Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Nokia 5800 (iPhonedödaren)

Permalänk
Medlem

Nu verkar min telefon ha havererat...

Batteriet tog slut häromdagen så jag la den på laddning och då startades den själv fram tills det att Nokia kom fram sen kom den inte längre.

Så nu lyser den med Nokia logon framme men man kommer inte vidare, går inte heller att stänga av den utan jag måste ta ur batteriet för att den skall stängas av, sen är det samma visa igen den startar men kommer bara till Nokia logon.

Har detta hänt någon annan?

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern

Batteriet tog slut häromdagen så jag la den på laddning och då startades den själv fram tills det att Nokia kom fram sen kom den inte längre.

Så nu lyser den med Nokia logon framme men man kommer inte vidare, går inte heller att stänga av den utan jag måste ta ur batteriet för att den skall stängas av, sen är det samma visa igen den startar men kommer bara till Nokia logon.

Testa hårdreseta telefonen som sista utväg. Har dock för mig att allting på telefonminnet rensas men det är i varje fall bättre än att ha en icke fungerande telefon.

Håll inne: Grön, röd och kameraknappen under tiden du slår på telefonen.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag fick liknande fel förut. Prova starta den med laddare i och utan laddare i.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidust
Testa hårdreseta telefonen som sista utväg. Har dock för mig att allting på telefonminnet rensas men det är i varje fall bättre än att ha en icke fungerande telefon.

Håll inne: Grön, röd och kameraknappen under tiden du slår på telefonen.

Detta fungerade men som sagt så har jag nu en bra hög med inställningar osv att göra om... Men det startar iallafall det är ju alltid något så tack för infon

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Då jag nyttjar teräng och sjökort till gps,en så sökte jag mjukvara för det. Måste bara tipsa om det jag hittade..

http://gallery.mobile9.com/f/769500/

Helt suveränt program, bättre än Oziece som jag har nyttjat förr...

Kör med Garmin XT som bilnavigator men gillar inte alls inmatningen av adresser, har ngn, ngt, tips?

Permalänk
Medlem

Sorry, dubbelpost...

Permalänk
Medlem
Citat:

Detta fungerade men som sagt så har jag nu en bra hög med inställningar osv att göra om... Men det startar iallafall det är ju alltid något så tack för infon

Kom ihåg att säkerhetskopiera hela telefonminnet till minneskortet när du är klar så att du slipper göra om samma saker igen ifall samma sak skulle inträffa.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på när nästa firmware (40) släpps?

Visa signatur

CPU: Intel i7 920@ 3,2 Ghz Graphics: Saphire 4870 X2 RAM: 6 Gb DDR3 Corsair @1200 MHz Sound: Titanium Fatal1ty Motherboard: Asus P6T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freaddy
Någon som har koll på när nästa firmware (40) släpps?

Ingen vet men hoppas själv så fort som möjligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag länkade ju en till dig tidigare som fungerar till 5800... http://www.tube5800.com/nokia-sports-tracker-application-upda... annars http://symbianworld.org/1187-sports-tracker-finally-available... för äldre version.

Får tacka så mycket för länkarna! igen :p. Den äldre versionen funkar klockrent. Den nyaste laddar bara kartan hela tiden utan att det kommer fram någon karta.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Tja köpte en 5800 idag, försökte mig på och uppdatera genom dom tipsen som fanns i den här tråden, men när jag ska använda nss så hittar den inte min telefon. Man ska väl installera nss med virtual USB device? Nss ja drog hem var version 1.0.38.15

Permalänk
Medlem

Två, kanske jättesimpla problem jag har stött på, som någon kanske kan hjälpa mig med.

1. Om jag ställer ett alarm på ex. 6:15, så ringer det inte förrän 6:18. Skumt som fan.

2. Vibratorn vill inte alls när jag har telefonen på ljudlös. Vibratorfunktionen funkar i övrigt och är aktiverad i själva profilen.

Jelp.

Permalänk
Avstängd

Jag skickade in min mobil för lite problem och kommer få tillbaka en helt ny nästa vecka. Grejen är den att jag gick direkt genom Nokia och sket i Telenor där jag har tecknat och bundit mig i 24 månader. Jag förmodar att jag kommer få en operatörsfri telefon? Det skulle vara jävligt gött. Samt hur kommer den packederat? För jag skulle behålla batterilucka och batteri hemma.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Gick alldeles utmärkt och uppdatera till senaste utan att krångla, gick bara in i uppdatera genom telefon så var det klart

Men ja får fortfarande inte Opera mini att fungera, både wlan och vanliga surfport funkar utan problem men endå står det:

Failed to connect to internet
"Verification of server certifikat failed. Please check the date setting in your device."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Kattskit
Gick alldeles utmärkt och uppdatera till senaste utan att krångla, gick bara in i uppdatera genom telefon så var det klart

Men ja får fortfarande inte Opera mini att fungera, både wlan och vanliga surfport funkar utan problem men endå står det:

Failed to connect to internet
"Verification of server certifikat failed. Please check the date setting in your device."

Fick också det felet, och det var datumet som var inställt på fel år i telefonen. Du kan också ställa in olika saker i programhanteraren, tex vilken anslutning programmet får använda. Jag kör opera mini 5 och det funkar klockrent

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Två, kanske jättesimpla problem jag har stött på, som någon kanske kan hjälpa mig med.

1. Om jag ställer ett alarm på ex. 6:15, så ringer det inte förrän 6:18. Skumt som fan.

2. Vibratorn vill inte alls när jag har telefonen på ljudlös. Vibratorfunktionen funkar i övrigt och är aktiverad i själva profilen.

Jelp.

Har exakt samma fel. Pratade med nokia support, han hade ingen lösning förutom att prova att formartera om telefonen. Vet inte hur detta ska hjälpa. Men ja skiter i det nu, har installerat "Handy Clock" och det funkar sjukt bra, och har många bra funktioner. Ligger i bakgrunden så man märker inte ens programmet, och det ringer alltid i tid.

Hoppas dom fixar alarmbuggen med nästa firmware.

Edit: Länk till handy clock, finns en trial version: http://nokia-5800-xpress-music-software.epocware.com/Handy_Cl...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

*#0000# men det går inte att få v31 med standard produktnyckeln.

För att få detta behöver man göra som jag tidigare skrivit:

Med denna kan du uppgradera till FW v31: 0559110 (röd), 0559375 (blå)

Så här gjorde jag.
1: Först laddade jag ner NSS (Nemesis service Suite) som jag bytte produkt kod med.
NSS: http://www.b-phreaks.co.uk/index.php?main_page=page_2

2: Därefter laddade jag ner NSU och öppnade programmet och sökte efter uppdateringar. Då kommer det fram att ingen ny uppdatering finns tillgänglig. Man blir frågad om man vill installera om firmwaren, säg ja.
NSU: http://europe.nokia.com/get-support-and-software/download-sof... - välj 5800 och installera den engelska versionen.

Edit: Det kan hända att du lyckas installera nya v31 firmware direkt via NSU och slipper steg 3 nu iom v31.

3: Efter ominstallationen av firmwaren. Skriv numret *#0000# i telefonen och sök efter nya uppdateringar. Det kommer då komma upp att en ny uppdatering finns tillgänglig. Ladda ner den och uppdatera .

hejsan !

Jag har precis köpt en 5800 och tänkte eventuellt uppdatera till V31 firmware men har några funderingar.

Varför finns inte denna uppdateringen via nokias egna uppdateringsprogram ?

Och om jag nu uppdaterar programvaran enligt beskrivningen du skriver, ändras något i telefonen så att man inte kan uppdatera via det "vanliga" sättet i framtiden ?

Mvh.David

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk

Som jag førstått det ær det ens egna operatører som stæller till med att uppdateringen drøjjer. :/

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davil_79
hejsan !

Jag har precis köpt en 5800 och tänkte eventuellt uppdatera till V31 firmware men har några funderingar.

Varför finns inte denna uppdateringen via nokias egna uppdateringsprogram ?

I alla fall igår fanns v.31 tillgänglig via FOTA, men tydligen ska den nu vara borta igen. Antagligen kommer den upp snart igen, så testa då och då.

Permalänk
Medlem

Japp igår uppdatera jag min genom telefonens uppdaterings program. La in den andra Opera versionen igår, alltså inte mini och den funkade direkt.

Får fortfarande inte super och fungera nå vidare, eller är det bara att det inte går med avi?

Permalänk
Avstängd

Hejsan, har fått tillbaka min mobil från reparation, eller snarare en HELT ny

Behöver skydd för skärmen, någon som kan rekommendera något bra och billigt, snabbt :)?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Kattskit

Får fortfarande inte super och fungera nå vidare, eller är det bara att det inte går med avi?

Har bara använt super för att konvertera till min w850i (som också änvänder mpeg4) och det har fungerat bra. Googla efter guider, det finns många bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh

Jelp.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
Har exakt samma fel. Pratade med nokia support, han hade ingen lösning förutom att prova att formartera om telefonen. Vet inte hur detta ska hjälpa. Men ja skiter i det nu, har installerat "Handy Clock" och det funkar sjukt bra, och har många bra funktioner. Ligger i bakgrunden så man märker inte ens programmet, och det ringer alltid i tid.

Hoppas dom fixar alarmbuggen med nästa firmware.

Edit: Länk till handy clock, finns en trial version: http://nokia-5800-xpress-music-software.epocware.com/Handy_Cl...

Båda mina problem verkar vara borta nu. En omstart av telefonen var allt som behövdes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Hejsan, har fått tillbaka min mobil från reparation, eller snarare en HELT ny

Behöver skydd för skärmen, någon som kan rekommendera något bra och billigt, snabbt :)?

Jag har några över, skicka pm vid intresse (:

Zidust: Jag skickar ditt skydd i veckan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Jag har några över, skicka pm vid intresse (:

Zidust: Jag skickar ditt skydd i veckan.

Tackar ^^.

Förresten så rekommenderar jag helt klart teposens skärmskydd. Telefonen känns tom bekvämare att använda efter att man har stoppat på skyddet. Skärmytan känns riktigt len och responsiv ^^.

Visa signatur

Permalänk

Hmm, jag fungerar faktist starkt på att gå över till Nokia nu efter att ha varit flitig Sony Ericsson användare i flera år nu.. Frågan är bara, vågar man bryta trenden?

Sitter på en halvgammal SE W580 nu btw.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Band1tQueen
Hmm, jag fungerar faktist starkt på att gå över till Nokia nu efter att ha varit flitig Sony Ericsson användare i flera år nu.. Frågan är bara, vågar man bryta trenden?

Sitter på en halvgammal SE W580 nu btw.

Självklart vågar du det :D.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vilken Musikspelare använder ni?

Jag saknar stöd för FLAC, och jag skulle vilja kunna markera en mapp så mappens innehåll läggs in i musikspelaren.

Finns det något bra MP3/FLAC-program som ni rekomenderar?

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk
Medlem

Köpte en 5800 för ngn vecka sen och är sjukt nöjd. Man kan ju sluta tillverka andra lurar nu Den har ju allt. Grabben har haft sin i snart ett år. Väl använd, haft den i fickan, inget skärmskydd och den är fin ännu och funkar utan problem. Fick nu lur genom jobbet men den skulle vara lite billigare. Beställde en 5230 då jag värderar GPS högt. Ska bli spännande och se hur den lever upp till 5800 när den kommer. är beräknat till i början på Dec. Kan bara varmt rekomendera 5800... Synd att SE inte har hängt med här..

Permalänk
Medlem

Skulle uppskatta lite hjälp med min 5530 om någon har lust?

Jag har två aktuella profiler allmän ( både ljud och vibrationsingal) och ljudlös (bara vibrationsignal)

Men grejen är att jag lyckas inte få den att vibrera i någon profil alls! Har varit inne på inställningar > profiler och och ljudlös/allmän och sedan anpassa men det funkar inte även om det är på!

tack på förhand!