Aktiveringen för Windows 7 knäckt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Jag gillar inte att bli påtvingad varor av ett annat företag

Du gillar att bli påtvingad varor av ett annat företag, alternativt förstår inte att du blir blåst.

Jag gillar att det finns alternativ att välja bland. Köpa från stora bolag och få ett fullständigt fungerande system, köpa från Inet och låta dem bygga ihop datorn utan OS eller bygga själv och få det absolut lägsta priset.

Du gillar att alla företag ska anpassa sina affärsmodeller för just din målgrupp (vilket måste nog anses vara mycket liten jämfört med den andra stora "massan"). Högre pris är mycket troligt när det blir ett hårdare tryck på support-kanalerna och man får ett behov av support-personal som är väl vana med multipla operativsystem.... och för att inte nämna att volumlicensernas pris troligen ökar som följd också (var det inte just på grund av detta som Microsoft blev anklagad och fälld för föresten?).

(anmärk att jag själv alltid bygger ihop mina egna datorer... och proppar in en MSDNAA licensad Windows )

ps. Aningen aggresiv respons här som jag måste be om ursäkt för, men "påtvingad" och att "bli blåst" lät inte så värst snällt heller. Genom att inta en annan synvinkel så kan man få "båda sidorna" att verka vara den "felaktiga".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Edit:
Jag tar gärna emot en mus på köpet av t.ex ett spel. Men om jag ser att jag får spelet till en lägre prislapp om jag VÄLJER att inte köpa musen till så väljer jag sjävlklart det alternativet.

Dell hade/har vissa modeller som kan köpas antingen utan operativsystem överhuvudtaget eller med Linux. De skiljde/skiljer sig endast runt $30 från Vista Home Premium systemen. Det kanske ger en ett visst hum om hur billiga volymlicenserna är eller hur dyrt det blir att supporta de extra systemen. I övrigt var det ett mycket lågt intresse för de systemen, så jag är inte riktigt säker på om de fortfarande erbjuds.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Det är ju knappast så att jag måste byta modell och till och med märke på spelet för att få lov att använda det utan att ge pengar till ett bolag jag inte är sugen att ge bort till.

Att få en mus när man köper ett spel måste väl ändå anses vara ett löjligt exempel?

Den rimliga jämförelsen här måste ju ändå vara att få med en mus när man köper en stationär dator; och du kanske inte är så villig att ge Logitech (eller vilket annat bolag som gör musen) en extra slant i fickan.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weeblie
Och sedan finns det en grupp "avancerade" användare (läs: "vi") som faktiskt dagligen kommer i kontakt med Linux/FreeBSD men ändå tycker att Windows är bekvämare. Linux är säkerligen minst lika bra för folk som tycker att Linux är bättre.

Om Windows inte skulle ha funnits så skulle vi nog idag sitta med Mac, BeOS eller något annat kommersiellt operativsystem. Att ett open source projekt skulle dominera på marknaden idag är inte omöjligt men enligt min egen åsikt inte troligt eftersom rörelsen blomstrade lite väl "sent".

Självklart..håller med dig om det..men det jag sa innan var bara ett svar till de som tycker att linux inte är som windows.. Och att OpenSource skulle dominera vet vi bägge att det inte skulle göra...men om inte windows skulle finnas, så skulle självklart ett annat företag dominera..och då sa jag som typ linux...men det var bara ett exempel...Men självklart skulle inte just linux domenera p.g.a av OpenS....

Men jag hoppas du förstår vad jag menar o ni andra.... med häls till Weeblie

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paddan1000

Hur svart skulle det vara for butikspersonal att skriva "format c:" i DOS-prompten och dra av 1000kr pa priset nar man koper ny dator? Jag talar nu om ALLA datorer och inte bara vissa alternativa tillverkare, sa att man kan fa precis den modell man vill ha utan att kompromissa och sa att aven en relativt oinsatt person ska kunna kopa en laptop utan Windows utan att behova ha koll pa sortimentet i varenda liten internetbutik.

Svårt är det inte, men vad händer när datorn går sönder och man måste skicka in den till tillverkaren? (Asus,lenovo,acer,hp etc..)

Det blir väldigt mycket bök för Återförsäljaren. Sen betalar ju även återförsäljaren för datorn så, skulle dom dra av 1000:- skulle dom gå många hundralappar back...(nej det är inte mycket marginal på en bärbar)

/// ( Till tråden i tråden så att säga )

Sen kan man ju fråga sig om det är lika jävligt av datortillverkarna att alltid stoppa in trådlösa nätverkskort i datorerna när vissa inte behöver det? Jag menar det måste ju vara lika jävligt som när dom stoppar dit ett OS som inte alla vill betala för...Jag menar ta bort det och dra av 400:- så jag blir nöjd, hatar att DOM TVINGAR PÅ MIG ETT NÄTVERKSKORT JAG INTE BEHÖVER....*IRONI OF COURSE*

Jag förstår att man inte vill betala för ett OS man inte behöver men sådant måste man ju kompromissa med hela tiden? När man köper bil, båt, övrig elektronik.
Ingenting kommer att bli perfekt någongång, räkna med det.

Nä tacka vet jag stationärt när man får välja precis allt

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Avstängd

kan inte alla bara sluta med alla exempel, byggmaterial har välldigt lite relevans här

Permalänk
Medlem

Nyckeln som folk använt sig för att aktivera sina Win7 kopior är nu ändå blacklistad av Microsoft:

Citat:

Ursprungligen skrivet av Microsoft
Yesterday we were alerted to reports of a leak of a special product key issued to an OEM partner of ours. The key is for use with Windows 7 Ultimate RTM product that is meant to be pre-installed by the OEM on new PCs to be shipped later this year. As such, the use of this key requires having a PC from the manufacturer it was issued to. We've worked with that manufacturer so that customers who purchase genuine copies of Windows 7 from this manufacturer will experience no issues validating their copy of Windows 7. At the same time we will seek to alert customers who are using the leaked key that they are running a non-genuine copy of Windows. It's important to note that no PCs will be sold that will use this key.

Windows 7 already includes an improved ability to detect hacks, also known as activation exploits, and alert customers who are using a pirated copy. There is a hack that is said to enable, when paired with the leaked key, a system to install and use a copy of Windows 7 Ultimate. Both the hack and the key are indications that a copy of Windows may not be genuine. The Windows Activation Technologies included in Windows 7 are designed to handle situations such as this one, and customers using these tools and methods should expect Windows to detect them.

Our primary goal is to protect users from becoming unknowing victims, because customers who use pirated software are at greater risk of being exposed to malware as well as identity theft. Someone asked me recently - and I think it's worth noting here -- whether we treat all exploits equally in responding to new ones we see. Our objective isn't to stop every "mad scientist" that's out there from dabbling; our aim is to protect our customers from commercialized counterfeit software that impacts our customers' confidence in knowing they got what they paid for. That will continue to be our focus as we continue to evolve our anti-piracy platforms, and respond to new threats that we see emerge in the future.

Med andra ord, denna aktiveringsmetod fungerar inte längre. Dock kommer det inte ta lång til innan folk fått tag på en ny nyckel att aktivera sina Win7 med igen. Senast när Win7-datorer börjar säljas så kommer nya nycklar finnas ute igen. Och då kan MS inte blacklista dem längre eftersom de då skulle blacklista nycklar som tusentals datorer med äkta Win7 använder sig av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
finns inte många bärbara datorersom man kan köpa, sen att någon medlem har hört talas om en bärbar som kostar 10 000 kr mer än HP s motsvarighet spelar ganska lite roll. (stort antagande, ja vet men små tillverkare tv ingas ofta ha högre priser än).

För just bärbara måste jag nog tyvärr hålla med. Inte att bolagens affärsmodeller är "felaktiga" utan snarare att det inte riktigt finns några alternativ överhuvudtaget.

Ja, det finns bärbara som levereras med Linux eller är "tomma" men de är sällan bra. Att bygga själv är inget rimligt alternativ. Mac är det som kommer närmast ett alternativ, men... tja... då får man ju Mac OS istället (+ apple-skatt på köpet).

Samma resonemang varför de stora bolagen inte erbjuder "tomma" stationära fungerar även för bärbara så man kan förstå varför det är som det är, men det är ändå mycket synd att det nu är så.

Riktig monopol är som sagt aldrig bra (med riktig menar jag som i detta fall när det egentligen endast finns ett val, och inte något löjligt som att IE anses ha monopol på webbläsarmarknaden...).

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Medlem

Windows tjänar på att folk med dåligt med pengar laddar ner det.När de väl blir äldre och får mer pengar så kommer de förmodligen att fortsätta med Windows då det är det enda operativsystem som de har koll på.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jochitko
Nyckeln som folk använt sig för att aktivera sina Win7 kopior är nu ändå blacklistad av Microsoft:

Med andra ord, denna aktiveringsmetod fungerar inte längre. Dock kommer det inte ta lång til innan folk fått tag på en ny nyckel att aktivera sina Win7 med igen. Senast när Win7-datorer börjar säljas så kommer nya nycklar finnas ute igen. Och då kan MS inte blacklista dem längre eftersom de då skulle blacklista nycklar som tusentals datorer med äkta Win7 använder sig av.

Ja, tyvärr... Varför tog inte idioterna det lugnare och väntade tills Win 7 släppts?

Permalänk
Medlem

skaffar helst inte nya produkter på det olagliga viset men jag vet inte än

Permalänk
Medlem

kanske kommer EU snart kräva att DirectX kommer till andra OS.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Svårt är det inte, men vad händer när datorn går sönder och man måste skicka in den till tillverkaren? (Asus,lenovo,acer,hp etc..)

Det blir väldigt mycket bök för Återförsäljaren. Sen betalar ju även återförsäljaren för datorn så, skulle dom dra av 1000:- skulle dom gå många hundralappar back...(nej det är inte mycket marginal på en bärbar)

/// ( Till tråden i tråden så att säga )

Sen kan man ju fråga sig om det är lika jävligt av datortillverkarna att alltid stoppa in trådlösa nätverkskort i datorerna när vissa inte behöver det? Jag menar det måste ju vara lika jävligt som när dom stoppar dit ett OS som inte alla vill betala för...Jag menar ta bort det och dra av 400:- så jag blir nöjd, hatar att DOM TVINGAR PÅ MIG ETT NÄTVERKSKORT JAG INTE BEHÖVER....*IRONI OF COURSE*

Jag förstår att man inte vill betala för ett OS man inte behöver men sådant måste man ju kompromissa med hela tiden? När man köper bil, båt, övrig elektronik.
Ingenting kommer att bli perfekt någongång, räkna med det.

Nä tacka vet jag stationärt när man får välja precis allt

Men skillnaden pa natverkskort och annan hardvara jamfort med ett operativsystem och annan mjukvara i en laptop ar att mjukvaran ar flexibel och kan bytas ut med nagra knapptryckningar.

Om man som standard salde alla datorer med tomma harddiskar och istallet skickade med Windows separat pa en skiva skulle alla bli nojda. Skivan skulle man atminstone kunna salja vidare om man inte ville anvanda den, men allra helst valja bort totalt.
Jag vet att alla "experterna" har pa Sweclockers tror att vanliga manniskor som Agda 75 och Birger 83 ar helt inkompetenta vad galler datorer och inte kan skilja en DVD-slade fran en kaffekoppshallare men installationen av Windows ar sa enkel att verkligen vem som helst klarar av det. Och en person som inte ens klarar av att installera Windows har anda ingen gladje av en dator da aven en forinstallerad kraver vissa forkunskaper.
Men de som saknar dessa forkunskaper utgor en mycket liten andel av svenskarna och inte 90-95%. De flesta aldre har anvant datorer i hemmet och arbetet i nara 20 ar och har goda kunskaper i vanligt hemanvandande.

Och jag skulle vilja pasta att supportkostnaderna snarare skulle minska om man lat folk gora en farsk installation sjalv. Till exempel min svarfar kopte precis en svindyr laptop med den senaste hardvaran och Vista forinstallerat. Men nar han upptackte att den var langsammare an min Netbook med Windows XP (som jag blev patvingad, trots att jag ville ha Ubuntu) trodde han att det var nagot fel pa den och ville lamna tillbaka den till affaren. Jag forklarade for honom att anledningen till att hans dyra laptop ar langsam ar att tillverkaren tillsammans med Vista installerat massvis med bloatware som tar all prestanda. Han ville bara kunna surfa och skriva lite, men fick anda ett "komplett mjukvarubibliotek som passar allas behov" pa kopet. Jag kan sla vad om att inte en enda av alla de "vanliga" anvandare som koper en forinstallerad dator behover nagot av dessa program eller ens vet om att de ar installerade. Daremot gillar de inte langa laddningstider och lag. Att sjalv installera windows ar mycket enkelt, men att ta bort alla toolbars och plug-ins och annat skrap ar en utmaning till och med for mig.

Men jag vet ju vad det egentligen handlar om, att fa ett forinstallerat Windows i sin dator och inget av detta har med anvandarvanlighet att gora:
1) Microsoft vill inte att allmanheten ska vaga prova pa nagot annat operativsystem an Windows. De flesta tror till och med att PC ar synonymt med Windows och skaffar hellre Mac om de ar missnojda.
2) De foretag som sponsrar bloatwaren betalar tillverkarna for att det ska vara installerat nar datorn ar nykopt sa de far billig reklam. Hade man kunnat formatera om harddisken och gora en frasch installation av Windows fran skiva hade den inomstkallan forsvunnit for tillverkaren. Men da det Windows man betalat dyrt for ligger som en back-up image pa en partition av harddisken istallet far man tillbaka bloatwaren vid en ominstallation.
3) Datortillverkarna vill att hardvaran i deras datorer ska belastas pa gransen till vad de klarar av av alla onodiga program som kors samtidigt och stjal prestanda. Nar de "vanliga" anvandarna upptacker att datorn borjar bli grymt seg tror de att det ar for att hardvaran borjar bli gammal och gar och koper en ny dator. Egentligen ar det att de installerat nagra extra program eller plug-ins sjalva vilket fatt bagaren att rinna over och datorn borjar sega sig.
4) Microsoft will inte att man ska kunna ateranvanda sin Windows-licens nar man koper en ny dator. Detta trots att man har ratt till den om man avinstallerar licensen fran den gamla datorn. Sedan Windows XP kom (2003 val?) har man kopt fyra datorer om man byter vartannat ar. Jattekul da att behova kopa samma produkt fyra ganger.

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 6x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XzaR
kanske kommer EU snart kräva att DirectX kommer till andra OS.

skulle vara välldigt konstigt i så fall, det är ju deras egen produkt som dom vill finns exklusivt till windows. Nä mer troligt är nog att OEM förbjuds att sälja datorer med operativsystem förinstalerat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paddan1000
Men skillnaden pa natverkskort och annan hardvara jamfort med ett operativsystem och annan mjukvara i en laptop ar att mjukvaran ar flexibel och kan bytas ut med nagra knapptryckningar.

Om man som standard salde alla datorer med tomma harddiskar och istallet skickade med Windows separat pa en skiva skulle alla bli nojda. Skivan skulle man atminstone kunna salja vidare om man inte ville anvanda den, men allra helst valja bort totalt.
Jag vet att alla "experterna" har pa Sweclockers tror att vanliga manniskor som Agda 75 och Birger 83 ar helt inkompetenta vad galler datorer och inte kan skilja en DVD-slade fran en kaffekoppshallare men installationen av Windows ar sa enkel att verkligen vem som helst klarar av det. Och en person som inte ens klarar av att installera Windows har anda ingen gladje av en dator da aven en forinstallerad kraver vissa forkunskaper.
Men de som saknar dessa forkunskaper utgor en mycket liten andel av svenskarna och inte 90-95%. De flesta aldre har anvant datorer i hemmet och arbetet i nara 20 ar och har goda kunskaper i vanligt hemanvandande.

Och jag skulle vilja pasta att supportkostnaderna snarare skulle minska om man lat folk gora en farsk installation sjalv. Till exempel min svarfar kopte precis en svindyr laptop med den senaste hardvaran och Vista forinstallerat. Men nar han upptackte att den var langsammare an min Netbook med Windows XP (som jag blev patvingad, trots att jag ville ha Ubuntu) trodde han att det var nagot fel pa den och ville lamna tillbaka den till affaren. Jag forklarade for honom att anledningen till att hans dyra laptop ar langsam ar att tillverkaren tillsammans med Vista installerat massvis med bloatware som tar all prestanda. Han ville bara kunna surfa och skriva lite, men fick anda ett "komplett mjukvarubibliotek som passar allas behov" pa kopet. Jag kan sla vad om att inte en enda av alla de "vanliga" anvandare som koper en forinstallerad dator behover nagot av dessa program eller ens vet om att de ar installerade. Daremot gillar de inte langa laddningstider och lag. Att sjalv installera windows ar mycket enkelt, men att ta bort alla toolbars och plug-ins och annat skrap ar en utmaning till och med for mig.

Men jag vet ju vad det egentligen handlar om, att fa ett forinstallerat Windows i sin dator och inget av detta har med anvandarvanlighet att gora:
1) Microsoft vill inte att allmanheten ska vaga prova pa nagot annat operativsystem an Windows. De flesta tror till och med att PC ar synonymt med Windows och skaffar hellre Mac om de ar missnojda.
2) De foretag som sponsrar bloatwaren betalar tillverkarna for att det ska vara installerat nar datorn ar nykopt sa de far billig reklam. Hade man kunnat formatera om harddisken och gora en frasch installation av Windows fran skiva hade den inomstkallan forsvunnit for tillverkaren. Men da det Windows man betalat dyrt for ligger som en back-up image pa en partition av harddisken istallet far man tillbaka bloatwaren vid en ominstallation.
3) Datortillverkarna vill att hardvaran i deras datorer ska belastas pa gransen till vad de klarar av av alla onodiga program som kors samtidigt och stjal prestanda. Nar de "vanliga" anvandarna upptacker att datorn borjar bli grymt seg tror de att det ar for att hardvaran borjar bli gammal och gar och koper en ny dator. Egentligen ar det att de installerat nagra extra program eller plug-ins sjalva vilket fatt bagaren att rinna over och datorn borjar sega sig.
4) Microsoft will inte att man ska kunna ateranvanda sin Windows-licens nar man koper en ny dator. Detta trots att man har ratt till den om man avinstallerar licensen fran den gamla datorn. Sedan Windows XP kom (2003 val?) har man kopt fyra datorer om man byter vartannat ar. Jattekul da att behova kopa samma produkt fyra ganger.

Sitter nätverkskortet vettigt så tar det 1 min eller 2, formatera gör man inte mycket snabbare. Men skit i det, ville bara få fram det jag ville säga

JA! Det håller jag med om till 100% jag trodde du menade att återförsäljaren skulle fixa detta, (i och med att du skev "butikspersonalen") trodde jag du menade en faktisk butik som säljer andra märkens datorer. Vilket inte skulle fungera men det förstår du.

Dock måste det vara en guide för att folk ska förstå, jag hade en kund på mitt jobb som inte förstod att man skulle trycka på en rullist i början av proceduren för att kunna klicka på svenskt språk, men visst det är få som är så korkade Men många är helt okunniga så är det bara, men visst ett smidigt system med en skiva är ju inte svårt att göra.

Då är vi mer överrens än vad jag trodde skål!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
skulle vara välldigt konstigt i så fall, det är ju deras egen produkt som dom vill finns exklusivt till windows. Nä mer troligt är nog att OEM förbjuds att sälja datorer med operativsystem förinstalerat.

Direct X hindrar konkurrens - OK?
Iexplore hindrar konkurrens - BANNAD
WinMP hindrar konkurrens - BANNAD

.

Måste säga att dubbelmoralen är skön.
Fan vad gött att kunna köra valfritt OS och ändå spela.

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+
Ingen som "tvingar" någon...man får väl bara leta lite extra för att få lite mindre. Majoriteten landar ju ändå med Windows, oftast pirat.

snarare så att piratmarknanden har gjort så att de är i majoritet.

utan den så hade microsoft's windows haft ca 15% andel.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Hedersmedlem

Re: eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
utan den så hade microsoft's windows haft ca 15% andel.

Källa? Antalet windowslicenser som levereras med en dator är svindlande mycket högre än antalet separat sålda.

Permalänk

Re: Re: eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Källa? Antalet windowslicenser som levereras med en dator är svindlande mycket högre än antalet separat sålda.

har ju knappast med det att göra då microsoft inte skulle haft så stor marknadsandel från början då konkurrenterna också hade levererat med operativsystem.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)

Tycker jag inte för vem vill ha Linux som operativsystem om Windows försvinner? inte som huvud operativsystem i alla fall. Jag är nöjd med Windows. Testade Ubuntu och kunde fan inte få AMD drivrutinen att installeras, en ruta som det stod nåt att man måste vara super-user dök upp hela tiden. Hur jag än bar mig åt så kom samma dialogruta upp

Det där är ju knappast ett problem med OS:et...
Windows-mentalitet fungerar inte Linux-miljö.

Visa signatur

i7 2600k + Corsair H60 | Asus P8Z68-V Pro Gen-3 | Corsair Vengeance 16GB | Sapphire Radeon 7970 | Intel X25-M G2 80GB | Corsair HX520 | Corsair Obsidian 650D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkages
Håller med dig där, och windows arberat för högtryck att täppa igen hålet! Svårt att täppa egen ett hål på en skiva som aktiverar sig själv! Första uppdateringen sätter väl stop för det som vanligt, enligt windows tradition.

Helt ärligt har jag svårt att se att microsoft skulle förbisett detta senario

Detta hände ju med Vista också och vart fixat först vid SP1. Se källa:
http://www.tomshardware.com/news/windows-7-crack-activation-o...

Citat:

This type of hack is particularly difficult for Microsoft to stop because it means that it would lock out and greatly inconvenience Windows 7 integration processes already underway at one of its OEM partners – in this case, Lenovo.

Microsoft wasn't able to block out the OEM BIOS hack for Windows Vista until it released Service Pack 1, leading us to suspect that the same could apply for Windows 7.

Permalänk

Re: Aktiveringen för Windows 7 knäckt

Mycket glada nyheter! Inte för att jag någonsin kommer att skaffa skräpet, men det är väldigt härligt när världens elit får som de vill (vilket är alltid). Jag syftar naturligtvis på oss pirater.

Det är förjävligt att det fortfarande finns folk som betalar för mjukvara och annat, dock. Nästan värre är det när folk här sitter och gnäller över att detta underbara har hänt. Hur tänker ni egentligen?!

Visa signatur

"plattan som moderkortet är uppbyggt på (minns ej vad det heter)" - muhihihaha

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Aktiveringen för Windows 7 knäckt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tipsaossgärna
Det är förjävligt att det fortfarande finns folk som betalar för mjukvara och annat, dock.

Hur skulle det kunna vara dåligt?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Aktiveringen för Windows 7 knäckt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tipsaossgärna
Mycket glada nyheter! Inte för att jag någonsin kommer att skaffa skräpet, men det är väldigt härligt när världens elit får som de vill (vilket är alltid). Jag syftar naturligtvis på oss pirater.

Det är förjävligt att det fortfarande finns folk som betalar för mjukvara och annat, dock. Nästan värre är det när folk här sitter och gnäller över att detta underbara har hänt. Hur tänker ni egentligen?!

Hur tänker du? Skriver om en sak du inte ens bryr dig om, för du använder ju inte skräpet...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Aktiveringen för Windows 7 knäckt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tipsaossgärna
Mycket glada nyheter! Inte för att jag någonsin kommer att skaffa skräpet, men det är väldigt härligt när världens elit får som de vill (vilket är alltid). Jag syftar naturligtvis på oss pirater.

Det är förjävligt att det fortfarande finns folk som betalar för mjukvara och annat, dock. Nästan värre är det när folk här sitter och gnäller över att detta underbara har hänt. Hur tänker ni egentligen?!

Det där inlägget var så dumt så att du borde bli bannad för det

Permalänk
Medlem

Re: Re: Aktiveringen för Windows 7 knäckt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tipsaossgärna
Mycket glada nyheter! Inte för att jag någonsin kommer att skaffa skräpet, men det är väldigt härligt när världens elit får som de vill (vilket är alltid). Jag syftar naturligtvis på oss pirater.

Det är förjävligt att det fortfarande finns folk som betalar för mjukvara och annat, dock. Nästan värre är det när folk här sitter och gnäller över att detta underbara har hänt. Hur tänker ni egentligen?!

My gods... Vadå ingen framtidssyn överhuvudtaget? Du förtjänar inte att vara på Sweclockers tack vare detdär inlägget...

Visa signatur

Hemdatorn: Antec 900 | Q9550 @3,6Ghz | GA-EP45-DS6 | 4 GB OCZ Ram | 4870x2 (Med coola Zalmankylare på) | 750GB HDD | 750W Corsair Nätagg

Permalänk
Medlem

Alla ni som klagar på att de datorer ni valt hade windows förinstallerat har ju ändå valt just den datorn med windows förinstallerat för att den passade erat behov bäst, tom bättre än motsvarande maskiner med linux så vad är problemet?
Ni har ju i tysthet redan svalt eran stolthet och betalt för windows så det finns väl ingen anledning att whina om det på ett forum? eller mår ni bättre om ni får lite medömkan och sympati från andra som känner sig smutsiga och lurade?
Ok, det är jätte synd om er i minoritet som inte vill ha windows, alla dessa stora stygga bullies till corporate fascism borde förbjudas från att utöva monopol så känns det bättre nu?
Jag gissar att vi som är majoritet och andra sidan glada att vi får med windows för ett par hundra lappar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TampongTomte
Fast det var väl inte så mycket som läckt som knäckt väl herr (fru) skribent?

Synd tycker jag. Piratkopiering är inte något som gynnar en operativsystemutvecklare. Medan det faktiskt gynnar musik, film och spelbranchen i form av en massa reklam och som bekant, en nedladdning != en förlorad försäljning. Dock tror jag att det är färre som tankar ett OS som sedan köper det för att det var så bra...

Jag är fullt övertygad om att piratkopiering gynnar MS. Skulle det vara omöjligt att pirata windows skulle vissa gå över till andra alternativ, ex linux, vilket skulle göra det svårare för MS att behålla sin marknadsdominans. Utan deras dominans skulle marknaden säkerligen göra det svårare för MS att dra in lika mycket pengar som idag.

För övrigt håller jag med Vattendroppe kring hur situationen ser ut med bärbara datorer.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel
Jag är fullt övertygad om att piratkopiering gynnar MS. Skulle det vara omöjligt att pirata windows skulle vissa gå över till andra alternativ, ex linux, vilket skulle göra det svårare för MS att behålla sin marknadsdominans. Utan deras dominans skulle marknaden säkerligen göra det svårare för MS att dra in lika mycket pengar som idag.

Det som gynnar dem är att windows som sagt levereras tillsammans med hårdvaran. Om det vore omöjligt att piratkopiera skulle de 10% som bygger egna system få välja mellan att köpa windows eller köra linux, och även om hälften skulle välja linux skulle microsoft fortfarande ha 95% av användarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Det som gynnar dem är att windows som sagt levereras tillsammans med hårdvaran. Om det vore omöjligt att piratkopiera skulle de 10% som bygger egna system få välja mellan att köpa windows eller köra linux, och även om hälften skulle välja linux skulle microsoft fortfarande ha 95% av användarna.

Du får även räkna in en del av de avancerade användarna som blåser rent sin bärbara och lägger in Windows pirate edition.

Sen skulle även en blygsam ökning på några procentenheter för linux del kunna göra att dom får kritisk massa vilket skulle leda till att färre företag kan ignorera linuxanvändare. Detta i sin tur skulle kunna göra att användarbasen accelereras ytterligare.

En annan aspekt är också att det vanligtvis är de avancerade användarna som kör pirat, dessa brukar även agera support åt vanliga användare och att bli av med dom kan även få konsekvenser.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel
Du får även räkna in en del av de avancerade användarna som blåser rent sin bärbara och lägger in Windows pirate edition.

Vilken sida argumenterar du för nu? Det som Microsoft tjänar på är som sagt att folk får windows tillsammans med datorn; att någon formaterar sin windowsmaskin och istället instalerar en piratversion påverkar inte deras inkomster. (Jag antar att det var en windowsdator du syftade på, annars blir exemplet ännu märkligare.)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel
En annan aspekt är också att det vanligtvis är de avancerade användarna som kör pirat, dessa brukar även agera support åt vanliga användare och att bli av med dom kan även få konsekvenser.

Spekulationer. Även rätt många "avancerade" användare sitter med dellburkar, särskilt om man räknar bärbara datorer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Vilken sida argumenterar du för nu? Det som Microsoft tjänar på är som sagt att folk får windows tillsammans med datorn; att någon formaterar sin windowsmaskin och istället instalerar en piratversion påverkar inte deras inkomster. (Jag antar att det var en windowsdator du syftade på, annars blir exemplet ännu märkligare.)

Spekulationer. Även rätt många "avancerade" användare sitter med dellburkar, särskilt om man räknar bärbara datorer.

Visst påverkar det inte i första led, men det intressanta är att om linux skulle komma över tillräckligt stor användarbas skulle det få konsekvenser som senare skulle kunna ändra inkomsterna för MS.

Visst är det spekulationer då man aldrig kan veta hur en situation skulle vara om det inte var som nu. Däremot tror jag det är rimliga spekulationer och är att ta hänsyn till då man kommer med ett påstående som att MS inte tjänar på pirater, då dom antagligen tjänar på dom indirekt genom det jag tar upp.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.