Permalänk
Medlem

Gamingdator sista kollen ~15-16k

Har fixat och donat lite och satt ihop vad jag tror är ett ganska bra och någorlunda prisvärt (och förhoppningsvis kompatibelt) paket men skulle vilja be om hjälp att dubbelkolla innan köp.

Några misstag jag har gjort eller möjliga förbättringar inom prisramen?

Blev rekommenderad på ett annat forum att byta ut processorn och moderkortet till att köra Phenom II, hur är prestandan i Phenom II jämfört med i7?

Permalänk
Medlem

ända i7 till i5 och lägg till en ssd?

Permalänk
Medlem

Köp månadens prestanda dator!

Permalänk
Medlem

Jag skulle definitivt satsa på en SSD vid köp av 16k dator.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Re: Gamingdator sista kollen ~15-16k

Citat:

Ursprungligen inskrivet av amazonic
Blev rekommenderad på ett annat forum att byta ut processorn och moderkortet till att köra Phenom II, hur är prestandan i Phenom II jämfört med i7?

Du kommer aldrig märka någon skillnad i spel på i7 och Phenom. Ibland är Phenom något snabbare och ibland är i7 lite snabbare, men skillnaden är minimal. Köper du Phenom så får du några tusen över till annat däremot

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Atinoog
ända i7 till i5 och lägg till en ssd?

Nä, då blir det Phenom. SSD kommer senare, har en disk liggandes hemma med OS på, kör på den ett tag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filatov
Köp månadens prestanda dator!

Nej.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av klk
Du kommer aldrig märka någon skillnad i spel på i7 och Phenom. Ibland är Phenom något snabbare och ibland är i7 lite snabbare, men skillnaden är minimal. Köper du Phenom så får du några tusen över till annat däremot

Så får det bli ^^