" klass..healer/caster klass...tänk va jävla tyst å skönt i LFG channeln det hade varit...

Jo men då hade det ju vart problem men frågan är ju hur det hade blivit med dom andra klasserna när alla ska testa den nya hero klassen kan e brist på dps/tanks

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janss0n

Läste lite om arms dps i raids för ett tagsen, har inte för mig det va världens sämsta men tror inte det hängde med lika bra som fury, kan minnas fel dock,
men tror inte att arms skulle slå fury för det hade vart lite fel att arms skulle vart bäst i både PVE och PVP. hur funkar det att köra fury i arena då? Ska du köra arena seriöst så får du nog göra som många andra warriors att spendera otaliga mängder Guld på att respecca hela tiden.

Ska se om jag hittar tråden om arms i pve igen postar den här isf.

Stora problemet är ju att man vill göra så mycket skada som möjligt i en burst.. och fury är inte bästa på burst-dmg.. eftersom med fury så vill man stå o slå en stillastående fiende för att i långa loppet få ut mycket skada.. men det händer ju inte i arena.. man får ju jaga som en tok.. och därför skulle arms fungera så mycket bättre. Antar att ja får stanna som fury, då ja inte orkar respecca varje kväll.. dock skulle ja kanske behöva leta efter en bättre fury-specc som fungerar bättre för pvp.. iof har jag ganska bra specc redan.. nått extra kanske ja kan klämma fram, får se.

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Så där, nu är min Shaman också level 60 så imorgon är det bara att skapa en level 60 Warrior. Sen är frågan vilken char jag ska ta mot level 80. har nu: 70 lock, 60 mage, 60 Shaman och 61 warrior.

P.S smått segt att spela en healing klass (t.ex Shaman) hela tiden är det någon som vill att man ska hela en instance, vilket är ganska meningslöst ur både XP och loot synpunkt när man spelar RaF.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Känns ju som Ghostcrawler har gett sig in på ett jobb han inte klarar, lovar massor med saker men ger bara ut skräp.

Permalänk
Medlem

Janss0n: Glyphs är inte grejen du tjänar guld på just nu, titta istället närmare på de olika kortlekarna samt även på armor vellums. Ett enda kort i nobles kortleken kan kosta (givetvis beroende på server) ända upp mot 2000g

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Janss0n: Glyphs är inte grejen du tjänar guld på just nu, titta istället närmare på de olika kortlekarna samt även på armor vellums. Ett enda kort i nobles kortleken kan kosta (givetvis beroende på server) ända upp mot 2000g

och borde man inte tjäna mer som inscriptor om dual speccs införs ( förutsatt att man inte kan ha 2 uppsättningar glyphs också )

...nu drar sig folk för att respecca då det kostar pengar samt att man ev. har "fel" glyphs, med dualspeccs kommer folk respecca dagligen och därav kanske kan tänka sig att byta en glyph eller 2 samtidigt.

Försökte sälja 8 of nobles under en vecka, lade först ut det för 900/950g sen 850-900 men ingen köpte under en vecka så jag behåller skiten istället, kommer som tur är en patch där man kan byta flera ink of the sea mot snowfall ink som är den begränsande faktorn.....har plockat blommor som en tok i en vecka men bara kunnat prestera 4 kort än så länge 2 chaos ett nobles och ett som jag inte minns fn.

Nä pengar tjänar man inte på inscription, vill man tjäna pengar får man köra mining.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bratman
och borde man inte tjäna mer som inscriptor om dual speccs införs ( förutsatt att man inte kan ha 2 uppsättningar glyphs också )

Vad jag hört så har man 2 sets av glyphs och 2 sets av speccs. Kan ju dock bli bara 1 set av glyphs för att inscriptors ska tjäna mer pengar, men då skulle de istället tjäna otroligt mycket pengar på att alla ska köpa nya glyphs inför instancer / raids / pvp osv... skulle bli för kostsamt.

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Så där, nu är min Shaman också level 60 så imorgon är det bara att skapa en level 60 Warrior. Sen är frågan vilken char jag ska ta mot level 80. har nu: 70 lock, 60 mage, 60 Shaman och 61 warrior.

P.S smått segt att spela en healing klass (t.ex Shaman) hela tiden är det någon som vill att man ska hela en instance, vilket är ganska meningslöst ur både XP och loot synpunkt när man spelar RaF.

gratz =D problemet är ju att det kryllar av en ziljon med DKs som tror att dom kan och vill tanka...

sen så slutar ju RAF vid 60 så jag tycker lätt du ska levla din shammy eller nåt...questa järnet å få alla instans quests...in i LFG...tar 2 sek att få grupp..tuta å kör...

har själv kört RAF med sambon så nu kryllar det av lvl 60 snubbar på kontot hehe...tog däremot tag i min drulle igår...man slipper ju köa för att få grupp iaf...allt man hör i hela outlands är ju LF healer....sjukt skönt...

Permalänk
Medlem
Citat:

gratz =D problemet är ju att det kryllar av en ziljon med DKs som tror att dom kan och vill tanka...

Inga problem för en DK att tanka.. och outlands (iaf ramp och bf) kan DK tanka utan healer.. förstår inte varför det är så få som vågar prova.. när jag lvlade förbi där så team:ade man med 2-4 DKS och det kräves ingen healer. (Jag har inte spelat DK själv)

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Inga problem för en DK att tanka..

Precis se bara till att man har 540+ Def (på lvl 80 då) så är det absolut inga problem...

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

problemet som existerar är att de som "kan" spela och har spelat ett tag och redan har en eller flera lvl 70´s sen tidigare osv osv klarar självklart av att tanka igenom allting hela vägen till endgame som DK..

det problem jag ser titt som tätt är dom som precis fått sin första lvl 55 (hunter 9/10 av fallen rofl) skapar en DK och tror dom kan allt...när man ser att deras rotations är helt fel och alla skriker att frost är det enda tanking trädet....då blir man trött....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bratman

...nu drar sig folk för att respecca då det kostar pengar samt att man ev. har "fel" glyphs, med dualspeccs kommer folk respecca dagligen och därav kanske kan tänka sig att byta en glyph eller 2 samtidigt.

Försökte sälja 8 of nobles under en vecka, lade först ut det för 900/950g sen 850-900 men ingen köpte under en vecka så jag behåller skiten istället, kommer som tur är en patch där man kan byta flera ink of the sea mot snowfall ink som är den begränsande faktorn.....har plockat blommor som en tok i en vecka men bara kunnat prestera 4 kort än så länge 2 chaos ett nobles och ett som jag inte minns fn.

Nä pengar tjänar man inte på inscription, vill man tjäna pengar får man köra mining.

Har sen patchen som började tracka statestik tjänat ca 11k gold på Auction House och jag har enbart sålt Glyphs. Visst jag började direkt dag 1 och hade en bankgubbe full med blommor så jag blev riktigt hög level fort och mest drog man in i början när man kunde vara ensam med en eller flera feta glyphs men jag säljer fortfarande för ca 100-200g om dagen.

Sen får man väl se hur priserna kommer utvecklas och om det finns någon marknad i framtiden men med de fina shoulderenchantsen man kan bygga åt sig själv samt pengarna jag dragit in kan jag inte annat än vara nöjd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
Har sen patchen som började tracka statestik tjänat ca 11k gold på Auction House och jag har enbart sålt Glyphs. Visst jag började direkt dag 1 och hade en bankgubbe full med blommor så jag blev riktigt hög level fort och mest drog man in i början när man kunde vara ensam med en eller flera feta glyphs men jag säljer fortfarande för ca 100-200g om dagen.

Sen får man väl se hur priserna kommer utvecklas och om det finns någon marknad i framtiden men med de fina shoulderenchantsen man kan bygga åt sig själv samt pengarna jag dragit in kan jag inte annat än vara nöjd.

Visst om du var bland de första på servern är det självis att du dragit in cash...kommer ihåg priser som 100g / glyph of vigor när det var en ensam som hade receptet, nu ligger det på 15-20g för samma glyph och priserna lär inte gå upp utan snarare ner.

men jag är rätt nöjd ändå, när nästa patch kommer och man kommer kunna fixa lite darkmoon kort utan plocka blommor till förbannelse kanske man kan fixa till en hyffsad trinket också.

Permalänk
Medlem
Citat:

det problem jag ser titt som tätt är dom som precis fått sin första lvl 55 (hunter 9/10 av fallen rofl) skapar en DK och tror dom kan allt...när man ser att deras rotations är helt fel och alla skriker att frost är det enda tanking trädet....då blir man trött....

Haha, jag var med om nåt liknande; Jag hade precis börjat levla min DK vid startstället och började gruppa med en annan DK. Det visade sig snart att han hade köpt sitt konto och inte hade någon tidigare erfaranhet av spelet. När vi båda dingat 58 sa jag att nu fortsätter vi i Outlands, men då tyckte han att vi istället skulle dra direkt till Northrend eftersom DK:s är "much more powerful".

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100