World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Affliction är bäst (och svårast rotation av alla specs, så det är stor skillnad på dps från spelare till spelare), capa hit och sen ösa på med spellpower endast, allt annat är sämre för affliction.

http://wowwebstats.com/nlzgmd3h4igik?s=342227-381275 typ, den stora skillnaden mellan Huhuran och Iandrasil är Shadow Embrace som är buggigt, gäller bara för en warlock, fixat till nästa patch dock.

Jag körde aff i början av min karriär och problemen med dots var att mobsen dog på så kort tid så de han inte ticka länge nog innan jag faktiskt han få nån nytta av tex CoA, eller Corr för den delen. Bossar kunde man ja dots uppe hela tiden men annars tyckte jag inte de va effektivt nog.

Har inte haft tillfälle att testa min nuvarande specc pga jobb men ska göra de i kväll förhoppningsvis. Får väl se om det har hjälp, annars får man inse att man är en dålig spelare helt enkelt Sen att folk i chim e bra på att spela gör ju sitt till. Vi har förresten chims forna "healing chef" ,från gamla pre lich o pre BC, som guildleader i vårt guild. Bara som en parantes alltså

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Dom vinner oftast trash-dps också, och boss DPS är det som spelar mest roll när man raidar.
Sen dör all trash på ungefär 3 GCDs så... suck Hoppas Ulduar är svårare.

OffTopics: va ärdet för tjej du har på bilden ,hon va inte direkt ful

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
Jag körde aff i början av min karriär och problemen med dots var att mobsen dog på så kort tid så de han inte ticka länge nog innan jag faktiskt han få nån nytta av tex CoA, eller Corr för den delen. Bossar kunde man ja dots uppe hela tiden men annars tyckte jag inte de va effektivt nog.

Har inte haft tillfälle att testa min nuvarande specc pga jobb men ska göra de i kväll förhoppningsvis. Får väl se om det har hjälp, annars får man inse att man är en dålig spelare helt enkelt Sen att folk i chim e bra på att spela gör ju sitt till. Vi har förresten chims forna "healing chef" ,från gamla pre lich o pre BC, som guildleader i vårt guild. Bara som en parantes alltså

All trash facerollar man ju bara numera när alla tanks har aoe-threat Dom spammar SoC uteslutande tror jag, kanske också RoF när det är mycket mobs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrby89
tyvär så har du fel där.. det är förbestämt vilka bokstäver som blir vad för den motsatta sidan om man säger något.. och kek i detta fall betyder lol och inget annat.. det går även att säga svenska ord som horde till alliance och säkert tvärt om.. gäller bara att man vet vad som skall skrivas

det fungerar som så att till exempel att om man skriver k, e, y, a och p så ser ally det som ett T och q, x, c och j ser ally som ett o.. jaa hoppas att ni förstår..
sen kan även det ändras om man lägger in det i ett ord så om d blir ett p och ö blir ett u, så skriver man då död så blir det inte pöp utan då gör den kombinationen att det kanske står lin istället.. ajjaa hoppas att ni förstår i alla fall =P

Precis! Finns en site för detta. http://projectazeroth.xwiki.com. enjoy

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Funderar på att rerolla en warrior för tanking men vet inte vad för professions som blir bäst för just detta. Står mellan mining / BS och mining / engineering just nu (finns kanske något annat som är bättre). Hjälp att välja uppskattas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luring
Funderar på att rerolla en warrior för tanking men vet inte vad för professions som blir bäst för just detta. Står mellan mining / BS och mining / engineering just nu (finns kanske något annat som är bättre). Hjälp att välja uppskattas

Jag är mining / bs.. och det enda man egentligen tjänar på BS är extra sockets.. resten kan någon annan BS skapa åt dig... väldigt tråkigt.. man har lvlat upp BS så är nästan allt BOE.. jag skulle ta engineering för att få de roliga mountsen.. engineering har för övrigt inget vettigt. Annars så är ju JC bra för BoP gems.
Det kanske blir ändring på BS i kommande patch dock.. men vet inte.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Bs & Jewelcrafting är väl den bästa combon man kan få?
Man får fler sockets och man får grymma gems.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-

Förutsatt att man är väldigt rik, med tanke på vad mats kostar.
Ska ju först o främst lvla upp båda proff.. vilket kostar mer pengar än jag nånsin haft.. sen så ska man köpa ytterligare mats för att skapa det man vill ha.

edit: man kan ju möjligtvis köra BS / mining tills man maxat BS möjligtvis.. och sedan byta Mining till JC.. (självklart sparar du alla JC mats du får.)

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-

Tror inte upgraden är tillräckligt stor för att det ska vara lönt för mig får vell 500 hp av miningen om jag inte har helt fel. JC gems 41 stam medan blå gems har 24 stam, 41 - 24 = 17 sen x3 för alla slotsen = 51 stam. Rätta mig om jag har fel

Någon som har hört något om BoP tank items i BS? Just nu lutar det mot engineering för dom grymma starter trinketsen och coola glasögon. Det i BS som lockar är 2 extra sockets som kan användas i all gear, medans engineering itemsen blir outdated vid t7.5 som det ser ut nu.

Permalänk
Avstängd

Hej.

Jag har precis börjat spela detta spel och är för tillfället en lvl 14 gnome mage.
jag har nu lite frågor angående spelet.
Hurfan dödar man onyxia?! har försökt 45656756756756 gånger och VARFÖR dör jag hela tiden?

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Povel
Hej.

Jag har precis börjat spela detta spel och är för tillfället en lvl 14 gnome mage.
Hurfan dödar man onyxia?! har försökt 45656756756756 gånger och VARFÖR dör jag hela tiden?

Du måste använda frost armour så du tål lite mer.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej.

För att du är en mage...

Hur ska vi kunna svara på de utan att veta din klass?

EDIT: Oj, trodde du hade en level 80 att göra det med? Säker på att du säger rätt namn?

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
För att du är en mage...

EDIT: Oj, trodde du hade en level 80 att göra det med? Säker på att du säger rätt namn?

(han försöker vara rolig)

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
(han försöker vara rolig)

(han försöker vara roligare) -.-

Annars kan jag berätta att jag inte alls försöker vara rolig, är det editeringen du skrattar åt eller? Försöker bara hjälpa honom ju...

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Annars kan jag berätta att jag inte alls försöker vara rolig, är det editeringen du skrattar åt eller? Försöker bara hjälpa honom ju...

Jag tror han menade Povel.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Som Albinsson sa, han menade självklart Povel.
Döda Onyxia med en level 14 mage, går inte komma in i instancen för det första.
Du kan väl knappast anat att grabben var seriös?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Som Albinsson sa, han menade självklart Povel.
Döda Onyxia med en level 14 mage, går inte komma in i instancen för det första.
Du kan väl knappast anat att grabben var seriös?

Fan va dum man känner sig nu.

Alltså, vet ju att man inte kommer in i instancen men en level 14 mage men trodde han körde på en egen server eller liknande.

Ber om ursäkt då Ingemansson.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

För att du är en mage...

Har du glömt att slå på din sarkasm-detektor nu igen ...

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Fan va dum man känner sig nu.

Alltså, vet ju att man inte kommer in i instancen men en level 14 mage men trodde han körde på en egen server eller liknande.

Ber om ursäkt då Ingemansson.

Du ska faktiskt känna dig dum
Haha...

Det var ju faktiskt ganska kul.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Då var man tillbaka i svängen igen då, nu tillbaka till druiden <3
Ska kötta på som resto på 80, enda speccen jag inte riktigt har kört än (bortsett HTspammandet i MC...), så direkt började tankarna flöda, raidframes?

Innan så har jag kört på lite olika minimalistiska frames, men nu behöver jag något lite större och mer healinganpassat generellt.
Så, vilka tips kan ni ge för en restodrulle on the rise?

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

http://wow.curse.com/downloads/wow-addons/details/grid.aspx

Grid är en av de bästa healing raid frames som finns där ute.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
du får gärna återkomma med resultat.. glöm inte att köra aoe-spells så fort det är en grupp på mer än 3 fiender för att boosta dps'n ytterligare.

Spelade 5 HC ikväll och nog märks det skillnad. Låg på bossfighter på ca 2k dps och något mindre på trashpulls, mkt trevlig upgrade i dps'n

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Avstängd

Tack för era svar, jag är nu lvl 29 och har precis kommit till Outland och letar efter Hogger. Vart finns han?
Varför är alla så elaka ? Jag blir dödad hela tiden av andra spelare. DUMMA ORCS!

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack för era svar, jag är nu lvl 29 och har precis kommit till Outland och letar efter Hogger. Vart finns han?
Varför är alla så elaka ? Jag blir dödad hela tiden av andra spelare. DUMMA ORCS!

Hm, Outland är kanske för hög level för din gubbe. Försök i Hillsbrad eller liknande, antar att du är alliance. Hogger hittar du i Elwynn Forest och han borde du klara ganska enkelt i din level. Lycka till!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
http://wow.curse.com/downloads/wow-addons/details/grid.aspx

Grid är en av de bästa healing raid frames som finns där ute.

Speciellt tillsammans med clique
http://wow.curse.com/downloads/wow-addons/details/clique.aspx

Som paladin har jag flash of light på vänster musknapp, holy light på höger och cleanse på mitten, sen är det bara klicka runt på grid rutorna, går inte göra healing enklare...

Kul Povel, sluta spamma

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Gööööööt, fick ner Anub'arak nyss på 1:45 och fick "Gotta Go" Achievement och fick min Red Proto Drake Lite status att ta det innan nerfen. Tråkigt att de gör så att allt blir så otroligt lätt.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Hur faen lyckades ni me de? Vi har haft snitt dps på över 2200 inklusive tank och inte ens vart nära! Den får vi ta efter patchen

Körde Sarth 10 man nyss oxå, 6 av 9 personer var ASPACKADE från utgång tidigare ikväll XD Men otroligt nog lyckades vi.. Sen försökte vi på malygos men HAHA vi fick ner han på 95% sen dog vi å gav upp

Visa signatur

grrrr

Permalänk
Medlem

Är det någon lvl requirement för Wintergrasp? Har precis dingat 77 och fixar epic flying mount så undrar om jag kan flyga in där och slåss lite?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebb20
Är det någon lvl requirement för Wintergrasp? Har precis dingat 77 och fixar epic flying mount så undrar om jag kan flyga in där och slåss lite?

Går inte att flyga i Wintergrasp.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Går inte att flyga i Wintergrasp.

Du kan flyga in i wintergrasp, men du blir dismountad och får en fallskärm

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand