Intel X25-M G2 80GB (FAQ=första posten)

Permalänk
Medlem

Det är tydligen fel på diskarna. Om man sätter lösenord i BIOS och sedan ändrar eller tar bort den resulterar det i datakorruption.

Intel verkar också ha bromsat leveranserna innan de fixat felet vilket har resulterat i tomma hyllor överallt.

Mer info här

Permalänk

Och vilken normal människa sätter lösenord i BIOS, lär ju knappast drabba någon här i forumet denna issue....

Visa signatur

i7 2600K @ 5Ghz^50*100][Cooler Master HAF 932][Asus P8P67 Deluxe Rev B3][Thermalright 120 UE][4*4096GB Corsair Vengance 8-8-8-24][2*120GB Intel 510 SSD Raid0][Radeon HD6870 1000/1200Mhz]

Permalänk

B-Ray.se har intels nya SSD 80GB diskar på lager för 2295.00 om någon är intresserad...

Visa signatur

i7 2600K @ 5Ghz^50*100][Cooler Master HAF 932][Asus P8P67 Deluxe Rev B3][Thermalright 120 UE][4*4096GB Corsair Vengance 8-8-8-24][2*120GB Intel 510 SSD Raid0][Radeon HD6870 1000/1200Mhz]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontuz1972
Och vilken normal människa sätter lösenord i BIOS, lär ju knappast drabba någon här i forumet denna issue....

Nej, och om någon ändå vill det, så har ingen här ett problem med att uppdatera firmware. Men jag förstår om Intel inte vill skicka ut diskar som behöver flashas till en halv miljon 'vanliga' användare. Nyheten kom förresten ut i fredags:

http://pcper.com/#NewsID-7544

Permalänk

Är det något speciellt man skall göra innan nyinstallation av W7 eller är det som en gammal hederlig disk ??

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Hedersmedlem

Hur fungerar det om jag lägger in W7 RC, kan jag fortsätta på samma installation senare när jag köper min licens eller kommer jag behöva installera om helt?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Avstängd

installera om helt

Visa signatur

Powered by AMD 3900X

Permalänk
Inaktiv

Fick precis uppdatering om att min disk går att hämta ut från posten, så blir till att installera den ikväll.

Permalänk
Medlem

Min verkar vara försenad.

Skickades i fredags med skrymmande brev, men har inte kommit fram.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Min verkar vara försenad.

Skickades i fredags med skrymmande brev, men har inte kommit fram.

Via posten? Kolla om status uppdaterat på eventuellt kolli, min uppdaterades precis. Ser ut som att de haft något problem under dagen. Än bättre, ta med eventuellt kolli till eventuellt utlämningsställe och se om det redan finns inne.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Via posten? Kolla om status uppdaterat på eventuellt kolli, min uppdaterades precis. Ser ut som att de haft något problem under dagen. Än bättre, ta med eventuellt kolli till eventuellt utlämningsställe och se om det redan finns inne.

Har suttit och övervakat status hela dagen :), men det har inte uppdaterats. Nog för att de kan ha haft något problem, men jag tror inte den är framme förrän status uppdaterats. Kan dock alltid hoppas att det blivit någon försening och att den kommer fram ikväll.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Har suttit och övervakat status hela dagen :), men det har inte uppdaterats. Nog för att de kan ha haft något problem, men jag tror inte den är framme förrän status uppdaterats. Kan dock alltid hoppas att det blivit någon försening och att den kommer fram ikväll.

Håller tummarna att din är framme med, och har du möjlighet så sväng förbi och kolla om den kommit in. Nu ska jag iväg och slösa pengar på mat samt hämta ut min 80GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Håller tummarna att din är framme med, och har du möjlighet så sväng förbi och kolla om den kommit in. Nu ska jag iväg och slösa pengar på mat samt hämta ut min 80GB.

Jäklar i mig, den är på utlämningsstället nu. Dags hämta!

Permalänk
Medlem

haha.. min var i Malmö 0040 inatt.. Statusen på posten uppdaterades för 5 minuter sen och då står det att den legat på utlämningsstället sen kl 15.. wtf

Får den ligga där tills imorn.

Permalänk
Medlem

Tycker dom ska uppdatera min status innan utlämningsstället stänger..
Blev ju lite besviken när jag kom hem och såg att jag inte kunde hämta ut den.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zånkt
Tycker dom ska uppdatera min status innan utlämningsstället stänger..
Blev ju lite besviken när jag kom hem och såg att jag inte kunde hämta ut den.

Den har ju legat där hela dagen så, går ju alltid gå dit med kollit och kolla.

Själv handlar jag så mycket över nätet så jag vet utifrån uppdateringstiderna om om jag får mitt paket dagen efter eller inte. Örebro 1:30 inatt = klad hest på ICA-posten.

Har min liggandes framför datorn nu, snart liggandes i datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tog med kollinummer till uthämtningsstället runt 14:00 idag trots att den enligt godssökning inte kommit fram, mycket riktigt låg den där och väntade på mig.

Håller på att gå igenom gamla installationen nu innan byte, snart så.

Permalänk

Hur har det gått för er med era nya x-25?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datornörden
Hur har det gått för er med era nya x-25?

Installerade min igår kväll, men hade problem med att installera Win7 efteråt. Fick dra ut _allt_ kablage förutom tangentbord och ström för att datorn skulle gå igenom. I efterhand var det nog min Track IR5 den fastnade på, då allt annat varit inkopplat vid installation innan utan problem.

Har inte hunnit göra någon bench ännu men märker av att diskrelaterat går märkbart snabbare, exakt hur mycket är lite svårt att säga då jag inte har möjlighet att prova två system sida vid sida.

Har ett problem just nu som jag lidit av ett tag, att datorn BSOD'ar under boot och allt tyder på att det är RAM som krånglar. Döm av min förvåning när minnena klarar att köras enligt spec i timmar i memtest utan problem. Rätt knepigt när samma konfiguration varit stabil även innan. Felsökning är så kul när man inte har tid..

Men av vad jag sett, väl värda 2400kr, prestaökningen är klart märkbar även vid normalt användande, installationer är rejält accelererade.

Permalänk
Medlem

Fungerar absolut perfekt för mig. Allting känns mycket rappare. Mycket nöjd hittils. Är det något man kan klaga på är det att Windows 7 fortfarande inte har den utlovade automatiska igenkänningen av SSD och stänger inte av saker som exv. defrag.

Någon som vet var man billigt kan köpa monteringskit 2.5" -> 3.5". Vill bara ha skenorna och inte någon adapter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Någon som vet var man billigt kan köpa monteringskit 2.5" -> 3.5". Vill bara ha skenorna och inte någon adapter.

Är det verkligen nödvändigt? Tingesten väger 80g, varför kan inte en bit dubbelhäftande tejp få lösa problemet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mysterix
Är det verkligen nödvändigt? Tingesten väger 80g, varför kan inte en bit dubbelhäftande tejp få lösa problemet?

Känns bättre ha den riktigt fastmonterad om man flyttar lådan och så. Hade tänkt sätta den med bara en skruv, men problemet är att mitt P182 chassit inte är speciellt lämpat för en 2.5". Antingen ska man skruva fast med skenor eller så är det mot dämpande gummibitar och då sitter det inte fast överhuvudtaget om man bara skruvar från en sida i ett hål.

Fast tror jag har en lösning som borde fungera hyfsat i alla fall.

Permalänk

Win7 Performance index och CrystalDiskmark test med mina 2*Intel X25-M G2 80GB diskar i raid0, Intressant att se att mina 2*4890 grafikkort numera är flaskhalsen i mitt system

Visa signatur

Permalänk

Härlig prestanda du fått

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk

Har kostat mig runt 16-17 tusen att hamna där men med så mycket tid man sitter vid datorn är det ok kan jag tycka. Har ju köpt på mig delar under en halvårsperiod och också sålt vidare tidigare komponenter och fått in drygt 10.000 :- där så slutsumman för detta system har ej varit så hög så nu kan man bara njuta

Visa signatur

Permalänk
Medlem

7.7 får jag i poäng på min G2 som inte är i raid. Synd att cap är 7.9 så man inte ser "riktig" poäng på din.

Permalänk
Medlem

checka webhallen för monteringskittet, köpte själv ett därifrån. 59kr från Deltaco, använder det i mitt P182 , funkar prima.

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontuz1972
Win7 Performance index och CrystalDiskmark test med mina 2*Intel X25-M G2 80GB diskar i raid0, Intressant att se att mina 2*4890 grafikkort numera är flaskhalsen i mitt system

http://i175.photobucket.com/albums/w143/pokerezzet/Win7Perfor...

http://i175.photobucket.com/albums/w143/pokerezzet/CrystalMar...

Ser riktigt bra ut, måste säga att jag är lite avis. Kör du med controllerkort?

Permalänk
Medlem

kan rapportera att dustin verkar ha fått in några diskar idag. Dom skickade iväg min idag.

Visa signatur

i7 4770k & GTX 1080 & 32GB ram

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ridder
Ser riktigt bra ut, måste säga att jag är lite avis. Kör du med controllerkort?

Nej, jag kör mitt moderkorts controller ICH10

Visa signatur