Permalänk
Medlem

Jag valde BIG i alla fall.

Ska slå på BIGADV när jag vaknar sedan för nu är 11 vanliga klara.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Inaktiv

Grattis!

Får jag ordning på kylningen i min SFF tänker jag prova med SMP3-klienten ni nämnde tidigare. Har bara en i5 750 i denna så bigadv går ju bort. Det har inte kommit in några poäng från mig på alltför länge nu.

Permalänk
Medlem

Tack!

Spännande hur den klienten fungerar, rapportera gärna sedan. Blir din SFF klockad något?

Den övre raden här saknades i kommandot för BIGADV:

cd ~/folding
./fah6 -bigadv -smp 8

Fick starta om innan den kände igen det. Verkar som den fortsätter på den gamla ändå, men jag får la vänta c:a 4h till, det är väl inte hela världen.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Tack!

Spännande hur den klienten fungerar, rapportera gärna sedan. Blir din SFF klockad något?

cd ~/folding
./fah6 -bigadv -smp 8

Fick starta om innan den kände igen det. Verkar som den fortsätter på den gamla ändå, men jag får la vänta c:a 4h till, det är väl inte hela världen.

Kan vara bra att mappa upp sin VM klient och deletea "unitinfo" filen och "queue.dat" för att se till att klienten plockar ned A2 BIG units efter att man är klar med 9 el 10st 1920points:)

Mvh/Adde

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ADDE-VT
Kan vara bra att mappa upp sin VM klient och deletea "unitinfo" filen och "queue.dat" för att se till att klienten plockar ned A2 BIG units efter att man är klar med 9 el 10st 1920points:)

Mvh/Adde

Kan testa det om det blir samma fel igen. Tack!

Den tog en BIGADV efter den i alla fall, 30% nu.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Kan testa det om det blir samma fel igen. Tack!

Den tog en BIGADV efter den i alla fall, 30% nu.

Najs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Grattis!

Får jag ordning på kylningen i min SFF tänker jag prova med SMP3-klienten ni nämnde tidigare. Har bara en i5 750 i denna så bigadv går ju bort. Det har inte kommit in några poäng från mig på alltför länge nu.

Jag har lagt lite info om a3-coren här http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9... och här http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7... .

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Tack!

cd ~/folding
./fah6 -bigadv -smp 8

Det blev en lätt överklockning till 3GHz på i5 750. Turbon avstängd och spänning på 1,05V. Jag håller på och kör den första WU'n nu och det verkar iallafall gå bra, är på 12% och har en TPF på ca 6minuter. WU använder core A3 och är en P6012 och är värd 2442p.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Jag har lagt lite info om a3-coren här http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9... och här http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7... .

Jag har läst lite i tråden, det ser lovande ut faktiskt.

Permalänk
Medlem

Hmm, min första BIGADV klar på 2 dagar och 10-14 h ungefär, men bonusen verkar inte fungera, eller kommer bonusen medan man arbetar?
För jag har legat på ökande 8000PPD det senaste dagarna ungefär och det drar jag ju inte in med enbart grafikkortet.

Se hourly:

http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=...

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=...

Hmm min första BIGADV klar, men bonusen verkar inte fungera, eller kommer bonusen medan man arbetar?
För jag har legat på ökande 8000PPD det senaste dagarna ungefär och det drar jag ju inte in med enbart grafikkortet.

Hur lång tid tog den att slutföra? Det finns ju en tidsgräns.
Min sista BIGADV-WU gav hela poängen i samma. Du verkar bara fått baspoängen av någon anledning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur lång tid tog den att slutföra? Det finns ju en tidsgräns.
Min sista BIGADV-WU gav hela poängen i samma. Du verkar bara fått baspoängen av någon anledning.

Jag uppdatera det precis i andra inlägget, jag får väl köra 3 st A2: or till eller något och se om det fungerar.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Jag uppdatera det precis i andra inlägget, jag får väl köra 3 st A2: or till eller något och se om det fungerar.

Även dessa bigadv räknas ju in för att nå upp till tio A2-cores. Du är säker på att du kör med passkey? Tiden ser ju ut att stämma bra iallafall så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Även dessa bigadv räknas ju in för att nå upp till tio A2-cores. Du är säker på att du kör med passkey? Tiden ser ju ut att stämma bra iallafall så.

Jadå, den fungerar och blir uppskriven när man startar.

Jag har ju gjort 13 eller 14 WU:s nu, men hur många som blev störda av att jag höll på överklockningen vet jag inte. Ett par lär ju har blivit ur deadline i alla fall.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

står att jag kör a3 core och jag foldade en nyss med 91% av tiden kvar på deadline! är det verkligen dessa a3 core med bonus på? tycker jag foldar dessa lite väl fort med en en slö phenom 9550!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Inaktiv

BIGADV har WU's värda 25403 poäng, skulle du köra en sån på din phenom (om du kunde komma runt problemet att din Phenom inte klarar 8 trådar) så skulle det nog ta veckor innan en WU var klar.

Core A3 kör med ungefär samma system men med små WU's, de jag fått hitills har legat på ca 470 poäng.

Permalänk
Medlem

intressant guide

Testar att köra den nu, mest för att jämföra PPD med windows-smp CoreA3.
kör dock CentOs-X64 utan GUI och samba för hfm-net koll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wimanx
intressant guide

Testar att köra den nu, mest för att jämföra PPD med windows-smp CoreA3.
kör dock CentOs-X64 utan GUI och samba för hfm-net koll.

A3-core ger mindre, iaf på en i7. Jfr ca 18k ppd för a3 med 25k ppd för big. Däremot är a3 uppdelad på betydligt mindre wu's och minskar därför risken. Dessutom är deadlinen inte lika kort och a3 ställer mindre minimikrav på utrustningen.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Efter någon dags A3-foldande samt GPU-foldning så har jag konstaterat att det får bli BIGADV igen för mig. Tystare och mer poäng, mindre el. Får se om jag lappar min D0'a imorgon i hopp om svalare OC. Får jag bara kylningen att ta 3,8GHz med acceptabla temperaturer så är jag åter tillbaks på fina 25k PPD. Stabilare poäng dessutom, jag har märkt av att vissa A3'or ger riktigt dålig PPD. BIGADV verkar bara ha 25403 poängs WU's vilket ger riktigt jämna och fina värden förutsatt att systemet håller sig igång och får arbeta ostört.

Permalänk
Medlem

Härligt, vad är det för processor som ska lappas? i7:an?

Funderar om det kan vara värt på min.

Så nu har jag kört den nya windows smp:n med passkey i tre-fyra dagar tror jag. Dock bara på 50% då jag inte vet varför den inte arbetade fullt. Nu bör jag få bonus på min BIGADV tycker jag.

Kan jag på något sätt dubbelkolla om passkeyn är inskriven och rätt framför allt. Den ska vara det, men kan ju vara värt att dubbelkolla.

Drar igång BIGADV nu igen, saknade det lite.
Fungerar ju så fint tycker jag, inga problem med fel WU's, fördröjningar mellan paket, alltid 100% processoranvändning med perfekt prioriteringsteknik osv. Mer värme också, kyligt i rummet nu.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Precis. Lite motigt då jag inte känner att jag har råd att ersätta den om lappningen går fel. Garantin är ju borta så fort jag börjar trots allt..

Vet inte om jag förstår dig rätt nu men att du inte foldat fullt ut kan ju bero på att du ställt in klienten att köras på 50%?

Du kan dubbelkolla om det som står i klientkonfigurationen stämmer överrens med passkey du fått i eposten. Skrev du förresten av den manuellt eller kopierade du och klistrade in den i klienten?

Du kan få värme från mitt ex, jag har så det räcker och blir över.

Permalänk
Medlem
Citat:

Precis. Lite motigt då jag inte känner att jag har råd att ersätta den om lappningen går fel. Garantin är ju borta så fort jag börjar trots allt..

Vet inte om jag förstår dig rätt nu men att du inte foldat fullt ut kan ju bero på att du ställt in klienten att köras på 50%?

Du kan dubbelkolla om det som står i klientkonfigurationen stämmer överrens med passkey du fått i eposten. Skrev du förresten av den manuellt eller kopierade du och klistrade in den i klienten?

Du kan få värme från mitt ex, jag har så det räcker och blir över.

Ja det är lite jobbigt. Se hur mycket folk vinner på det som har samma CPU. Är det bara någon grad är det ju inte värt det.

Lappa kylaren kan du ju göra i alla fall.

Den stod på 100, skrev in det själv, men arbetade på 50 ändå. Gissar på att det är HT:n som spökar.

Jag minns inte hur jag gjorde faktiskt, men till SMP:n skrev jag av manuellt och kontrollerade.

Äh, kör igenom den påbörjade BIGADV'n, hoppas det fungerar.

Annars hur bär man sig åt att öppna konfigurationen utan att behöva skriva om allt från början? Jag har alltid tagit bort klienten om det har blivit fel, för jag vet inte hur man gör.:D

Haha, gärna!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Mitt ex är konvex så jag bör ha en del grader att tjäna iallafall.

Låter väldigt skumt iallafall. CPU-Z visar 4 kärnor och åtta trådar? Men ja, foldning med ditt system verkar rätt udda i övrigt med iofs. Får du bonusen med A3?

Gör du en ny -configonly så är tidigare inställningar kvar. Så du behöver inte fylla i allt igen, lyckligtvis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Mitt ex är konvex så jag bör ha en del grader att tjäna iallafall.

Låter väldigt skumt iallafall. CPU-Z visar 4 kärnor och åtta trådar? Men ja, foldning med ditt system verkar rätt udda i övrigt med iofs. Får du bonusen med A3?

Gör du en ny -configonly så är tidigare inställningar kvar. Så du behöver inte fylla i allt igen, lyckligtvis.

Jaha, segt. Är man försiktig borde det ju gå lappa den bra. Inga pinnar att böja eller dylikt. Håller man i en del av processorns förpackning och drar mot glas med sandpapper så bör det gå bra.

Blev nästan lite sugen själv

Ska se om jag hittar någon som har gjort det och se om det säker temperaturen nämnvärt. Jag har inte heller råd att ersätta den.

Japp CPU-Z visar det.

Tror jag fått bonusen med A3 i alla fall, WU's av den stora modellen tog c:a 12h, ändå runt 2600-4000PPD på enbart den klienten.

Kan man skriva -configonly när som helst? Hur avslutar/sparar man när man har ställt in det man vill?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Något är knas i dina inställningar, en klient a3 core belastar 8 trådar fullt ut om man gjort rätt, en wu tar ca 5 timmar.
Jag har för övrigt dragit igång min första bigadv nu. Jag har givit upp 3,8, det blir för varmt, kör på 3,6 istället, det diffar ändå bara ca 2k ppd. Ser fram emot 50k+ poäng på tisdag.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Jaha, segt. Är man försiktig borde det ju gå lappa den bra. Inga pinnar att böja eller dylikt. Håller man i en del av processorns förpackning och drar mot glas med sandpapper så bör det gå bra.

Blev nästan lite sugen själv

Ska se om jag hittar någon som har gjort det och se om det säker temperaturen nämnvärt. Jag har inte heller råd att ersätta den.

Japp CPU-Z visar det.

Tror jag fått bonusen med A3 i alla fall, WU's av den stora modellen tog c:a 12h, ändå runt 2600-4000PPD på enbart den klienten.

Kan man skriva -configonly när som helst? Hur avslutar/sparar man när man har ställt in det man vill?

Precis. Har man den svarta skyddsplasten på den känsliga sidan och är försiktig ska det vara lugnt. Jag köpte för några veckor sedan ett par våtslip ark. I värsta fall har man en i7 920 nyckelringsprydnad.

2600-4000PPD i Fahmon eller HFM.net? Bonusklienter bör avläsas med HFM.net, iallafall tills Fahmon också kan (försöka) beräkna PPD med bonus.

Du måste stänga av klienten, sedan starta den med fah.exe -configonly via CMD. Det ska gå bra att stänga ner klienten mitt i en WU för att ändra inställningarna. När du ändrat klart startar du bara den vanliga klienten igen.

Citat:

Något är knas i dina inställningar, en klient a3 core belastar 8 trådar fullt ut om man gjort rätt, en wu tar ca 5 timmar.
Jag har för övrigt dragit igång min första bigadv nu. Jag har givit upp 3,8, det blir för varmt, kör på 3,6 istället, det diffar ändå bara ca 2k ppd. Ser fram emot 50k+ poäng på tisdag.

Diffar PPD med bara ca 2000p mellan 3,6 och 3,8GHz med BIGADV alltså? Vad får du för TPF?

När jag testade innan så fick jag ut att 3,6GHz var för lågt men om det går så sparar man ju en hel del värme bara där.

Se till att göra ett Woohoo i Woohoo-tråden när du fått din första 50k poängs WU.

Permalänk
Medlem
Citat:

Diffar PPD med bara ca 2000p mellan 3,6 och 3,8GHz med BIGADV alltså? Vad får du för TPF?

När jag testade innan så fick jag ut att 3,6GHz var för lågt men om det går så sparar man ju en hel del värme bara där.

Se till att göra ett Woohoo i Woohoo-tråden när du fått din första 50k poängs WU.

TPF varierar mellan 33.30 och 35.30 ungefär. Räknar man på 35 så bör det ge ca 23,5k. Sitter ju och surfar en del och så samtidigt så det är svårt att se exakt hur det blir. Kärnorna ligger på 63-66 ungefär med radiatorn på utblås och jag är ganska nöjd med det. Det blev vansinnigt varmt i burken när jag hade den som inblås. Tyvärr fick jag inte plats med en distans mellan push-fläkten och radiatorn, det hade sannolikt gjort det tystare. Är dock galet nöjd med mina nya GT-fläktar ändå!

Det ska wohooas, det kan du ge dig på. Kommer sammanfalla fint med min andra miljon poäng också.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

TPF varierar mellan 33.30 och 35.30 ungefär. Räknar man på 35 så bör det ge ca 23,5k. Sitter ju och surfar en del och så samtidigt så det är svårt att se exakt hur det blir. Kärnorna ligger på 63-66 ungefär med radiatorn på utblås och jag är ganska nöjd med det. Det blev vansinnigt varmt i burken när jag hade den som inblås. Tyvärr fick jag inte plats med en distans mellan push-fläkten och radiatorn, det hade sannolikt gjort det tystare. Är dock galet nöjd med mina nya GT-fläktar ändå!

Det ska wohooas, det kan du ge dig på. Kommer sammanfalla fint med min andra miljon poäng också.

Rätt okej ändå isåfall. Själv skulle jag vilja skrämma ur 30k PPD ur min men det lär nog bli svårt på enbart CPU. Tack för påminnelsen om adapter till pushfläkten, hade eventuellt tänkt fixa det med. Med min radiator monterad i fronten så får jag plats med en adapter.

Kul att du gillar GT-fläktarna.
Vilken sort blev det? 1150RPM's?

Hehe, det är dig jag jagar nu, jag ligger på plats 38 just nu.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad det skulle vara för fel i så fall, tycker ju att jag följt guider till punkt & pricka.

Det stod samma i både Fahmon och HFM.net.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Jag vet inte vad det skulle vara för fel i så fall, tycker ju att jag följt guider till punkt & pricka.

Det stod samma i både Fahmon och HFM.net.

Hm, något är faktiskt konstigt med ditt system. Du borde få en högre PPD enligt HFM.net. Har du lust att klistra in din konfigurationsfil? Ta bort/censurera passkey om du inte vill ha den synlig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hm, något är faktiskt konstigt med ditt system. Du borde få en högre PPD enligt HFM.net. Har du lust att klistra in din konfigurationsfil? Ta bort/censurera passkey om du inte vill ha den synlig.

Glöm inte att den arbetade på 50%.

Försöker hitta någon för windows SMP:n, vad heter den?

Visa signatur