ska man slå till eller inte ?

Permalänk
Medlem

nån galning sålde ett Nytt ps3 SLIM med 2 handkontroller och 5 spel för 3500kr på blocket igår

Trodde det var stor scam men det var nog inte det,, annonsen var borta lite senare och jag fick ett mail att det är sålt, tyvärr..

men vänta någon månad så kommer vi få se massor med vanliga ps3 80gb för runt 2k på blocket

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Det ni små fanboys glömmer snabbt är att xbox sitter med en dvdspelare och inget wifi. Som ps3 redan har inbyggt. Så medans ps3 människor njuter av hd dd och hd dts samt hd bild på filmer, samt slipper en sladd runt hela huset för att faktiskt vara online och spela gratis. Så kan man på xbox köpa till hd-dvd och wifi adapter för över 1000kr.

För övrigt äger jag båda konsolerna.

Det är just därför PS3:ans online suger, en riktig gamer skulle aldrig förstöra spel med WiFi-lag, det påverkar all du möter och självklart dig själv. Folk som spelar online anslutna med WiFi borde få en egen grupp de kan spela i så vi andra slipper laggen.

Men visst jag överdriver, jag älskar PS3 ur en massa perspektiv (min är beställd i ligger på posten) men de (Sony) har liksom inte förstått vad man ska med internet till. De är långt efter Microsoft som hade Ethernet redan på den första xboxen. De har förstått att de kan tjäna pengar på en marknadsplats men har gjort det väldigt svårt för sig genom att inte ha en gedigen nätverksplattform som är gemensam för alla spel.

En fördel är dock att de har serverbaserade spel i större utsträckning medans Xbox har mestadels peer-to-peer. Fördelen med peer-to-peer är att 12 timmar efter att Halo 3 släppts var det 1 000 000 som spelade online samtidigt. När Serverbaserade Battlefield kom i somras så hade de för få servrar helt enkelt. Inte så skalbart och svårt ur ekonomiskt perspektiv.

Men till sist, det viktigaste är att ha den konsol som de flesta av ens vänner har, precis som tidigare sagts, hoppas bara de har headset om ni tänker lira något lagbaserat FPS.

Permalänk

Tänkt köpa en ps3 60gb imorgon för runt 3000 beg.

Är den något att ha fortfarande? Den har ju några år på nacken, så går jag miste om något jämfört med att köpa en ps3 slim (förutom storlek och längre garanti)?

Undrar också hur den funkar som HTPC. Kan jag streama full-hd från nätverksansluten hd?

Har fö en xbox, så inget tjat om att jag ska köpa en sån istället

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

Ps3 har fler och bättre spel om man går efter någon tidnings betyg

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Avstängd

Jag skulle välja en ny PS3 slim för 3500:- från en seriös butik hellre än att bli blåst av sekvencia eller prata med fransk kundtjänst på pixmania om något skiter sig.

Den drar ungefär hälften så mycket som en "vanlig" ps3, elkostnaden är väl ingen stor grej men det betyder hälften så mycket värme också, hälften så stort kylbehov, dvs grymt tyst. Och fin, och ny, och matt, och 120GB, och fin, sa jag fin? Originalet ser ju ut som det försöker sälja något till mig på en horklubb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fuskobot
Xbox 360 har fler och bättre spel om man går efter någon tidnings betyg

Du skrev fel, jag rättade.

Permalänk

mediamarkt i kalmar sålde 80gb för 2900:- och slim+killzone 2 för 3495:-

Permalänk
Medlem

http://www.hardcoreware.net/reviews/review-348-1.htm

Även om jag älskar mitt Ps2 så har Sony inte lyckats med Ps3:an, dock skulle jag aldrig få för mej att köpa en 360 heller utan håller mej till stenåldern och PC tills nästa next-gen kommer

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Re: Re: ska man slå till eller inte ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartenKL
Xbox 360 Elite kostar 2549:- ink 120GB, HDMI kabel och headset. Men var säger jag inte.

Att köpa PS3 istället för Xbox 360 är ju som att köpa dator utan nätverk.

Du får inte med HDMI kabel till den nya prissänkta Elite.

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: ska man slå till eller inte ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackZam
Du får inte med HDMI kabel till den nya prissänkta Elite.

Jag köpte en i förrgår till min lillebror, då ingick kabeln. Tror du att de öppnar elite-förpackningarna och tar ut HDMI kabeln?

Men visst när dessa är slut kommer inte HDMI-kabel ingå, men det verkar som en ny elite på 250GB är på väg, löjligt lite disk med tanke på hur mycket man vill köpa online... Klart plus för PS3 med utbytbar standarddisk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Håller med.
Bra pris, men kolla upp så det inte är nåt lurt.

PS3 = Dator utan nätverk...hmpf =P
Fler bland mina bekanta har ps3 än xbox.
Och jag har då inga problem och hitta folk att lira med/mot online.
Och man slipper betala 600/år för att lira online

400 kr annars ;p betalar iaf jag! Men man kan ju lira ett antal år innan man är uppe i ps3 priset

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Sötast

Jag tycker du är en löjlig liten fjant, men jag säger det inte!

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är just därför PS3:ans online suger, en riktig gamer skulle aldrig förstöra spel med WiFi-lag.

Bara och köra med kabel då om du nu inte vill få wiFi-lag.

EDIT: Allix se där ja =P
tog bara från en sida, webhallen är väl inte dom billigaste i sverige.
Men 529kr/12 mån guld.

Sen är det ju som folk säger, om man är ute efter att köra med nära å kära så satsa på den som flest har.

Själv valde jag pga ha en ny konsol, blu-ray, fler & fler bekanta köpte ps3.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

Att argumentera vilken konsoll som är bäst är som att springa en evighets maraton.
Det är i slutändan vad man själv tycker om och hur många av ens kompisar som har samma som spelar roll

Permalänk
Citat:

Det är just därför PS3:ans online suger, en riktig gamer skulle aldrig förstöra spel med WiFi-lag, det påverkar all du möter och självklart dig själv. Folk som spelar online anslutna med WiFi borde få en egen grupp de kan spela i så vi andra slipper laggen.

kan du förklara detta närmare? laggar det om man kör med wifi o trådlös router eller laggar det för alla som lirar online pga att systemet bygger på wifi eller vad?

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem

Hoppas det e scam

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 7 5700x3D, 32Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobby Tex
kan du förklara detta närmare? laggar det om man kör med wifi o trådlös router eller laggar det för alla som lirar online pga att systemet bygger på wifi eller vad?

Han pratar nog om gamla trådlösa möss och 3g uppkopplingar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobby Tex

Systemet är inte byggt på wifi, men en onlinematch är bara så bra som sin svagaste länk. Om en person kör över wifi hemma har den spelaren automatiskt en opålitlig anslutning. Packetförluster, latency osv redan innan man ens kommit ut på internet. En lösning är 802.11n men inte förrän IPv6 kan man säga att det går att spela FPS på samma nivå över wifi som nätverkskabel. PS3 is sig har ingen QOS utan det måste konfigureras i routern , kallas WMM (Wireless MultiMedia).

I vissa spel (dock ej FPS) fungerar nätverkstrafiken turnbased, dvs alla klienter måste skickat in data innan nya data skickas ut, dvs det räcker att en spelare kör över WiFi för att försämra prestanda för samtliga. Typsikt för RTS.

Som sagt ingen seriös gamer kör sin konsol via WiFi, det finns bryggor som bryggar över 802.11n vilket ger en klar förbättring över PS3:ans inbyggda 802.11g. Men snordyrt. Snälla dra en kabel, billigare, bättre, stabilare och snällare mot miljön, en bra installatör kostar troligen under 2500:- punkt till punkt, en 802.11n brygga kostar ungefär samma om inte lite mer.

Permalänk

ps3

Ica maxi säljer ps3 80 gb för 2890,- i Karlskrona.

Permalänk
Medlem
Citat:

Text

Missade jag nåt, men varför ska man anlita en installatör för att dra en nätverkskabel från ps3 till router?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Missade jag nåt, men varför ska man anlita en installatör för att dra en nätverkskabel från ps3 till router?

hahah dagens...

Back on topic, verkar vara en hel del troll här som inte vet vad de snackar om..

Beroende på vad din kompiskrets har för konsoll samt vad du gillar för spel avgör i slutändan vilket du köper, Själv äger jag en av varje och föredrar ps3an för dess overall smidighet. Kör även jag wifi och har inga som helst problem med lagg eller att folk klagar på mitt spelande, det flyter på bra.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
hahah dagens...

Back on topic, verkar vara en hel del troll här som inte vet vad de snackar om..

Beroende på vad din kompiskrets har för konsoll samt vad du gillar för spel avgör i slutändan vilket du köper, Själv äger jag en av varje och föredrar ps3an för dess overall smidighet. Kör även jag wifi och har inga som helst problem med lagg eller att folk klagar på mitt spelande, det flyter på bra.

WiFi är verkligen under olika omständigheter. Det är hursomhelst olämpligt för UDP-trafik som IP-telefoni och spel pga den stora andelen tappade packet och jitter. Det är klart, om du inte spelar spel där det är kritiskt så är det ingen fara. Men ärligt, jag skulle inte vilja ha WiFi-spelare på mitt lag i Killzone 2. Om de inte ens märker skillnaden...

Som sagt, jag tror det är WiFi och avsaknaden av headsets i PS3 lådan som gör att seriösa online-spelare föredrar Xbox.

Jag gillar min PS3:a skarpt, men knappast för att spela med och mot andra online.

Tillbaka till topic, köp en ny PS3 slim av en seriös butik.

Permalänk
Avstängd

Vad oväntat att alla fjortisboys kommer direkt.
Men jag ska väll joina då, LOL 360 får bara MASSA RROD, OCH FAN VA DEN LÅTER, Jävla skrot alltså lolololol så måste man BETALA För online likxzom vad fan är detta, jag betalar redan för mitt internet jävla skitskrot.

Så fanboy inlägg, DONE.

Och föresten säga att Ps3 online SUGER bara för den HAR wifi?
Du vet att Ps3 har nätverksanslutning också va, idiot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Men jag ska väll joina då, LOL 360 får bara MASSA RROD, OCH FAN VA DEN LÅTER, Jävla skrot alltså lolololol så måste man BETALA För online likxzom vad fan är detta, jag betalar redan för mitt internet jävla skitskrot.

Så fanboy inlägg, DONE.

ok

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Så fanboy inlägg, DONE.

Hej idioten här!
Jo jag har kopplat min PS3 till internet mha ethernet.
Det hjälper dock inte mig om alla på mitt lag kör wifi i en Killzone-match.

Path of least resistance säger att Xbox360-ägare kör med ethernet för att slippa investera 800:- i en wifianslutning och att PS3 ägare inte orkar dra en nätverkskabel från sin router till sin PS3. Samma logik säger att de flesta Halo-spelare använder headset för att kommunicera i lagmatcher eftersom headsetet ingår och lagspel underlättas av kommunikation. Killzone spelare är inte i lika stor utsträckning benägna att använda headset eftersom det är en ytterligare investering.

Jag ber om ursäkt om jag stavat illa eller på annat sätt framstått som idiot eller fjortis. Jag är för övrigt 38 år... Min erfarenhet av Killzone är ytterst begränsad skall jag erkänna. Jag kan en del om nätverk dock och är ganska grym på Halo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Så fanboy inlägg, DONE.

Haha bästa inlägget.
Hur kommer det sig att trådar som handlar om PS3 köp alltid ska behöva lida av en massa fanboykrig?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Fasiken då.... köper fortfarande människor xbox 360 ? trodde alla lager var tomma eter att ha bytt ut alla boxar dom sålt för fjärde gång...

jag rekomenderar ju inte människor att köpa ps3 för den där strålningen från trådlöst nätverk får man cancer av och den högupplösta bilden den återger kan ju ge dig överansträngda ögon. och som en blind jävel med kräfta är man nog inte i humör att spela något hursomhelst.

Jag vet ! läs bibeln, mein kampf, maos lilla röda, koranen eller någon annan nyttig bok och en xbox 360 som underhållning för då slår du två flugot i en smäck. Dels får du uppfrächande konstiga verklighetsuppfatttningar om hur du ska leva som underhållning och så sparar du ström för Xboxen drar bara den strömmen som krävs för att driva 3 små röda led ljus som nästan bildar en cirkel, desutom kan man gömma en potatisplätt på en platta som åker in och ut ifrån en springa på den samtidigt som det är ett aleles utmärkt stöd för de böcker du anförskaffat som ger dig vanföreställningar om den moderna världen.

Permalänk

Svin grymt pris du! Men efter som du håller återförsäljaren hemligt så kan vi inte hjälpa dig.

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk

Jag har ett Nintendo Wii. Kan knappast bli bättre, tystare, kostar mindre och är ju klart snyggare. Vad ska man med HD till.???

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Permalänk

Att argumentera vilken konsoll som är bäst är som att springa en evighets maraton.
Det är i slutändan vad man själv tycker om och hur många av ens kompisar som har samma som spelar roll