Antec Multimedia Station Premier

Permalänk
Melding Plague

Antec Multimedia Station Premier

Den som vill förvandla en vanlig dator till en HTPC kan behöva extrautrustning. Antec Multimedia Station Premier är en LCD-display med fjärrkontroll som packats full med finesser.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Priset dyrt?--> 950 kr får man ett helt HTPC chassi för Antec NSK2480 med inklusive nätagg.
Annars snygg komponent till HTPC men brister om installation och programvara är buggig.

EDIT

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk

Stor nackdel är att den tar två st 5.25" platser. Hur många HTPC chassin har 3st 5.25" platser, ifall man vill ha en ROM läsare med...... Stor miss.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Stor nackdel är att den tar två st 5.25" platser. Hur många HTPC chassin har 3st 5.25" platser, ifall man vill ha en ROM läsare med...... Stor miss.

Ja, den borde ha en inbyggd DVD, borde inte vara så svårt att peta in. Om den nu ska vara så stor alltså...

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Ja, den borde ha en inbyggd DVD, borde inte vara så svårt att peta in. Om den nu ska vara så stor alltså...

Nja eller snarare plats för en 5,25 Enhet

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd

Vad ska man göra med den egentligen? Varför inte köpa ett vettigt HTPC-chassi direkt?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Avstängd

Jag har tre 5,25" platser i mitt Thermaltake. Hur som helst, jag har dålig fantasi så går det att se hur den ser ut när den väl sitter på ett chassi eller två?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Vad ska man göra med den egentligen? Varför inte köpa ett vettigt HTPC-chassi direkt?

Instämmer.. Ett litet HTPC-chassie med hyfsat enkel utrustning och så in med Ubuntu och autostart på XBMC så är man ju hemma..

Permalänk
Medlem

Jag ser denna som en utmärkt sak att montera i bilen tillsammans med en bildator

Permalänk

Håller med tidigare poster om att storleken på 2st 5 1/4 tums platser kraftigt begränsar användbarheten om man har ett HTPC-chassie. Om det nu skall ha så stor plats, så kunde det åtminstone ingått DVD-RW eller en Blueray-spelare integrerad i paketet. Det verkar ju finnas rätt gott om plats till det. Skulle varit snyggt med en slot-in.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spacecow
Jag ser denna som en utmärkt sak att montera i bilen tillsammans med en bildator

Clever thinking! (y)

Permalänk
Medlem

JO en slot in för det priset hade vart najs.
Snyggt hade det varit också.

Permalänk
Medlem

Varför skall alla göra så "användarvänliga" program så man blir så låst?? kan de inte göra en bra bruksanvisning....

det är likadant med logitechs harmony 525 multifjärr hyfsad hårdvara men ybersunkig mjukvara som kräver internetuppkoppling

aaarrrgggg

annars så gör antec bra och prisvärda chassin

Jag tyckte att recensionen var lite mild med kritiken, då det var helheten, mjukvara tillsammans med hårdvaran som testade. Det funkade ju inte ens tillfredsställande.. eller...fattade jag fel

en olycklig formulering smög sig nog in också "Man kan dela upp enheten i två delar: en LCD-display samt en del för knappar och rattar." min första tanke var att man kunde dela på enheten i två delar och till exempel placera dem jämte varandra..... men så var ju inte fallet

hur klarar den av att starta och stänga av pc:n( jag vet att med antecs Fusion chassin fick man rådet från deras suphårt att modda in en extra sladd till powerkontakten på moderkortet)

eftersom det nämndes att den funkade tillsammans med MP och XBMC tyker jag en ytterligare recension vore på sin plats

Tack för mig(hoppas att min grinighet går över till kvällens eskapader=))

Visa signatur

Ett gäng datorer med lite olika prestanda.....

Permalänk
Medlem

Ointressant om den inte stödjer Linux, windows har ingenting att göra på en HTPC

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Ointressant om den inte stödjer Linux, windows har ingenting att göra på en HTPC

Lite väl vågat uttalande? Visst linux är bra som HTPC tyvärr finns inte allt stöd ännu till alla produkter.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Avstängd

Intressant

Permalänk
Medlem

true dnb soldier

ja intressant men

Permalänk

Det skulle ju gå att montera den i en enkel 2.25 plats om man låter den hänga utanför. Skulle nog till och med kunna bli en snygg lösning på vissa platser.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Lite väl vågat uttalande? Visst linux är bra som HTPC tyvärr finns inte allt stöd ännu till alla produkter.

Men HTPC ska vara Intel Atom

Visa signatur

Gamern: Intel E8400 C0 @ 4 fucking ghz! | Dominator 4x2 @ 1042 | XFX 9800 GTX+ @ 808/2050/1150 | Gigabyte EP35 DS3 2.1
HTCP: AMD 3400+ | 1 GB Ram | ATI X600 256 MB
Laptop: Intel P 1,6 ghz | 1 GB Ram | 64 MB ATI-skit. 100 FPS i CS :D

Permalänk

Egentligen förstår jag inte en sak här:
Om det nu ska vara en produkt som ska vara anpassad till HTPC-marknaden, varför ska det sitta en massa knappar och rattar på den?
Min HTPC är gömd bakom TV:n och endast en liten del av fronten syns + mottagaren till ett trådlöst tangentbord med inbyggd pekplatta.
När jag väl sitter i soffan och ska se något (eller spela) så vill jag ogärna stiga upp och gå fram till datorn för att justera något.
Eller är det så enkelt att många har datorn inom arm-avstånd så man då skulle ha nytta av dessa knappar och rattar?

Annars håller jag med tidigare kommentarer om att den tar upp onödig plats då många chassin som lämpar sig till HTPC-bruk är befriade från utrymme.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squall Leonhart
Om det nu ska vara en produkt som ska vara anpassad till HTPC-marknaden, varför ska det sitta en massa knappar och rattar på den?
Min HTPC är gömd bakom TV:n och endast en liten del av fronten syns + mottagaren till ett trådlöst tangentbord med inbyggd pekplatta.
När jag väl sitter i soffan och ska se något (eller spela) så vill jag ogärna stiga upp och gå fram till datorn för att justera något.
Eller är det så enkelt att många har datorn inom arm-avstånd så man då skulle ha nytta av dessa knappar och rattar?

Annars håller jag med tidigare kommentarer om att den tar upp onödig plats då många chassin som lämpar sig till HTPC-bruk är befriade från utrymme.

Men om man använder den funktionsrika fjärrkontrollen som man fick med så kanske man slipper att "gå fram till datorn för att justera något"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco

Imon fjärrkontrollerna funkar jättebra i linux.

Det enda jag inte gillar med denna fjärr är att pad:en är tänkt att användas som en mus, och alltså inte som piltangenter.

Visa signatur

RHCE

Permalänk
Medlem

jag tror att den är menad till dom som bygger HTPC i ett vanligt chassi.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mufflen
Men om man använder den funktionsrika fjärrkontrollen som man fick med så kanske man slipper att "gå fram till datorn för att justera något"

Givetvis, men varför ska man då ens ha knappar i fronten på datorn som fyller samma funktioner? Det vore ju bättre då att nöja sig med den lilla displayen samt en IR-mottagare istället. Då sparar man ju in en 5,25" plats plus att det ser mer stilrent ut enligt mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Givetvis, men varför ska man då ens ha knappar i fronten på datorn som fyller samma funktioner? Det vore ju bättre då att nöja sig med den lilla displayen samt en IR-mottagare istället. Då sparar man ju in en 5,25" plats plus att det ser mer stilrent ut enligt mig.

Och därför finns denna goding:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=66458

Funkar klockrent!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Vi glömde nämna det i recensionen, men det finns en version som bara tar upp en 5.25-tumsplats. Den heter Multimedia Station Elite.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Bra fråga men jag tror mest det är för att om fjärren skulle krångla så ska det ändå gå att justera HTPCn Genom att knappa lite

Visa signatur

ASUS M4N72-E 750A || AMD Phenom II x2 3.1 GHz clockad: 3.5 GHz || 2st Corsair Dominator 2Gb 1024MHz || ASUS EN9800GT 1Gb || Cougar 550W || Samsung Spinpoint 1TB

Permalänk
Medlem

Men... Åhh. Det KAN kanske vara för att man vill få till en hifi-look på det hela? Alla gömmer inte sin htpc bakom något, vissa har den framme. Och de flesta ha ren riktigt DVD-spelare till skivor. Du kan ta vilken billig desktoplåda som helst med någolunda svart-silvrig färgsättning och montera in denna enhet, och få den att se lite lyxigare ut. Är det så svårt att förstå? Har man nån gammal Compaq liggande så funkar den med andra ord. Och kan fortfarande se någplunda respektabel ut.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slisk
Imon fjärrkontrollerna funkar jättebra i linux.

Det enda jag inte gillar med denna fjärr är att pad:en är tänkt att användas som en mus, och alltså inte som piltangenter.

Går väl hur bra som helst att avända paden som piltangenter om man trycker på knappen precis ovanför paden?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MORD
Går väl hur bra som helst att avända paden som piltangenter om man trycker på knappen precis ovanför paden?

Jo visst går det, har haft så på min imon fjärr, men det blir inte alls lika smidigt som på tex microsofts media fjärr när man ska hoppa i menyer.

Visa signatur

RHCE