F.E.A.R 2 Demo ute nu

Permalänk
Medlem

Hmm, fryslagget är definitivt inte borta för mig. Varje gång jag ska gå in i en ny miljö så hackar det till. Jobbigt som fan.

Spelar allt på max i 1680x1050.

*EDIT*
Det mesta löste sig nu när jag stängde av AA och AF. Men spelet blev ju helt klart fulare

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk

jag har oxå mycket hackande+ att ungefär var 5:e gång den ska spara så stängs spelet av

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem

Kan man fixa så att fienderna inte lyses upp magiskt så fort man siktar på dem i slowmo?

Röstskådespelaren till den äldre kvinnan är inte särskilt bra.
Fick dock lite FEAR kännsla ett tag antar jag eftersom jag envisades med att trycka på F för ist för E.

Annars är det alldeles för färglatt också.

Permalänk
Medlem

Jag gillar spelet iaf, har spelat nårra timmar ikväll, och tycker det är mycket trevligt:)

Grafiken är i mitt tycke riktigt snygg, kör på max på allt med anistropisc effekt på 4x o 2x FSAA i 1680 x 1050. Så grafiken hållr måttet tycker jag, mycket snygga effekter stundtals.

Historiemessigt antar ja att man kanske ska ha spelat alla de tidigare Fear spelen för att hänga med, men ja har bara spelat Persus Mandate innan så ja har lite dålig koll. Tycker endå inte man hinner me o lyssna på vad dom säger, så mycket fart o fläkt att man redan har fullt upp

Visst inger spelet mycket skräckänsla, dock blir blir jag inte direkt rädd, ryser knappt ens till..har väl hänt nån gång, men oftast är ja rätt oberörd.

Banmessigt gillade ja det i början, men senare började det faktiskt bli ganska så enformigt o bara springa runt i trånga utrymmen hela tiden..nog för att det är lättare o skrämma i trängre utrymmen, men lite variation är aldrig fel. Har iaf kommit ut i "friska" luften nu, så nu känns de lite bättre
Spelet är annars överlag mycket underhållnade tycker jag, svårt o sluta när man väl kommit igång:), väldigt fartfyllt, snygga detaljer, och riktigt häftiga effekter..vaperna är minst sagt grymma..

Har me haft lite problem me fryslagg i demon dock=/..lite intressant dock är att det endast har yttrat sig i Win 7, i Xp flyter de på bra. Fullversionen vet ja inte hur den beter sig i win 7, har bara kört den på xp, men där flyter de på klockrent iaf.

Grymt spel hursomhelst:) jag ger tummen upp..

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk

Klarade F.E.A.R.2 igår. sikket spel:P dock rätt kort. men något av det bästa jag spelat. men snart kommer ju Mafia 2 ut med<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r:Grid

Visst inger spelet mycket skräckänsla, dock blir blir jag inte direkt rädd, ryser knappt ens till..har väl hänt nån gång, men oftast är ja rätt oberörd.

Du och jag är mycket olika Klarar inte av att spela skiten. F.E.A.R klarade jag ut. Extraction Point lyckades jag spela igenom, förutom näst sista levlen. Då man ska ner i källaren och slå på strömmen till hissen. Hoppade över, fick nog.

F.E.A.R 2 klarar inte mina nerver av. 23 år gammal och kan inte spela ett jävla simpelt skräckspel. Klarar helt enkelt inte av när något dyker upp/hoppar fram mot skärmen helt plötsligt (speciellt inte Alma). Något speciellt i just fear spelen. Dels first person view, sen sitta vid en dator så man sitter nära skärmen. På PS2/PS3 skulle det inte va några problem, då man sitter 79 meter från tv.

Kanske lever mig in i spelen för mycket. Eller så har jag någon "skada" i hjärnan som får mig till det här. Var samma sak i Alien vs predator 1.

Har som inga helst problem med skräckfilmer. Älskar välgjorda skräckfilmer. Skräckspel som typ silent hill, resident evil m.m är rena barnleken. Skräckspel i firstperson till dator (nära en skärm) blir lite tuffare.

Vet inte vad det är med mig, tycker det är tråkigt. Visst är man patetisk? Hur som helst så bär det av till brorsan imon med datorn. Lira på hans tv. Kommer gå så mycket lättare, inte bara för att vi är två, kanske tre. Utan att jag kommer sitta 7 km ifrån hans tv som man gör när man spelar på en konsoll.

Sen tror jag ljudet har jävligt mycket att göra med, för mig. Skulle jag spela utan ljud nu så skulle det säkert va som att spela Barbie i Ibiza. Men ett bra och välgjort ljud är nästan viktigare än grafiken.

Permalänk
Medlem

FEAR har aldrig varit skrämmande, min måttstock är hur "creepy" ett skräckspel är. Det ska kittla mina grundläggande instinkter trots att det bara är pixlar och ljudspår.
Bara demo't lyckades med det i mitt tycke. Första FEAR kändes inte lika creepy i mitt tycke, jämfört med dess (numera icke officella) expansioner som var mer creepy faktiskt.
Faaasen att jag är sjuk som en hund, borde ha köpt det igår medan jag fortfarande orkade. ;_;

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk

Fy fan, denna var ju mer skräck än den första fear! Här kommer det ju saker hela tiden. Håller man på o somna framför datorn så är detta spelet något att rekommendera!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Nån som har spelat båda FEAR spelen som kan göra lite jämförelser? Jag har sett lite folk på nätet som tycker det är "dumbed down", särskilt då jag misstänker att konsolerna är mer huvudplattform denna gången? Hur är svårighetsgraden, gameplayet osv i jämförelse med ettan?

Jag tittade på gametrailers recensionen, och medans de verkar väldans imponerade så gillade jag inte hur spelet såg ut. Som någon nämnde, det ser lite... jag vet inte, tecknat ut. Gillade inte stuket på den visuella stilen.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Det är lättare än Perseus Mandate iaf..nästan ett måste o köra på Hard annars e de bara o springa o skjuta, mer ellr mindre svårt o förlora=/

Det hade gärna kunnat få va lite mer utmanande.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet känns mycket billigare än ettan, och lite konsolligt aka portat. Lite som Soldier of Fortune 3, jämfört med ettan och tvåan.

Permalänk
Medlem

Älskar denna del i spelet, man känner sig så jävla nöjd. Demot är betydligt mer random än hela spelet i sig. Otroligt härlig känsla man får precis som fear fast bättre.

Japp spoilers.
http://www.youtube.com/watch?v=_oC3yOSKVQs

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Starwars
Nån som har spelat båda FEAR spelen som kan göra lite jämförelser? Jag har sett lite folk på nätet som tycker det är "dumbed down", särskilt då jag misstänker att konsolerna är mer huvudplattform denna gången? Hur är svårighetsgraden, gameplayet osv i jämförelse med ettan?

Jag tittade på gametrailers recensionen, och medans de verkar väldans imponerade så gillade jag inte hur spelet såg ut. Som någon nämnde, det ser lite... jag vet inte, tecknat ut. Gillade inte stuket på den visuella stilen.

Tack på förhand.

Jag tycker inte det är 'dumbed down' jämfört med ettan.

Permalänk
Medlem

Varför lyser fienderna såhär:

?

Dagens problem >_>

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Varför lyser fienderna såhär:http://i114.photobucket.com/albums/n277/Uffeh/fear2s.jpg
?

Dagens problem >_>

Ja.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)