Nytt svenskdesignat chassi från Fractal Design

Permalänk
Melding Plague

Nytt svenskdesignat chassi från Fractal Design

Svenskdesignade datorkomponenter hör inte till vanligheterna. Fractal Design uppdaterar datorlådan Define till version R2.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara ett helt ok chassi!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Håller med föregående talare. Svenskdesignat eller ej, jag ser fram emot en recension av chassit snarast! (Priset var ju också väldigt okej...)

Permalänk

Ser ut att vara ok

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

Snyggt, genomtänkt, bra kylning, konkurrenskraftigt pris. Tycker detta chassi verkar riktigt bra, genomgående recension på g Swec?

Visa signatur

System 1: Antec 900 -- C2D 2.66 GHz -- Asus p5k Pro -- 8800 gts 512 -- WD 500 GB -- Corsair 750 w -- 2gb BallistiX 8500

System:2 Antec P182 -- C2D 3.00 GHz(45nm) -- Gigabyte EP45-DS3R -- Radeon 4850 -- Samsung Spinpoint 500 GB -- Antec 650 w -- 4GB Corsair 6400

Permalänk
Medlem

en korsning mellan Antec P18x/P19x och Antec 300...

kommer nog bli ett till tjejens dator.

(Hade varit nice med en M-atx version oxå.)

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara ett av de bättre konstruerade chassit på länge.
Snyggt och stilrent med många HD-platser och till ett pris långt
under många andra.

Däremot tycker jag inte det ser ut att vara så djupt.
En del chassi har ju problem med långa grafikkort.

Sen är väl kanske inte kontakterna på ovansidan
optimalt placerade.

Permalänk
Medlem

Hade vart kul med en recension av lådan

Lite hårdvaru bilder osv

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, innan jag läste det sista tänkte jag att det kanske skulle landa på runt 1300kr som många andra av samma klass. Mycket bra pris för ett chassi som ser ut att hålla hög kvalitet (av vad vi vet än så länge).

Permalänk
Medlem

Verkar riktigt bra faktiskt, blev förvånad då jag såg priset. Men kanske är mest plast, hoppas på en recension

Permalänk
Medlem

Börjar bli sugen på att byta ut mitt gamla Chieftec-chassi... Stilrent!

För mig som har datan på golvet under skrivbordet passar placeringen av frontpanelen bra oxå...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk

Extremt stilrent chassi. Men håller även med Ant3 då mAtx skulle sitta fint. Mycket möjligt nästa köp i sådant fall

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem

Allt detta bara för 700kr inledningsvis???

Riktigt prisvärt chassi!!

Man skulle nästan tro att allt detta skulle gå på minst 900kr med all ljuddämpning och vibrations dämpnings lösningar.

Frågan är hur bra är luftintaget i fronten egentligen? Visst verkar vara ganska prövad/vanlig design men ser lite tajt ut om man jämför med raka hål ut, Ser dock normalt bättre ut med denna design på fronten.

Hålen i toppen på chassit är ju bra för luftväxling men problemet med håll i toppen på chassin är att de släpper oftast all ljud ut därifrån sedan om man har något högljud cpu/gpu kylare.

Permalänk
Medlem

Fan vart lite sugen på att byta ut mig stora stacker låda mot en sån här.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nighthog
Hålen i toppen på chassit är ju bra för luftväxling men problemet med håll i toppen på chassin är att de släpper oftast all ljud ut därifrån sedan om man har något högljud cpu/gpu kylare.

Som jag förstår det täcks alla fläkthål på sidorna och i taket av bitumen-matta från fabrik. Ska man sedan installera en fläkt så lyfter man bort en bit matta.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Läckert! Går omkring i köptankar och detta ser då ut som ett väldigt intressant alternativ. +1 för review

edit: det ser ut som att det kommer bli jääävligt tight att få in ett Radeon 5870 i det :\

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Ser helt klart lovande ut, och vilket billig pris!

Permalänk
Medlem

recension !

Permalänk
Medlem

Riktigt Grymt chassi för de priset ! Hitta ett chassi med de finesserna under 1500 !

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk

Det här är ju chassiet man väntat på:) Har Obsidians kabeldragningshål, svart insida, nätagget i botten, många fläktplatser mm.
Har ett hemmabygge nu som var menat att bli som det här, men jag failade när det gäller diskhållare och fläktplatser;)
Ända negativa jag kan se på bilderna är att det är fläkhål i taket vilket är fult imo, men det går att lösa

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Hedersmedlem

Ser ut som om chassit kommer bli delat i två delar med långa grafikkort och det är något jag inte är så förtjust i men annars ser den fin ut. En modulär hårddiskkonstruktion hade kunnat lösa detta men sådant kostar.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Trodde priset skulle ligga på minst det dubbla, blev lite förvånad faktiskt.

Kommer vi få se en recension på denna och Sharkoon lådan ?

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk

För alla er som suktar efter stilrenhet.. Mer stilrent än detta kan det väl knappast bli?
Ser ut som ett p182 fast bättre på alla sätt, intressant.

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!

Permalänk
Medlem

Skulle vara roligt med en recension indeed

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Ser mycket bra ut, ser fram emot recension.

Hade det varit mATX, hade jag inte tvekat en sekund på köp.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GarfieldPower
Trodde priset skulle ligga på minst det dubbla, blev lite förvånad faktiskt.

Kommer vi få se en recension på denna och Sharkoon lådan ?

+1

Trodde också chassit skulle kosta en bra bit över 1k , ser fram emot en recension av detta chassi !

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Geeks
SweClockers

Recension löser vi (eller Emil/Lezziter rättare sagt).

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

gött! nu ser jag ut att slippa lägga närmare 3k på kolossen obsidian 800d

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Som jag förstår det täcks alla fläkthål på sidorna och i taket av bitumen-matta från fabrik. Ska man sedan installera en fläkt så lyfter man bort en bit matta.

Var ju bra, löser det problemet rakt på där.

Fanns ingen bild från inifrån så kunde inte se att de skulle ha en sådan lösning.

Normalt vad jag vet brukar det ju vara så att om det är ett fläkthåll någonstans så brukar det inte täckas med något alls även om det inte kommer med någon fläkt för platsen.

Permalänk
Medlem

Såg att Misco även har den svarta versionen utav chassit på sin sida där man även ser hur det ser ut med komponenter installerade..

Fractal Design Define R2 Svart

Spännande chassi absolut!