Zotac lanserar nettop

Permalänk
Melding Plague

Zotac lanserar nettop

Marknaden för nettops växer så det knakar. Senast ut är en modell från Zotac.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Jag har gått och väntat länge på Revo med 330 men den här är ett mer givet köp då den inkluderar SPDIF och 802.11n. Att slippa licenskostnaden för ett OS jag aldrig kommer använda är även det ett plus!

Hoppas den kommer ut inom en inte allt för lång tidsperiod.

Visa signatur

3 Mos 11:10
Men allt i hav och floder som inte har fenor och fjäll — vare sig smådjur eller andra vattendjur — det skall gälla som något avskyvärt för er.

Permalänk
Medlem

Sen kan man undra varför man använder uttrycket "minidator". Den ursprungliga originalbenämning kommer från 70-talet och då avsågs garderobstora datorer, typ Pdp-8/Pdp-11/Vax mfl.

"Det enda vi lärt av historien är att vi ingenting lärt"

Permalänk

Ja kan inte förstå varför många anvisas med VGS kontakt men inte en dvi.
Moderna tv har ju oftast en VGA och om inte så en HDMI.
Nu hade ja ju iofs inte tänkte köpa en iaf men detta får ju en att absolut välja bort den oavsett pris.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Sen kan man undra varför man använder uttrycket "minidator". Den ursprungliga originalbenämning kommer från 70-talet och då avsågs garderobstora datorer, typ Pdp-8/Pdp-11/Vax mfl.

"Det enda vi lärt av historien är att vi ingenting lärt"

Bara jag som inte förstår vart du vill komma med detta inlägget förutom att klaga? Sen ska det vara 60-talet, inte 70. Originalbenämningen har högst irrelevant värde här då det inte bör tas upp i annat sammanhang än om man skulle prata om just datorer från 60-talet. Jag tycker definitivt att den klassas som minidator för hemmabruk, vilket borde varit underförstått i artikeln. Allt annat vore att överanalysera.

Skulle jag använda en dator till grundläggande saker som surfning, office paketet eller liknande saker så skulle jag nöja mig med en sån här, beroende på priset. Man kan spara en väldans massa plats och kunna fixa med kablarna snyggt på skärmens baksida.

Permalänk
Medlem

INget nytt på himlen... Lite kasst med lagringsutrymme och wlan har inte gjort någon glad. Känns som min Asrock ion 330 står sig än.

/R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Threepwood
Ja kan inte förstå varför många anvisas med VGS kontakt men inte en dvi.
Moderna tv har ju oftast en VGA och om inte så en HDMI.
Nu hade ja ju iofs inte tänkte köpa en iaf men detta får ju en att absolut välja bort den oavsett pris.

Fattar inte om jag missförstått ditt inlägg, men den har ju HDMI??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Threepwood
Ja kan inte förstå varför många anvisas med VGS kontakt men inte en dvi.
Moderna tv har ju oftast en VGA och om inte så en HDMI.
Nu hade ja ju iofs inte tänkte köpa en iaf men detta får ju en att absolut välja bort den oavsett pris.

Den har VGA+HDMI. Hade man enbart kört DVI-I så skulle det förvisso gå att 'dongla' fram VGA, och likaså 'dongla' fram HDMI (inklusive ljud) från DVI... men kostnaden blir antagligen högre än att bara köra en billig VGA-port och en HDMI-port, så kan kan koppla in skärmar som går på både VGA, DVI och/eller HDMI direkt.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Sen kan man undra varför man använder uttrycket "minidator". Den ursprungliga originalbenämning kommer från 70-talet och då avsågs garderobstora datorer, typ Pdp-8/Pdp-11/Vax mfl.

"Det enda vi lärt av historien är att vi ingenting lärt"

saken är ju den att de flesta förstår ju faktiskt att ett uttryck som minidator uppdateras med tiden och 99% associerar inte minidator med garderobsstora datorer från 70-talet.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Fett cool! Perfekt som arbetsdator!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix