Permalänk
Medlem

det har gått 4 min vart är dom!

Permalänk
Medlem

"Do not swallow poison" No shit...lol:)

Permalänk
Medlem

Anitkorrosionvätskan är inne. Allt ser ut att sitta tight och bra, inga läckor etc.

Ett par close-ups

Permalänk
Medlem

Underbart!

Permalänk
Medlem

Luftbubblan vid ena blocket är nu borta, gött

Snart färdig med det hela, men ett par filmer på g först...

Permalänk
Medlem

Närbild på elementet/radiatorn

Permalänk
Medlem

Härligt, jag har också vaknat nu

Permalänk
Medlem

Två filmer uppe! Den först är från igår när jag körde igång systemet första gånge, och den andra är från idag med alla bubblor mm borta.

http://www.youtube.com/watch?v=VEFc3v_LF3A Pumpen låter som fan pga luften i systemet.

http://www.youtube.com/watch?v=p5RsBpOyt-g Luften borta = inget ljud

Permalänk
Medlem

haha! såg din BF2 Crazy Tank flip video också, fan va ballt, men bäst hade det var om du typ hade träffat en helikopter med tanken

Permalänk
Medlem

Vad fick du betala för allt och vart köpte du grejerna ?=)

Permalänk
Medlem

Phew...datorn startade utan problem. Biosen var dock resetad men det kan jag leva med...

Hinner tyvärr inte göra mer idag och får kolla tempen mm senare. Jag kommer dock in och kollar tråden ikväll om det är några frågor mm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kerl
Vad fick du betala för allt och vart köpte du grejerna ?=)

Om jag inte kommer ihåg fel så har jag för mig att cpublocket kommer från komplett.se medans resten är från alphacool.de.
Nu var det ett tag sedan jag beställde delarna, men det har väl gått på ett par tusen ungefär.

Permalänk

Alltid varit nyfiken på vattenkylning, men alltid trott det är vansinnigt komplicerat med slangar, nipplar och pumpar.
Då jag inte överklockar blir ju enda vinsten eventuell ljudnivå.
Hur mycket sänker man egentligen ljudet om man plockar bort cpu och gpu fläktarna och sätter in en pump som låter istället?

Tack för en mycket intressant bygglogg. Vattenkylning kanske inte är så svårt trots allt.

Visa signatur

Lian-Li A71b, Cooler Master Silent Pro M700w, Gigabyte GA-EX58-UD5, Intel Core i7 920, 6Gb Corsair 1333MHz, Gainward 4870 1Gb DDR5, Samsung 320Gb, 5x Samsung 1Tb

Permalänk
Medlem

Jag må säga att det var riktigt kul och följa denna tråd i natt och se filmen nu när jag har vaknat... GRYMT dude

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atreyu
Jag må säga att det var riktigt kul och följa denna tråd i natt och se filmen nu när jag har vaknat... GRYMT dude

håller med! har vatt skit bra och jätte bra bilder med. kul att du ville dokumentera det och dela med dig till oss

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spirit_Within

Hur mycket sänker man egentligen ljudet om man plockar bort cpu och gpu fläktarna och sätter in en pump som låter istället?

Med en ljudisolerad och kvalitetspump är det som kommer låta mest antingen DVD/BD, chassifläkt eller hårdisk. Körde mina nya 4890 med stockylare för tester innan vattenblocken installerades, och jag var nära att dra på mig skyttehörskydden av frustration.

Var dock beredd på en ganska givmild budget för ett förstasystem, finns alltid en risk att man slarvar med block eller installationer och kan bli tvungen att skaffa nya, samt ha för få nippar, för lite slang etc och då de bästa affärerna är i England, Danmark eller Hollan kan det bli en del i frakt och väntetid.

Visa signatur

I7-930 @3.6GHz | XFX 5870 XXX | OCZ Platinum DDR3 3x2GB | ASUS Rampage III | Lian-Li 343B | Corsair H5O 2x Scythe GT @1700RPM P&P |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wollert
Med en ljudisolerad och kvalitetspump är det som kommer låta mest antingen DVD/BD, chassifläkt eller hårdisk. Körde mina nya 4890 med stockylare för tester innan vattenblocken installerades, och jag var nära att dra på mig skyttehörskydden av frustration.

Var dock beredd på en ganska givmild budget för ett förstasystem, finns alltid en risk att man slarvar med block eller installationer och kan bli tvungen att skaffa nya, samt ha för få nippar, för lite slang etc och då de bästa affärerna är i England, Danmark eller Hollan kan det bli en del i frakt och väntetid.

Stämmer bra det där. Köper man lösa delar, vilket jag har gjort, blir ingångskostnaden rätt hög men åandra sidan är det bra grejer. Räkna med ung. 500 kr per block, lika mycket för pumpen och runt tusen för radiatorn samt tillbehör...tror det stämmer rätt bra med de delarna jag har. Det är också somsagt viktigt att tänka igenom noga innan vilka delar man behöver och ta lite extra nipplar, slangar osv så man slipper beställa extra mitt i bygget.

Förövrigt låter pumpen nada så länge den är bra vibrationsdämpad.

Permalänk

Riktigt intressant att kolla igenom. Bra jobbat!

Mvh

Visa signatur

|C2Duo E6750|Gigabyte P45-DS3|Ati 4850|Corsair 2GB|1*320 Samsung|2*160 Seagate|1*640 WD|Antec SonataIII|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nandai
Riktigt bra tråd det här, intressant att följa till skillnad från alla träliga gallerier med folk som bytt grafikkort eller städat sitt skrivbord.

+1
Blir ju kalas det här:D

Som flera andra sagt; man blir sugen på vattenkylning nu och din blogg kommer funka bra som guide.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Det vart ju riktigt grymt detta, trevlig läsning.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

kan man få några rediga översikts bilder kanske? eller e jag krävande nu kanske

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk

Om någon vet vad det där elementet/radiatorn heter eller råkar ha ett liggande så hojta till så köper jag det

Permalänk
Medlem

Go Strogge go!

Skön tråd. Kul att du postade info medan bygget pågick. Blev bara mer spännande :).

Bra jobbat!