Permalänk
Medlem

Att se till att man är torr i armhålorna är som några tidigare sagt verkligen a och o. Det räcker inte att bara torka sig där med en handduk och tro att det är fritt fram. Om man inte har rakat sig där skulle jag säga att det tar minst en timme efter man torkat sig efter duschen innan det är safe att köra. När man väl fått dit medlet är det inget som slår det.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drumstick
Läs mitt inlägg igen och titta sen efter ifall även du har hud i armhålorna.

Du säger ju rakt av att "De apokrina svettkörtlarna är snarare doftkörtlar än temperaturreglerare och aktiveras inte utav värme"

Så... när jag är på gymet så svettas jag ur armhålorna. Du säger att de svettkörtlarna inte aktiveras av värme utan av de saker jag inte alls känner när jag är på gymet. Hur menar du? Du behöver inte komma här och vara spydig, jag bad dig bara att vidareutveckla för att jag inte riktigt var med på noterna.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Du säger ju rakt av att "De apokrina svettkörtlarna är snarare doftkörtlar än temperaturreglerare och aktiveras inte utav värme"

Så... när jag är på gymet så svettas jag ur armhålorna. Du säger att de svettkörtlarna inte aktiveras av värme utan av de saker jag inte alls känner när jag är på gymet. Hur menar du? Du behöver inte komma här och vara spydig, jag bad dig bara att vidareutveckla för att jag inte riktigt var med på noterna.

Citat:

Svettkörtlarna som styr kroppens temperaturreglering är främst de ekkrina svettkörtlarna (utspridda över hela huden men främst på handflatorna och fotsulorna).

Tror att det är det han/hon menar.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Tror att det är det han/hon menar.

Precis det jag menar.

Permalänk

va torr innan du tar på det raka dig inte 3-4 dagar innan du tar det på dig (och kanske 2-3 dagar efter)

funkar utmärkt dock ska man som många säger ta det innan man lägger sig

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Armhålor.
Jag har kört absolut torr i 10 år, har fått behandla mer och mer med tiden, nu har det typ slutat fungera, och botox tycker jag är för dyrt, ca 3000 kr för upp till 6 månaders effekt.
Finns det några andra alternativ?