Spotify till iPhone släppt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
När spotify börjar köra lossless på all musik blir jag intresserad. Innan dess? Nix.

Och du hade hört skillnaden mellan 320kbps och lossless på en iphone?

Permalänk
Medlem

Har funnits på Cydia i säkert månader iallafall (:

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av markiiie
Har funnits på Cydia i säkert månader iallafall (:

Den officiella klienten?
Där ser man.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av markiiie
Har funnits på Cydia i säkert månader iallafall (:

Det var inte den officiella klienten utan "Spot".

Men den gick knappt att använda, seg och laggig är bara förnamnet.

Med Spotify´s riktiga klient så fungerar det 1000 gånger snabbare och bättre.

Snyggare är den också.

Visa signatur

|MacBook|Macbook Air
Medlem i signaturgruppen hjälpsamma Appleanvändare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snook
Det var inte den officiella klienten utan "Spot".

Men den gick knappt att använda, seg och laggig är bara förnamnet.

Med Spotify´s riktiga klient så fungerar det 1000 gånger snabbare och bättre.

Snyggare är den också.

Ja? Det var ju fortfarande samma person som gjort vanliga spotify.
Fungerade finfint för mig, märkte inte heller av något lagg förutom att det tog någon sekund längre att starta ny låt om jag laddar ner på datorn.

Du har nog fått någon skitgammal version för min ser nästan likadan ut som applestores spotify (:

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Voddler inbjudan?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arginj
voddler.com (det funkar kanonbra än så länge!)

Är det någon som vet hur man kan få tillgång till voddler? Det lär gå att streama film precis som spotify men just nu går det tydligen inte att få tillgång till voddler. Finns det något sätt att skapa ett voddler konto? Skulle gärna testa den tjänsten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b-george
Och du hade hört skillnaden mellan 320kbps och lossless på en iphone?

Jag gör verkligen det på min iPod classic så under förutsättning att iPhonen har minst lika bra DAC så visst, självklart!

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Så jäkla tröttsamt att folk inte kan uppskatta en såpass bra tjänst om spotify i mobilen ändå är.
99:- är ingenting i sammahanget för att alltid ha så mycket musik tillgängligt.
Men det klart, när det kommer upp till diskussion så måste alla vara så märkvärdiga och ha så smal musiksmak och endast lyssna på "indieprojekt" som absolut inte får ha nått den kommersiella marknaden.
Och ljudkvalitén sen, "oh my god, det är ju inte lossless!!".
Jag känner ju också självklart att jag måste ha prettoljud i lurarna när man är på joggingtur eller dyl.
Fjantigt tycker jag...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Du har ju den inbygga iPod funktionen bland annat?

Det blir ju ganska dyrt om man skall ha mycket musik eller?
Då är nog inte 99:- / mån så mycket i jämförelse.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viper33
Det blir ju ganska dyrt om man skall ha mycket musik eller?
Då är nog inte 99:- / mån så mycket i jämförelse.

Dyrt? Det blir inga extra utgifter iaf för mig eftersom jag redan har musiken. 99 kr/mån är mer än vad jag lägger på musik per månad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viper33
Så jäkla tröttsamt att folk inte kan uppskatta en såpass bra tjänst om spotify i mobilen ändå är.
99:- är ingenting i sammahanget för att alltid ha så mycket musik tillgängligt.
Men det klart, när det kommer upp till diskussion så måste alla vara så märkvärdiga och ha så smal musiksmak och endast lyssna på "indieprojekt" som absolut inte får ha nått den kommersiella marknaden.
Och ljudkvalitén sen, "oh my god, det är ju inte lossless!!".
Jag känner ju också självklart att jag måste ha prettoljud i lurarna när man är på joggingtur eller dyl.
Fjantigt tycker jag...

Vad är mest fjantigt, ditt hat mot andras musikssmak som inte stämmer överens med din egen eller att det finns folk som gillar annan musik än dig? Handlar inte om att indie-artister, band etc inte får ha musik på den kommersiella marknaden, men om de däremot är osignade lär de ju ha rätt svårt att få in deras musik på Spotify. Sen finns det även annan musik (signade artister) som lyser med sin frånvaro.

Saknas 25% av de låtar/artister man lyssnar på kanske man inte tycker att 99 kr/månad är "ingenting". Det finns ju andra tjänster som t.ex. Simplify Music 2 (45 kr engångsavgift) där man kan streama från ens hdd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Dyrt? Det blir inga extra utgifter iaf för mig eftersom jag redan har musiken. 99 kr/mån är mer än vad jag lägger på musik per månad.

Du menar att du på fullaste allvar inte skaffar ny musik? Eller kan det vara så att du laddar ned den extra musiken?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Du menar att du på fullaste allvar inte skaffar ny musik? Eller kan det vara så att du laddar ned den extra musiken?

Jag skaffar ny musik. Angående hur jag anskaffar ny musik skulle jag vilja säga: Inga kommentarer Ne men det finns faktiskt artister som lägger upp låtar på deras sidor gratis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Jag skaffar ny musik. Angående hur jag anskaffar ny musik skulle jag vilja säga: Inga kommentarer Ne men det finns faktiskt artister som lägger upp låtar på deras sidor gratis.

Okej, om du bara lyssnar på den musiken du redan ÄGER samt att den enda ny musik du lyssnar på är den som artisterna släppt gratis på respektive hemsida så förstår jag att spotify inte är något för dig.

Som svar på din fråga ang. om 25% av musiken saknas på spotify tycker jag nog ändå att hundra spänn är lite för att ha tillgång till 3/4 av sin musiksmak.
Resten får man väl köpa på iTunes då, eller ladda ner gratis från artistens hemsida. Problemet löst.

Är mest bara trött på att många verkar tro att all form av media (musik, filmer, spel etc.) skall vara tillgängligt för alla kostnadsfritt. Synd att det ska vara så svårt att få folk att vilja betala för det man nyttjar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viper33
Är mest bara trött på att många verkar tro att all form av media (musik, filmer, spel etc.) skall vara tillgängligt för alla kostnadsfritt. Synd att det ska vara så svårt att få folk att vilja betala för det man nyttjar.

Det där är en helt annan diskussion som redan diskuterats i andra forum här på Sweclockers. Och de argument du drar upp har redan blivit bemötta i dom trådarna. Så jag orkar inte bemöda mig att svara på det här.

100 spänn hade varit ok som en engångsavgift. Men 1200 kronor om året? Då klarar jag mig.

Eftersom jag på mitt iTunes har all musik jag lyssnar på, inklusive den som finns på Spotify (som jag lyssnar på) så känner jag inget behov av att ha 2 program för att lyssna på musik jag redan kan lyssna på i ett program. Enda anledningen till Spotify för mig blir då enkelheten att komma åt mycket av den musik som finns på Spotify som jag inte lyssnar på för tillfället, men det känns ovärt att betala så mkt för.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
100 spänn hade varit ok som en engångsavgift. Men 1200 kronor om året? Då klarar jag mig.

Eftersom jag på mitt iTunes har all musik jag lyssnar på, inklusive den som finns på Spotify (som jag lyssnar på) så känner jag inget behov av att ha 2 program för att lyssna på musik jag redan kan lyssna på i ett program. Enda anledningen till Spotify för mig blir då enkelheten att komma åt mycket av den musik som finns på Spotify som jag inte lyssnar på för tillfället, men det känns ovärt att betala så mkt för.

Fine, men har du all musik genom iTunes så behöver du ju egentligen inte spotify med dig. Så avinstallera och problemet är löst!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Jag skaffar ny musik. Angående hur jag anskaffar ny musik skulle jag vilja säga: Inga kommentarer Ne men det finns faktiskt artister som lägger upp låtar på deras sidor gratis.

Ja det är jag helt med på, men det låter lite "förskönande" att säga att du inte skaffar musik alls som inte är gratis, tror inte en sekund på det faktiskt. Sen skall jag inte säga något om "olagligheter" mer än att det går inte att säga att Spotify är dyrt för man kan tanka olagligt och gratis

Om du jämför med vad låtar kostar att köpa osv tycker jag spotify är relativt billigt.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Ja det är jag helt med på, men det låter lite "förskönande" att säga att du inte skaffar musik alls som inte är gratis, tror inte en sekund på det faktiskt. Sen skall jag inte säga något om "olagligheter" mer än att det går inte att säga att Spotify är dyrt för man kan tanka olagligt och gratis

Om du jämför med vad låtar kostar att köpa osv tycker jag spotify är relativt billigt.

Det är klart du inte tror på mig

Viper33: Jag har det inte installerat på min iPhone, det jag menar är att jag har all musik som jag regelbundet lyssnar på i iTunes, men det är klart att det händer att någon rekommenderar nya låtar eller att man hittar ett nytt band, och då är ju Spotify bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Det är klart du inte tror på mig

Viper33: Jag har det inte installerat på min iPhone, det jag menar är att jag har all musik som jag regelbundet lyssnar på i iTunes, men det är klart att det händer att någon rekommenderar nya låtar eller att man hittar ett nytt band, och då är ju Spotify bra.

Det jag menar är att det är nog ganska ovanligt att aldrig "skaffa" musik som inte distribueras gratis på nätet av skaparen.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Vars får jag tag i backgrounder till min iphone?
Vad är igentligen jailbreak och måste jag ha det för att någonsin kunna minimera spotify?

Permalänk
Medlem

backgrounder finner du nog i cydia, som är en "affär" där man kan ladda ner tredjepartsprogram och som man får i sin iphone när man jailbreakar den. o ja, du behöver jailbreaka för att köra andra program än iphonens musikspelare i bakgrunden.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Ok. Jag httade en bra guide om hur man jailbreakar sin iPhone men om man nu gör det kan man "un"jailbreaka den när man vil sen? Vad kan hända när man gör detta?
Är det säkert? Vill ju kunna he tillbaka den till originalskick om man så vill.

Permalänk
Medlem

ja, bara att gå in i itunes å återställa så läggs vanliga in. om du uppdaterar den genom itunes försvinner oxå jailbreaket o alla program som lagts in.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Kung!! Om ni undrar vars jag tar vägen så ska jag gå och jailbreaka min iPhone,:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viper33
Och ljudkvalitén sen, "oh my god, det är ju inte lossless!!".
Jag känner ju också självklart att jag måste ha prettoljud i lurarna när man är på joggingtur eller dyl.
Fjantigt tycker jag...

Ska jag betala för musik så tycker jag att man ska få hela musiken och inte några sunkiga MP3or. Som dessutom är streamade...

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Fast just Spotify använder enligt vad jag läst Ogg Vorbis.
Är man Premiumkund så är de i 320kb(på datorn) och du kan spara ner dina playlists offline. Både på datorn och mobilen.

Alla ni som argumenterar mot att betala för er på grund att så stora delar av er musik saknas i Spotify - Varför vill ni ens köra appen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Ska jag betala för musik så tycker jag att man ska få hela musiken och inte några sunkiga MP3or. Som dessutom är streamade...

Om du hellre vill köpa CD skivor får du ju göra det, men det blir mycket dyrare

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"