Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tysonayt
Behöver man inte vara, ATis nya idiotiska menysystem är fan så sjukt dumt, varför tog de bort navigeringsmenyn för?

Där håller jag med, gamla var bättre och var snabbare att navigera i. Iofs så gör det inte så mycket, huvudsaken är att själva drivrutinerna är bra.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk

Intressant, blir nog att vänta på lite tester av gt300 innan det blir nåt dx11 kortinköp även om det betyder att jag inte kan dubbla upp kort på nuvarande moderkort.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maango
Den drar massor med ström, låter och dödar allt liv runtomkring sig

Kommer ihåg att en kille hade problem med sina 2 st 295. När dem var igång så kunde garagedörren öppnas. XD

Visa signatur

Lian Li A3 / Corsair SF1000 Platinum / Gigabyte B650m / AMD 7950x / Kingstone 32GB@6000Mhz / Asus Strix 3080 ti OC / NVMe SSD x 2

Permalänk
Medlem

Bara jag som undrar varför alla håller på och snacka om physx?

Ta tex red faction: guerilla, har grym fysik (man kan ju ta sönder nästan ALLT, snyggt också) och det använder havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JagHeterFelix
huvudsaken är att själva drivrutinerna är bra.

Precis

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lundstrom.emil
Kommer ihåg att en kille hade problem med sina 2 st 295. När dem var igång så kunde garagedörren öppnas. XD

Såg också det och var rätt kul. Dom gav ifrån sig samma frekvens i form av störningar som signalen från remoten gjorde.

Visa signatur

[ AMD 9800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Linux EndeavourOS ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devrer
Håller med! Fattar inte hur dom tänkte när dom bytte. De hade ju redan ett ganska logiskt system innan. Nåt slowhead som tänkt till antagligen.
- "Jävlar vilket dåligt och ologiskt menysystem jag lyckats skapa! Vi ersätter vårat gamla, lyckade menysystem med mitt idiotsystem!(y) =)" Dom måste väl sett försämringen själva, varför införa det då?:P

Var ju roligt. :s

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tysonayt
ATis nya idiotiska menysystem är fan så sjukt dumt, varför tog de bort navigeringsmenyn för?

Vad är problemet med det nya? Om man inte klarar av att använda det är man inte klyftig. Sen förstår jag inte hur man inte kan navigera i den nuvarande? Sen är som sagt drivrutinerna det viktigaste för jag tror knappast du sitter i kontrollpanelen mycket. Tycker ATI's nya system är bra, tex hur man fixar inställningarna för Eyefinity.. riktigt lyckat!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Nu tycker jag att vi kan var snälla och låta detta vara en tråd för dom tror att GT300 kommer bli riktigt lyckad.
Här kan ni läsa mer om Fermi, mycket smart kille, en av 1900 talets stora fysiker.
http://en.wikipedia.org/wiki/Enrico_Fermi

Här kan ni friska upp eran fysik.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ferminiv%C3%A5n
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fermienergi
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fermi-Dirac-f%C3%B6rdelning

Inte alla som får se sitt namn användas regelbundet inom fysiken.

Trevlig snubbe. Verkar vara klippsk den. Iom att han hamna 2 meter under jord år 1954 så kan vi dra slutsattsen att han inte har jobbat med utveckligen av GT300 och självklart väljer man ett bra produkt namn. Risken är bara att namnet e bra och produkten suger (gruderna i amerikansk marknadsföring ,läs bilindustrin).

Stor risk att GT300 är det också.

Jag tror säkert den kommer vara snabbare än ATIs 58XX serie. Jag har bara svårt att tro att den ska slå FPS/krona. Det enda lyckade nVIDIA gjort på senare tid var just 8800GT som inte var snabbaste singelkortet (8800 Ultra var snabbare). Men lev duktigt med FPS/Krona(high perfomance för mainstream pengar). Riktigt hit den.

Hoppas nividia tänker lika dant denna gången!

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devrer
Håller med! Fattar inte hur dom tänkte när dom bytte. De hade ju redan ett ganska logiskt system innan. Nåt slowhead som tänkt till antagligen.
- "Jävlar vilket dåligt och ologiskt menysystem jag lyckats skapa! Vi ersätter vårat gamla, lyckade menysystem med mitt idiotsystem!(y) =)" Dom måste väl sett försämringen själva, varför införa det då?:P

Haha ja något sådant måste någon ha tänkt. Sjukt dumt var det i alla fall, hoppas verkligen att de tar tillbaks det gamla eller gör så att man kan ändra.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk

Jag tyckte att nya ATI programmet var lika fult och irriterandes som Nvidias.. Jag gillar den äldre GUIn från ATI och hoppas på att det återinförs.

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
http://www.nordichardware.se/nyhet,16525.html

Japp fina ord, räkna med prestanda samt elräkningar.

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , LG 27" UltraGear 27GX790A OLED QHD 480 Hz, Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight 2, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Zotac 5060Ti 16gb, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1080.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infocus
Japp fina ord, räkna med prestanda samt elräkningar.

Jepp, tur att elen ingår i hyran då.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

http://www.nordichardware.se/nyhet,16525.html

*drewling* blir en GT 300 SLI setup snarast möjligt:D

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

På sitt sätt bra att de verkar "gå ner" på 384-bit buss istället för 512-bit som på GTX285. Det innebär att pcbn blir billigare att producera än GTX285-pcbn, vilket talar för att Nvidia försöker hålla nere priset = gynnar oss, samt att de inte låter AMD bli för mycket billigare.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfisse
Tackar för länken!
Längtar tills släppet, hoppas det blir bra grejjer. Blir dags att gå tillbaks till Nvidia då så man slipper ATIs amatörmjukvara.

Varför förstöra forumet med skitprat?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Citat:

OnT: Låter inte som det klyftigaste namnet direkt, det första man tänker på är ju hög strömförbrukning, värme, död etc.

Varför det? Det är väl något av det sista jag tänker på när jag hör Fermi eller kärnkraftverk (vilka ger en mycket renare energi än f.ex. olja eller kol).

Nvidia har helt enkelt fortsatt i samma spår som tidigare då de döpte G200 serien efter Nikola Tesla.

Visa signatur

on the internet since 1993
[ Geek - Dad - Programmer - RC enthusiast - Technology evangelist ]

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk

är väl kanske lite fel att döpa ett grafikkort efter Fermi. inte hans område direkt det där med elektronik och så.

Faraday hade väl varit mer pasande?

det folk verkar missa är också att Fermi har en enhet nämnd efter sig; femtometern som också kallas en fermi. ambitiösa rakare där på nVidia; 10^-15 m tillverkningsteknik. kanske därifrån?

Permalänk
Hjälpsam

Fermi jobbade mycket med fasta tillståndets fysik, som i allra högsta grad har med halvledarteknik att göra.
Därmed också med integrerade kretsar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Intel Arc B580 | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/8gy1xr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9060 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

Den som lever får se helt enkelt!

Jag bara hoppas att all den beräkningskraft som finns i kortet även kommer gå att använda till andra saker än bara CUDA. Exempelvis DC, eftersom detta nog kommer användas mycket i framtiden.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, instead the palace becomes a circus.”

Permalänk
Medlem

Hmm, Fermi, mjo sen har de ju Tesla också, kanske är en namntrend de vill fortsätta med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkSix
NVIDIA's GT300 coming along well for Q4'09

http://www.tweaktown.com/news/13229/nvidia_s_gt300_coming_alo...

LOL jag startade en ny tråd nyss på den nyheten

Permalänk
Medlem
Citat:

NVIDIA's GT300 coming along well for Q4'09

http://www.tweaktown.com/news/13229/nvidia_s_gt300_coming_alo...

Ställer du fortfarande ut gröt till tomten också?

Kom ihåg att detta skrivits nu, men även förr, GT300 kommer dröja längre.

Visa signatur

[ AMD 9800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Linux EndeavourOS ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Eller så är det den bakom tangentbordet som är amatör

Det är inte mitt fel att de använder en design/layout som en bunke 3 åringar, att de fortfarande saknar spelarprofiler eller släpper drivrutiner som är sönderbuggade i somliga titlar (catalyst 9.9 t.ex) och inte har lyckats skriva ihop något som kan konkurera med PhysX.
Men visst jag tar ju trots allt inte betalt för mitt datoranvändande så jag är nog faktiskt en amatör.
Vem får du betalt av iomed att du ligger i "proffs" ligan? ATI?

MultiMan: Vad gör det till skitprat? För att jag tycker deras mjukvara är dålig?
Det är ju inte så att jag sitter på 2 st ATI kort idag och störs av det i mitt dagliga datoranvändande?.......
Det ända positiva jag kan säga är att deras Crossfire skalar bra.

EEric: Red Faction är rätt coolt, men det är fortfarande rätt oavancerad fysik då vissa delar i raserandet nästan känns scriptat.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D @ 5,0ghz | Custom H2O Loop | TUF GAMING X670E-PLUS | 32GB Corsair @ 3000mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ställer du fortfarande ut gröt till tomten också?

Kom ihåg att detta skrivits nu, men även förr, GT300 kommer dröja längre.

Eftersom du verkar ha insider information så kan du ju tala om när det kommer.

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, instead the palace becomes a circus.”

Permalänk
Medlem
Citat:

Han är bara o trollar i trådar som handlar om nvidia,han brukar att ha det för en vana.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag kan tala om när det kommer : När tiden är inne och det är moget för release ! och det är lika bra för då får vi en vara som vi vill ha
Men från flera hål i nvidia har det börjat läcka eller snarare rinna uppgifter från Nvidia nu och bland annat handlar det om en kvartal 4 release så se inte bort i från att det kan dyka upp innan julen. Det verkar som dom tänker innfria sina löften om att fps inte längre är något man behöver bekymra sig om utan att det är beräkningskraft som nästa slag står om... Jag blir sjuk av att vänta för att se om bara hälften av ryktena är sanna ! Jag tänker skita i om jag behöver dubbla 1000 w för att driva dom om det stämmer med 3 miljarder transistorer mm, då måste jag ju bara sälja min mamma för att köpa om dom är så dyra att jag inte har råd ens. Fast jag har ju en och annan slant liggande och skräpa under soffdynorna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tEan
Han är bara o trollar i trådar som handlar om nvidia,han brukar att ha det för en vana.

Utveckla samt länka belägg för ditt påstående, då det hittills har varit skitsnack.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Utveckla samt länka belägg för ditt påstående, då det hittills har varit skitsnack.

Du kallar det skitsnack...jag kallar det uppenbart...

du förresten,du som är så förtjust i att påpeka att andra ska länka sina uttalanden,var är din länk till ditt påstående att gt300 kommer dröja?

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Citat:

Hehe. Det var länge sedan jag var online och aktiv här på forumet i grafikkorts- avdelningen. Det roliga är att du fortfarande är igång i Nv trådar och skall dum- kommentera.

Varför bryr dig dig _fortfarande_? Låt folk tycka vad dom vill.

By the way så sitter jag själv med ATI kort idag, tyckte 4xxx serien var prisvärd och köpte kortet på grund av HDMI+ inbyggt ljud.

Ovan har rätt. Layout är inte hallon och drivrutinerna är buggiga, betydligt buggigare än vad drivrutinerna till mitt äldre 8800GTX var. Shame on ATi faktiskt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Varför förstöra forumet med skitprat?

Legav.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.