Permalänk

Gigabyte GeForce 9800GTX+

Tjena Tjena!

Jag har letat efter ett program eller liknande som jag kan klocka mitt Gigabyte GeForce 9800GTX+ i, men har inte hittat något.. testade ställa in "Extreme" i bios, men ingen direkt skillnad förutom att fläkten snurrar lite mer

Någon som har en idé om hur jag kan klocka upp mitt grafikkort?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, 32gb Corsair Vengeance PRO, Powercolor Radeon RX7800XT Red Devil Limited Edition.

Permalänk
Medlem

Rivatuner, AtiTools.

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Riva och Ati när jag kör geforce?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, 32gb Corsair Vengeance PRO, Powercolor Radeon RX7800XT Red Devil Limited Edition.

Permalänk
Medlem

JA!
Funkar kanon!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Okej.. klockade mitt GPU med Ntune, gick bra en stund, men iofs så är GTX+ fabriksklockat så det kan vara därför det inte gick så bra efter en stund.. drog upp den från 740 till 850 först, gick bra, sen sket det sig, samma med 740 till 800..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Försök med lägre steg åt gången så ser du hur högt du kan komma!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Avstängd

740 aer stock so inte aer den fabrikatsoverclockad.
Jo, testa med 10 varje gong med flekten po max vad du kommer orka ha igong hela tiden medan du spelar.
Jag har tre stycken jag kor i 800 do jag inte kan go hogre for att de ligger som en stor macka och vaerme blir ett problem. Har du dock ett so kan du laett fixa 830 iallafall, och klocka minnet till 1250 iallafall.

Visa signatur

[Asus Rampage II Gene /w NB Mod Noctua NC-U6] [Intel Core i7 920 @ 4.0GHz] [Gigabyte Geforce GTX 480 @ Stock] [Corsair Dominator GT 1600MHz 3x3GB - 7-7-7-20] [Corsair HX620W] [Antec Mini P180 Black]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kroolz
740 aer stock so inte aer den fabrikatsoverclockad.
Jo, testa med 10 varje gong med flekten po max vad du kommer orka ha igong hela tiden medan du spelar.
Jag har tre stycken jag kor i 800 do jag inte kan go hogre for att de ligger som en stor macka och vaerme blir ett problem. Har du dock ett so kan du laett fixa 830 iallafall, och klocka minnet till 1250 iallafall.

740 är överclockningen utöver originalet 9800GTX.

GeForce 9800GTX:
Processor Cores 128
Graphics Clock (MHz) 675 MHz
Processor Clock (MHz) 1688 MHz
Memory Clock (MHz) 1100 MHz

GeForce 9800GTX+:
Processor Cores 128
Graphics Clock (MHz) 738 MHz
Processor Clock (MHz) 1836 MHz
Memory Clock (MHz) 1100 MHz

Jag kan ej höja fläkt hastigheten i Ntune, så jag får nog ta och testa Riva eller något.
Var kan jag hitta dessa program?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Førlåt att jag væcker en gammal bjørn som sover, men Har sjukt stora problem med att få Rivatuner och Ntune att fungera.

Rivatuner så stoppas 3dmark 06 vid CPU test nummer 2.(eller andra testen med robotarna som brukar vara marginellt snabbare æn den førsta).

Kør jag Ntune så blir det blåskærm så fort jag førsøker ændra något.

Ær detta ett Vista relaterat problem? (kør windows7 nu men kørde vista tidigare med samma resultat)

Børjar bli lite sugen på att klocka.

Men kan verkligen ATItools fungera på geforce kort?

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk
Medlem

Jag har ett 9800GTX+ och jag har klockat till

Core Clock till typ 850. kommer inte ihåg resten men mitt funkar perfekt iaf!

Permalänk
Medlem

rivatuner ska man använda, förstår inte alla som har problem, tanka senaste versionen så ska det funka, det är gjort för nvidia kort. ati tools är kasst för geforce.

Permalänk
Medlem

Nu försöker jag klocka (bara uppat till 750 alltså första steget änsålänge), använder mig utav Nvidia control panel vilket kanske är den mest lämpade för det? Det är så att jag inte hittar clock-inställningar i Rivatuner, ser bara fanspeed som jag prövat ändra (utan att det gjort något).
Hjälp vore uppskattat, samt vad kan kortet gå upp i för temperatur utan att ta skada? (Bara det är stabilt så)
Kanske ska nämna att jag inte har klockat grafikkort något innan.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Ah tack, ska kolla in den

Permalänk
Medlem

Ojoj ^^ Har den på
Core clock 770
Shader clock 1925
Memory clock 1030
Och gick upp i ungefär 62-63 grader när jag körde Crysis Warhead med 1280x1024 och alla inställningar på enthusiast.
Tycker ni jag kan gå högre eller är det risk att jag bränner kortet?

Permalänk
Medlem

62-63 grader under hög belastningär ingen farlig temperatur. Du borde kunna ha 70-80 grader utan problem.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Du lär inte bränna kortet eftersom de har en funktion som gör så att datorn startar om ifall tempen blir för hög.

Ett tips vore ju å googla 9800GTX+ OC för å se olika settings, på BFG tex. Vet att mitt gamla BFG 9800GTX+ OC hade 760/1125/1890 på 35% fläkt å tröskel värdet för reboot låg på 115*C men de översteg aldrig 70*C i load

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
http://www.evga.com/precision/

Riktigt bra program som funkar till flera märken av nvidia kort. Använder det själv och är riktigt nöjd med det

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer