Permalänk
Medlem

Det blev det bästa av två världar med blocket till bryggan. Tog koppardelen från det ena blocket och överdelen från det andra.

Permalänk
Medlem

Satan, kom på att jag inte har destvatten hemma. Sticker iväg och handlar innan affären stänger...brb.

Permalänk

Vilken affär har destvatten och som är öppen nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johan9360
Vilken affär har destvatten och som är öppen nu?

Statoil?

Permalänk
Medlem

Hemköp De stänger inte förrän kl 23 här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strogge
Hemköp De stänger inte förrän kl 23 här.

är du tebax med vattnet nu? jag vill se forstättningen,, snääälla xD

Permalänk
Medlem

Kul att nån följer detta

Vattnet är fixat och ny uppdatering kommer om några min...

Permalänk
Medlem

Följer med spänning.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Såhär kommer blocken sitta. Blocket till vänster måste tyvärr sitta lite snett för att hålen ska matcha fästet.

Permalänk
Medlem

Hmm...måste komma på hur jag ska dra slangarna så att jag inte sätter blocken på fel håll...

EDIT: Kom på att jag har glömt pumpen Hmm...var har den tagit vägen nu då... *letar*

Permalänk
Medlem

Jag blir mer och mer avundsjuk D: jag vill också ha vattenkylning!!

Permalänk
Medlem

phew...found it

Lagom stor pump för det här...och tyst.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Alltid lika kul att se dokumentation på vattenmontering. Varje gång jag är klar med min saknar jag det, men varje gång jag är tvungen att byta ut något eller byta ut/laga så vill jag bara sitta med allt klart.

Ser fram emot vad du har att visa.

Visa signatur

I7-930 @3.6GHz | XFX 5870 XXX | OCZ Platinum DDR3 3x2GB | ASUS Rampage III | Lian-Li 343B | Corsair H5O 2x Scythe GT @1700RPM P&P |

Permalänk
Medlem

Kul med lite underhållning

Permalänk
Medlem

MER MER MER :o?

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Hoppas du tänker köra med glykol eller nått annat korrosionshämmande för jag är rätt säker på att de där kylarna på sidorna har aluminium i kontakt med vattnet och galvanisk korrosion är inge kul.

Annars ser det ju fin fint ut, kul med lite udda grejer och inte bara FOTM setupen.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

Det går sakta men säkert framåt

Permalänk
Medlem

Riktigt bra tråd det här, intressant att följa till skillnad från alla träliga gallerier med folk som bytt grafikkort eller städat sitt skrivbord.

Strogge, du gör en lite sugen på vattenkylning måste jag säga, fint old-school chassi du har

Permalänk
Medlem

Mycket intressant... you make my day:)

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk
Medlem

Tackar så mycket Har precis käkat och kör igång igen nu...

Permalänk
Medlem

MOAR!! >

Permalänk

Vem tusan vill gå och lägga sig när man vill se upplösningen på detta!
Orkar du köra klart hela bygget ikväll?

Visa signatur

Lian-Li A71b, Cooler Master Silent Pro M700w, Gigabyte GA-EX58-UD5, Intel Core i7 920, 6Gb Corsair 1333MHz, Gainward 4870 1Gb DDR5, Samsung 320Gb, 5x Samsung 1Tb

Permalänk
Medlem

Uppdatering snart? eller du har somnat? vill se mer

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nawidek
Uppdatering snart? eller du har somnat? vill se mer

Förstör inte stämningen genom att vara otålig... DUH!

OT: MER BILDER NU FFS!! VEM VILL VÄNTA!

Permalänk
Medlem

kommer bli fint detta! ska nanna nu. kneg imorrn samt en sur flickvänn. ingen bra kombination! kollar in igen imorgon bitti. //D

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Helvete vad jag blev stressad nu...

Första blocket på plats nu. Blev tvungen att använda smalare skruvar vilket gjorde att jag inte kunde använda tumtvinnarna(eller vad de heter...), men det blev rätt ok ändå. Fick skippa fjädringarna också vilket suger dock.

CPUn nästa...

Permalänk
Medlem
Permalänk

denna tråd är perfekt nu när jag väntar på att ett spel i Utor *Ehum* från Ea ska ladda klart, mycket intressant!

Kan tillägga att jag också sitter väntar på att Naruto Shippuuden 118 ska släppas

Permalänk
Medlem

Nästa gång får du sätta en kamera mountad i pannan, och starta live stream på allting

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |