Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem

Är jag udda för att jag kör autoshotgun med recon? Jag måste vara den värsta snipern nånsin. Jag träffar inte en sate med gevär.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - Intel i7 3770K - Asus P8Z77-V - Corsair 16Gb Vengeance memory - Intel SSD 330 - Gigabyte 1070 Ti Windforce - Corsair HX 850W

R.I.P. 20190916 Gigabyte GTX670 Windforce OC

Permalänk
Medlem

Vilken av assault-vapnen är egentligen bäst? Har precis låst upp An94 och tycker den är väldigt bra. Är den bäst eller är M16 bättre?

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

någon som kör med en i5 eller i7 tillsammans med ett 9800gtx+?
(eller liknande grafikkort i prestanda)

vad får ni för fps? undrar om det kommer att göra att jag ligger stadigt 30+ om jag skaffar en i5 eller i7?

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

hur ser man sin fps?

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
hur ser man sin fps?

http://www.fraps.com/download.php

Visa signatur

Himmabygge - AMD Phenom II 720 BE 2.8Ghz | ATI HD 4770 512Mb | 4096Mb 800Mhz DDR2

Permalänk
Medlem

Jag håller på att få allvarliga frispel över hur jävla kass det fungerar att spela.. Jag kan förstå att en större anstormning av spelare än väntat första dagen kan skapa problem, men så som det är nu här helt efterblivet.
EA's servrar fungerar skit. CTD, Whitescreen, PB kicks och allehanda blandade disconnects. Fyfan vad jag är förbannad, och besviken.
Jag vill kunna spela, inte bara 2 minuter åt gången utan faktiskt spela en kväll utan denna frustration som nu.
Vissa tidpunkter går det bra, men sedan framåt kvällen så blir det kattskit av tamigfan allt.
"We are aware of the connection issues some users are experiencing.... lalala"
F**k off, säger jag, NÅGRA?!
Kan köpa att det kan finnas barnsjukdomar i dagens spel, som fixas ganska snabbt, men så dåligt som EA's servrar fungerar är helt otroligt dåligt..

Permalänk
Medlem

Jag stöter på alla typer av problem också, men det är ohyggligt roligt när det väl fungerar.

Nån som känner till några benchmarks som visar på skillnaden mellan dual och quad core? Överväger att köpa en quad om det hjälper fpsen nämligen.

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Medlem

Nu vart det en disconnect igen när jag låst upp ett vapen o rankat, andra gången det händer. Mina två bästa rundor har blivit disconnectade o då får man inte ett skit för det.

Fan va sne jag blir på det.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Går det att ställa in på nått sätt när man sitter i tanks tex att allt inte så jädra ljust/vit?
Man ser ingenting nästan på ljusa banor som tex ökenbanor.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Går det att ställa in på nått sätt när man sitter i tanks tex att allt inte så jädra ljust/vit?
Man ser ingenting nästan på ljusa banor som tex ökenbanor.

Tror det är bloom effekten, testa avaktivera den i settings filen

Visa signatur

Hellre fråga och se dum än att inte fråga och förbli dum.

🖥️: Ryzen 9 5900x, MSI X470 GAMING PRO MAX, Gigabyte 2070,
Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18, Fractal Design R5, 2x 1080p 1x 1440p

Permalänk
Medlem

In i settings.ini och sätt så att bloom=false

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wogworgr
Är jag udda för att jag kör autoshotgun med recon? Jag måste vara den värsta snipern nånsin. Jag träffar inte en sate med gevär.

Shotgun + C4 för mig med ibland, är helt värdelös på att träffa med geväret också.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Usch värsta jag vet (efter alla medics) är att se massa recon som springer runt med thompson eller shotgun

Men ni är nog inte dom enda som inte träffar med gevären, tycker att recon som skjuter efter mig missar och träffar endast när man är relativt nära och står still

Låst upp allt på recon iaf, m95 är lite speciell. Håller på att låsa upp resten nu, tror bara jag har ump45 kvar med engie sen vet jag inte om jag ska leka assault eller leka rambojesus som alla andra som inte är recon

Permalänk
Hedersmedlem

Troligen har någon annan redan länkat det här, men här har ni en liten analys/test av prestandan i BC2 med lite olika grafikkort och CPU-konfigurationer. Intressant.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnöRöjjarN
Tror det är bloom effekten, testa avaktivera den i settings filen

Bloom har ingen effekt på HDR't som är med i spelet. På en öken bana ser man knappt nånting pga just HDR, går du inomhus blir allt utomhus typ supervitt, är du utomhus är allt väldigt ljust men du ser ingenting i luften iaf

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Meningslöst inlägg... men FYFAN vilket spel. Om Bad Company 2 vore en film skulle det ha fått minst lika många oscar som The Hurt Locker.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Haha satte precis det snyggaste killsen ever XD plantade på en M-com station och sprang upp för trappan så jag satt på vinden av huset, då kastar min kompis motionmines och jag ser att det är 2st vid M-com:en på nedervåningen och jag har sniper och revolvern. Skjuter 3st revolver skott genomgolvet mot M-commen varav jag plockar båda med HS

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Meningslöst inlägg... men FYFAN vilket spel. Om Bad Company 2 vore en film skulle det ha fått minst lika många oscar som The Hurt Locker.

Jag håller med, förutom att The Hurt Locker funkar bättre än BC2 på dual-core!

Permalänk
Medlem

har lirat non stop sen 4-5 tiden idag utan större problem .lite pb och sånt som jävlasts men max 30min av hela tiden har gått åt till de ..kanon nöjd ändå just nu men tycker de va bätttre känsla i betan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ahlen
Haha satte precis det snyggaste killsen ever XD plantade på en M-com station och sprang upp för trappan så jag satt på vinden av huset, då kastar min kompis motionmines och jag ser att det är 2st vid M-com:en på nedervåningen och jag har sniper och revolvern. Skjuter 3st revolver skott genomgolvet mot M-commen varav jag plockar båda med HS

LoL nice, slår vad om att du inte kan göra om det =D

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Jag trodde spelet skulle var tungdrivet?

Jag har maxat allt på min q6600 @ 3ghz och mina smått överklockade 4850 i CF.

Har jag missat något?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phnom86
Jag trodde spelet skulle var tungdrivet?

Jag har maxat allt på min q6600 @ 3ghz och mina smått överklockade 4850 i CF.

Har jag missat något?

Ja, det är tungt. Överklockad Q66:a och dubbla 4850 är ju grymt bra grejer, så du borde inte heller ha några problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Ja, det är tungt. Överklockad Q66:a och dubbla 4850 är ju grymt bra grejer, så du borde inte heller ha några problem.

Jag kanske har underskattat mina prylar då

Permalänk

Något jag gillar starkt med det här spelet är hur många häftiga "moments" man kan få. Ett exempel från min sista runda nu: Vi försökte pusha fram mot vårat sista mål på en rush bana, och av någon anledning hamnade en majoritet av båda lagen vid en byggnad som blev lite av en "choke point" där båda lagen envisades med att kuta in och meja loss på varandra gång på gång medan medics återuppliva båda lagen. Så höll vi på i 5-10 minuter tills hela byggnaden tillslut rasade ner över oss

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phnom86
Jag kanske har underskattat mina prylar då

Blir lätt så då man hänger på sweclockers osv då många har riktigt feta datorer.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Troligen har någon annan redan länkat det här, men här har ni en liten analys/test av prestandan i BC2 med lite olika grafikkort och CPU-konfigurationer. Intressant.

"Like many first person shooters the CPU doesn't play a huge role in this game's performance, therefore a decent dual-core processor should be enough to power even the latest graphics cards at full speed."

Nu är jag förvirrad, folk skriver ju överallt att detta spel är galet hungrig på CPU-kraft. Samt att en tvåkärning processor kommer flaskhalsa sönder nya grafikkort.

???
Hur ligger det till igentligen?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Tänkte faktiskt köpa det här, men jag passar nog. Funkar nog inte med min dual core + de här serverproblemen avskräcker

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Hmm, kör med en 8400 @ 3,0 ghz o ett XFX 260. Antar det inte går maxa spelet med dessa system för testa nyss och fick konstigt flimmer:( Eller kanske något som är fel för mig?

Kan testa med att dra ner dom senaste drivrutinerna, inte uppdaterat på ett bra tag. Men tror knappast det har ngt med saken att göra.

Permalänk

Han skriver även följande: "So again, a decent dual core processor such as a Core 2 Duo E8xxx or Phenom II X2 should be enough to get the most out of your graphics card in this game"

Förvirrande, ja.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Så då har jag klarat storymode. Rätt skoj även om slutet var rätt fattigt. Inte tillräcklig UMPH! men jag tror uppföljaren blir rätt fin även om temat som kommer i slutet börjar bli lite använt nu.

Oh well. Good times.

Måste också medge att efter ha varit engineer-fanatiker har jag nu blivit recon-hora. Lyckligtvis träffar jag med geväret större delen av tiden... det är dock mortars som är roliga. Jävlas de med mig då jäklar ska himmelen falla över dem också.