Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Någon som vet något om defaultupplösningen på XPS 16? På den svenska sidan kan man välja mellan 720p samt 1080p, och på den amerikanska 900p samt 1080p. Någon som vet om det är ett ytterligare skrivfel på den amerikanska, eller har de verkligen den upplösningen där?

edit: Den amerikanska säger konstigt nog både 1600x900 och 1680x945, på olika ställen.

Standard beror på vilket paket du väljer att konfigurera tror bara det är på det billigaste som det är 720p men det som är standard framför andra är nog 1080p isf!

Visa signatur

Dell Studio XPS 1640 -> C2D P8600 || Radeon HD4670 1GB || 4GB DDR3 RAM

Permalänk
Medlem

Jag kollade med en Dell-försäljare idag angående upplösningarna. Han sa att de inte hade någon XPS 16 med 1600x900 upplösning. Så jag antar att det där är en typo från deras sida.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Jag kollade med en Dell-försäljare idag angående upplösningarna. Han sa att de inte hade någon XPS 16 med 1600x900 upplösning. Så jag antar att det där är en typo från deras sida.

Haha fast den kanske säljs med det i USA

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Nu är priset sänkt på I7: an

Permalänk
Medlem

13500:- med Core i7 är ganska trevligt Får fundera på ev. inköp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megol0
13500:- med Core i7 är ganska trevligt Får fundera på ev. inköp.

men hur hittar du den, min landar på 14999 och säg att man lägger till 5% CSN rabatt så blirdet ändå bara 750 kr mindre

Permalänk

Kolla in http://www.rabattkod.nu/index2.php.
Där finns rabattkod för 10% - ?60?5L60509X2X

Permalänk
Medlem

AH! tusen tack

Permalänk
Inaktiv

Ingen som lyckats kombinera båda rabattkoderna?

Permalänk
Medlem

nä, det gick inte för mig

Permalänk
Medlem

Båda koderna? Har bara sett en aktuell.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Båda koderna? Har bara sett en aktuell.

Menade 5 procent rabattkoden från Mecenat och 10 procent från rabattkoder.

Permalänk

Jag har kollat med Dell och det går inte att kombinera dessa rabattkoder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnotherNiceGuy
Jag har kollat med Dell och det går inte att kombinera dessa rabattkoder.

Då va det mysteriet avklarat! jag försökte jättelänge, när jag skulle köpa min dator, att kombinera de rabatterna och jag fattade aldrig varför det inte gick!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm udda, vet att det har gått förut. Fast det var ett tag sedan jag var student förstås Tycker det är ett ganska bra pris ändå.
Funderar själv på att endera köpa en XPS Studio 16 med Core i7 eller en HP Envy 15, XPS:en vet jag är bra och den ska ju ha en av de bästa skärmarna på marknaden medans Envy:n är ett lite mer osäkert kort.

Permalänk
Medlem

Hejsan ni som har registrerat er på dell sida om uppgradering till win 7 fick ni betala något ...

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk

Nån som vet hur lång batteritiden är på XPS Studio 16 med i7-processorn?

Och märks skillnaden i storlek på 6-cells och 9-cells batteriet?

Permalänk

Hej!

Ska beställa en xps 16 med core i7 processorn idag.

Undrar om det verkligen är värt att lägga 3600 kr extra för den snabbare processorn på 1.73 ghz?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollitrulls
Hej!

Ska beställa en xps 16 med core i7 processorn idag.

Undrar om det verkligen är värt att lägga 3600 kr extra för den snabbare processorn på 1.73 ghz?

kan ju vara värt att tänka på att båda har ett "turbo-mode" där de kör i 2.8 ghz respektive 3.06 ghz. Så då kanske skillnaden inte är lika viktig typ?

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte köpa den snabbare processorn. För prisskillnaden kan man nästan (ok får lägga på en del till) köpa en Intel X25-M 160GB vilket borde ge betydligt märkbarare prestandaökning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gneter
Hejsan ni som har registrerat er på dell sida om uppgradering till win 7 fick ni betala något ...

En uppgradering är helt gratis! Det är det som är poängen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnotherNiceGuy
Nån som vet hur lång batteritiden är på XPS Studio 16 med i7-processorn?

Och märks skillnaden i storlek på 6-cells och 9-cells batteriet?

Om batteritiden är i förhållande till hur många celler som finns, vilket den logiskt sett borde va om inte storleken på cellerna skiljer sig åt, så borde du få 50% mer batteritid med ett 9-cells batteri jämfört med ett 6-cells

Har ingen aning om batteritiden på i7n men jag har mellan två och tre timmar med min P8600 och eftersom i7n har "nånting-vad-det-nu-heter" som gör att den kör på låga hastigheter och på enstaka kärnor när den inte används så mycket så borde den förhoppningsvis till och med ha längre batteritid!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det inte en fara för att värmeutvecklingen blir för hög i en xps 16 med i7, 7200 rpm HDD och ati 4670 grafikkort, eller får man helt enkelt lita på att Dells ingenjörer har prövat detta grundligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OnK2
Finns det inte en fara för att värmeutvecklingen blir för hög i en xps 16 med i7, 7200 rpm HDD och ati 4670 grafikkort, eller får man helt enkelt lita på att Dells ingenjörer har prövat detta grundligt?

Jag tror inte det, pga tekniken som jag nämnde i mitt förra inlägg. Att den kan köra på bara en kärna och klocka ner denna så att den inte producerar lika mycket värme och inte förbrukar lika mycket ström.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalasta
En uppgradering är helt gratis! Det är det som är poängen

ok bara undrade läste i en tidning att det finns en del som kallar det gratis uppgradering men som sedan visar att det finns dolda avgifter som pappershantering posthantering och liknade som kan kosta flera hundra .. men då vet man att det är lungt då ...

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem

Hmm då HP Envy 15 verkar vara en besvikelse (specifikationerna stämmer inte, designproblem m.m.) och den modell som kommer säljas i Sverige är en än större besvikelse (1366x768 skärm?!?) är jag ganska säker att jag kommer köpa Dell igen.
Problemet jag har är att Core i7 varianten inte kan väljas med Windows 7 och jag ser inte det angivet att man ska kunna uppgradera den gratis heller. Tydligen gäller uppgraderingen bara vissa datormodeller (från Dells information "Om du har köpt någon av de berättigande Dell-datorerna med Windows Vista® kanske du nu har rätt till en kostnadsfri uppgradering till Windows 7").
Någon som vet vad som gäller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gneter
ok bara undrade läste i en tidning att det finns en del som kallar det gratis uppgradering men som sedan visar att det finns dolda avgifter som pappershantering posthantering och liknade som kan kosta flera hundra .. men då vet man att det är lungt då ...

Japp tror dock att man får betala frakten själv.. men man ska inte behöva betala något annat (har inte beställt mitt win 7 för att det inte går än, man måste beställa via win7.dell.com)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Hmm då HP Envy 15 verkar vara en besvikelse (specifikationerna stämmer inte, designproblem m.m.) och den modell som kommer säljas i Sverige är en än större besvikelse (1366x768 skärm?!?) är jag ganska säker att jag kommer köpa Dell igen.
Problemet jag har är att Core i7 varianten inte kan väljas med Windows 7 och jag ser inte det angivet att man ska kunna uppgradera den gratis heller. Tydligen gäller uppgraderingen bara vissa datormodeller (från Dells information "Om du har köpt någon av de berättigande Dell-datorerna med Windows Vista® kanske du nu har rätt till en kostnadsfri uppgradering till Windows 7").

I princip alla datorer som köpt från augusti, eller när det är, är berättigade. Det är bara några äldre modeller som inte är berättigade windows 7. Till exempel XPS m1330, xps m1530 och xps m1730 (av de bärbara tror jag att det är de enda som inte är berättigade).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

chattade med en dell snubbe om just detta, han sa att win7 uppgraderingen går på 200 kr om man köper den varianten av XPS 16, i det ingår frakt och admin avgifter.

Permalänk
Medlem

Hej

Xps i7 kan de va nått att införskaffa sig? Kommer för de mesta att använda datorn till underhållning och spel. Och nu när man kan köpa den för 13500 kr, lär ju vara bland dom bästa i den prisklassen. Vad tror ni ?