Apple uppdaterar datorer – introducerar Magic Mouse

Permalänk
Melding Plague

Apple uppdaterar datorer – introducerar Magic Mouse

Med ett mycket starkt fjärde kvartal i ryggen passar Apple på att förnya sortimentet inför den stundande julhandeln. Bland nyheterna syns flera datorer och en mus med multi-touch.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

fräsigt, iaf musen.

Visa signatur

pff

Permalänk

Awesome, väntat på ny ny mus till min MacBook Pro 13" länge nu efter rykten!

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem

Blir nog att skaffa ny iMac.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Folk på detta forum verkar ha gott om pengar, det är bra
Jävligt oprisvärda prylar.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

fan att jag köpte min MacBook innan sommarn tycker det är underbart att dom uppdaterar i sina hyllor lite

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Folk på detta forum verkar ha gott om pengar, det är bra
Jävligt oprisvärda prylar.

Inte nödvändigtvis. Många lägger ner mycket pengar på sina hobbies.. Det handlar om prioteriteringar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Folk på detta forum verkar ha gott om pengar, det är bra
Jävligt oprisvärda prylar.

Oprisvärda jovist, men fina! Hade jag inte spelat massa spel skulle jag hellre köra med en macbook eller liknande istället för en stationär + billig budgetlaptop som inte klarar att driva sitt sega OS...

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Medlem

Musen påminner lite om det här projektet som Microsoft visade upp för inte så länge sedan, med olika möss där man kunde styra med flera fingrar.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Avstängd

Mighty Mouse är den minst ergonomiska musen som finns och det måste vara världens sämsta på alla sätt. USCH FY FAN

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Något som kommit i skymundan men är lite småhett är:
http://www.apple.com/macmini/server/

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Musen påminner lite om det här projektet som Microsoft visade upp för inte så länge sedan, med olika möss där man kunde styra med flera fingrar.

Tänkte jag också på. Dock är ju namnet på den uruselt.

Permalänk

Den nya musen är riktigt häftig, lite tråkigt att dom har tagit bort "klick" funktionen.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Folk på detta forum verkar ha gott om pengar, det är bra
Jävligt oprisvärda prylar.

Jävligt prisvärda prylar beroende på vad man värdesätter

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Coolt, manlig 27" imac med grym upplösning. Skulle passa på mitt skrivbord. Kommer den med intel-chipset om man väljer i5/i7 processor måntro?

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Intel i7-2600K | Corsair Vengance LP 8 GB | XFX HD6850 1 GB | Blackmagic Decklink 4K Extreme | Blackmagic Decklink Mini Recorder | Samsung 850 Pro 256 GB | Corsair Force GT 120 GB | WD Green 2 TB | WD Black 1 TB | Samsung F3 1 TB | Asus USB-N53 | Corsair HX650 | Fractal Design R3 | 2X Samsung DVD±RW 22X | WD My Book 3 TB | WD My Passport Ultra 2 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Folk på detta forum verkar ha gott om pengar, det är bra
Jävligt oprisvärda prylar.

Långt ifrån men det går nog inte att diskutera med dig. Hör av dig igen när du kommit förbi stadiet där du tänker att siffror är allt som betyder något.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Musen påminner lite om det här projektet som Microsoft visade upp för inte så länge sedan, med olika möss där man kunde styra med flera fingrar.

Microsoft visade upp sina R&D saker i samband med att det började läcka information om Magic Mouse.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

riktigt häftiga datorer! Vilka skärmar! Säg en pc med den typen av skärmar för det priset! 27", led, 2560x1440 upplösning!!

Sen så har alltid mac varit halvkassa vad gäller grafikkort, även om de räcker för den "vanliga" användaren...

Mac blir dyrt för spel... But i love them!

Once you go Mac, you never go back!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boken
riktigt häftiga datorer! Vilka skärmar! Säg en pc med den typen av skärmar för det priset! 27", led, 2560x1440 upplösning!!

Sen så har alltid mac varit halvkassa vad gäller grafikkort, även om de räcker för den "vanliga" användaren...

Mac blir dyrt för spel... But i love them!

Once you go Mac, you never go back!

I went mac and i went back, gick verkligen inte att köra annat än Windows på mac'en. Så bra hårdvara men extremt dålig mjukvara och extrema överpriser.

btw 27" an börjar på 16 495 med sämsta configen.

En motsvarande TFT på 27" kostar ca 8 000
En PC med motsvarande prestanda som MAC'en har, ca 4 000.
totalt runt 12K då för en lika bra PC, ja vilka bra priser..

Det är 21.5" an med sämsta configen som kostar 11.495 och uppåt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
Mighty Mouse är den minst ergonomiska musen som finns och det måste vara världens sämsta på alla sätt. USCH FY FAN

Kul att du fått testa den! Dock så har alla andra recensioner jag läst från folk som använd sig av den tvärt emot. Den är väldigt skön i händerna och det enda negativa är att man måste lyfta sitt vänstra finger för att göra ett högerklick.

Han snackar om Mighty Mouse, förgångaren till nya Magic Mouse. Gillade den inte heller, jobbig scroll etc. Magic Mouse konceptet ser jag däremot fram emot, fast från microsoft eller annan tillverkare, som vars färg passar mitt skrivbord en aning bättre Touch ftw!

annars kan jag ändå inte annat än ge creds till Apple för grymt snygga produkter, dock tycker jag OSX är ett jobbigt operativsystem.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
I went mac and i went back, gick verkligen inte att köra annat än Windows på mac'en. Så bra hårdvara men extremt dålig mjukvara och extrema överpriser.

btw 27" an börjar på 16 495 med sämsta configen.

En motsvarande TFT på 27" kostar ca 8 000
En PC med motsvarande prestanda som MAC'en har, ca 4 000.

Det är 21.5" an med sämsta configen som kostar 11.495 och uppåt.

Du kan säkert få en tft skärm för det priset.... Men vänta? skärmarna i imac datorerna är led med ips panel... en betydelselös skillnad?

ironi är ett starkt verktyg

Vill gärna ha en länk till den datorn du pratar om...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
Den nya musen är riktigt häftig, lite tråkigt att dom har tagit bort "klick" funktionen.

Vad menar du med det? Om du menar vanlig klick på länkar, ikoner och dyl. så är det klart att det finns kvar.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boken
Du kan säkert få en tft skärm för det priset.... Men vänta? skärmarna i imac datorerna är led med ips panel... en betydelselös skillnad?

ironi är ett starkt verktyg

Vill gärna ha en länk till den datorn du pratar om...

Ledbelsyning säger inte så mycket.. Köp En Eizo skärm för runt 8,000-10,000:- så är den minst lika bra om inte bättre. Dock något mindre.

Fina grejer i övrigt, men inget för mig.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

nu blev man ju ännu mer sugen på en mac!! argh :P, hade vela ha en mac mini, eller en macbook, de e så fräcka!

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
I went mac and i went back, gick verkligen inte att köra annat än Windows på mac'en. Så bra hårdvara men extremt dålig mjukvara och extrema överpriser.

btw 27" an börjar på 16 495 med sämsta configen.

En motsvarande TFT på 27" kostar ca 8 000
En PC med motsvarande prestanda som MAC'en har, ca 4 000.
totalt runt 12K då för en lika bra PC, ja vilka bra priser..

Det är 21.5" an med sämsta configen som kostar 11.495 och uppåt.

Jag gick in på prisjakt, valde 25.8-28 tum, och direkt när jag kryssade i LED så blev det 0 produkter kvar, så var finns dessa motsvarande skärmar?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
Något som kommit i skymundan men är lite småhett är:
http://www.apple.com/macmini/server/

Haha!.. Finns bara en tillverkare på denna jord som vet att dom har överpriser och "nästan" står för det i svart på vitt:

"Introducing Mac mini with Snow Leopard Server. It’s easy to set up. Easy to run. And even easy to afford. Just $999.

När det gäller server kan man iaf inte försvara priset med att den har snygg design..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
I went mac and i went back, gick verkligen inte att köra annat än Windows på mac'en. Så bra hårdvara men extremt dålig mjukvara och extrema överpriser.

btw 27" an börjar på 16 495 med sämsta configen.

En motsvarande TFT på 27" kostar ca 8 000
En PC med motsvarande prestanda som MAC'en har, ca 4 000.
totalt runt 12K då för en lika bra PC, ja vilka bra priser..

Det är 21.5" an med sämsta configen som kostar 11.495 och uppåt.

Och den PCn är tillverkad i aluminium och har datorn inbyggd i skärmen? Kör den OS X? Kommer den med iLife? Är den ljudlös?

Att det ständigt måste tjatas om samma sak. Ja, du får högre siffror på specpappret om du köper en PC. Men specs är endast intressant om du är gamer, om man inte spelar på datorn är en PC med Windows ett rätt dåligt val. Saker som användbarhet, livslängd, design, smidighet, integration är mycket viktigare än några extra mhz. Min två år gamla Macbook känns fortfarande fräsch, om jag köpt en Acer istället hade den varit oanvändbar vid det här laget.

Folk på det här forumet borde ju förstå ganska väl att man köper produkter som fyller ens behov. Så lustigt att se folk klaga på Apples priser när dom i en annan tråd funderar på att köpa ett grafikkort för 5000kr som är utdaterat om ett halvår.

anteljungh: Vad tror du en PC med Windows server kostar? Du lär få svårt att hitta något motsvarande för under 10k. Mac mini som server är perfekt för många mindre kontor, Mini har varit poppis som server ända sen den kom och att Apple gör det enklare för köparna genom att skicka med OS X Server direkt är väl bara bra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anteljungh
Haha!.. Finns bara en tillverkare på denna jord som vet att dom har överpriser och "nästan" står för det i svart på vitt:

"Introducing Mac mini with Snow Leopard Server. It’s easy to set up. Easy to run. And even easy to afford. Just $999.

När det gäller server kan man iaf inte försvara priset med att den har snygg design..

Känns väl ganska standard med tanke på vad servrar brukar gå på.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Tack och lov att de ersätter migthy mouse... bortkastade pengar för min del!

Nya QC-maccen verkar vara najs, ok pris för den också. Slår till så fort de har fixat Blu-Ray!

Permalänk
Medlem

HAHAHAHAH försök att hita en Eizo 27" för 8 - 10 000!
Förresten så ifall man har sudentrabatt kan man få en dator med 27" ips skärm och som är grynd snygg och snabb, för endast 14 800, jär det bara jag som tycker att 14 800 för en sån dator är ganska prisvrt? Om jag hade pengarna skulle jag köpt en direkt, men nu sitter jag på min mpb 13" och fortfarande är nöjd! Men man blir ju lite sur på att jag inte orkade vänta 6 månader till på detta! WOAH! Apple <3

EDIT: Lägg in trådlöst bluetooth tangentbord och mus med multitouch så blir det ännu prisvärdare!!

Visa signatur

| NZXT H1 | Ryzen 5600X | ASUS RTX 3070 TUF GAMING OC | Kingston 32GB @ 3600MHz CL18 | A2000 1TB NVME |

Permalänk
Medlem

Saken är väl att en mac är en mac och en pc är vad man gör den till!
Åtminstone när det gäller en stationär dator.

Köper man ett datorpaket från HP får man nog skylla sig själv.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »