överklockning av cpu=bildskärmsdrivrutinen slutat svara?
Hej!
Det är så att när jag klockar min cpu i bios till 280*9 (ca 2,53 ghz) så funkar de fint och datorn startar utan problem.sen startar jag tex crysis och lirar i ca 5-10 min sen stängs det av och en varningstriangel dyker upp i nedre högra hörnet ( vid klockan) där det står ''bildskärmsdrivrutinen nvlddmkm har slutat svara, men återställts''.
Detta händer dock inte i normalklock. jo förresten har typ hänt 2 ggr under 6 månader ca när jag spelat nån gång, men de e ingen större fara.
det här är mitt system:
Burken:
cooler master mystique 631
corsair power supply 550w
gigabyte GA-EP35-DS3
q6600 @ 2,43 ghz ( ja denna extrema överklock rullar på fint iaf )
4 gb ram (corsair dominator twin2x8500c5d5 2x2 gb med fläkt)
Geforce 9800gtx 512mb gddr3
Zalman cnps9500led ultra quiet zpufläkt
samsung dvd brännare
western digital caviar gp 500GB
2,53 ghz ju ingen stor klock och q6600 ska ju gå att klocka på rätt bra. mitt mål är inte att värstingklocka, men skulle iaf vilja komma upp i ca 3,0 ghz.
har försökt uppdatera bios via q-flash med usb, men fick ''installation failed'' el vad de stog, alltså när installationen var färdig stog de så istället för ''installation complete''. men bios o data fungerar som innan ändå.
Har även kollat upp detta ''driver'' problemet på nätet och många har de. fast verkar inte vara så många som får de via klockning av cpun.
all hjälp uppskattas, men kommentarer i stil med ''sök på google'' undanbedes då jag vet vad det är och använder det flitigt. jag har försökt mkt å länge. kanske kan vara nån inställning jag missat i bios?
Tack på förhand