PowerColor Radeon HD5970 "display driver stopped and has recovered".
Hej!
Som rubriken säger så har jag problem med min 5970, det är ett nybyggd system och jag tror att allt funkar perfekt. När som helst när datorn är på kan jag få meddelandet "display driver stopped and has recovered" som sedan säger "ATI Radeon Family stopped responding", detta händer som sagt när som helst och från 1 till gud vet hur många gånger per timme.
Jag har uppdaterad drivrutinerna avinstallerat och ominstallerat, försökt ändra på PCI slot, kollat om kablarna är okej och vet inte vad mer jag kan göra!
Här följer systemets spec:
Operativsystem: Win7-64bit uppdaterad.
Processor: Intel core i7 920.
Processorkylare: Corsair H-50
Moderkort: ASUS P6T Deluxe V2
Minne: 2x6 Corsair Dominator DDR3 1600MHz
Grafikkort: PowerColor Radeon HD 5970
Hårddisk: Kingston SSDNow V Series V GEN 2 128GB SATA2 + WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA, 32MB Cache, Dual Processor. har dom på IDE mode.
Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M850, 850W PSU ATX 12V V 2.3
Övrig kylning: Har en Coolermaster HAF 932 så de kylning överallt. Full tower.
Övriga komponenter: Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7240S DVDRW 24x
Tack för er tid!
--------------------------
3D mark hänger inte sig, det verkar som att grafikkortet bara hänger sig när det är 2D på gång och inte 3D.
Datorn hänger sig när som helst, om jag surfar, spelar, kör 3dmark osv..
6- + 8-pin connector har grafikkortet.
Har nu fått en ny meddelande "display driver AMD driver stopped responding and has successfully recovered"
--------------------------------------
LÖST!
Jag gjorde såhär, Laddade ner "ATI Tray Tools", Installerade och gjorde följande ändringar.
1- Gick in i CCC - > Graphics -> ATI Overdrive - > Kryssade på "Enable ATI Overdrive".
2- Högerklickade klickade på "ATI Tray Tools" i höger till skrivbordet, nedre höger. -> Hardware -> Overclocking settings..
-> Kryssade på "Include Clock in Profile" (KRYSSA INTE PÅ APPLY TO BOTH CORES blabla.. det gjorde så att kortet låste sig.) -> Tog up voltage från 0,950 till 1,050. -> Höjde "Core speed" till 804 och "Memory speed" till 1000. -> gick ner till Profiles i samma fönster och clickade på en vit del där man kan skriva (Skriv in vad ni vill at profilen ska heta). -> Kryssade på "Load Selected Profile at Startup" och sparade.
3- Högerklicka på "ATI Tray Tools" till nedre höger om skrivbordet
-> "Hardware" -> "Auto Overclocking" -> Kryssade på "Enable auto 2D/3D overclocking. -> Den profilen som jag skapade i steg 2 använde jag för Applikationer i 2D och 3D. Dvs. "For application required 3D mode load this profile" och "After application finished, load this profile for 2D mode". Och kryssa på rutan "apply to all game profiles regardless of profile settings.
Detta gjorde jag och har inte haft någon krash alls. Hoppas det funkar för er med!