World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lorithlor
Testat att vara soaker på Patchwerk?

Nae eftersom jag hade lägst hp av våra tanks så fick ja dra på mig retri gearen å va dps men det är väl inget jobbigt å va soaker för tanken, däremot är det ett rent helvete för healers dock hade vi 2 paladins med Beacon of light så de hjälpte ju men alla 6 healers fick jobba.

Kört igenom halva 10 manna naxx nu oxå som MT det är ju som å leka i sandlådan jämfört med 25 manna, trots att det var en pug. Bossarna slår lösare än HC bossarna och det enda man behöver va orolig för är folk som inte vet vad dom gör. Typ som den andra tanken som taunta av mig på gluth å tanka honom vid gallren -.- å raidleadern skriker åt mej å ta hand om addsen som spawnar. Sagt och gjort så tog jag addsen efter mkt tjaffs och sen när tanken fick 100% healing reduced å dog så stod RL som ett frågetecken å undra va fan vi höll på me ^^ Då berätta vi för honom att man behöver 2 tanks pga debuffen å klippte han på first try då.

Har dragit min def till 553 nu jag vet inte riktigt vad jag ska göra, dom flesta bygger ju sina stats till "blockadins" med typ 30% block å massa blockvalue men jag vet inte, känns bättre att skaffa dodge isf för threat har jag inget problem med och en dodge är ju 100% dmg reduction när en block aldrig är så mkt.

Visa signatur

grrrr

Permalänk
Medlem

usch efter att ha farmat HCs i nån vecka enbart med guildies och när man nu provar att spela med Pug.. fyfan va irriterad man blir.. folk lyssnar inte på taktik.. folk kan inte kontrollera sin karaktärer osv.. pisstråkigt.. wipe 2 ggr i VH hc.. wtf... försökte ta achivement på void-bossen och healern klarade inte av att heala, ändå så va han nästan full epic... suck... och sen den där andra bossen som tanken ska kite:a runt... tanken stod helt stilla fast 3 personer spamma honom att röra på sig..
Jag ledde damage done groft.. ändå så va det spelare med bättre gear.. man blir ju så jävla besviken.
Ska verkligen vara extrema fall om jag ska köra pug..
Körde iof satharion (stava) pug.. normal.. det fungerade.. dock hade vi 4st guildies.. (bl.a MT) vilket förmodligen var vad som gjorde att vi klarade det.

edit: fråga ang pvp.. antar att det inte fungerar.. men isf tycker ja blizzard borde införa det... att om jag drar intervene med min warrior på en friendly som är sheeped / saped / sleeped så borde den effekten upphöra..?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
usch efter att ha farmat HCs i nån vecka enbart med guildies och när man nu provar att spela med Pug.. fyfan va irriterad man blir.. folk lyssnar inte på taktik.. folk kan inte kontrollera sin karaktärer osv.. pisstråkigt.. wipe 2 ggr i VH hc.. wtf... försökte ta achivement på void-bossen och healern klarade inte av att heala, ändå så va han nästan full epic... suck... och sen den där andra bossen som tanken ska kite:a runt... tanken stod helt stilla fast 3 personer spamma honom att röra på sig..
Jag ledde damage done groft.. ändå så va det spelare med bättre gear.. man blir ju så jävla besviken.
Ska verkligen vara extrema fall om jag ska köra pug..
Körde iof satharion (stava) pug.. normal.. det fungerade.. dock hade vi 4st guildies.. (bl.a MT) vilket förmodligen var vad som gjorde att vi klarade det.

edit: fråga ang pvp.. antar att det inte fungerar.. men isf tycker ja blizzard borde införa det... att om jag drar intervene med min warrior på en friendly som är sheeped / saped / sleeped så borde den effekten upphöra..?

Håller med om pug. Enda gången jag puggar är om jag bara behöver en eller två dps (jag är tank, puggar aldrig healer det går bara inte).

Tror jag kört två instanser med bara pug players. Ena va VH hc, när vi dödat första bossen fick vi ingen loot... någon av de andra hade tydligen redan kört vh tidigare samma dag...

Andra gången var HoL normal. Innan bossen som delar upp sig i små elektriska saker så finns det några mobs som på random skjuter ut lightningbolts eller nått sånt. Jag hade dubbelt så mycket threat som de andra och då fick en boomkin en bolt på sig varpå han sa "learn to tank, get more threat", jag sa som det va att de kör lite random hits men han trodde mig inte och fortsatte tjaffsa. Då blir man lite sur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle

Andra gången var HoL normal. Innan bossen som delar upp sig i små elektriska saker så finns det några mobs som på random skjuter ut lightningbolts eller nått sånt. Jag hade dubbelt så mycket threat som de andra och då fick en boomkin en bolt på sig varpå han sa "learn to tank, get more threat", jag sa som det va att de kör lite random hits men han trodde mig inte och fortsatte tjaffsa. Då blir man lite sur.

där hade jag totalt lackat ur om jag va tank.. hade nästan satsat på att få killen dödad genom att släppa en mob på han.
Ganska kul när man kör med kompetenta personer dock.. när vi kör så kör vi typ aoe hela tiden när det är grupper med fiender.. tar ca 30min per instance beroende på vilken instance.. vi alla har inte så jättebra gear.. mest hc-epics, emblems och lite naxx .. men folk vet iaf va de håller på med.. och man lyssnar på varandra när nån inte är riktigt kunnig när det gäller en boss-fight.. spelar man med en pug tar det minst 1h att köra en hc..

drygt när man kör raids med lite randoms är att det alltid är nån jävel som ska sitta o be om damage-meter efter varje fight.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkLink
Nae eftersom jag hade lägst hp av våra tanks så fick ja dra på mig retri gearen å va dps men det är väl inget jobbigt å va soaker för tanken, däremot är det ett rent helvete för healers dock hade vi 2 paladins med Beacon of light så de hjälpte ju men alla 6 healers fick jobba.

Kört igenom halva 10 manna naxx nu oxå som MT det är ju som å leka i sandlådan jämfört med 25 manna, trots att det var en pug. Bossarna slår lösare än HC bossarna och det enda man behöver va orolig för är folk som inte vet vad dom gör. Typ som den andra tanken som taunta av mig på gluth å tanka honom vid gallren -.- å raidleadern skriker åt mej å ta hand om addsen som spawnar. Sagt och gjort så tog jag addsen efter mkt tjaffs och sen när tanken fick 100% healing reduced å dog så stod RL som ett frågetecken å undra va fan vi höll på me ^^ Då berätta vi för honom att man behöver 2 tanks pga debuffen å klippte han på first try då.

Har dragit min def till 553 nu jag vet inte riktigt vad jag ska göra, dom flesta bygger ju sina stats till "blockadins" med typ 30% block å massa blockvalue men jag vet inte, känns bättre att skaffa dodge isf för threat har jag inget problem med och en dodge är ju 100% dmg reduction när en block aldrig är så mkt.

Nej då, inget jobbigt för tanken, men du behöver hp som en halv arme ;> Det som var tanken med inlägget, iom att du sa att du inte behövde mer

Permalänk
Medlem
Citat:

vad jag ska göra, dom flesta bygger ju sina stats till "blockadins" med typ 30% block å massa blockvalue men jag vet inte, känns bättre att skaffa dodge isf för threat har jag inget problem med och en dodge är ju 100% dmg reduction när en block aldrig är så mkt.

Vet inte hur paladins fungerar som tanks.. men en warrior får ju rage när de blockar en attack.. men får ingenting om de dodge:ar .. så man vill hellre blocka som warrior.. är det inte så att man får mana som paladin om man blockar?

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Aha, alltså, hpt HJÄLPER ju men funkar fortfarande sålänge healers timear sina heals lagom

Tja vi paladins gör ju skada när vi blockar och får mana (som om de behövs) annars vet jag inte

Angående Heroeics. Alltså när vi kör brukar jag/vi ha som målsättning att komma igenom innan buffarna tar slut (dvs 30 min) och det går oftast även med pug. Men då är det jag och min RL polare som är tank å healer så är det bara dpsen som är puggad. Dock sjukt tråkigt att alltid ligga högst på dmg done och dps som tank Iofs är väl 1800-2000 rätt hög dps för en tank men när dpsen ligger på runt 1100-1300 så vill man bara ge upp.

Visa signatur

grrrr

Permalänk
Medlem
Citat:

Aha, alltså, hpt HJÄLPER ju men funkar fortfarande sålänge healers timear sina heals lagom

Tja vi paladins gör ju skada när vi blockar och får mana (som om de behövs) annars vet jag inte

Angående Heroeics. Alltså när vi kör brukar jag/vi ha som målsättning att komma igenom innan buffarna tar slut (dvs 30 min) och det går oftast även med pug. Men då är det jag och min RL polare som är tank å healer så är det bara dpsen som är puggad. Dock sjukt tråkigt att alltid ligga högst på dmg done och dps som tank Iofs är väl 1800-2000 rätt hög dps för en tank men när dpsen ligger på runt 1100-1300 så vill man bara ge upp.

satsa på blockrating.. dodge:ar du för mycket bygger du ingen mana.. drood-tanks och möjligtvis DK ska ha dodge.. pala o warr ska ha block för att få rage / mana samt göra skada då... Japp.. det är tank + healer som avgör tempot i en heroic... får jag säga mitt så ska en dps minst 14-1500 dps för att köra heroics.. annars går det för slött.. 18-2000 dps är högt för en tank ja, det är ju dock paladinens aoe som gör hög damage när man har många fiender på sig samtidigt..

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat på tre dagar nu, är bara så trött på alla obalanserade battlegrounds som Cyclone erbjuder. Alliance startar ALLTID med flera spelare, det är inte alls ovanligt att de fortfarande är dubbelt så många efter några minuters spelande. Tack vare detta vinner vi sällan en BG utan får nöja oss med en mark samt lite honor.

En gång var det en Horde som postade en screenshot i officiella forumet där EotS startade med enbart han själv mot 15 allies...

Finns det någon battlegroup där Horde har övertaget eller där det åtminstone är balanserat så det är 50% chans att man vinner en BG?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

satsa på blockrating.. dodge:ar du för mycket bygger du ingen mana.. drood-tanks och möjligtvis DK ska ha dodge.. pala o warr ska ha block för att få rage / mana samt göra skada då... Japp.. det är tank + healer som avgör tempot i en heroic... får jag säga mitt så ska en dps minst 14-1500 dps för att köra heroics.. annars går det för slött.. 18-2000 dps är högt för en tank ja, det är ju dock paladinens aoe som gör hög damage när man har många fiender på sig samtidigt..

Kanske glömde skriva de men jag får mana varje gång jag blockar, dodgear, parryar. Så det spelar inte så stor roll. Jao Consecration gör imba dps, ja va uppe på över 10k när vi körde nexus me achivement på han den där chaotic bossen ^^ Men med block så får man en mera "jämn" skada ja eftersom du kan bygga så du blockar nästan varje attack, medans om du dodgear så blir det lite mer DK tank stil.

Visa signatur

grrrr

Permalänk

Bara tvungen att kommentera texterna att de inte pugar. Jag har pugat 80 instances både som healer (shaman) och Deathknight DPS.
Klarat varenda heroic inklusive timed strat utan problem. HoS kan vara problem, men är väl det. OS och VoA (10 & 25) pugar jag varje vecka, aldrig wipeat tror jag.

Men visst kan det vara irriterande när folk är så grymt kassa att de verkligen sabbar för resten av raid/group. Men asså, sånt folk stöter man sällan på. Fast har kanske tur.

Från en sak till en annan.

Vad tycker ni om hur OP dps-klasser är för tillfället?
Deathknight var inget för mig så lvlade en shaman för att PvPa som healer.Har fortfarande inget vidare gear, men tiden det tar för en rogue att döda mig är ju bara skrattretande. Blizzard har ju själva sagt att något måste göras åt saken, men att de först vill se hur resil kommet att påverka.

Hoppas verkligen resil buffas eller att dps-problemet i PvP löses på annat sätt. Känns i nuläget som att man borde dragit upp sin rogue istället.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling
Bara tvungen att kommentera texterna att de inte pugar. Jag har pugat 80 instances både som healer (shaman) och Deathknight DPS.
Klarat varenda heroic inklusive timed strat utan problem. HoS kan vara problem, men är väl det. OS och VoA (10 & 25) pugar jag varje vecka, aldrig wipeat tror jag.

Men visst kan det vara irriterande när folk är så grymt kassa att de verkligen sabbar för resten av raid/group. Men asså, sånt folk stöter man sällan på. Fast har kanske tur.

Från en sak till en annan.

Vad tycker ni om hur OP dps-klasser är för tillfället?
Deathknight var inget för mig så lvlade en shaman för att PvPa som healer.Har fortfarande inget vidare gear, men tiden det tar för en rogue att döda mig är ju bara skrattretande. Blizzard har ju själva sagt att något måste göras åt saken, men att de först vill se hur resil kommet att påverka.

Hoppas verkligen resil buffas eller att dps-problemet i PvP löses på annat sätt. Känns i nuläget som att man borde dragit upp sin rogue istället.

Arcane mages är inte så dåliga de heller, instant hittar en på typ 5000 (hit som jag skrev)

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Jag har inte spelat på tre dagar nu, är bara så trött på alla obalanserade battlegrounds som Cyclone erbjuder. Alliance startar ALLTID med flera spelare, det är inte alls ovanligt att de fortfarande är dubbelt så många efter några minuters spelande. Tack vare detta vinner vi sällan en BG utan får nöja oss med en mark samt lite honor.

En gång var det en Horde som postade en screenshot i officiella forumet där EotS startade med enbart han själv mot 15 allies...

Finns det någon battlegroup där Horde har övertaget eller där det åtminstone är balanserat så det är 50% chans att man vinner en BG?

På Reconing vinner horde de flesta BG's tycker jag. Väldigt irriterande då jag är ally

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas

Det har varit ett liknande fenomen på battlegroupen Rampage en väldigt lång tid, nu verkar det dock vara fixat.. Horde startade alltid med färre än alliance. Tråkigt tyvärr. Så verkligen inte bara Cyclone det har varit så på.

Permalänk
Medlem

Nån destruction lock som har tips på hur man ska kunna maxa sin dps i grupp. Jag ligger lågt mest hela tiden och jag tycker att jag borde kunna få ut mer ur locken. En vanlig HC så kanske jag snittar 1400 DPS mellan tummen och pekfingret. Vet att jag saknar tonvis med hitrating och även crit. Har mest lagt krutet på att fixa mycket SP och ligger självbuffad på 2033 SP

Är det så att det bara är hirating som räknas till en början eller va ska man satsa på. Har ingen gear från annat än HC och vanliga 5 manna instanser. Vore tacksamt att få nått tips på hur man boostar sin dps något.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Du borde definitivt få ut mer än 1400dps. På min lock har jag bara quest items och har 1.4k SP självbuffad och 219 hit och smackar ut runt 1.3k-1.6k dps. Jag kör med 0/40/31 build nu men kan höja min dps om jag ändrar till 0/41/30 men jag vill köra med impen ett tag för har kört felguard så mycket nu.

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem

Mage talant..HELP

Levlar upp en Mage som för tillfället är frost specad lvl 52..

Jag har provat att speca om till arcane & fire ett par ggr.. men tycker inte jag får till det riktigt..
Någon som har tipps på hur jag ska sätta pointsen eftersom jag levlar upp?
Är frost bra om jag ska levla eller är fire bättre eller kanske arcane.. Berätta gärna Varför den ena är bättre än den andra och hur ni resonerar kring talant sättningen...

Nu när servrarna är nere en stund så kanske någon har tid att svara..
Det vore kul att ha något att prova när dom öppnar igen.
//Tack för mig leverpastej..

Permalänk
Inaktiv

Som 52 är det meningslöst att vara arcane, du har inte tillräckligt med mana/mana-regen för att göra det värt mödan.

Med mina två mage jag levlat till 70 (varav en till 80), har det varit frost. Mest lönsam tycker jag när det gäller mana.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+
Som 52 är det meningslöst att vara arcane, du har inte tillräckligt med mana/mana-regen för att göra det värt mödan.

Med mina två mage jag levlat till 70 (varav en till 80), har det varit frost. Mest lönsam tycker jag när det gäller mana.

ok... Läste om ett mackro på ett wow forum..
Interrupt Ice Lance
Mostly for Frostbite mages, this macro stops whatever spell you were casting and casts Ice Lance.

/stopcasting
/cast Ice Lance

Vad är det här Ice Lance för något?? hittar det inte i trädet...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
ok... Läste om ett mackro på ett wow forum..
Interrupt Ice Lance
Mostly for Frostbite mages, this macro stops whatever spell you were casting and casts Ice Lance.

/stopcasting
/cast Ice Lance

Vad är det här Ice Lance för något?? hittar det inte i trädet...

Ice Lance lär du dig på lvl 66. Det är först när du får den som frost börjar bli riktigt bra.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Jag har en mage och jag har testat både Fire, Frost och Arcane och Frost är bäst, du kan sola nästan allt. Arcane är "Kasta lite spells sen sätta dig ner och få upp din mana" jag kanske spelade fel vem vet.

Deep frost är det som gäller enligt mig.

Notera: Att nu handlar det om att gå upp i level inte 80 specc : )
Skulle köra något liknande:
http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/mage/talents...

Permalänk
Medlem

ang mage.. som folk säger.. frost-specc för att få crowdcontrol.. lättare att hantera flera fiender osv. När du väl nått 80 så antar jag att fire fortf är bland de bättre dps-speccsen(?) och arcane om man har tillräckligt med mana / mana-regan.

ang BG med få hordes på... ja, jag ligger även i en sån.. vet inte vilken jag ligger i men provar man att köra AV så är det 40 allys vs 10-20 hordes genom hela game:et... suger rent av. WSG brukar tock horde vinna.. Strands har allys vunnit varje gång jag spelat. AB är det lite 50/50..
men som folk säger så suger BG nu.. det finns knappt något att få ut av honor längre.. man måste iaf ha arena-points för att köpa något.. och blizzard säger att de vill vänta på resi.. pffs.. man får ju kämpa i båda arena och lite bg för att få nå resi.
Rogues är cp mot folk utan resi, ja... de kan döda mig (warrior) i en stunlock om de har hyfsad dps-gear. Spelar man arena och möter en bra rogue och han hoppar på healern som är utan resi.. så är healern nästan död direkt... va t.om en rogue som nästan one-shot:ade mig i arena med en ambush.. dog på 1-2 sec.. 6-7000 ambush och ett par slag.
Warlocks som ägt i alla tidigare wow suger totalt nu.. alla klasser gör för mycket dps i pvp.. mer än va warlocken klarar av att life-steal:a.. och warlocks har dåligt med spells att fly med.. då alla har anti-cc möjligheter.

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
Nån destruction lock som har tips på hur man ska kunna maxa sin dps i grupp. Jag ligger lågt mest hela tiden och jag tycker att jag borde kunna få ut mer ur locken. En vanlig HC så kanske jag snittar 1400 DPS mellan tummen och pekfingret. Vet att jag saknar tonvis med hitrating och även crit. Har mest lagt krutet på att fixa mycket SP och ligger självbuffad på 2033 SP

Är det så att det bara är hirating som räknas till en början eller va ska man satsa på. Har ingen gear från annat än HC och vanliga 5 manna instanser. Vore tacksamt att få nått tips på hur man boostar sin dps något.

Du kan defenitivt klämma ut mer ur det där, har lite lite mer sd men jag får ut 2500 dps, patch låg jag tillochmed på 3500 dps.
Först och främst så ska du se till att du har spenderat dina talentpoints på ett optimalt sätt, själv kör jag 0/30/41, det finns ett fåtal till att välja bland, som tex 0/41/30 eller 2/13/56.
Nästa steg är att hitta en bra rotation av dina spells, jag kör : immolate, CoA, incinerate --> immolate, incinerat ---> CoA etc.
Detta är vad jag gjorde för att höja min dps från 1600 --> 2300.
(hade brottom så det kanske blev en aning svårt att tyda)

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pie
Bra att du kan något! Grafikkortet är inte skräp och ligger i nära prestanda med 8800GT. Tror inte du vet det, men wow är inte så grafikkortskrävande och mitt kort ska klara av all grafik på max utan några problem egentligen. Spelar exempelvis COD4 på maxxad grafik.

Wow kräver mer CPU än GPU så dina problem beror nog på klen Professor...
Men maxxad grafik i COD4 ... innebär det i 800x600 eller ... . Nej uppgradera datorn med snabbare CPU och mer minne . Sluta gnäll på spelet när problemen ligger i din dator !

Visa signatur

Intel Q9550 @ 2,83 GHz | Asus Maximus II Formula | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4GB | Noctua NH-C12P | XFX Geforce GTX280 XXX | 2 x 250GB WD Caviar Blue RAID + 1 TB Hitachi Deskstar | Thermaltake 850W | LianLi PC-A17A | W7 64-bit

Permalänk
Medlem

vill man spara cpu-kraft och minne så ska man först och främst inte spela med quest-helper eller auctioneer.. då är bland de mest kraft-sugande addonen.. när jag körde på min gamla burk så gick wow skitsegt med speciellt qh aktiverat.. flöt hur fint som helst utan.

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

vill man spara cpu-kraft och minne så ska man först och främst inte spela med quest-helper eller auctioneer.. då är bland de mest kraft-sugande addonen.. när jag körde på min gamla burk så gick wow skitsegt med speciellt qh aktiverat.. flöt hur fint som helst utan.

Eem tror ärligt talat att du inte vet vad du snackar om :S... eller delvis i alla fall.. jag kör med quest helper, tomtom, tourguide, auctioneer och ca 20 addons till och det drar endast 40mb ram... (sen hur mycket mer der drar på processorn vet jag inte) men att addons ska dra ner på ram prestandan det är bara skitsnack... det som drar mycket är om man har typ bartender eller liknande "ui ändrande" addons.. b

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrby89
Eem tror ärligt talat att du inte vet vad du snackar om :S... eller delvis i alla fall.. jag kör med quest helper, tomtom, tourguide, auctioneer och ca 20 addons till och det drar endast 40mb ram... (sen hur mycket mer der drar på processorn vet jag inte) men att addons ska dra ner på ram prestandan det är bara skitsnack... det som drar mycket är om man har typ bartender eller liknande "ui ändrande" addons.. b

ok.. tydligen så har det hjälpte några kompisar, mig själv och några i guilden att höja prestandan enkelt genom att stänga Qh.. märkbar skillnad om man har en gammal burk. En i guilden som fick random dc i områden som t.ex dalaran, upphörde efter han stängde Qh.. men jag har väl fel.
Jag sitter på en ny dator nu.. alla spel flyter.. även wow.. men när man precis startar wow och den laddar alla addons så blir spelet segt i ca 5sek.. och det är mest qh när det laddar in.. när det har laddat klart (markören osv kommit på plats) så slutar det att sega.

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

QH får även jag random DC med, kan tex inte logga in på maincharen över huvud taget om jag står i dalaran, däremot är det inga som helst problem när jag loggar in på altsen som är under lvl 80.

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Du kan defenitivt klämma ut mer ur det där, har lite lite mer sd men jag får ut 2500 dps, patch låg jag tillochmed på 3500 dps.
Först och främst så ska du se till att du har spenderat dina talentpoints på ett optimalt sätt, själv kör jag 0/30/41, det finns ett fåtal till att välja bland, som tex 0/41/30 eller 2/13/56.
Nästa steg är att hitta en bra rotation av dina spells, jag kör : immolate, CoA, incinerate --> immolate, incinerat ---> CoA etc.
Detta är vad jag gjorde för att höja min dps från 1600 --> 2300.
(hade brottom så det kanske blev en aning svårt att tyda)

Är speccad hårt i Dest nu, 0-20-51, men ska välja denna specc 0-41-30 tänkte jag. Sen måste jag offra SP för att få mer hit för jag ligger på ynkliga 107 i hitrating nu och det är väl bara typ 4% eller nå sånt och med talents 7% vilket e like väl lågt kanske.

Eftersom jag alltid vart spellpower inriktiad så valde jag att skaffa moonshroud delarna istället för ebonweave, men får nu bita i de sura äpplet o slänga moonshroud o tappa spir för att få hit med ebonweave. Sen sista steget blir att byta min SP gems mot hit gems också. Sen får vi se vad man kan göra för att toppa sin egen DPS.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
Är speccad hårt i Dest nu, 0-20-51, men ska välja denna specc 0-41-30 tänkte jag. Sen måste jag offra SP för att få mer hit för jag ligger på ynkliga 107 i hitrating nu och det är väl bara typ 4% eller nå sånt och med talents 7% vilket e like väl lågt kanske.

Eftersom jag alltid vart spellpower inriktiad så valde jag att skaffa moonshroud delarna istället för ebonweave, men får nu bita i de sura äpplet o slänga moonshroud o tappa spir för att få hit med ebonweave. Sen sista steget blir att byta min SP gems mot hit gems också. Sen får vi se vad man kan göra för att toppa sin egen DPS.

du bör fixa så du är hit-capped innan du kan börjar göra bra skada.. vet inte va spellcasters har för hit-cap .. men bör vara över 200
Hit är prio 1 tills man är nått cap.. sen kommer SP / Crit

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv