Permalänk
Avstängd

pixmana har om man vågar köpa därifrån

Permalänk
Medlem

Köp via proxy, skicka till UK, använd borderlinx. 4400 för en helt ny brukar det landa på. Ska själv beställa en ikväll.

En fin guide: http://jethrolancelot.blogspot.com/2010/01/nystart-nexus-one....

Permalänk
Medlem

http://jethrolancelot.blogspot.com/2010/01/nystart-nexus-one.... för den som vill ha. 4400 kommer många undan med. 17,5% extra som mest. Alltså ca 5200 för mobilen som max via borderlinx.

Permalänk

Skulle någon behörig person kunna lägga till "(Nexus One)" i trådrubriken. De gamla G1:orna var ju även de "google telefoner", men den här diskusionen handlar ju om Nexusen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Köp via proxy, skicka till UK, använd borderlinx. 4400 för en helt ny brukar det landa på. Ska själv beställa en ikväll.

En fin guide: http://jethrolancelot.blogspot.com/2010/01/nystart-nexus-one....

MEN vad trevligt! Fast hur blir det med garantier och dylikt?

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teknocide
MEN vad trevligt! Fast hur blir det med garantier och dylikt?

Du har full garanti.

Något som jag fick fram av en HTC Support snubbe.

"Hitills så har Nexus One endast lanserats i England, Usa, Singapore och Hong Kong vilket innebär att reparationer endast kan utföras på någon av dom globala reparations centren, vilket är i samma länder.

I nuläget går det inte att reparera en Nexus One i sverige då ingen verkstad har möjlighet att reparera och det går inte heller under garantin av telefonen, detta gäller oavsett om du har kvitto/fraktura eller bara går på serie nummret. "

"Om du inte har inköps bevis dvs kvitto eller fraktura så går det på produktions datumet vilket man kan ta reda på från serie nummret. Då är det 2 år som gäller, dock, om du behöver skicka in en Nexus One på service så måste du kontakta oss då det måste bokas in i vårat system och sen måste du skicka den till reparations centret i England och då även stå för frakt kostnader till och från. "

Permalänk
Medlem

Jag kan bara säga att jag är oerhört nöjd med Googles första inkarnation av mobiltelefon (Bästa mobilen som jag har haft och jag har haft/testat i princip alla topend mobiler).

Visa signatur

Nexus One • RA-nexus-v1.6.2 • CM 5.0.5.3w/gapps • Apps2sd: enabled • Meltus Audio/Volume Hack V2r2 • Desire Camera :)

Permalänk
Medlem

Re: Jag vill ha en Nexus One!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teknocide
...Skärm med AMOLED, 1GHz processor, multi touch-kapacitet, en uppsjö finesser.. och hela härligheten inslaget i ett öppet användargränssnitt, det låter ju nästan för bra för att vara sant.

Du får allt det där pluss lite till, Kort och gott. Ren Nirvana

Visa signatur

Nexus One • RA-nexus-v1.6.2 • CM 5.0.5.3w/gapps • Apps2sd: enabled • Meltus Audio/Volume Hack V2r2 • Desire Camera :)

Permalänk

Re: Re: Jag vill ha en Nexus One!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Topgun
Du får allt det där pluss lite till, Kort och gott. Ren Nirvana

Ja, det är en härlig nalle helt enkelt! Det enda som går att klaga på är att de fyra touchknapparna sitter lite ivägen ibland så att man kommer åt dem av misstag nån gång om dagen och att batteriet inte håller längre än ett dygn vid aktivt användande. Annars är allt kalas

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Jag vill ha en Nexus One!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
Ja, det är en härlig nalle helt enkelt! Det enda som går att klaga på är att de fyra touchknapparna sitter lite ivägen ibland så att man kommer åt dem av misstag nån gång om dagen och att batteriet inte håller längre än ett dygn vid aktivt användande. Annars är allt kalas

Batteri problemet är väl knappast något endast N1 har problem med..

Har min på laddning just nu.. vill ha grön lampa nu!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Jag vill ha en Nexus One!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
Ja, det är en härlig nalle helt enkelt! Det enda som går att klaga på är att de fyra touchknapparna sitter lite ivägen ibland så att man kommer åt dem av misstag nån gång om dagen och att batteriet inte håller längre än ett dygn vid aktivt användande. Annars är allt kalas

min håller då 2-3 dagar. det beror på användning. precis som många andra smartphones. kollar du nokia N900 t.ex. inte bättre batteritid, acer liquid, inte heller bättre batteritid, inte iphone heller. egentligen äre ju rätt allmänt för smartphones med annat än symbian, att de inte håller för hårt användande i mer än en dag. eller, egentligen äre ju bara e71 o e52 som har grym batteritid av symbian mobilerna.

trådskaparen, kolla http://www.swedroid.se/forum/forumdisplay.php?f=38

ska fyllas i att jag ä grymt nöjd me min.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

kan bara hålla med. nu äre ju i o för sig HTC som gjort mobilen år google, o egentligen borde väll de ha kredd för hårdvaran

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
kan bara hålla med. nu äre ju i o för sig HTC som gjort mobilen år google, o egentligen borde väll de ha kredd för hårdvaran

Jo det sant!

Visa signatur

Nexus One • RA-nexus-v1.6.2 • CM 5.0.5.3w/gapps • Apps2sd: enabled • Meltus Audio/Volume Hack V2r2 • Desire Camera :)

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar sammanslagna*

Permalänk
Medlem

Nu fick jag syn på det här klippet, angående Multi Touch-funktionalitet: http://www.youtube.com/watch?v=pU0R9tdodw8

Tycker inte det ser bra ut :\

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teknocide
Nu fick jag syn på det här klippet, angående Multi Touch-funktionalitet: http://www.youtube.com/watch?v=pU0R9tdodw8

Tycker inte det ser bra ut :\

Du hittar en film och tror på den? Kolla kommentarerna, har aldrig hört om det problemet faktiskt.

Min betalning är mottagen, nu hoppas jag att den kommer på Fredag eller Måndag :D:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Du hittar en film och tror på den? Kolla kommentarerna, har aldrig hört om det problemet faktiskt.

Min betalning är mottagen, nu hoppas jag att den kommer på Fredag eller Måndag :D:D

Jag är ganska källkritisk. Det finns mer info om detta, och det diskuteras på swedroids forum.. Det verkar som om N1:ans multi touch inte stödjer mer än två fingrar, bland annat. En till synes liten detalj men jag hade hoppats på samma funktionalitet som iPhone.. :\

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

ja de har ju diskuterat mkt om just det på swedroid forumet.
Som sagt använder ju nexus inte samma touch som iphone. Utan en sämre som drar mindre batteri. Läs mer där för detaljerad information

Men jag har inte köpt en nexus för att spela spel på så det gör mig ingenting!

Permalänk
Relik 📜

Det den inte klarar är att följa två fingrar som ligger i linje med varandra i något plan. Telefonen kan inte hårdvarumässigt se skillnad på punkterna och kan därför blanda ihop när de glider isär igen.

Borde vara mer eller mindre lösbart genom att ta hansyn till riktningsvektorer och hastighet i mjukvaran. Visserligen löser det inte kärnproblemet, men upplevelsen för användaren borde bli ungefär densamma.

I den videon ser det dock skumt ut, fingrarna är tydligt diagonala vilket inte ska innebära problem. Kan mycket väl vara bygg i testprogrammet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag blir så ilsk, när jag försöker hitta mer information handlar det alltid om pinch & zoom vilket jag definitivt inte jämställer med multi touch. Att kunna använda tre eller fler fingrar samtidigt verkar bra mycket smidigare för apps, exempelvis om man ska skriva e-post med skärmtangentbordet.. eller är jag ute och cyklar?

Det är nästan detta mitt köp hänger på nu.. annars blir det väl till att avvakta och se om det kommer en "smartare" smartphone snart..

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Det den inte klarar är att följa två fingrar som ligger i linje med varandra i något plan. Telefonen kan inte hårdvarumässigt se skillnad på punkterna och kan därför blanda ihop när de glider isär igen.

Borde vara mer eller mindre lösbart genom att ta hansyn till riktningsvektorer och hastighet i mjukvaran. Visserligen löser det inte kärnproblemet, men upplevelsen för användaren borde bli ungefär densamma.

I den videon ser det dock skumt ut, fingrarna är tydligt diagonala vilket inte ska innebära problem. Kan mycket väl vara bygg i testprogrammet.

Personligen tror jag att det handlar mera om mjukvara än hårdvaran. Det finns helt enkelt en helt annan mognad runt mjukvara som stödjer iphone (speciellt spel) Hårdvarumässigt kan man tänka sig att "digitizern" skiljer sig mellan mobilerna som en användare på swedroid talar om, men inte själva sensorn. Därför är det i min mening mera en mjukvara fråga.

Visa signatur

Nexus One • RA-nexus-v1.6.2 • CM 5.0.5.3w/gapps • Apps2sd: enabled • Meltus Audio/Volume Hack V2r2 • Desire Camera :)

Permalänk
Medlem

Så två st beställda en till mig och en till frugan....

Skickar till BorderlinxUK sen till SWE

ska landa på ca 4400kr/st + evt VAT (ca 700kr)

Någon som vet om man kan samfrakta från BorderlinxUK? blir kanske billigare?

Visa signatur

5600X | ROG STRIX X570-F | 4x8Gb Crucial 3600 CL16 | Sapphire Vega56 + Morpheus II | WD Black SN850 1TB | CM Silent Pro Gold 700w

Permalänk
Medlem

Jag beställde också en... 4100-nånting blev det...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Jag funderar också på att skaffa mig en men undrar hur det är med svenskt tangentbord när man skriver t.ex. SMS och email?

Min syster bor i England så jag kommer skeppa den dit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av newneal
Jag funderar också på att skaffa mig en men undrar hur det är med svenskt tangentbord när man skriver t.ex. SMS och email?
Min syster bor i England så jag kommer skeppa den dit.

Finns Scandinavian Keyboard med svensk layout och ordlista att ladda ner på market.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av newneal
Jag funderar också på att skaffa mig en men undrar hur det är med svenskt tangentbord när man skriver t.ex. SMS och email?

Min syster bor i England så jag kommer skeppa den dit.

Mitt tips är att skippa syrran och istället ta det via Borderlinx, du kommer med största sannolikhet spara 750 spänn då (engelsk VAT), 17,5%.

Vet ingen som fått betala vat via borderlinx, vilket verkar bero på någon kul deal med DHL som dom har.

Du kan som tidigare talare sa ladda hem Scandinavian Keyboard, funkar utan problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Mitt tips är att skippa syrran och istället ta det via Borderlinx, du kommer med största sannolikhet spara 750 spänn då (engelsk VAT), 17,5%.

Vet ingen som fått betala vat via borderlinx, vilket verkar bero på någon kul deal med DHL som dom har.

Du kan som tidigare talare sa ladda hem Scandinavian Keyboard, funkar utan problem.

tror du verkligen på det där med att de har en deal med dhl? du menar alltså att DHL skulle bryta mot lagen pga. en överenskommelse med borderlinx? :D:D

tycker det ä lite tidigt att avgöra om man slipper engelsk moms bara för att man beställer via boderlinx. jag beställde ju till min syster i england, o hon fick ju papprena bara för några dagar sedan. o då var jag ändå bland de första på swedroid.se att köpa via england. bra långt före de som beställt via boderlinx UK .

säger inte att man inte slipper undan. men att säga att man redan nu vet med största sannolikhet att man klarar sig undan, det är lite för tidigt att ropa hej. visst dhl kanske inte har din adress, men gissa vem dhl kräver på pengar då? :D:D boderlinx. o vilka tror du boderlinx kräver pengar av?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
tror du verkligen på det där med att de har en deal med dhl? du menar alltså att DHL skulle bryta mot lagen pga. en överenskommelse med borderlinx? :D:D

tycker det ä lite tidigt att avgöra om man slipper engelsk moms bara för att man beställer via boderlinx. jag beställde ju till min syster i england, o hon fick ju papprena bara för några dagar sedan. o då var jag ändå bland de första på swedroid.se att köpa via england. bra långt före de som beställt via boderlinx UK .

säger inte att man inte slipper undan. men att säga att man redan nu vet med största sannolikhet att man klarar sig undan, det är lite för tidigt att ropa hej. visst dhl kanske inte har din adress, men gissa vem dhl kräver på pengar då? :D:D boderlinx. o vilka tror du boderlinx kräver pengar av?

Borderlinx har en deal med DHL för att främja näthandel mellan USA och UK iaf, såpass mycket vet jag. Men vi får väl se, det borde ploppa upp VAT-trådar på Swedroid inom 2-3veckor isf.

Permalänk
Medlem

jojo, visst kan de ha en deal om det, men vad tror du brittiska myndigheter tycker om det. skulle de låta boderlinx ta in saker skattefritt bara för att främja handel? hur tror du andra företag som importerar då skulle tycka om det, om inte även de fick det skattefritt? o tror knappast att DHL fuskar, inte medvetet i alla fall. att de har en deal tror ja snarare handlar om att dhl o boderlinx samarbetar för att det ska bli lättare att ta in, det innebär inte att man gör undantag från lagar.

alltså, folk kommer säkert klara sig undan, inte alla, men en del, precis som med vanliga posten. men det kommer inte bero pga. nån "deal" om att gå runt lagen o inte tulla nått.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Jag har haft min lur i flera veckor och jag beställa från international-orders.com och det gick bra

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.