Permalänk
Medlem

awesome:P

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk

Du måste ju vara en av få som fått den ideen

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Måste fan göra samma sak har en har en m-atx med 3GHz P4 och 2GB ram, kanske kan folda på den så kortet har nått bättre för sig än att bara sitta på väggen å tuffa på

Permalänk
Medlem

vad händer när det regnar då? :/

Permalänk
Medlem

Hehe inte mycket positiv kritik från dom som svarat.

Regnet var inget bekymmer eftersom det var inglasad balkong, zergling.

Det var kul att man fick se bilder och så. Förstår dock inte vad man försöker uppnå. Likväl som det skulle kunna bli kallt på balkongen borde det väl bli jäkligt varmt en sommardag när solen lyser in.

Känns inte som att man vinner på att köra utan chassie heller eller har jag missat nåt. Vad skulle servern användas till?

Permalänk
Medlem

Kan det inte bli väldigt fuktigt där och förstöra komponenterna?

Permalänk
Medlem

Faktum är att jag har haft burken på balkonen i flera år nu. dock inuti ett chassie.
men så i höstas så ledsnade jag på att försöka klämma in burket under bordet och jävlas ,, så jag la grejorna på bordet. tills i våras då jag ville ha nånstans att ställa kaffekoppen.

Kondens är inget problem.
Eftersom den är luftkyld så blir den ju aldrig kallare än luften som kyler den, och då kan det inte bildas kondens.

Det jag vart mest oroligt för är att kondensatorerna skulle frysa på vintern, men det har gått bra.

Permalänk
Medlem

Fan va vackert

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lordsqueak
Eftersom den är luftkyld så blir den ju aldrig kallare än luften som kyler den, och då kan det inte bildas kondens.

Det har inte slagit dej att den kan bli väldigt mycket varmare än luften som kyler den så det blir kondens "i andra riktningen". Ifall det är -5 grader på vintern och processor kylaren är 40 grader så kan det nog bli kondens.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lollol7
Det har inte slagit dej att den kan bli väldigt mycket varmare än luften som kyler den så det blir kondens "i andra riktningen". Ifall det är -5 grader på vintern och processor kylaren är 40 grader så kan det nog bli kondens.

Kondens bildas när varm luft träffar kall(are) yta. http://sv.wikipedia.org/wiki/Kondensation

I ditt påstående så skulle man alltså kunna få kondens inomhus om man t.ex. foldar med datorn, då komponenterna är varmare än omgivningen.. (20 grader inomhus plus 45 graders skillnad, ger 65 grader, vilket en CPU (i7) ganska lätt når?)
Dessutom är "minusgradig" luft inte lika full av fukt, som kan bidra till kondens.

Vad du däremot kanske tänker på är frost som smälter? Dock är ju hans balkong inglasad, så han lär inte ha några större problem med det heller.

Kan dock bli spännande om han glömmer ett fönster öppet och det är kraftig dimma en morgon..

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem

När tror ni snubbens kåk brinner ner?

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-

Permalänk
Medlem

Jag nöjer mig med att på ren svenska utbrista: LOL

Höhö ;D

Visa signatur

Yeah yeah

Permalänk
Medlem
Citat:

Det jag vart mest oroligt för är att kondensatorerna skulle frysa på vintern, men det har gått bra.

De tror ja inte direkt du behöver oroa dig för...

Permalänk
Medlem

Hårddiskar brukar väl vara specade ner till +5 grader, men om den alltid är på så värmer den väl upp sig själv. Är nog värre med värmen under heta sommardagar. Sitter den i skuggan och kanske med hjälp av någon fläkt som kyler hårddisken så funkar det nog även på sommaren.

Eftersom alla är så negativa och tror att det inte skulle funka så gör jag tvärtemot och säger att den här kommer nog att funka i många år.
Jag tycker det var en kreativ lösning i alla fall. Fullösningar behöver inte alltid vara dåliga.

Permalänk
Medlem

Syftet med att spika upp den på väggen är utrymmesbrist.
Tidigare så hade jag Case bakom stolen, och under bordet.
Men att ha case under bordet blev jobbigt när man vill pula med hårdvaran.
Efter att vi skaffade nya stolar så fick den heller inte längre plats bakom stolen.
I höstas så petade jag med hårdvaran och kände att, äsch vafan!
Så jag la grejorna på bordet utan case, men nu är det sommar, och då vill man ha nånstans att ställa kaffekoppen, så upp på väggen fick det bli

Inkopplat är tangentbord och en sladd till mobilen för överföring av bilder och sånt, då min 64bitars burk saknar drivare.
Jag kör VNC för att peta med burken, men tangentbord är bra att ha om man vill komma förbi "KEYBOARD ERROR - PRESS F1 TO CONTINUE", och om man behöver starta om burken när den av nån anledning har bytt IP.

För dom som tvivlar på att det kommer att fungera så kan jag nämna att den har redan stått på balkongen i 3 år i en case. så det ser ganska lovande ut att det funkar ett tag till.

Permalänk
Medlem

Hur är det med fukt?

blir det inte fuktigt inne i den inglasade balkongen?

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga det är vansinne, komponenternas livslängd blir sämre pga fukt.
Nytänkande? Kanske men inte hållbart i längden.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Specs ?'

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asteroid
Jag skulle säga det är vansinne, komponenternas livslängd blir sämre pga fukt.
Nytänkande? Kanske men inte hållbart i längden.

där sa du nåt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag kör VNC för att peta med burken, men tangentbord är bra att ha om man vill komma förbi "KEYBOARD ERROR - PRESS F1 TO CONTINUE", och om man behöver starta om burken när den av nån anledning har bytt IP.

Halt on no errors?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frazz3
Halt on no errors?

eller plocka styrkortet från tangentbordet så man slipper ha ett helt tangentbord stående bredvid datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik91uk
eller plocka styrkortet från tangentbordet så man slipper ha ett helt tangentbord stående bredvid datorn.

**men tangentbord är bra att ha om man vill komma förbi "KEYBOARD ERROR - PRESS F1 TO CONTINUE"**

JAG DÖR **ROFLMAO** JAG TAPPAR ANDAN AV DIG GOSSE !!!
DU HAR SNART ETT LIV PÅ SAMVETET FÖR ATT JAG SKRATTAT IHJÄL MIG !!! KUNDE JAG GE DIG 10 POÄNG OM OCH OM IGEN SKULLE DU FÅ DET.

Permalänk
Medlem

Okej... Hur har det varit nu när det regnat? x)

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 5,2Ghz || Asrock P67 Extreme 4 || MSI GeForce GTX 580 FrozrII OC ||8GB Corsair XMS3 1600mhz 320GB Samsung SpinPoint F4 || 2TB Seagate Green || 500GB WD Green || Windows 7 Ultimate 64-Bit

Permalänk
Medlem

Tror på din idé!

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk
Medlem

Så jävla skönt klockrent.

Permalänk
Medlem

Det är möjligt att bygga en dator i ett badkar men det gör det inte till en bra idé.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av High_fps
Okej... Hur har det varit nu när det regnat? x)

Läs hela bloggen innan du kommenterar....Det är INGLASAT!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Coolt!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Går att sätta en resistor i en avklippt tangentbordskontakt för att lura datorn att det sitter ett tangentbord i om jag inte minns fel.
Skulle personligen inte montera något så, inte för att det inte går, utan snarare så att det ser fult ut. Sådana där burkar gömmer man djupt inne i garderober om man tvunget skall köra så gamla saker.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Går väl att ställa in hur keyboard error ska hanteras i bios på dem flesta datorer.