Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bingobelle
När man klarar lite olika saker i spelet så får man ju poäng för det. Tex så får man 25 poäng när man klarade the stone prisoner.

Har skrapat ihop ca 250 poäng men hur får man programat att fatta det?

Trycker man på den lilla pilen jämte symbolen för redeem code för att uppdatera så står den ju på noll ändå fast man har klarat massa quest.

Är det inte meningen att man skall kunna använda dessa poäng som man får i spelet för att ladda ner extra dlc.

Eller är det bara för riktiga pengar man kan köpa dessa poäng som används för att ladda ner DLC. i så fall, vad är meningen med poängen man får genom att klara olika quest i spelet.

Tycker att det verkar vara ganska buggigt det här med DLC och online profile mm.

Måste tex fortfarande starta DAUPPDATER manuellt fär att kunna spela spelet dvs ladda saves som innehåller extra downloaded content.

Är det ngn mer som måste starta DAUPPDATER för att kunna ladda saves som innehåller the stoneprisoner?

Det är olika poäng. De du snackar om är profil poäng som du får av att klara olika achivements. Redeem code måste du betala för. Det kan du läsa om på Dragon Ages hemsida hur man köper sånt.

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bingobelle
När man klarar lite olika saker i spelet så får man ju poäng för det. Tex så får man 25 poäng när man klarade the stone prisoner.

Har skrapat ihop ca 250 poäng men hur får man programat att fatta det?

Trycker man på den lilla pilen jämte symbolen för redeem code för att uppdatera så står den ju på noll ändå fast man har klarat massa quest.

Är det inte meningen att man skall kunna använda dessa poäng som man får i spelet för att ladda ner extra dlc.

Eller är det bara för riktiga pengar man kan köpa dessa poäng som används för att ladda ner DLC. i så fall, vad är meningen med poängen man får genom att klara olika quest i spelet.

Tycker att det verkar vara ganska buggigt det här med DLC och online profile mm.

Måste tex fortfarande starta DAUPPDATER manuellt fär att kunna spela spelet dvs ladda saves som innehåller extra downloaded content.

Är det ngn mer som måste starta DAUPPDATER för att kunna ladda saves som innehåller the stoneprisoner?

Achievements är bara achievements, för att kunna köpa DLC måste du köpa poäng ifrån biowares social sida.

Permalänk
Medlem

För er som missat det så har BioWare utannonserat nytt DLC som går under namnet Return to Ostagar, där du återvänder till ett snöklätt Ostagar där du bland annat ska hitta Cailans rustning, och får höra dina gruppmedlemmars reaktioner när stridens minnen blossar upp.

Länk.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
För er som missat det så har BioWare utannonserat nytt DLC som går under namnet Return to Ostagar, där du återvänder till ett snöklätt Ostagar där du bland annat ska hitta Cailans rustning, och får höra dina gruppmedlemmars reaktioner när stridens minnen blossar upp.

Länk.

Hmmm... den verkar inte vara släppt än? Jag hittar inte mycket information om hur man får tag på det annars. Borde ju dyka upp i spelets lista tycker man. Står "Available this holiday season." på deras sida... tankar, känslor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Hmmm... den verkar inte vara släppt än? Jag hittar inte mycket information om hur man får tag på det annars. Borde ju dyka upp i spelets lista tycker man. Står "Available this holiday season." på deras sida... tankar, känslor?

Ska kosta $5 och släpps ungefär vid jul. Ska bjuda på ungefär 30 till 70 minuters spelande beroende på hur man spelar.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Entusiast

Varför kan inte bioware hålla sig till sedvanliga expansioner, istället för dessa mikro-expansioner. Skrämmande vart utveckligen är påväg..

Med det sagt så kommer jag införskaffa Dragon Age så snart jag avslutat Mass Effect, men det tar emot att jag kommer bli sittandes med massvis utav små DLC paket istället för en sjysst expansion längre fram.

30-70 minuters spelande är ju pinsamt lite.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Varför kan inte bioware hålla sig till sedvanliga expansioner, istället för dessa mikro-expansioner. Skrämmande vart utveckligen är påväg..

Med det sagt så kommer jag införskaffa Dragon Age så snart jag avslutat Mass Effect, men det tar emot att jag kommer bli sittandes med massvis utav små DLC paket istället för en sjysst expansion längre fram.

30-70 minuters spelande är ju pinsamt lite.

Det kan tyckas vara lite, ja. Däremot har BioWare hintat lite om att de kommer att utveckla fullskaliga expansionerna vid sidan av de små DLC-paketen, så vi kan nog vänta oss en 20-timmars expansion längre fram.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem

Tog ca 70timmar att klara ut det men nu är det gjort, och det var bara ett "ursprung"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
Det kan tyckas vara lite, ja. Däremot har BioWare hintat lite om att de kommer att utveckla fullskaliga expansionerna vid sidan av de små DLC-paketen, så vi kan nog vänta oss en 20-timmars expansion längre fram.

Ge oss Dragon Age 2 direkt istället ^^

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Avstängd

Angående dessa små "expansions tillägg" så känns de lite meningslösa om man klarat spelet. Om man nu befriat världen o dödat ngn boss, varför skall man då spela 1 timme för att besöka ngn stad när spelet igentligen är avklarat.

Då skall väl hjältarna få dra sig tillbaks o njuta utav lite fritid!

Skillnad är förstås en riktigt stor expansion med ngn eventuell ny blight i ngn annan del utav landet eller vad man nu kan tänka sig att den skall handla om. Då får väl hjältarna dra på sig rustningarna igen o ge sig ut på krigar stråt.

Tycker det känns lite för mycket utav mjölkande utav pengar med sådana här minitillägg som kostar pengar. De borde vara gratis o bara gå att få ner online med koden man har i spelet för att locka fler att köpa originalet.

Sedan förstår jag att en riktig expansion med ett helt nytt äventyr kostar pengar men inte en figur eller ngn liten by.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bingobelle
Angående dessa små "expansions tillägg" så känns de lite meningslösa om man klarat spelet. Om man nu befriat världen o dödat ngn boss, varför skall man då spela 1 timme för att besöka ngn stad när spelet igentligen är avklarat.

Då skall väl hjältarna få dra sig tillbaks o njuta utav lite fritid!

Skillnad är förstås en riktigt stor expansion med ngn eventuell ny blight i ngn annan del utav landet eller vad man nu kan tänka sig att den skall handla om. Då får väl hjältarna dra på sig rustningarna igen o ge sig ut på krigar stråt.

Tycker det känns lite för mycket utav mjölkande utav pengar med sådana här minitillägg som kostar pengar. De borde vara gratis o bara gå att få ner online med koden man har i spelet för att locka fler att köpa originalet.

Sedan förstår jag att en riktig expansion med ett helt nytt äventyr kostar pengar men inte en figur eller ngn liten by.

När du klarar spelet skapas en Epilogue-save där du befinner dig precis innan det slutgiltiga slaget, varifrån du kan spela all DLC du laddar ner.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem

Tycker väl också det är lite synd att det kostar pengar för en massa småkrafs. Fast fem dollar för en timmes spelande är inte så mycket ärligt talat. Det är som en trisslott

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Tycker väl också det är lite synd att det kostar pengar för en massa småkrafs. Fast fem dollar för en timmes spelande är inte så mycket ärligt talat. Det är som en trisslott

Precis. Du kan antingen tänka bort en dags lunch eller så kan du gnälla över hur lite underhållning/kr du får jämfört med basspelet.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
Precis. Du kan antingen tänka bort en dags lunch eller så kan du gnälla över hur lite underhållning/kr du får jämfört med basspelet.

Det har inte med priset att göra, det har med mikro-expansioner i sig att göra. Snart köper vi DLC för 1 uppdrag som tar 10 minuter. Och det är en riktigt tråkig utveckling.

Bra att dom har hintat till att göra en riktig expansion, men detta "småkrafset" känns tråkigt, idiotiskt och som ett steg i helt fel riktning.

Visst jag måste inte köpa, men vill jag ha mer content så blir jag väl så illa tvungen.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Fan ser iframemot den nya dlc ^^ ska bli fett

Visa signatur

[XFX nForce(MI-9300-7AS9)] [Intel C8200 2.33GHz ] [Siberian Tiger2 NQ-3590] [4gig ram] [Nvidia Gforce 8800GT med Arctic Cooling Accelero S1 rev2.] [1100 Gb lager] [OCZ 600W] [TT Aguila] [fraktfritt från indomo.se vid orders över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"]

Permalänk
Medlem

Äntligen fick man 'Easily Sidetracked' achivement, bara gjort 75% av alla side quests...

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Det har inte med priset att göra, det har med mikro-expansioner i sig att göra. Snart köper vi DLC för 1 uppdrag som tar 10 minuter. Och det är en riktigt tråkig utveckling.

Bra att dom har hintat till att göra en riktig expansion, men detta "småkrafset" känns tråkigt, idiotiskt och som ett steg i helt fel riktning.

Visst jag måste inte köpa, men vill jag ha mer content så blir jag väl så illa tvungen.

Du säger det är fel riktning och att du inte måste men ändå är så illa tvungen?
Och att det är fel att dom släpper extra tillbehör du tycker är småkrafs och inte värt men ändå säger att du vill ha dessa extra tillbehör samtidigt?

Själv vet jag då inte vad jag ska tycka om framtida dlc's än så länge men jag tyckte då om Soldier's Peak

edit:
Folk som inte gillar dessa små dlc's kan vänta på de lite större som kommer också
Läste det skulle sträcka sig från små saker som nya items tills större saker som helt nya fräscha områden inom de kommande 2 åren
Tycker jag låter bra i väntan på Dragon Age 2

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk

hej jag orkar inte skumma igenom hela tråden så jag ställer frågan bara.

Jag har ett svärd med 2 slots på, hur fäster jag runes på det? har försökt drag and drop metoden osv, kollat igenom saker men hittar inget.
tack o hej

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slappyjoe
hej jag orkar inte skumma igenom hela tråden så jag ställer frågan bara.

Jag har ett svärd med 2 slots på, hur fäster jag runes på det? har försökt drag and drop metoden osv, kollat igenom saker men hittar inget.
tack o hej

Dvärg sonen i Camp sätter i dom till dig.

Edit: Ang DLC mm.
Om man kollar på Fable 2 så släpptes spelet igen i sommras i butik med alla DLC's inkluderade.
Möjligt att det blir något liknande här när tillräckligt många DLC's kommit. Att dom släpper en "stor" expansion som är alla DLC's ihop.

Att dom kommer göra någon stor expansion som fortsätter storyn efter slutet tvivlar jag på. Då där är så pass många olika slut att det behövs ett nytt spel för att kunna bygga vidare. Om det ska vara ordentligt dvs...

Får hoppas det inte dröjer för många år innan Dragon Age 2 kommer helt enkelt Och att Bioware inte ger ut uppdraget till någon annan som dom gjorde med KotOR2.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Att dom kommer göra någon stor expansion som fortsätter storyn efter slutet tvivlar jag på. Då där är så pass många olika slut att det behövs ett nytt spel för att kunna bygga vidare. Om det ska vara ordentligt dvs...

Får hoppas det inte dröjer för många år innan Dragon Age 2 kommer helt enkelt Och att Bioware inte ger ut uppdraget till någon annan som dom gjorde med KotOR2.

Det är ju ganska självklart. Om de nu utvecklar en expansion kommer den antagligen hamna under "Other campaigns" och inte ha någon anslutning alls till huvudkampanjen eller så drar du iväg med din nuvarande karaktär under huvudkampanjen iallafall.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Du säger det är fel riktning och att du inte måste men ändå är så illa tvungen?
Och att det är fel att dom släpper extra tillbehör du tycker är småkrafs och inte värt men ändå säger att du vill ha dessa extra tillbehör samtidigt?

Om jag gillar spelet och vill ha mer content, men även ogillar DLC så blir jag väl illa tvungen att bita i det sura äpplet.

Var det för svårt att förstå? Eller ville du bara göra en höna av en fjäder.

Hursom haver, hoppas att som någon sa lite längre upp att dom släpper en större expansion.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Om jag gillar spelet och vill ha mer content, men även ogillar DLC så blir jag väl illa tvungen att bita i det sura äpplet.

Var det för svårt att förstå? Eller ville du bara göra en höna av en fjäder.

Hursom haver, hoppas att som någon sa lite längre upp att dom släpper en större expansion.

Som jag sa, dom kommer släppa från små till större expansioner
Så sluta gnäll på att dom gör "fel" och strunta helt enkelt i det medan vi som gillar det dom gör får njuta. Genom att DU köper så säger du till dom att det är okej, ge mig mera
Tyckte det var det roliga när du kör emot dig själv

Svårt att förstå?

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

DLC står väll för Downloadable Content eller liknande?

Behöver ju inte alltid nödvändigtvis kosta nånting.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk

Undrar..Skulle min dator palla dragon age origins?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
Undrar..Skulle min dator palla dragon age origins?

Det ska den väl göra om du skruvar ned inställningarna lite.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
Precis. Du kan antingen tänka bort en dags lunch eller så kan du gnälla över hur lite underhållning/kr du får jämfört med basspelet.

Jag gnäller inte så mycket egentligen. Jag tycker det är kul med spel som lever lite mer än bara under den tid det tar att spela från A till B. Men jag kommer nog tröttna på att betala för smågrejer.

Om de däremot släpper ny content i storleksordning med Orzammar och the Deep Roads (spenderade nog fan nästan tio timmar där nere ) så pungar jag gladeligen ut med en hundring. Men som the Stone Prisoner, den tyckte jag var lite väl kort. Om man bara räknar själva platsen och uppdraget och inte vad man får ut av det längre fram.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
Undrar..Skulle min dator palla dragon age origins?

Det är nog inga större problem. Du kanske inte kan köra någon fet upplösning men spela det med helt okej bild och flyt kommer du helt klart kunna göra.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Som jag sa, dom kommer släppa från små till större expansioner
Så sluta gnäll på att dom gör "fel" och strunta helt enkelt i det medan vi som gillar det dom gör får njuta. Genom att DU köper så säger du till dom att det är okej, ge mig mera
Tyckte det var det roliga när du kör emot dig själv

Svårt att förstå?

Gnäll skulle jag väl inte direkt kalla det. Däremot verkar det tydligen förbjudet att vara kritisk nuförtiden utan att bli påhoppad utav fanatiker.

Men kom inte och säg att mikro-mikro-expansioner är ett steg i rätt riktning för någon annan än företagens egna feta plånböcker. Om något, släng en titt på Fallout 3, ett prakt exempel på hur DLC expansioner ska skötas.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Köpt detta spel nu! Riktigt kul faktist. Diggade mycket baldurs gate i "urgamla tider" och detta är väldigt likt på många punkter.

Härlig story och roliga characters man möter på under spelets gång.

Mer sånna här spel i framtiden skulle uppskattas stort!

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Jag skulle uppskatta lite hjälp angående en viss sköld...

Jag bara måste ha Duncan's Shield! Jag vet hur man fixar den, men det funkar inte riktigt som jag vill. Jag har räddat han Grey Warden snubben från fängelset och tagit dokumenten. Nu är jag precis innan The Landsmeet ska börja och han är uppe i Eamons rum, men det går inte att prata med honom. Blir tokig! Det ska ju tydligen startas en konversation där man ska kunna snacka om det lilla utrymmet i i The Warehouse... Har redan gjort Landsmeet och är på The Final Onslaught, men laddade en tidigare save för att fixa detta, men det funkar ju inte!

Dold text

Hjälp :<

Visa signatur

[Antec 1200][Corsair TX650W][Asus P5Q-E][Intel E8400][2x2GB Corsair XMS2 PC6400][Sapphire HD4850 512Mb][Zerotherm NV120]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Gnäll skulle jag väl inte direkt kalla det. Däremot verkar det tydligen förbjudet att vara kritisk nuförtiden utan att bli påhoppad utav fanatiker.

Men kom inte och säg att mikro-mikro-expansioner är ett steg i rätt riktning för någon annan än företagens egna feta plånböcker. Om något, släng en titt på Fallout 3, ett prakt exempel på hur DLC expansioner ska skötas.

Får gärna citera mig där jag hävdade det var förbjudet. Pekade som sagt bara ut dina blandade åsikter som gjorde det förvirrande för mig helt enkelt, och det lilla räcker tydligen för att folk ska bli galet defensiva och kalla sina "påhoppare" för fanatiker

Fallout 3 gillade jag, dock blev det så mycket annat att man inte hinner ta del av alla dess expansions som kommer ut.
Och om spelbolagens feta plånböcker bryr jag mig ännu mindre om. Allt jag bryr mig om är om innehållet dom producerar är tillräckligt värt för mig att köpa, är det inte det så låter jag helt enkelt bli utan att känna mig tvungen till det.

Som sagt, gillar du det inte, visa din åsikt genom att inte köpa dessa mindre expansions du tycker är ovärda.

Och nu känns mitt inlägg om "galet defensiva" en aning ironiskt med denna post

edit:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddan
Jag skulle uppskatta lite hjälp angående en viss sköld...

Jag bara måste ha Duncan's Shield! Jag vet hur man fixar den, men det funkar inte riktigt som jag vill. Jag har räddat han Grey Warden snubben från fängelset och tagit dokumenten. Nu är jag precis innan The Landsmeet ska börja och han är uppe i Eamons rum, men det går inte att prata med honom. Blir tokig! Det ska ju tydligen startas en konversation där man ska kunna snacka om det lilla utrymmet i i The Warehouse... Har redan gjort Landsmeet och är på The Final Onslaught, men laddade en tidigare save för att fixa detta, men det funkar ju inte!

Dold text

Hjälp :<

Kan det vara så att du hann snacka med Eamon om att du är redo att starta Landsmeet redan sen du laddade den äldre sparningen? Prova en ännu tidigare om det finns och se om det fungerar

Dold text
Visa signatur

breathe, smile and be happy