Problem med ati raedon 5770

Permalänk
Medlem

Problem med ati raedon 5770

Hejsan.

Det är såhär att jag har nu köpt ett nytt grafikkort och det är ett ati raedon 5770 som jag satt in och uppgradera till win 7 och så när jag ska starta counter strike source så startar datorn hela tiden om sig. Och då tänkte jag att jag ska ladda hem nyare drivrutiner från ati och se men då blev det blåskärm när jag skulle installera dem. Så vad tror ni att allt detta kan va för fel?

Permalänk
Avstängd

gör en ny install av ditt windows....

Permalänk
Medlem

eller gör en driver clean.

Permalänk
Medlem

Har installerat om drivisarna och det funka ett tag men sedan börjar det igen.

Permalänk
Medlem

Det är buggen i drivern, fullscreen i vissa spel startar om datorn. Testa köra det i windowed mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anteus
Det är buggen i drivern, fullscreen i vissa spel startar om datorn. Testa köra det i windowed mode.

Ett problem bara... Kommer inte in i spelet så jag inte kan ändra inställningarna.

Men det startar inte om datorn bara utan också blir det först helt gröna vita röda alla möjliga färger över hela skärmen och sen startar den om. Så vad kan det då bero på?

Permalänk
Medlem

Vet inte men gissar på att du har AMD styrkort eller ett väldigt nytt moderkort som då inte har fullt stöd för 5-serien.

Testa att i genvägen köra med -window

Permalänk
Medlem

Har du hittat någon lösning har en till polare med samma problem nu, vi ska testa ominstallation och istället dra in catalyst 9.11 beta 4 som har löst det för vissa.