Radeon HD 4890 och Geforce GTX 275

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
"All i see is Nvidia fanboys running in fear"

All I see is an idiot being chased by dudes who know what they are talking about.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Avstängd

då va det besämt blir ett GTX 275 =)..

Obs har nåt ljud grej i mitt 9800GTX+ aldrig använt kommer aldrig använda =P

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leinhart
Shit är denna sida pålitlig? Jag menar på SweC: s test verkar ju 275 snäppet bättre och på Anandtech 4890 snäppet bättre! Vilket test skall man lita på? Har beställt 2 st 275: or redan som kommer på torsdag, ska man kanske ta och avbeställa och ta 4890 Crossfire?

Jag gjorde en sammanställning på ett antal spel (inte tatt med alla tänkbara som förekommit) i 1920*1200 med AA/AF på och då vinner 4890 17ggr mot GTX275 9ggr och 2ggr oavgjort.. Nu har jag inte kollat på lägre och högre upplösningar, så det kan svänga åt vilket håll som. Jag ska fortsätta med sammanställningen. Oavsett så skilljer det aldrig så många fps korten emellan, så man kan inte gå fel ur ett rent prestandaperspektiv.
Där är inga tester med dessa kort i ggr 2 GPU, så potentiellt skulle det ena kunna skala bättre än det andra i CF/SLI? Hade jag vatt du så skulle jag väntat tills några tester i CF och SLI kommit it.. Det kommer komma inom någon dag är jag säker.

Såg att Sapphire sänkt till 2499:- (prisjakt) på 4890 idag.. priserna ser ännu bättre ut!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Citat:

Shit är denna sida pålitlig? Jag menar på SweC: s test verkar ju 275 snäppet bättre och på Anandtech 4890 snäppet bättre! Vilket test skall man lita på? Har beställt 2 st 275: or redan som kommer på torsdag, ska man kanske ta och avbeställa och ta 4890 Crossfire?

Det är två grymma kort bägge två, dock så finns HD4890 nu och till ett bra pris på 2499Kr, och presterar faktiskt lite bättre. Dock mer skillnad nu när du skall köra 2 kort då Crossfire skalar bättre än SLI. Utan tvekan ett HD4890 hade jag sagt. Klockar bra gör dom också.

Visa signatur

[ AMD 9800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Linux EndeavourOS ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Det kan vara så dem använder olika drivrutiner, för det verkar som att NVIDIA har offrat FPS i lägre upplösningar (läs full-hd) för att få bättre prestanda i högre upplösningar (läs 30" tum). Detta alltså i nya 185 drivisarna jämnfört med 182.

Jag tycker dem gör rätt i detta för man märker inte så stor skillnad på 80 fps och 90 fps (1900*1200) då märker man större skillnad på 35 fps och 40 fps (2560*1600).

Jag vet inte vad AMD kommer hitta på med sina drivisar i framtiden eller vad som kommer att hända med spelen (kommer du ha riggen i några år eller månader?) Men om du sitter på en 24" eller mindre skulle jag ta 4890, på 30" är det rätt lika men jag skulle ändå ta 275.

Har inte hittat något test med SLI eller CF så kan inte säga hur dem skalar, sen så kan man ju titta på ljudniviå och kylning men ifall du sitter på en CF/SLI rigg så kanske du inte bryr dig och ljudnivå och om du inte klockar så verkar båda kyla ok (har sett flera hintar att kylningen på 275 har ett drivrutinsproblem men det kan man ju fixa sj.)

Nu hoppas jag att jag har sett denna kamp ur ett opartiskt synsätt så jag inte får några fanboys på mig.. men om jag har skrivit nått som vekrar fel så säg gärna till

Permalänk
Medlem

Korten verkar vara i princip lika snabba enligt firingsquad

http://www.firingsquad.com/hardware/ati_radeon_4890_nvidia_ge...

"In the head-to-head battle between Radeon 4890 and GeForce GTX 275, the 4890 manages to eke out ahead, but it’s definitely a close race."

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kandel
Det kan vara så dem använder olika drivrutiner, för det verkar som att NVIDIA har offrat FPS i lägre upplösningar (läs full-hd) för att få bättre prestanda i högre upplösningar (läs 30" tum). Detta alltså i nya 185 drivisarna jämnfört med 182.

Jag tycker dem gör rätt i detta för man märker inte så stor skillnad på 80 fps och 90 fps (1900*1200) då märker man större skillnad på 35 fps och 40 fps (2560*1600).

Jag vet inte vad AMD kommer hitta på med sina drivisar i framtiden eller vad som kommer att hända med spelen (kommer du ha riggen i några år eller månader?) Men om du sitter på en 24" eller mindre skulle jag ta 4890, på 30" är det rätt lika men jag skulle ändå ta 275.

Har inte hittat något test med SLI eller CF så kan inte säga hur dem skalar, sen så kan man ju titta på ljudniviå och kylning men ifall du sitter på en CF/SLI rigg så kanske du inte bryr dig och ljudnivå och om du inte klockar så verkar båda kyla ok (har sett flera hintar att kylningen på 275 har ett drivrutinsproblem men det kan man ju fixa sj.)

Nu hoppas jag att jag har sett denna kamp ur ett opartiskt synsätt så jag inte får några fanboys på mig.. men om jag har skrivit nått som vekrar fel så säg gärna till

Det går aldrig att säga något utan att få en fanboy på sig

Det jag skulle tillägga är att om man funderar på att köra två kort som i det här fallet så kan ATI-kortets större minne och snabbare minnesbus vara värt att tänka på.

Hur mycket det begränsar GTX275 kommer vi dock inte att se förrän CF/SLI jämförelser kommer ut.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk

Finns det några tester på vilket kort som låter minst? Skulle vara mer intressant för mig.

Permalänk
Medlem

4850 x2 för 2800kr äter ju dessa nya kort till frukost..

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^
All I see is an idiot being chased by dudes who know what they are talking about.

Jag vet att det kan vara svårt att inte hålla med personer med brinnande själar för ena laget. Men han har fortfarande en poäng gällande ljud-ut från HDMI där så vitt jag vet nvidia korten inte klarar mer än stereo. Bildkvalité har jag ingen aning om idag men skillnad fanns där under 7xxx-serien och X19xx där till Ati's fördel.

Förövrigt så är HD4890 mycket frestande för personer med överklockning som intresse.
Annars värkar GTX 275 tagit ledningen, i alla fall detta test visar på det.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit
nvidia har haft bästa grafik lösningarna i år

Det här kräver bevis

Visa signatur

ola33

Permalänk
Medlem

Isf blir det nog att ha kvar ordern och köra på SLI då vi ska lira med Physics! ^^

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljudsystem: Audient ID24 - ADAM A7V - Aston Microphones Origin - Hörlurar: Austrian Audio X55 & Audio Technica M50x - Klaviaturer: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Isf blir det nog att ha kvar ordern och köra på SLI då vi ska lira med Physics! ^^

Enda PhysX jag testat som inte CPU:n klarar lika bra, är extrabanan med Tornadon i UT3.
Men du lär inte bli missnöjd med något av korten.
Återkom gärna med en kort recension när du testat lite.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Intel Arc B580 | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/8gy1xr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9060 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

Så ati har fortfarande inte lärt sig hur man gör en tyst effektiv kylare ? om nvidia har kunnat alla år varför kan inte ati ??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Så ati har fortfarande inte lärt sig hur man gör en tyst effektiv kylare ? om nvidia har kunnat alla år varför kan inte ati ??

HD4870 är relativt tyst dock inte i svalaste laget, faktiskt svalare än GTX 275(räknat i load).

Poängen är att när ett kort är uppe i 70c+ så blir det sågat pga värme, tvärtom så är det ljudnivå.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
....ATI har ljud via HDMI medans idoterna på Nvidia ligger ljusår efter med detta!

Bäst Bild kvalite + Pris + Ljud via HDMI + Mindre ström + Mindre värme = ATI.

Vad skall du koppla HDMI´n till? Tv´n med sina 2 ljudkanaler eller projektorn utan ljud?
Jag kör bilden till projjen & ljudet till förstärkaren eller bilden till tv´n & ljudet från ljudkortet till förstärkaren.

I see no point in your bullshiting!

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

Juste! Datorn måste vara tyst så det gav 275:an +poäng i valet! ^^

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljudsystem: Audient ID24 - ADAM A7V - Aston Microphones Origin - Hörlurar: Austrian Audio X55 & Audio Technica M50x - Klaviaturer: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Vad skall du koppla HDMI´n till? Tv´n med sina 2 ljudkanaler eller projektorn utan ljud?
Jag kör bilden till projjen & ljudet till förstärkaren eller bilden till tv´n & ljudet från ljudkortet till förstärkaren.

I see no point in your bullshiting!

Du är inte helt med på noterna?
Man har alla sina enheter kopplade till förstärkaren, sedan TVn. Du har din Full-HD tv-mottagare kopplad med HDMI till din HDMI-kapabla förstärkare, likaså ditt PS3 och din dator. Sedan växlar du ljud och bild med en enda knapptryckning när du vill. Du behövre bara 4 sladdar för mediaöverföringen mellan dessa 5 enheter. Har du inte surround via HDMI så blir det extrasladdar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD

Ärligt talat så verkar det som att de gjort den grymt effektiv. 62 grader C i load innebär nog att den är tvärtyst om du ändrar toleransen till 80 grader. Grymt isf. Fabriksinställningar är inte begränsningar...

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Hd5870@1052/1331

Permalänk
Medlem

AMD:s förbättringar av RV790 ser ut att ge resultat nrä det gäller värmeutvecklingen. När grafikkortet inte belastas är det fyra grader svalare än föregångaren. Nackdelen är att referenskylaren är extremt högljudd vid belastning.

så står det i testet här på swe

Permalänk
Medlem

HD4890 jobbar vid 66 grader i det här testet
GTX275 jobbar vid 90 grader i det här testet

Båda korten alstrar lika mycket värme: 310W mot 288W effektförbrukning.

Man få flytta avsevärda mängder med luft för att kyla ett kort 24 grader med rumsvarm luft. Klart det låter mer. Det skall man inte behöva förklara.

Nu är slutsatsen om ljudet i det här testet bara pantad. Att hantera fabriksinställningarna som om de är intrinsiska egenskaper på kortet dumförklarar dessutom läsarna. Vilken tioåring som helst hade gått in och ändrat i settingens om han tyckte fläkten lät för mycket.

Det enda vi vet nu är hatt Ati kortets fläkt låter vid 66 grader och Nvidia kortets fläkt låter mindre vid 90.

Och det drar dom slutsatser om i sammanfattningen. Tragiskt tyvärr.

Visa signatur

Hd5870@1052/1331

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Du är inte helt med på noterna?
Man har alla sina enheter kopplade till förstärkaren, sedan TVn. Du har din Full-HD tv-mottagare kopplad med HDMI till din HDMI-kapabla förstärkare, likaså ditt PS3 och din dator. Sedan växlar du ljud och bild med en enda knapptryckning när du vill. Du behövre bara 4 sladdar för mediaöverföringen mellan dessa 5 enheter. Har du inte surround via HDMI så blir det extrasladdar.

Alla seriösa bildfantaster vet att kopplingspunkterna är dom svaga länkarna, så desto färre punkter desto bättre... eller vi diskuterade generell användning av grafikkort & inte värstingsystem?

Du kanske t.om. håller med Postaldude´s ordval?

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Alla seriösa bildfantaster vet att kopplingspunkterna är dom svaga länkarna, så desto färre punkter desto bättre... eller vi diskuterade generell användning av grafikkort & inte värstingsystem?

Du kanske t.om. håller med Postaldude´s ordval?

Alla som varit med så länge som du har borde veta att när det gäller digitala signaler är argumentet med antalet kopplingspunkter föråldrat. Internet är ett utmärkt exempel på detta.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem

Komplett: Billigaste 4890 = 2695kr. Billigaste GTX275 = 2799kr.
4890 = 104kr billigare.

Inet: Billigaste 4890 = 2690kr. Billigaste GTX275 = 2861kr.
4890 = 171kr billigare.

Dustin home: Billigaste 4890 = 2790kr. Billigaste GTX275 = 3095kr.
4890 = 305kr billigare.

Webhallen.se: Billigaste 4890 = 2895kr. Billigaste GTX275 = 3249kr.
4890 = 354kr billigare.

Skillnad mellan billigaste 4890 och GTX275 = 4890 = 109kr billigare.
Genomsnittskillnad = 4890 = 233.50kr billigare.

Vad jag ser här så är då 4890 billigare än GTX275. Dock skiljer det sig väldigt lite.

*Om man har moderkort med stöd för crossfire så skulle jag köpa 4890.
*Om man har moderkort med stöd för SLI så skulle jag köpa GTX275.
*Har man både och så skulle jag köpa det som är billigast eftersom det presterar jämt (kanske inte i detta test men i andra).
*Vill man ha kortet fort så skulle jag köpa 4890 eftersom det finns i lager.

*Om man fortfarande har svårt att välja vilket man vill ha så tycker jag man ska köpa det kortet från det märke man gillar bäst. Har man tidigare haft ett nvidia kort som man varit nöjd och man gillar nvidia rent allmänt så är det bara man köper ett nvidia kort. Samma sak gäller ATI.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

Om man slår samman alla tester som de större sidorna har gjort så verkar det ändå som att 4890 presterar generellt sett snäppet bättre, dessutom verkar det dessutom vara någon hundring billigare. Skillnaden är dock inte särskilt stor så beroende på vad man har tänkt köra för spel så skulle i princip GTX 275 kunna vara ett bättre köp. Själv så hade jag satsat på HD 4890 om jag fått välja mellan korten.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tannat
HD4890 jobbar vid 66 grader i det här testet
GTX275 jobbar vid 90 grader i det här testet

Båda korten alstrar lika mycket värme: 310W mot 288W effektförbrukning.

Man få flytta avsevärda mängder med luft för att kyla ett kort 24 grader med rumsvarm luft. Klart det låter mer. Det skall man inte behöva förklara.

Nu är slutsatsen om ljudet i det här testet bara pantad. Att hantera fabriksinställningarna som om de är intrinsiska egenskaper på kortet dumförklarar dessutom läsarna. Vilken tioåring som helst hade gått in och ändrat i settingens om han tyckte fläkten lät för mycket.

Det enda vi vet nu är hatt Ati kortets fläkt låter vid 66 grader och Nvidia kortets fläkt låter mindre vid 90.

Och det drar dom slutsatser om i sammanfattningen. Tragiskt tyvärr.

Word.

Visa signatur

Fractal Design North||Gigabyte X870E Aorus Elite 7||9800X3D + Noctua NHD15||Kingston Fury Beast 64GB 6000Mhz||RX 9070 XT Hellhound||MX100 512gb||3.5TB HDD||NZXT C850 ||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 11 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra +iPhone 13||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLAGEL
Alla som varit med så länge som du har borde veta att när det gäller digitala signaler är argumentet med antalet kopplingspunkter föråldrat. Internet är ett utmärkt exempel på detta.

Då borde kabelkvalitén inte påverka signalerna heller men det gör det.. så övergångar är en svag punkt.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Då borde kabelkvalitén inte påverka signalerna heller men det gör det.. så övergångar är en svag punkt.

Rätta mig gärna om jag har fel, men är det inte det som är det fina med digitalt ljud? Att även en suddig 0:a är en 0:a?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidust
Komplett: Billigaste 4890 = 2695kr. Billigaste GTX275 = 2799kr.
4890 = 104kr billigare.

Inet: Billigaste 4890 = 2690kr. Billigaste GTX275 = 2861kr.
4890 = 171kr billigare.

Dustin home: Billigaste 4890 = 2790kr. Billigaste GTX275 = 3095kr.
4890 = 305kr billigare.

Webhallen.se: Billigaste 4890 = 2895kr. Billigaste GTX275 = 3249kr.
4890 = 354kr billigare.

Skillnad mellan billigaste 4890 och GTX275 = 4890 = 109kr billigare.
Genomsnittskillnad = 4890 = 233.50kr billigare.

Vad jag ser här så är då 4890 billigare än GTX275. Dock skiljer det sig väldigt lite.

*Om man har moderkort med stöd för crossfire så skulle jag köpa 4890.
*Om man har moderkort med stöd för SLI så skulle jag köpa GTX275.
*Har man både och så skulle jag köpa det som är billigast eftersom det presterar jämt (kanske inte i detta test men i andra).
*Vill man ha kortet fort så skulle jag köpa 4890 eftersom det finns i lager.

*Om man fortfarande har svårt att välja vilket man vill ha så tycker jag man ska köpa det kortet från det märke man gillar bäst. Har man tidigare haft ett nvidia kort som man varit nöjd och man gillar nvidia rent allmänt så är det bara man köper ett nvidia kort. Samma sak gäller ATI.

Bra formulerat och objektivt. Skönt att få se lite genomtänkta inlägg.
Jag tänkte emellertid göra tvärt om och säga såhär. Välj bort nvidia. De presterar ungefär lika bra och för samma pris.
Nvidia har dock betett sig så illa med namnsättningarna senaste 14-15 månaderna att om man kan undvika dem så bör man...
Ja, detta är ju högst subjektivt då såklart

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Samma här, är ju faktiskt det spelet som behövs mest i recensionerna känns det som. Bland det mest krävande spelet idag, samtidigt som det ökar spelbarhet med bättre prestanda en del, när man kan se längre och ha fler bilar i bild samtidigt påverkar det en hel del.

Kanske för att gta 4 visat sig vara det mest buggiga spelet i modern tid?
Det känns kanske inte riktigt bra att ha med ett spel som går i 1000 fps på en celeron i 2ghz med GF4 mx och bara går i 100 fps på en E8500 i 3ghz med 8800GTX i exakt samma upplösning på samma skärm?
Det säger väl nästan allt.Obs svårt påhittade och överdrivna exempel,men ni förstår poängen hoppas jag:))
MvH albanen..

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate