Vart är alla PC spel med enormt snygg grafik?

Permalänk
Medlem

Men Tobbe lobbe! orsaken till att du kanske uppfattar konsolerna som snyggare är troligtvis för att du sitter 4-5m från tv:n när du spelar och 20cm från skärmen när du spelar dator!

PC har bättre grafik men jag spelar hellre på konsol ändå!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bfmv_tobbe

det är bara alla dessa - datanördar -som inte vill erkänna att PS3 slår ut både XBOX och PC.

Vad väntade du dig här? ;o

Citat:

varför säljs massa olika konsoller om PC är såååå mkt bättre??

Folk är okunniga och vill kanske spela split-screen, vad fan vet jag.
+ exclusives

Citat:

Fördelen med ps3 är att det finns mindre buggar där och det laggar inte.
även om man har de bästa grafikkortet. kommer det kunna lagga nångång,för en dator orkar inte arbeta ett spel i timmar ,helt laggfrit. även om man kanske inte märker lagget så finns det där

Klockrent, lagg man inte märker.
Men, jag har lagg ibland på min 360, och kan knappast tänka mig att alla PS3 spel går konstant i 30+ FPS.

Citat:

Varför släpps inte uncharted och såna assnygga spel till PC,om nu datorn äger ut PS3 och Xbox360??

Exclusives finns därför att tjäna pengar på konsoler förstås, vad trodde du?

-
Ärligt talat tvivlar jag på att du är seriös.

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk

ärligt talat så är jag seriös. alla är så spydiga här på sweclockers. hade någon fråga innan om grafikkortet. får ju mest spydiga svar på alla sett.
finns de bara folk som är otrevliga?

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Citat:

varför säljs massa olika konsoller om PC är såååå mkt bättre??
Fördelen med ps3 är att det finns mindre buggar där och det laggar inte.
även om man har de bästa grafikkortet. kommer det kunna lagga nångång,för en dator orkar inte arbeta ett spel i timmar ,helt laggfrit.
även om man kanske inte märker lagget så finns det där.

Konsoller som Ps3 och Xbox360 är anpassat för spel.
PC är anpassat för mkt annat och spel.

det är bara alla dessa datanördar som inte vill erkänna att PS3 slår ut både XBOX och PC.
och några futtiga bilder är inte bevis nog.
Men självklart så ska man köra ps3 på HD tv, det är en enorm skillnad jemfört med inte HD.

PS3 är utsett till världens bästa spelkonsoll.
och har den bästa grafiken.
Varför släpps inte uncharted och såna assnygga spel till PC,om nu datorn äger ut PS3 och Xbox360??

Att starta sånhär tråd medför bara massa bråk om vad som är bäst:S
ingen kommer komma överns om vad som är bäst.
jag håller mig till datorn för jag har intresse av det.

tråde var till för att jag ville veta varför det inte finns så jätte snygg grafik på dator spelen.
Inte PC VS PS3 och Xbox360.

Finns snygga spel till PC

NFSS
Dirt 2
Crysis
Fc2
UT3
Mw2
Resident Evil 5

Alla dessa spel ovan är min 10ggr snyggare på PC än vad det är på Konsol.

Seriöst...Hade PS3 eller 360 släppt detta spel - http://www.youtube.com/watch?v=Yu4ABhVd28U - och sagt att trailern är 'ingame' så hade alla PS3 fanboys trott det ;):P xD

ROFLAMO.....

Det finns fler fördelar med en PC än en konsol så enkelt är det.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Januari månad och årets trolltråd är redan här?! Bra jobbat tobbe...

Alla människor som är någorlunda insatta vet att en modern PC (och ibland även flera år gamla) utklassar båda PS3 och XboX360. Och svaret på din fråga är ju som så många andra redan påpekat tidigare i tråden, att konsolerna är för svaga och spelen utvecklas främst med dem i åtanke då det är en mer lukrativ marknad.

Varför det säljs fler konsoler? För att dem är mkt billigare och enklare såklart! hur fan kan man ens behöva ställa frågan? Och vadå laggar inte? Spel laggar sönder (eller rättare sagt hackar sönder men jag orkar inte ens ge mig in på att förklara skillnaden på lagg och hack för dig eftersom att jag vet att du aldrig kommer förstå) på PS3 och Xbox360. Du har uppenbarligen aldrig spelat på någon av konsolerna i mer än 10 minuter. Eller så spelar du i ca 20fps på din PC och tycker att 30fps på konsol flyter som smör.

Sen att du är alldeles för ****** för att förstå detta undgår ju knappast någon här så jag tycker ingen mer borde ödsla sin tid på att svara i tråden, förstår knappt varför jag själv gör det just nu.

Jag ber om ursäkt om du tar illa upp nu men jag kan bara inte sitta och läsa sån här skit utan att påpeka hur jävla fel du har.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

ärligt talat så är jag seriös. alla är så spydiga här på sweclockers. hade någon fråga innan om grafikkortet. får ju mest spydiga svar på alla sett.
finns de bara folk som är otrevliga?

Folk är spydiga när folk kommer med idiotiska falska kommentarer samt dumma trådar som inte har nått med verkligheten att göra!

Egentligen borde inte folk vara taskiga mot dig eftersom jag tror du inte är speciellt gammal, 12år?
Så det handlar om okunskap!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Avstängd

jag upplever en hel del hack på mina konsoler när jag lirar bla Halo 3 sen halo 1 hacka extremt mycket på 360 =/

PS3'an hackar knappt pga dess kassa grafik å dåliga uplösning samt så har PS3 ingen AA eller AF alls i sina spel =/ men fan hackar vissa spel trotts detta...

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Ehm jag tror det är ganska medvetet att inte ha Crysis-nivå på grafik, det är för krävande för genomsnittsdatorn. Som andra har nämnt i tråden, jag tror killen vill provocera en del.

Visa signatur
Permalänk

jag är 19 år gammal, och PS3 ,är världens bästa konsoll. och det är ingen dator, så AA och AF, behövs inte, den är inställt på max grafik och det som drivs av ps3an.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

TS kan ju jämföra Crysis 2 när det släpps. Om det spelet är tekniskt mer avancerat till PS3 än till PC så ska jag personligen donera 5000:- till TS.

Permalänk
Medlem

Jag pekar inte ut någon nu men jag tycker att folk i denna tråd har lite svårt att skilja på vad olika termer inom datateknik innebär.

Lagg = Fördröjning i uppdateringen av nätverkstrafiken.

Hack = När hårdvaran/mjukvaran inte hinner med.

Drops = När bl.a fps'n sjunker dramatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

jag är 19 år gammal, och PS3 ,är världens bästa konsoll. och det är ingen dator, så AA och AF, behövs inte, den är inställt på max grafik och det som drivs av ps3an.

Lugn nu gubben. Innan du får en psykos på riktigt.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Klart att AA och AF behövs... Vet du vad AA och AF har för uppgift i spel?

Ps3 har inte AA eller AF pga att hårdvaran i ps3 är för klen för AA och AF

Visa signatur

Permalänk

Nog för ett PS3 klarar mer än en dator gör.
Som Uncharted 2 det är för krävande för den bästa datorn har jag hört.
Om det skulle komma till PC alltså ,men det finns till PS3 bara för det e så himla krävande.

*från TS i första inlägg*

Detta är det sämsta jag har läst någonsin alla kategorier........typ

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem

Det roliga med alltihopa är att spelen till konsoller antagligen är utvecklade på PC:datorer. Så att säga att PS3 äger en PC är samma sak som att säga att man äger sin mamma

Permalänk
Avstängd

Hur fan kan ett spel som liknar Alone in the dark vara så krävande att inte ens ett CF system med 5970 kort och en I9 på 4.0ghz klara av?

Ps3 fanboys är så lama

Åter igen! en Ps3'a klarar inte av mer än vad PC klarar av...

Så snälla inse fakta Ps3 fanboys....

PC

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Hehe, den här tråden är patetiskt rolig.

Råd till TS är att uppdatera med drivrutiner och slänga ut den 20år gamla CRT skärmen.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fabz
PC vs XBOX vs PS3
http://www.gamespot.com/features/6202552/index.html

XBOX vs PS3
http://www.gamespot.com/features/6242816/index.html?om_act=co...

ska jag ta fram mer eller?

Tack, det där blev en pungspark

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Vilket jävla skitsnack. Tror du Sony hade kunnat sälja sin konsol för de priserna de gör ifall den skulle vara bättre än den bästa datorn?

Dra tillbaka till din grotta ditt troll.

Permalänk
Sötast
Citat:

Hahahahha

Alltså....

Det bästa du kan göra är att slå dig ner en kväll, studera, läs på och förstå.

Sedan kommer du förstå att precis allting du skriver är helt uppåt väggarna.

Vi har ungefär lika roligt åt detta som du hade haft åt mig, om jag försökt vara talman i ett klimatmöte, jag hade sett ut som en pajas!

Permalänk

Ok jag ger mej.
jag tror på er att PC kan klara mera än PS3.
Men min polare han e bomb säker på att ps3 slår ut PC på spelgrafiken utan problem. men sen så har han PS3 och en 42 full HD, och en äldre speldator.
han gillar mer spelen till ps3 Än dom till datorn.

Det ja skrivit där uppe som uncharted är för krävande för en dator.
det skrev jag för han sagt det.
det lät så trovärdigt från han och så.
men jag ska vell inte gnälla jag har en spel dator. och ska uppdatera i crossfire senare. jag tänkte köpa PS3 ,men efter alla svar på att PC är bättre, så börjar jag med ge mej, efter den såkallade pungsparken ja fick xD

Visa signatur

Permalänk
Citat:

varför kan det inte komma spel som ser mer verkliga ut.

Kollat ARMA2?
Nä tänkte väll det...

PS3ans hårdvara är gammal.
Även om cell processorerna (sju aktiverade) är många.
Är de svåra att programera grafik för. Och prestandan man ofta kan få ut ur dom är ungefär lika med Xboxens 3 kärnor, fast det kräver mer jobb.
Detta enligt John Carmack. En av de mest kunniga i branchen.
Dvs PS3an är inte snabbare än varken XBOXen eller en "midend" dator.
Det ända jag kan se som en fördel är väll blueray spelaren isf...

Permalänk
Medlem

*bort*

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk

Jappse: nae men han låter så säker så det är troligt. jag visste inte vilket som var bäst av de,så jag kunde ju tro på det.
men min polare är inte cepe, han är 18 år , han har flickvän,och jag är inte sexuellt tänd på killar. och att vara bög är inget negativt.
dom som är bögar kan inte hjälpa det. man föds som den man är.
så jag tycker du ska skaffa dej ett hjärta i kroppen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så du litar blint på folk som låter trovärdiga? HAHA fy fan alltså

PS: Kan du skriva lite mer om dig själv? Vi bryr oss så..

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jappse
Ja och enligt min pappa har vi mer pengar än Gates familjen också att Sony är en underleverantör av våran hemgjorda hårdvara.

1. Din polare är cp
2. Din polare är 14
3. Din polare är bög
4. Du är bög

Ja för du har ju bidraget enormt mycket i tråden, bara fjanterier.

bög, 14 och cp?

Man kan ju undra vem som är barnet här....

Citat:

Jappse: nae men han låter så säker så det är troligt. jag visste inte vilket som var bäst av de,så jag kunde ju tro på det.
men min polare är inte cepe, han är 18 år , han har flickvän,och jag är inte sexuellt tänd på killar. och att vara bög är inget negativt.
dom som är bögar kan inte hjälpa det. man föds som den man är.
så jag tycker du ska skaffa dej ett hjärta i kroppen.

Tänk bara som såhär, grafikkorten som sitter i konsoller är numera oftast något moddade pc grafikkort.

Om du då bara tänker rakt av att PS3an sitter på ett grafikkort från ~05? och att du själv sitter på ett grafikkort från 09 så kan du räkna ut resten.

Anledningen till att man kan få konsollspelen så pass snygga som dom är, är just faktumet att en konsoll har bara en sorts hårdvara, i alla ps3or som finns så är det samma processor, samma moderkort, samma minne och samma grafikkort.

Därmed så sparar konsollspels tillverkarna enorm mängd tid och pengar på att de från början exakt vet vilka begränsningar de har att arbeta med, och sedan spenderar de den tiden och de pengarna på att göra spelet så snyggt som möjligt mot just den plattformen (ps3an)

Medans på PC så måste man räkna med att alla datorer är unika, och om man ska tjäna pengar på den produkten så måste den fungera på så många datorer som möjligt.

Just därför är det livsfarligt för ett företag att släppa spel som Crysis, ett spel som endast fungerade (hyffsat bra) på de absolut bästa datorerna som fanns då spelet släpptes. Det är en stor risk och det är mycket möjligt att man inte kan sälja tillräckligt många kopior för att ens tjäna tillbaka utvecklingskostnaden då det inte finns många som ens har en anledning att köpa spelet.

Av samma anledning försöker man göra spel som är så snygga som möjligt, som på samma gång fungerar på datorer från förra generationen, ett medelvärde för att locka både folk som vill ha snygg grafik, och locka folk som inte sitter på fullt så bra maskiner.

En konsoll kommer _aldrig_ att kunna slå ut en PC, då det är för PCn som hårdvaran tillverkas, och sedan när hårdvaran är tillräckligt billig för att konkurrera - just då sätts de i nästa konsoll.

Då är den redan gammal, om mätt jämfört med vad som är nytt i PCn vid samma tidpunkt.

Nu har jag bara rabblat en hel del, men vad mer kan man göra när man bara sitter här och slöar?

Permalänk
Medlem

Köp du en PS3 om du gillar att spela på den, men den är inte starkare än en PC!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

men ps3an har inte den ett 7950gt med bara 128 bits minne? på runt 1.4 ghz?

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jappse

1. Din polare är cp
2. Din polare är 14
3. Din polare är bög
4. Du är bög

Vadå? Intresserad av en trekant med en cp-skadad fjortonåring och hans nittonårige pojkvän?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.