Köpläge?
Jo det är så att min gammla amd 2500+@3200+ börjar ticka på sista varven. Denna gammla arbetshäst har fått jobba stenhårt sen -02, och även om det skär i hjärtat så är det dags.
Det jag undrar över är om det verkligen är köpläge för en dator _NU_ ?
Jag är ute efter en gamerdator och ingen high-end-i7-power då det kostar lite mer än jag har lust att lägga.
Jag har kollat runt ett tag och det verkar vara ganska mycket nytt på gång, i5 usb 3.0, nytt sata-interface(??) och inte minst DirectX(om jag inte minns fel var det på tapeten med färska grejjer där också.). Så frågan är väl om det verkligen är läge att köpa en ny dator nu, eller om man ska vänta på det nya, eller rättare sagt, effekterna av det nya.
Jag menar, priserna på förra generationens produkter chockdyker när det ploppar upp nya, färska saker på marknaden och jag vill inte betala ett pris för en dator som 1 månad senare kostar 50% av det jag gav. Inte för att prestandan inte passar mina önskemål, men man är ju sniken av naturen och vill ändå ha en känsla av att ens dator är någorlunda up-to-date ett tag iaf. (kanske inte som min nuvarande trotjänare som överlevt dessa 7 åren utan problem (endast ett nätagg, 2gfx-kort brända samt 1gb minne som brann. grafikkorten och minnena var relaterade xD)
Jag mycket väl medveten om att man får sitta länge utan maskin om man resonerar att man alltid vill ha det som är nytt (såvida man inte har röven fylld med pengar). Samtidigt måste man (imo) forska lite och kolla om det verkligen är värt att köpa en dator med tex sockel 775 som har halva foten i graven.