SweClockers 5.0 på väg

Permalänk
Medlem

tycker den gråa färgen e behaglig. avkopplande för ögonen.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Hade de funnits en gilla-knapp hade jag tryck på en gång!

Visa signatur

Yeah yeah

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fook
Zoom-vänligheten kommer behållas, ingen fara.

Vi sitter och jobbar med galleriet just nu, och just uppdelningen är något som kommer justeras. Tack för konkreta förslag på kategorier!

/ Lennart (webdesigner)

weBBdesigner Lennart, kom igen!

Permalänk
Avstängd

Skalar sig bilderna efter användares upplösning i denna nya, eller är det så 'svårt' att lägga till det?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Legendarisk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Skalar sig bilderna efter användares upplösning i denna nya, eller är det så 'svårt' att lägga till det?

Som vi har skrivit i feedback tidigare så är det åtgärdat att varken bilder eller kod drar ut layouten i sidled. Stora bilder anpassar sig till fönsterstorleken och kan öppnas i en lightbox istället. Det handlar om prioriteringar, inte svårighetsgraden.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Och snälla fixa sökfunktionen

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nino
Och snälla fixa sökfunktionen

Vänta bara.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Testa nya sidan så den funkar i opera mobile plz. Den gamla funkar bra, tar bara lite tid att ladda. Eller ännu hellre, gör en mobil variant av nya nyhetssidan.

För oss som vill läsa swec on the run sas.

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem

sweet!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W | Skärm: 2xSamsung 1080p

Permalänk
Medlem

kom på en grej idag, skulle vara najs med en "vän/kontakt" funktion i forumet där man kunde kolla var ens kompisar senast senast skrev eller vad dom kollar för galleri eller om dom är inloggade. Hade varit trevligt med en riktig del om Folding också, med resultat och så, men det kanske kommer senare?

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

En funktion jag saknar, som finns på många andra forum, är 'bifoga filer' till/med ett inlägg.

Är en alldeles utmärkt funktion för spelforumet i alla fall, då det ofta finns små ändringar i spels .txt och .ini filer som man kan tipsa om, då är det bara att ladda upp en modifierad version så underlättar det för alla
Men kan förstå att det kan vara/är krångligt att få till det helt buggfritt och så att det passar in i resten av forumet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saandberg
kom på en grej idag, skulle vara najs med en "vän/kontakt" funktion i forumet där man kunde kolla var ens kompisar senast senast skrev eller vad dom kollar för galleri eller om dom är inloggade. Hade varit trevligt med en riktig del om Folding också, med resultat och så, men det kanske kommer senare?

/S

Kanske det här kan vara något? Man kan dock inte se vad de kollar på, och den funktionen skulle nog inte alla vilja ha heller
Vänner lägger man till på knappen "Kontakt" under varje inlägg.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
En funktion jag saknar, som finns på många andra forum, är 'bifoga filer' till/med ett inlägg.

Är en alldeles utmärkt funktion för spelforumet i alla fall, då det ofta finns små ändringar i spels .txt och .ini filer som man kan tipsa om, då är det bara att ladda upp en modifierad version så underlättar det för alla
Men kan förstå att det kan vara/är krångligt att få till det helt buggfritt och så att det passar in i resten av forumet.

Kanske det här kan vara något? Man kan dock inte se vad de kollar på, och den funktionen skulle nog inte alla vilja ha heller
Vänner lägger man till på knappen "Kontakt" under varje inlägg.
http://pici.se/pictures/gfCYefoCr.png

http://pici.se/pictures/NGzPjPkIr.png

Tackar! har aldrig tänkt på det, kanske göra det tydligare i nya utgåvan?

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut.
Ser fram imot den nya versionen

Visa signatur

Corsair Obsidan 800D || GIGABYTE GA-MA69G-S3H || Corsair 1000W || AMD Athlon 64 X2 6000+ || 1x GTX250 1GB || Corsair 4GB 800MHz DDR2

Permalänk
Medlem

Det viktigaste och enda jag hoppas på är att man kan surfa bra med min htc magic En klockren mobilsida skulle jag verkligen digga!

Visa signatur

If you're havin' girl problems i feel bad for you son
I got 99 problems but a bitch ain't one

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
...

Utgå ifrån att alla problem som finns med den nuvarande designen har rättats till. Det som är mer intressant för oss att veta är vad medlemmarna önskar för nya funktioner som inte finns i dagsläget.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Kan ni inte slänga upp en bild på alla versioner : )

1.0 2.0 3.0 4.0 5.0 vore kul och se hur den förändrats för oss som inte varit med sen 98 ;D

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Vet inte om det finns eller bara jag som är extremt dålig på att leta men förenkla hur man kollar sina tidigare inlägg. Så man bara går in på profilen sen typ klicka kolla inlägg från denna person.. Ungefär en auto sökning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Varrity
Vet inte om det finns eller bara jag som är extremt dålig på att leta men förenkla hur man kollar sina tidigare inlägg. Så man bara går in på profilen sen typ klicka kolla inlägg från denna person.. Ungefär en auto sökning

Klicka på medlemskap i alla tabbarna där uppe

om det är det du menar

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ahlen

1.0 2.0 3.0 4.0 5.0 vore kul och se hur den förändrats för oss som inte varit med sen 98 ;D

1.0: Se http://www.sweclockers.com/oldswec/2000/
2.0: Se http://www.sweclockers.com/oldswec/2001/
3.0: Se http://www.sweclockers.com/oldswec/Swec3.png
4.0: Se nuvarande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack så mkt

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Har för lite tid att läsa igenom hela tråden tyvärr men jag såg att ett par nämnde en mobil version av sidan.

Ta en kik på www.swedroid.se i er mobiltelefon med Android-baserat OS/Iphone OS, tycker det är jävligt välskapat. Stort, tydligt och enkelt att komma åt alla funktioner så som nyheter, artiklar och forum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hehe dom två första var inte mycket att hänga i julgranen imo, men det var ju också ett tag sedan Jag trivs riktigt bra med denna som är nu, men tror nya blir ännu bättre

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Varrity
Vet inte om det finns eller bara jag som är extremt dålig på att leta men förenkla hur man kollar sina tidigare inlägg. Så man bara går in på profilen sen typ klicka kolla inlägg från denna person.. Ungefär en auto sökning

Under alla inlägg (en del till höger om tiden inlägget skrevs, samma rad som Ändra/Citera men mycket längre till vänster) finns en "Sök"-knapp som hittar användarens alla inlägg.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

KAN NI FIXA BILDSTORLEKARNA TILL GALLERIET! för jag har suttit i 1h och försökt ladda upp bilder, men det går inte.... den är rätt storlek, format, allt... Men det funkar inte...

Höj också gränsen för storleken på bilden till obegränsat!

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem

Mobilsida och kunna se vilka trådar man skrivit i senast vore trevligt!

Permalänk
Medlem

Hoppas inte sidan blir allt för mycket web 2.0 nu bara. (läs: sega flash- och ajaxlösningar där dom inte passar)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ftass
Hoppas inte sidan blir allt för mycket web 2.0 nu bara. (läs: sega flash- och ajaxlösningar där dom inte passar)

Jag håller helt med! Usch säger jag när det blir för mycket AJAX, JavaScript och Flash...

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Kommer man få ha bilder i signaturen i denna version?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Kommer man få ha bilder i signaturen i denna version?

Nej, bilder i signaturerna hamnar i vägen när man vill läsa texten i forumet och gör allting mer svårläsligt. Trots allt är det ju själva inläggen vi koncentrerar oss på, inte signaturerna. Då tycker jag att det är rimligt att signaturerna är så små som möjligt. Redan i dag tillåter vi signaturer som är fem rader långa i fast bredd, vilket faktiskt är väldigt mycket. Däremot har vi diskuterat en del om vi eventuellt ska tillåta större avatarer. Själv tycker jag att det är bäst som det är, men möjligen kommer det att ändras. Vi får se.

Permalänk
Medlem

Håller med GAPa, det är bra som det är. Bilder i signatur skulle bara förstöra. Möjligtvis lite lite större avatar men inte mycket större.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare