Permalänk

jag är mållös, den är så jävla snygg.

you should go pro, bro.

Visa signatur

nzxt hush|asus striker II extreme|intel q8300|asus xonar dx|gigabyte gtx 260OC|4gb corsair xms3 ram|zalman zm600-hp|scythe mugen II

Permalänk

DU ÄR GRYM, punkt slut.

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt Laine!
Följer ditt bygge på XtreamSystems, väntar på uppdateringar o fler bilder

Visa signatur

Lian Li PC-P80 Powder Coated Black | i7 920 @ 0.0GHz | EVGA GTX 275 | ASUS Rampage II Extreme | Corsair Dominator 6Gb | Corsair HX850W | Intel X25-M G2 80GB | Samsung SpinPoint F1 1TB | MDPC White Sleeve

Water cooling: Aquastream XT Ultra | XSPC RX360 | Heat Killer CPU Rev. 3.0 LT | EK Water Blocks EK-FC275 GTX | EK Multioption Res 150

Permalänk
Medlem

Vad heter listerna du använder och vart får man tag på de? Sjukt snyggt bygge för övrigt

Permalänk

Märks att du formar dig efter/strävar efter million dollar pc

Verkligen imponerad.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Update snart?

Visa signatur

Intel Core i7 12700K, 64GB RAM, 2TB SSD, RTX3080

Permalänk
Medlem

Säger som dom andra, du är grymt på det du gör !
En fråga ang agget bara. Du moddade in 92 / 120 mm fläkt som blåser ut värme och det blir ju då i datorn ? Är det inte bättre att den stora blåser in och den lilla blåser ut ?
Du kanske har någon tanke där jag vet inte men måste fråga
Vill se update snart

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Medlem

Jazid vi vill ha uppdateringar!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt fint!

Alla kretskort borde vara svarta

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Proffsmobbare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cer0n
Säger som dom andra, du är grymt på det du gör !
En fråga ang agget bara. Du moddade in 92 / 120 mm fläkt som blåser ut värme och det blir ju då i datorn ? Är det inte bättre att den stora blåser in och den lilla blåser ut ?
Du kanske har någon tanke där jag vet inte men måste fråga
Vill se update snart

Jag vill hålla det så enkelt som möjligt, luft in fram, ut bak/topp.
Förmodligen försvinner dock 92mm i toppen på nätagget då jag inte kan dra ut kablarna med den kvar.

Jag prioriterar kabellöst framför extra kylning i detta fallet, men vi får se om jag löser det med fläkten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xion_drifter
Jazid vi vill ha uppdateringar!!

Det vill jag också, men det är ett jäkla krånglande med en av sidorna jag beställer ifrån, de tar inte emot kort så jag måste gå via paypal, och för att sätta in pengar på paypal måste jag gå via banken.
För att sätta in pengar på banken så måste håltimmen matcha orket att ta sig dit.

Får försöka i morgon när jag ändå ska förbi och samtala med lokala datoraffären!

Hänt lite "under ytan" också.

Dremlade, sleevade och lackade samt monterade ihop mitt tillfälliga Antec 300-bygge på under 6 timmar.
Lite av ett rekord för mig.

Tack för alla kommentarer, fråga gärna på!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JaZid

Detta är dock gamla skisser, har lyckats få in en Feser 120 i fronten, fler renders kommer väl ikväll.

http://img37.imageshack.us/img37/2873/9completelc.jpg

Gillar kompakta byggen, och detta blir inte luftigt.

Vad använder du för skissprogram?

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Avstängd

Mycket inspirerande bygge, så inspirerande att jag beställde det jag behövde för att sätta igång med min lidande moddning av mitt PCA70b.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Proffsmobbare

Ett par Scythe Himuro till LiLi't.

Tristessen tog över så jag lekte runt lite med mitt gamla Antec 300.
Lackering, dremlande, sleeving och montering tog ungefär 8 timmar totalt och slutade så här.

Bara ett tillfälligt bygge därav den låga nivån, lådan ska förmodligen skrotas eller byggas om från grunden i vinter.

Permalänk

Asså...ehm...Vem Fan Är Du???
Du är fan grym! : D
Du använder också mindre fläktar vilket är ovanligt då de flesta skiter i allt under 120 i tron om att de låter som skurna jetplan Riktigt snyggt iaf, spöar skiten ur de flesta andra "proffsmoddare" häromkring^^
Har du några fler projekt uppe?
/Lycka till!

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Proffsmobbare

Bjuder på lite nytt tills studion åker upp.

Enjoy!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Bjuder på lite nytt tills studion åker upp.
Enjoy!

Ooh kan inte vänta !:D

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Proffsmobbare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Miggish
Ooh kan inte vänta !:D

Väntan är över!
Testade lite nya tekniker inom fotograferingen, känns som att bilderna blev lite mer exklusiva.
Kastade in ett 8800gt för att fylla ut lite.

Enjoy!

Permalänk
Medlem

Galet nice!

Visa signatur

Tack och lov för internetsladden i hårddisken.

Permalänk
Medlem

Omg.. Det finns inte ord För hur snyggt detta arbete är : ) Beundransvärt.

Permalänk
Medlem

lika snyggt som vanligt
Men jag hade mer än gärna velat se bilder utan ps inblandat

Visa signatur
Permalänk
Proffsmobbare

Passade på innan studion revs.

Permalänk
Medlem

Sjukt nice vart det, grymt jobbat med det chassit.

En annan fråga ang ditt antec 300. Hur får du så raka linjer när du kör med dremel ? Jag håller på att modda mitt antec 300 men rakt blir det inte. Och vart har du hdd nu när du har tagit bort allt sånt ?
Skrota inte ditt antec 300 om du nu ska det, då kan du skänka det till mig ?

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Proffsmobbare
Citat:

Sjukt nice vart det, grymt jobbat med det chassit.

En annan fråga ang ditt antec 300. Hur får du så raka linjer när du kör med dremel ? Jag håller på att modda mitt antec 300 men rakt blir det inte. Och vart har du hdd nu när du har tagit bort allt sånt ?
Skrota inte ditt antec 300 om du nu ska det, då kan du skänka det till mig ?

Det är bara att vara stadig på handen.
Innan du dremlar bör du alltid tejpa och rita upp så att du har något att följa.
Om det fortfarande blir ojämnt så är det bara att fila.

Tror att det blir en rejäl chassimodd av Antec'n istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är bara att vara stadig på handen.
Innan du dremlar bör du alltid tejpa och rita upp så att du har något att följa.
Om det fortfarande blir ojämnt så är det bara att fila.

Tror att det blir en rejäl chassimodd av Antec'n istället.

Jag använder mig av tejp. men mina kapskivor är så små och jag har dremelkopia, vet du vart man kan få tag på större ?
Du svarade inte på frågan vart du har hdd och cd/dvd nu när du kapat bort hela den delen ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

sjukt fina byggen (Y)

Permalänk
Medlem

nicceee

Visa signatur
Permalänk

Ska du göra något med de yttre delarna av chassit på Lian Li:n? Till exempel göra en custom front ect

Permalänk
Proffsmobbare
Citat:

Jag använder mig av tejp. men mina kapskivor är så små och jag har dremelkopia, vet du vart man kan få tag på större ?
Du svarade inte på frågan vart du har hdd och cd/dvd nu när du kapat bort hela den delen ?

Clasohlson.se har seriösa dremeldiskar, men linjerna blir inte mycket jämnare, det hänger helt på användaren.
Enligt mig blir det finare spår med de små diskarna.

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=134189090

Tryck aldrig med dremeln, låt den sköta skärandet så blir det snabbt jämnare.
HDD kommer jag ha i två stycken Scythe Himuro, det får nog bli en extern läsare sen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mulig
Ska du göra något med de yttre delarna av chassit på Lian Li:n? Till exempel göra en custom front ect

Jag vill hålla utsidan så original som möjligt, men det blir en custom faceplate för 5,25".

Passade på att fota lite i studion när jag ändå fick min andra Himuro, fästen är tillfälliga.

Fotat på en akrylskiva.

Enjoy!

Permalänk
Medlem

Nice som vanligt ^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fin Plånbok ice