Permalänk
Medlem

Komplett vattenkylnings kit

Hej,

Ska köpa en i7 dator med grx 295 och i7 920 , p6t deluxe och ska köra vattnekylning då det ska va det bästa och undrar om nån kan fixa ihop ett komplett vattenkylnings paket från http://www.indomo.se/index.php?session=2ee2712b6e119802cb56c8...

Tack i förhand

Permalänk
Medlem

Köp från ChilledPCS eller Aquatuning istället. Större sortiment och/eller bättre priser.

Visa signatur

|| i7 5820K @ 4400Mhz || 32GB Corsair 2400Mhz CL14 || Gigabyte RTX 3080 Ti || X99 SLI PLUS || Samsung 850 EVO 500GB || Acer Predator XB271HU G-Sync IPS || W10 64bit ||

Permalänk
Medlem

Jag har själv precis köpt från ChilledPC. Jag kan ju inte säga annat än att de har kanon bra support!

Visa signatur

||Fractal North XL||
Main system: Asus ROG Crosshair x670E Hero, AMD 9800X3D, 64GB DDR5 CL30, ASUS ROG Astral RTX 5090
||Nikon Z6ii, 24-200 f4-5.6|| 105 z macro f2.8||

Permalänk
Medlem

jo, chilledpc har väl priserna och supporten medans aquatuning har sortimentet.

Visa signatur

|| i7 5820K @ 4400Mhz || 32GB Corsair 2400Mhz CL14 || Gigabyte RTX 3080 Ti || X99 SLI PLUS || Samsung 850 EVO 500GB || Acer Predator XB271HU G-Sync IPS || W10 64bit ||

Permalänk
Medlem

Ta ihop nått från den sidan då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av starzon
Ta ihop nått från den sidan då

Om du är för lat för att plocka ihop ett själv kan du gott va utan.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Om du är för lat för att plocka ihop ett själv kan du gott va utan.

I approve of this message.

Visa signatur

PC anno 2012: (orkar inte uppdatera signaturen):

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk

Gud vad löjliga ni är..vad tror du t.ex köpråd finns för ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
Gud vad löjliga ni är..vad tror du t.ex köpråd finns för ?

För att få bekräftat att man har valt ett bra paket, eller för att få råd vilka prylar som kan bytas mot bättre. Lite energi får man väl faktiskt lägga själv, tycker du inte?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
För att få bekräftat att man har valt ett bra paket, eller för att få råd vilka prylar som kan bytas mot bättre. Lite energi får man väl faktiskt lägga själv, tycker du inte?

Han kanske vill ha lite att utgå ifrån.

Permalänk
Medlem

Varför inte söka lite bland gamla trådar, lovar att det finns minst 2 förslag på kompletta paket från ChilledPC i det här forumet senaste månaden komplett med rekommendationer och spekulationer. Med lite tur kanske du till och med hittar något förslag från Indomo.

Lycka till.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Avstängd

pump (Välj XSPC toppen somm tillbehör): http://www.chilledpc.co.uk/shop/product_info.php?cPath=40_101...
tank (Minimerar olud i pumpen i form av luftbubblor samt förenklar påfyllning): http://www.chilledpc.co.uk/shop/product_info.php?cPath=42&pro...

CPU block (Glöm inte att även köpa backplaten till denna): http://www.chilledpc.co.uk/shop/product_info.php?cPath=113_38...

själv köpte jag detta block, men vissa tycke det är för restriktivt:
http://www.chilledpc.co.uk/shop/product_info.php?cPath=113_38...

GPU (denna har jag själv fast i plexi, gryyymt!):
http://www.chilledpc.co.uk/shop/product_info.php?cPath=113_39...

Sedan får du själv bestämma om du ska ha 1/2" eller 3/8" nipplar/slang...

pryttlarna ovan in action:
http://www.minhembio.com/CyberVillain/235112/

Visa signatur
Permalänk

ska man inte ha en radiator också ?

Permalänk
Avstängd

Visste det var nått jag glömde....

Jag hade köpt en XSPC RS360 eller RX360 beroende på utrymme..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köper man från UK kan man faktiskt köpa ThermoChill eftersom dom är billigare än XSPC radiatorerna där.. eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om man har tid att vänta så kan man göra det, ThermoChill radiatorerna verkar gå åt snabbare än de hinner tillverka dem.

Permalänk
Avstängd

Enda nackdelen med ThermoChill är väll priset och att den inte följer samma standard som de andra tillverkarna.. En RX360 är väll identisk i prestanda mot en 120.3 till och med lite bättre vid låga fläkthastigheter....

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Bara jag som får en Déjà vu av att läsa den här tråden..? -.-

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Enda nackdelen med ThermoChill är väll priset och att den inte följer samma standard som de andra tillverkarna.. En RX360 är väll identisk i prestanda mot en 120.3 till och med lite bättre vid låga fläkthastigheter....

RXen är bättre när man kommer ner på riktigt låga hastigheter (500-700) tror jag det var eller något. Där vinner den precis över thermochill. Sen vänder det och så har thermochill övertaget från det och framåt. Övertaget är dock inte stort där. Sen har man ju krånglet med thermochill osv. Men det är lite hugget som stucket. Dock så är det I princip helt omöjligt att få tag på en RX just nu.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk

140mm radiatorer då? Hur många finns det och vilka är bäst? Såg en på en tysk sida men det kanske finns fler?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

är det någon som vet vad frakten hamnar på hos chilledpc?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av berra200
är det någon som vet vad frakten hamnar på hos chilledpc?

Det ser du ju om du går in i kundvagnen.
Om du skrollar ner lite så ser du några olika frakt-alternativ.
Det billigaste är i fetstil och en totalkostnad finns ju uträknad... (så ser det ut för mig iaf)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralleballe
140mm radiatorer då? Hur många finns det och vilka är bäst? Såg en på en tysk sida men det kanske finns fler?

det är jag själv oxå väldigt intresserad av, har letat som bara den efter en kylare som kan ta 2 st 140 mm fläktar, anledningen är att annars så passar inte kylaren i taket på mitt cooler master cosmos 1000 chassi, skruv hålen stämmer inte överens med en 2 x 120 mm kylare.

Permalänk

Det finns som sagt minst en av varje iaf. http://www.aquatuning.de/index.php/cat/c480_2x140mm.html
Men jag undrar om det finns fler 140mm varianter att välja mellan?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Bara ett tips angående Black ice radiatorerna, de har väldigt tätt mellan flänsarna vilket gör att dom bara prestera bra med starka fläktar, helst extra tjocka (38 mm). Detta gör dom till ett rätt dåligt val om man är ute efter tyst kylning, kan skilja upp till 10° mot till exempel XSPC och TC om man kör med fläktar på 800 rpm och man måste upp mot en 2000 rpm för att dom ska bli bättre.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

så länge det blir lite kallare och tystare än damsugare som sitter på mitt nuvarande graffe som lyckas kyla till ungefär 80 grader idle.

Permalänk

Men om Black Ice är så fläktkrävande kanske det finns någon annan 140mm radiator som någon kan länka till?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brodholm
RXen är bättre när man kommer ner på riktigt låga hastigheter (500-700) tror jag det var eller något. Där vinner den precis över thermochill. Sen vänder det och så har thermochill övertaget från det och framåt. Övertaget är dock inte stort där. Sen har man ju krånglet med thermochill osv. Men det är lite hugget som stucket. Dock så är det I princip helt omöjligt att få tag på en RX just nu.

Jag fick ett ex RX120 från aquatuning till min tjejs dator.. den lilla sötnosen kyler bättre än min gamla Black Ice 360... Vilket är rätt sjukt då det sitter två fläktar till på BC.

Visa signatur