Permalänk
Medlem

Jag skickade ju ett mail om att jag ville avbeställa, då mitt moderkort inte stödjer eec.
Då skrev dom till mig att den låga prissättningen var ett "tekniskt fel", bara att skriva mitt kontonr till dem så skulle de skicka tillbaka mina dollares.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

Eftersom det hela var ett misstag så finns det ingen mening att ha tråden uppe. Kan någon mod radera tråden?

Visa signatur

5900X | Gigabyte X570 | NH-U14S | 32 GB @3200 DDR4
RTX 4060 | RMx 650W | Dell U2415 UltraSharp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av penna_ha
Sen när har en avgift tillsats på Ångerrätten på 14 dagar vid internetköp?

Han har beställt varan, betalat för den. Ja han har rätt att få tillbaka pengarna.
Men webhallen tar en transaktions avgift.

Permalänk
Medlem

jag beställde ´bara totalt 4st 2x2gb minne..men ändå avbeställt..synd att folk ska överdriva.. dom hade kanske inte tänkt på det om man inte gjort överdrivna beställningar? .

Min bror beställde tydligen 14x1gb minne får han sin 100lapp tillbaka?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Eftersom jag anade att det var ett fel från webhallen så tog jag min beställning på faktura. Nu slipper man krångla med att försöka få tillbaka pengarna.
Annars brukar jag använda kreditkort, men nu var det ju oerhört stor chans att jag inte skulle få varan.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superlight
Eftersom det hela var ett misstag så finns det ingen mening att ha tråden uppe. Kan någon mod radera tråden?

Nej det finns fortfarande ett intresse för tråden då andra kan då lärdom av för låga priser.

Till de som blivit sura för att andra förstörd deras chanser att själva sko sig säger jag bara VÄX UPP!!!

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Men webhallen tar en transaktions avgift.

Vilket de faktiskt inte har rätt att göra...

Visa signatur

on the internet since 1993
[ Geek - Dad - Programmer - RC enthusiast - Technology evangelist ]

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk
Medlem

Nå? Någon som vet vad man ska göra om man redan betalt för det? ..Kommer pengarna tillbaka automatiskt eller måste man lägga tid för att Webhallen gjort fel och kontakta dom?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ändå lite konstigt, jag behövde ju faktiskt en av de där minnena som jag beställde, men nu kan jag inte ens beställa den fullpris,,

nån som kan hitta 1gb till en bärbar pc2700 ?? billigt ?

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikR
ändå lite konstigt, jag behövde ju faktiskt en av de där minnena som jag beställde, men nu kan jag inte ens beställa den fullpris,,

nån som kan hitta 1gb till en bärbar pc2700 ?? billigt ?

https://www.inet.se/datorkomponenter/internminnen/1gb-so-dimm...

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-E Gaming...AMD Ryzen 7 5800X3D...Hyte Y60
Corsair Vengeance LPX 64GB (2x32GB) 3600MHz CL18...Sapphire Radeon RX 7900XT Nitro+
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM850x
Samsung 990 PRO 2TB M.2 + WD BLACK SN850X 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Vilket de faktiskt inte har rätt att göra...

Beror på vad man betalar med. Visa/mastercard NEJ
internetbetalning: JA, om banken tar en avgift.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Morrex-
Nej jag checkade min beställning och den ligger på avbeställda även fast jag inte avbeställt så det blir inget.
Kan varit ett fel dem velat ha för lite reklam vem vet, den sidan suger endå annars. Undviker webbhallen.

Vad är det som är så dåligt med webhallen?
Man hittar väldigt lätt.
Bra priser.
snabba leveranser.
Många betalningsalternativ.
Stort sortiment.
Bra service på många varor(ej alla dock bla. datorkomponenter)

edit: sorry för dubbelpost.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Beror på vad man betalar med. Visa/mastercard NEJ
internetbetalning: JA, om banken tar en avgift.

Ja, jag skulle specificerat att jag syftade på kortbetalning, hur det är med andra typer betalningar vet jag inte, men kreditkortsbolagen kan faktiskt 'bötfälla' merchants som tar ut sånna här avgifter vid kortköp.

Jag vill dock tro att webhallens 4% transaktionsavgift är olaglig även vid ebank betalning då jag finner det mycket svårt att tro de har en så stor avgift per betalning, har de verkligen det behöver de se sig om efter ny bank

Visa signatur

on the internet since 1993
[ Geek - Dad - Programmer - RC enthusiast - Technology evangelist ]

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Ja, jag skulle specificerat att jag syftade på kortbetalning, hur det är med andra typer betalningar vet jag inte, men kreditkortsbolagen kan faktiskt 'bötfälla' merchants som tar ut sånna här avgifter vid kortköp.

Jag vill dock tro att webhallens 4% transaktionsavgift är olaglig även vid ebank betalning då jag finner det mycket svårt att tro de har en så stor avgift per betalning, har de verkligen det behöver de se sig om efter ny bank

Möjligt. Men idag tar ju stort sätt varenda butik avgift i butik. eller nästan bara pizzerior o kiosker. Men men, jag säger till varje gång. NEJ, jag tänker inte betala någon avgift. Detta gäller ju dock bara visa o mastercard