Muskampen 2025: Segraren korad!

SweClockers 5.0 på väg

Permalänk
Medlem

Nu orkar jag inte kolla igenom alla kommentarer men ifall ingen föreslagit det så vore det bra ifall man kunde sortera galleriet i "datorhörnor", "Datorlådor (pågående)", "Datorlådor (färdiga)", "omoddade datorlådor", "moddad kringutrustning", "Vanlig kringutrustning", samt ett "Seriös moddning" där man får ansöka om att ladda upp och där typ slipstreamer, wolverine och goTall byggen kan läggas in.

Detta är såklart bara ett exempel men nått sånt skulle behövas till galleriet.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

Gillar metall looken.. Hoppas den förblir..

Visa signatur

| B550 | R5-3600 | Kingston 1Tb M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas Scale |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B |
| iPhone 16 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lollol7
Nu orkar jag inte kolla igenom alla kommentarer men ifall ingen föreslagit det så vore det bra ifall man kunde sortera galleriet i "datorhörnor", "Datorlådor (pågående)", "Datorlådor (färdiga)", "omoddade datorlådor", "moddad kringutrustning", "Vanlig kringutrustning", samt ett "Seriös moddning" där man får ansöka om att ladda upp och där typ slipstreamer, wolverine och goTall byggen kan läggas in.

word..

Visa signatur

| B550 | R5-3600 | Kingston 1Tb M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas Scale |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B |
| iPhone 16 Pro 128Gb |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inflix
behåll zoom vänligheten sitter mycket och surfar på min HDTV och då är det guld värt om sidan är zoom vänlig och inte blir jätte pixlig.
man har ju tv en bit ifrån så då blir det svårt att läsa om texten är minimal.

Hoppas också dom behåller den.

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Hedersmedlem

Zoom-vänligheten kommer behållas, ingen fara.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lollol7

Vi sitter och jobbar med galleriet just nu, och just uppdelningen är något som kommer justeras. Tack för konkreta förslag på kategorier!

/ Lennart (webdesigner)

Permalänk
Legendarisk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel
Hoppas den är opera-anpassad så man kan använda fast-forward när man läser forumtrådar.

Fast-forward fungerar såväl i forumet som i de redaktionella delarna.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Fan vad härligt med en ny design

Visa signatur
Permalänk
Geeks
SweClockers

Verkar som att vi (för en gångs skull) tänkt på det mesta.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D

Bra Bra Bra, det har ni verkligen! detta kommer bli grymt:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fook
Zoom-vänligheten kommer behållas, ingen fara.

Vi sitter och jobbar med galleriet just nu, och just uppdelningen är något som kommer justeras. Tack för konkreta förslag på kategorier!

/ Lennart (webdesigner)

fixa också så man kan fixa flera bilder i ett galleri, för nu gör många byggloggar på grund av bildbegränsing.

OCH ÅTERIGEN! SKIPPA BRUNT OCH GRÅTT! gör på aluminum med vi eller någon trevlig färg.
lite insperation: danderydssupporten.se

kanske inte exakt så, men liknande, less is more!

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk

Fixa så man kan direktlänka produkter från prisjakt.nu (typ som i MinHembio forumet), så man ser pris, bild och omdömen lite snyggt sådär.

T.ex: http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=155423

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Shit :S komplett slår på stort ser jag

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doctor Pepper
Shit :S komplett slår på stort ser jag

Bara testannonser.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Någon som har bilder på de gamla versionerna. När jag blev medlem så var SweClockers gul-aktigt. Det var tider det!

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chigurh
Någon som har bilder på de gamla versionerna. När jag blev medlem så var SweClockers gul-aktigt. Det var tider det!

Hmm kommer inte ihåg det, men de måste den ju ha varit ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir färgteman, typ: Original (nuvarande), Silver, Blå och kanske Svart.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chigurh

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Hmm kommer inte ihåg det, men de måste den ju ha varit ^^

Hm kommer inte ihåg den tiden tyvär, jag är som sagt reggad 05 å ni 03 resp. 02 :P...

Fanns ju i början en länk till webarchive där finns bilder/länkar på hur swec såg ut under dessa åren:)

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt!

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Blir intressant att se hur det nya kommer bli.
Nu minns jag dock inte hur nuvarande ser ut (modifierat css) men har svårt att tro att det kan bli sämre

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D

Helt klart förväntansfull på detta!

Och att ni fixat de så man via sin iphone/ipod touch ska kunna surfa ordenligt på sidan är underbart. Funnit mig rätt frustrerad ibland på att man kastas runt som en boll i en pingis match

Kommer ni köra interntest på nya sidan eller blir de nån "beta"-testande?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Kommer bli kul att se hur den blir denna gången

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Låter trevligt med lite förändring.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 32GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung SSD 870 QVO 1TB | Windows 11 | Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Fixa så man kan direktlänka produkter från prisjakt.nu (typ som i MinHembio forumet), så man ser pris, bild och omdömen lite snyggt sådär.

T.ex: http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=155423

Det där skulle vara, vad man i mina kretsar, kallar DUNDER. Stilrent och enkelt när man tipsa om produkter i trådar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt!

Här kommer min önskelista, hoppas att tomten lyssnar:

1. Möjlighet att rösta/betygsätta kommentarer. Ibland ser man ett svar i en tråd som är väldigt välskrivet och innehåller bra information. Då skulle det vara toppen att kunna markera det på något sätt så att det lyfts fram och inte bara försvinner. Särskillt användbart i de lååånga trådarna.

2. En sektion med rekomenderade datorsystem. Som det är nu så återkommer samma frågor som tex "Vilka komponenter max 5kkr" om och om igen. Om det fanns en avdelning där användare kan sätta ihop egna system och dela med sig så skulle det finnas en bra utgångspunkt för de som vill köpa nytt och bygga ihop själv. Antingen att det är ett antal "fasta" system (ett system för max 5kkr, ett system för max 8kkr osv) som alla kan ändra i (typ som wiki) alternativt att alla användare kan skapa varsit och övriga kan rösta.

3. En funktion för att ansöka om byte av användarnamn.

4. Färre annonser med flash! Främst pga att de ofta är för resurskrävande, särskillt om man har ett 10-tal swec-sidor uppe samtidigt.

Ps. Jag har varit ganska snäll i år så något borde man ju kunna få

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Back to basics, blå färg igen!!!

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av budbrain
Back to basics, blå färg igen!!!

Nej för fasen. Det var den blå färgen som höll mig borta i början och gjorde att jag föredrog det grå på ign.com

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

heheh nej innerst inne älskade du den

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

Ödmjukast... låt oss byta grundfärg själv bara, jag somnar av tristess innan jag läst igenom trådar. Några gillar denna färgen andra inte.. Ibland när jag läst här i en 20-30 min så önskar jag att jag kunde chocka mig själv med grisrosa eller nåt för att få tillbaka skärpan i synen.. Det är väl inte så svårt att lägga inn, det börjar bli rätt vanligt nu... sen en sak som jag inte vet om det är så bra ide men jag luftar den ändå : Kanske en download flik där man hittar diverse populär mjukvara så som major geeks och guru3d och flera liknande har vore interesant för många..

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nioreh83
Aha, men den måste ju upp så man slipper scrolla!

Vi har tänkt på det också, mer info kommer senare.

Visa signatur