Permalänk

WLAN problem.

Hej!
Jag har ett problem i mitt kära hemmanätverk. Jag införskaffade en sproilans ny D-link DIR-655, en wireless router med stöd för 'N'.

Detta ville jag ju absolut använda på min stationära burk så jag köpt även en
TP-link TL-WN851N.

Problemet är då att jag får är att signalstyrkan är askass, Eller vad Windows säger, Låg. Detta finner jag mycket märkligt då det är 4-4,3 meter mellan datorn och routern.

Andra problemet som hela tiden dyker upp är att windows grinar om att han/hon/det inte hittar något certifikat för att ansluta datorn..
Detta är också märkligt då jag kan vara ansluten i 10-20 minuter innan allt säckar ihop totalt.

Min egna felsökning och min googlingsession gav mig föga, Testade med ändra i autentisering på nätverkskortet men samma strul.
Slutsats, PC-city Linköping har rickrollat mig på 250 pesetas för ett skitkort?

Om ni har en lösning eller förslag så mottager jag dem gladeligen!

Mvh Patrik

Visa signatur

Omnia Faeces

Permalänk
Medlem

Kör kabel om du kan.

Annars lämna tillbaka skiten, säg bara att det inte funkar som det ska och köp en dlink usb sticka (dwa-140 kanske) eller instickskort.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Ja, det lutar väl åt en retur..Om man hittar kvittot igen.
Och angående kabel. Själva vitsen med att jag köpte junk för 1500 var just för att slippa kabelsat*nskapet.

Visa signatur

Omnia Faeces

Permalänk
Vila i frid

Flytta routern 5 cm åt endera hållet så kan du få bra signal, våglängden för 802.11n är ca 10 cm.

Permalänk

Ha. Funny shit

Visa signatur

Omnia Faeces

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av starkbock
Ha. Funny shit

http://sv.wikipedia.org/wiki/ISM-banden

Han har ju rätt iofs ;).

Hur lång är datorn från routern? Vad är det för material i väggarna? Kan det vara nån plåt i väggen?

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Gips med träreglar... Kanske spiken stör ut alla signaler
Som sagt så är datorn 4-5 meter från routern.

Visa signatur

Omnia Faeces