Windows 7 billigt i Storbritannien

Permalänk
Melding Plague

Windows 7 billigt i Storbritannien

Micosofts senaste operativsystem går redan att förboka i många länder. Av okänd anledning får kunder i Storbritannien betala mindre än andra.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Blir till att importera då:D

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem

Jobbigt om man vill ha svenska om det nu inte är flera språk på alla skivorna.

Permalänk
Medlem

Ultimate-versionen ska väl gå att ändra språk på eller?

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Är det bara Ultimate-versionen som det går att ändra språk på?

Permalänk
Medlem

Nån som vet om Windows7 kommer släppas som OEM ?

Visa signatur

Xbox series x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sorksat
Nån som vet om Windows7 kommer släppas som OEM ?

Är jorden rund? Vi kan nog känna oss väldigt säkra på att det kommer att komma OEM licenser.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

låter bra orka svenska iaf man hittar ju inte ett piss...

har alltid använt engelskt operativsystem så stör bara ihjäl mig för ja hittar inget om det är överstt till nått annat.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sorksat
Nån som vet om Windows7 kommer släppas som OEM ?

Ja, eftersom alla datortillverkare (Dell, Acer, Asus m fl) kör OEM...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Är jorden rund? Vi kan nog känna oss väldigt säkra på att det kommer att komma OEM licenser.

Haha förmodligen.
Skulle vara kul o veta priset på OEM versionerna.

Visa signatur

Xbox series x

Permalänk
Medlem

har tittat på w7 på amazon ett tag och priset har ju hållit i sig... vem vet, kanske ännu billigare när RC'n är slut?

Visa signatur

Intel Core i5 750 2.66GHz | 4 GB DDR3 Crucial | MSI P55 CD-53 | HD6870

Permalänk
Medlem

4e dan med w7 för mig nu, w7 pro x64 !
Känns som en värdig ersättare till xp ! Minst lika bra batteritid och piggare när datorn åkt upp och ner i vilo/vänteläge några dagar
Borde dock tyvärr köpa ny processor, insåg vad min c2d p7350 saknade som de dyrare har, stöd för hårdvaruvirtualisering ! Han leta ihjäl mig i bioset före jag kom på att det kan vara så.. Win xp läge is a big no-no just nu

Angående lägre priser i storbritannien, sjukt att det kan vara så, bara att beställa över nätet då ! Själv körde jag studentalternativet, msdnaa ;D

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aldabal
Blir till att importera då:D

Instämmer helt.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Engelska i operativsystemet är ju bara att föredra. Det har väll ingen betydelse alls om man saknar svenska i operativsystemet?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

undrar vad deras upgraderings version kommer kosta.

äger ett vista ultimate OEM så tycker jag borde har rätt till att få köra update versionen

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Engelska i operativsystemet är ju bara att föredra. Det har väll ingen betydelse alls om man saknar svenska i operativsystemet?

Håller med totalt. Efter ha kört engelskt windows i flera år känns svenska windows riktigt larvigt.

Visa signatur

Xbox series x

Permalänk
Medlem

Hur importerar man bara att köpa via amazon sen eller? Engelskt Windows är ett måste vad skall vi med Svenska till

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
undrar vad deras upgraderings version kommer kosta.

äger ett vista ultimate OEM så tycker jag borde har rätt till att få köra update versionen

OEM version ger nog ingen rätt till uppgradering. Är nästan helt säker på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teejee
OEM version ger nog ingen rätt till uppgradering. Är nästan helt säker på det.

--------------------------
Precis vad våra distar också har sagt hittills,inga uppgraderingar kommer bli kostnadsfria och oem som inte är bundlade blir inga uppgraderingar, så alltså, blir enbart om du köper en pre-factured dator, dvs hp, FJ,Acer och så vidare som detta kommer erbjudas men då är det tillverkarna själva som ger en den möjligheten

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Intressant!

Någon som vet en bra och tillförlitlig nätbutik i Storbritanien?

Visa signatur

magisk 486'a, 3dfx 2mb i sli, 38" crt med överliggande lysrör, 2 floppy, 100 mb hdd ide.

Permalänk
Medlem

Äsch, ska nog ändå strunta i Windows 7. Var inte så stora skillnader i prestanda enligt Sweclockers senaste test.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeddan
Äsch, ska nog ändå strunta i Windows 7. Var inte så stora skillnader i prestanda enligt Sweclockers senaste test.

Jag kommer inte heller uppgradera. Men vid nästa datorköp som förmodligen blir någonstans i vinter för mig så blir det windows 7.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av John Deo
Intressant!

Någon som vet en bra och tillförlitlig nätbutik i Storbritanien?

http://www.amazon.co.uk/Microsoft-Windows-Home-Premium-PC/dp/...

Permalänk
Medlem
Citat:

Trött i ögonen idag, såg att det fanns en bild i nyheten med amazon. Tack Jasgripen ialla fall!

Visa signatur

magisk 486'a, 3dfx 2mb i sli, 38" crt med överliggande lysrör, 2 floppy, 100 mb hdd ide.

Permalänk
Medlem

Är Windows XP mode nåt att ha för en vanlig användare/gamer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsyCor
Är Windows XP mode nåt att ha för en vanlig användare/gamer?

Inte om du inte vet med dig att du har program som inte funkar i W7.

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Beställde två home premium från Amazon i går och priset hamnade på strax över 900:- (903kr) per styck inkl frakt till Sverige.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsyCor
Är Windows XP mode nåt att ha för en vanlig användare/gamer?

Funderat på det jag med och tror inte det. Om du vill kunna köra något äldre spel så kanske.. men om du vill köra något riktigt gammalt måste du ha tillgång till äldre än xp. Jag har kört vista ett tag och har inte sett något behov av något xp läge hittils.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sorksat
Håller med totalt. Efter ha kört engelskt windows i flera år känns svenska windows riktigt larvigt.

Tja, hur bra tror du windows trots allt skulle sälja i Sverige om det ej fanns på svenska?

Att svenska är larvigt är du dock knappast ensam om att tycka. Det svenska språket blir helt utspätt med engelska ord som blivit tagna rakt av, utan försök till översättning ens.
Man kan väl säga att ekonomi/handelssprättar från Stockholm och unga har problem med svenska språket.
Är det bra eller dåligt? Tämligen dåligt, men de flesta ser väl landsgränser som otyg nuförtiden.

Det drygaste tycker jag dock är Ubuntu 'på svenska' som blir svenskt till ungefär 40%.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Funderat på det jag med och tror inte det. Om du vill kunna köra något äldre spel så kanske.. men om du vill köra något riktigt gammalt måste du ha tillgång till äldre än xp. Jag har kört vista ett tag och har inte sett något behov av något xp läge hittils.

Samma här, har haft Vista i 1,5 år nu och har inte heller direkt märkt av nå problem med program/spel som inte fungerat. Känns liksom inte heller värt att isåfall betala mer än dubbla priset för att få Professional Ed. jämfört med Home Ed.