Windows Vista SP2 RC nästa vecka

Permalänk
Melding Plague

Windows Vista SP2 RC nästa vecka

Nästa stora uppdatering till Windows Vista närmar sig med stormsteg. Redan nästa vecka kan en testversion vara tillgängilg för allmänheten.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Åfan, ska bli kul att prova, Win 7 ser ju fint ut, kanske Vista SP2 kommer ikapp lite?

Permalänk
Inaktiv

Windows Search 4.0 är skräp, sämre indexerande skit får man leta efter. Ser bra ut annars.

Permalänk
Medlem

Synd att det inte är någon optimering i fråga, utan bara fler finesser, som ändå är sega att använda...

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

Håller mig till Windows 7 beta ja tills den går RTM.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Jag väntar med spänning! Optimeringar för trådlösa nätverk är alltid positivt för mig eftersom jag har det som min primära internetanslutning.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

NEJ! Inte windows search 4. Har testat det och det var riktigt kasst+omständligt!

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Åfan, ska bli kul att prova, Win 7 ser ju fint ut, kanske Vista SP2 kommer ikapp lite?

Precis vad jag också hoppas på.
De två finesser jag är mest intresserad av, är dels att kunna köra med två grafikkort och dels att färre services startar i onödan.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Intel Arc B580 | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/8gy1xr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9060 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Avstängd

Borde inte Windows 7 heta Windows Vista SP2?

Permalänk

Nu kanske detta system blir stabilt? haha.. känns knappt ens lönt att de släpper en SP då deras 7a kommer. flopapr den så har intel hjort det igen

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak

Windows 7 är bra mycket mer än bara ett Service Pack bättre än Vista.

Permalänk
Medlem

Vad är problemet med Windows Search 4.0? Enligt Wikipedia är det främst en optimering och under skalet-förändringar, inga UI-förändringar.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cato
Vad är problemet med Windows Search 4.0? Enligt Wikipedia är det främst en optimering och under skalet-förändringar, inga UI-förändringar.

Drar du hem Windows Search 4.0 till XP via Windows Update/Microsoft Update får du med en UI change så vitt jag vet. En ikon nere till höger, en indexerande tjänst osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Drar du hem Windows Search 4.0 till XP via Windows Update/Microsoft Update får du med en UI change så vitt jag vet. En ikon nere till höger, en indexerande tjänst osv.

Denna kan du välja att ta bort om du vill.

Visa signatur

|| Surface GO 4 ||

|| NR200P MAX, 12600K, Z690M-ITX, Arc B580 Challenger, SKC2500 500GB, Fury 16GB||

|| TerraMaster F4-424 Pro, TrueNAS ||

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Denna kan du välja att ta bort om du vill.

Sant, jag bara stärker min poäng sedan tidigare.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Så klart inte, då får man ju inte sälja nya fina licenser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Nu kanske detta system blir stabilt? haha.. känns knappt ens lönt att de släpper en SP då deras 7a kommer. flopapr den så har intel hjort det igen

Vista är stabilt. Kanske inte så lönt att släppa en SP2 till Vista, då borde de inte ha släppt en SP3 till XP heller.
"flopapr den så har intel hjort det igen"?
Vad har Intel gjort igen?

Permalänk

Blir det ingen prestanda ökning alls med SP2?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xitele810
Blir det ingen prestanda ökning alls med SP2?

Klart det blir, den blir så snabb att din prestanda dubbleras! du kommer alldrig behöva köpa hårdvara bara vänta på Service packs från MS

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Dom borde ha gett oss chans att banta ner allt som är på automatik alla 4000000 processer som snor minne som vi inte använder och mer kontroll på superfetch och indexieringen .. än att lägga till massa skit som kommer gå åt skogen "speciellt vid updateringen till sp2. Då vista är riktigt stabilt som det är nu .. ENLIGT MIG och min setup/ hp 64..

kasta in massa miljarder nya processer som man inte har en aning om vad det är osv kan man ju vara utan .. aja vi får se . kommer nog inte upgradera det på ett bra tag . kanske aldrig , får se när win7 är stabilt och releasat.

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Nån som vet om man kan dra hem Windows 7 så man får allt på svenska ?
/ Andreas

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Vista är stabilt. Kanske inte så lönt att släppa en SP2 till Vista, då borde de inte ha släppt en SP3 till XP heller.
"flopapr den så har intel hjort det igen"?
Vad har Intel gjort igen?

Hahah, grabben har blandat ihop Intel och Microsoft, vad sött

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Bra sagt. Windows 7 är bara en ursäkt att tvätta bort den negativa 'Vista' stämpeln.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cheewie
Bra sagt. Windows 7 är bara en ursäkt att tvätta bort den negativa 'Vista' stämpeln.

Och i linje med detta ökar de nu på med fler 'services' i sina kommande 'Service Pack's och segar ner Vista successivt fram till 7'an släpps och ser då extra snabb och fin ut (men som egentligen är segare än tidigare Windows om man upplevt det direkt)!

Allvarligt talat så både SP2 vara ett avinstallationsprogram som tar bort ALLT från datorn som har med Vista att göra.

En himla tur att man kör Mac OS X nu för tiden. Skönt att bara slippa ms-sk*ten.

Visa signatur

Mac'ens förfall heter inte PC. Det heter 'iPhone'. Bleh!
Surface computing FTW men ge mig en rejäl platta att leka på - ingen futtig 'tablet'!

Permalänk
Medlem

Nice med serivce packs så man kan installera om systemet och bara installera detta packet med alla uppdateringar i.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh
Nice med serivce packs så man kan installera om systemet och bara installera detta packet med alla uppdateringar i.

Japp!
Ett servicepack är egentligen bara ett gäng buggfixar och uppdateringar samlade i ett paket, det får man inte glömma.
Att dom ofta slänger in lite mer än så är inget som man skall ta för givet.
Skillnaden för oss som har alla uppdateringar installarerade från början är nog inte stor.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Intel Arc B580 | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/8gy1xr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9060 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk

Vad ska man säga? Det är synd att det inte finns något alternativ annat än Microsoft Windows ifall man vill spela på sin dator.

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag alla som klagar på Vista har helt enkelt inte provat det o grundar allt hat på rykten. Kört 64bit Vista i ca 15månader felfritt och aldrig en enda konflikt plus att allt flytit på felfritt

Kanske borde de som klagar gå en datakurs?

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Avstängd

Jag upplever i alla fall Vista som ganska långsamt i jämförelse med XP och den Windows 7 beta som jag har testat.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

w7 är riktigt nice, det vista borde ha varit, men aldrig fel med sp heller

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo