Permalänk
Medlem

Runic har släppt en lite mod som gör att man kan respecca utan att bli döpt som "... the Cheat" och tappa access till delade kistan. Observera att den inte är officiell (ingen support) men den ska fungera enligt de som testat.

Läs mer här:
http://forums.runicgames.com/viewtopic.php?f=5&t=2092&start=2...
(också instruktioner en bit ner i tråden)

Inget jag kommer använda själv, men kan vara intressant för de som testar och ångrar sig.

Permalänk

Nån mer än mig som har lagt märke till den här buggen?
Om man köper något hos en vendor och lägger på en item i sitt inventory so kopieras itemen i fråga.

Permalänk
Medlem

Såg något om Vendor Dupe bug nämt i tråden där de tar upp fel som de jobbar på att fixa. Vet inte om det är exakt samma dock;
http://forums.runicgames.com/viewtopic.php?f=24&t=2030

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Såg något om Vendor Dupe bug nämt i tråden där de tar upp fel som de jobbar på att fixa. Vet inte om det är exakt samma dock;
http://forums.runicgames.com/viewtopic.php?f=24&t=2030

Det måste väll endå vara max av hur dum en människa kan bli om man dupar i ett singelplayer spel dock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lierox
Det måste väll endå vara max av hur dum en människa kan bli om man dupar i ett singelplayer spel dock

När man köper en überring eller när man gamblar så kanske man får två olika ;P Har inte testat så vet ej

Permalänk
Medlem

Ganska jobbigt att hunden kör heal konstant även om den har full hp

Permalänk
Medlem

En Class Builder för dem som vill Beta dock tror jag.

http://calc.torchlightinsider.com/index.php?c=1

Nån som håller med att musiken är helt underbar?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv

Jo, riktigt mysig musik.
Men någon annan som tycker det nästan är lite för mycket bra föremål som tappas, är bara lev 20 men har redan fått 15+ unika och 8 set föremål... eller kan det vara högre droprate på hc eller veryhard?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mocka
En Class Builder för dem som vill Beta dock tror jag.

http://calc.torchlightinsider.com/index.php?c=1

Nån som håller med att musiken är helt underbar?

Samma person som gjort musiken till Diablo 1 och 2.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Hej har bara en kort fråga gällande detta spel: Undrar om man på något sätt kan spara eller ev bränna ut detta spel när man köpt det?
Bara så man inte blir tvungen och köpa det igen om datorn kraschar.
Kan också tillägga att jag ej kommer använda steam (då jag avskyr det mer än pest och kolera)

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathwarp
Hej har bara en kort fråga gällande detta spel: Undrar om man på något sätt kan spara eller ev bränna ut detta spel när man köpt det?
Kan också tillägga att jag ej kommer använda steam (då jag avskyr det mer än pest och kolera)

om du köper det över steam kommer du bli tvungen att använda steam iaf

och du kan göra en backup på dina spel i steam genom att högerklicka på spelet du vill backa upp och välja "backup game" sen bara att bränna backupfilen på en cd/dvd men kommer ändå kräva att du har steam installerat

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathwarp

Med all sannolikhet om det är separata downloads utan egen client. Det är i alla fall min erfaranhet av ett spel som jag köpte via en egen download. Downloaden är en installation och de rekommenderade tom att man gjorde backup på det. Skyddet på den var SecuROM via internetaktivering, så behöver inga media eller någon separat klient. Men försök och se om det finns info om det innan köp.

-----

Min HCVH lvl 15 Destroyer, Svinto

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JespSve
Jo, riktigt mysig musik.
Men någon annan som tycker det nästan är lite för mycket bra föremål som tappas, är bara lev 20 men har redan fått 15+ unika och 8 set föremål... eller kan det vara högre droprate på hc eller veryhard?

Låter ju väldigt väldigt likt diablo 2 ärligt talat, men den är mysig och passar bra till spelet.

Och visst, det droppar mycket "speciella" föremål, men gör det nåt? Jag tycker det är trevligt att man inte bara får skit hela tiden och sen helt plötsligt får nånting asbra. Det blir en mer jämn utveckling såhär. Men det är ju min åsikt

Jag gillar spel där jag får känna mig jävligt köttig.

Permalänk
Medlem

Jag har "bara" fått 2 unika drop på min lvl 15, så det kan vara tur också (har fått ett par andra på några låglvl Vanq/Alch också).

Permalänk
Medlem

Det droppas ju väldigt mkt blått iaf. Vet inte vad jag ska göra av allt. Å sen några set delar. Har 2 orangea vapen nu... det är väl epic färgen om jag förstått det hela rätt.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

Nej, finns epic epic också.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Är level 28 på min alch och jag har fått runt 10 unika drops, 5 set items drops och kanske 20 rare drops. Alch med "beam of death" och allt dör

Permalänk
Medlem

Från manualen. Finns dessa item typerna.

Citat:

Gray—An ordinary item, although scrolls and spells are also featured in this color.

Green—An enchanted item. This item possesses a magical enchantment and usually sells for a higher price than ordinary items, but only if you use an Identify spell or Identify Scroll on the item before you sell it to a merchant.

Blue—A rare item. This item isn’t common and often possesses a powerful enchantment or even several different magical properties. When identified, this
item sells well, but don’t be surprised if you don’t find another one like it later in the game.

Yellow—A unique item. This is a one-of-a-kind item that rarely appears in the game. If you identify this unique item with a scroll or spell, you earn a nice profit from a merchant, but are you willing to part with such an exclusive find?

Violet—A unique item that is part of a set. Collecting and equipping other armor or items in the same set adds additional powers. The number of items in armor sets varies but some include up to six distinct pieces.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Har fått ett par olika set-delar, men det är ju som vanligt, man får ju aldrig tag på mer än en del av varje set

Börjar bli rätt badass däremot det stora problemet tycker jag är att använda mer än bara sin autoattack och en eller två spells... så alla spells man hittar är ju nästan meningslösa

Permalänk
Medlem

http://data.fuskbugg.se/skalman01/28gube.png

Där är min karaktär just nu, har 3 lila delar och 1 gul, resten är blått.

Beam of death (ember lance) gör en del skada kan man ju säga, dock kostar den en del mana också. Tur mobsen droppar pots hela tiden

Permalänk
Medlem

Ska bli sjukt roligt sen när det kommer en multiplayerdel! vore sjukt skojj med coop just nu!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Själv väntar jag också på co-op... ser ingen mening att spela det just nu

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wRRM
Är level 28 på min alch och jag har fått runt 10 unika drops, 5 set items drops och kanske 20 rare drops. Alch med "beam of death" och allt dör

Jag är lvl 16 alch och fick precis Beam. (Har innan dess maxat Wand spec och spell crit. Fan vad man köttar va? :D. Sjukt ballt.
Läste förövrigt att normal var lätt så började direkt på hard. Känns väldigt lagom tycker jag. Inte dött, men har varit nära.

Permalänk
Medlem

Skaffa 10 på mana regen också så ska du få se på kötta

Permalänk
Medlem

Gamblade för första gången nu, en wand för 5k. Blev en unik 337 dps, 10 mana steal, +6 crit, 12% faster attack, 12% faster cast rate, 17 armor degraded per hit samt en socket

Permalänk
Medlem

Eh, går det att vrida kameran på något sätt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Warzius
Eh, går det att vrida kameran på något sätt?

Bara zooma in såvitt jag vet. Samt när du pausar så roterar den runt dig.

Permalänk
Medlem

Blev o gambla lite, fick ganska sött vapen

EDIT: Identify Item (spell) är jävligt soft, nu slipper man köpa Identify scrolls ^^

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

hur gamblar man?

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
hur gamblar man?

Det dyker upp en försäljare med tärningsikon i Torchlightstaden, längst ute till höger.