gaming-dator max 8k. Samt några tillhörande frågor.

Permalänk
Medlem

Säg åt din kompis att han är dum för det gör dem! 1156 moderkort ska ha stickor om TVÅ stycken. och 1366 moderkort ska ha stickor om TRE stycken!

Men för övrigt så ser det väldigt bra ut! Satsa! (PSST. Köp Dellskärmen!)

Visa signatur

Leksakerna: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING | AMD Ryzen 7 5800X | Corsair 4x8GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX | Sapphire Radeon RX 6800 16GB Pulse OC | Fractal Design ION Gold 850W | Phanteks Eclipse P300 Tempered Glass Svart | Kingston A2000 1TB M.2 NVMe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fixxerz
Säg åt din kompis att han är dum för det gör dem! 1156 moderkort ska ha stickor om TVÅ stycken. och 1366 moderkort ska ha stickor om TRE stycken!

Men för övrigt så ser det väldigt bra ut! Satsa! (PSST. Köp Dellskärmen!)

han hade tydligen gått in på deras hemsida och sökt på moderkortet varpå han läst att den inte stödde den ramminnestypen, alternativt inte skulle kunna uttnyttja de fullt.
du kan garantera att detta är fel?

och klart jag köper dellskärmen, var lite sugen på en 24tum bara, men blir så dyrt om man ska köpa nåt annat än benQ

Permalänk
Medlem

några invändningar?
bytte moderkort då den enligt komplett's hemsida inte stödde just den typen jag fått rekommenderat!

lite komiskt att jag tillslut hamnade på 1000kronor över min maxgräns aja

Permalänk

Hade för mig att i5 skulle köras med 1.65v minnen eller lägre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smacktard
Hade för mig att i5 skulle köras med 1.65v minnen eller mindre.

jag har ingen aning, annars skulle jag inte fråga förklara tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krel

några invändningar?
bytte moderkort då den enligt komplett's hemsida inte stödde just den typen jag fått rekommenderat!

Vilket moderkort? det jag hade i paketet eller fixxers? eller var det något annat?

Visa signatur

Dator: Lian Li Lancool PC-K62|Fractal Design Tesla 550W|Asus M4A77TD PRO|Phenom2 X4 955|Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2|Corsair 4GB 1600MHz|PowerColor Radeon HD5850 PCS+ 1GB|500GB Samsung F3|DVD-brännare|Windows 7|
Kringutrustning: BenQ TFT 21.5"|Ace Keyboard KL300|Logitech MX518|Plantronics Gamecom 367|SteelSeries QcK Heavy|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonte18
Vilket moderkort? det jag hade i paketet eller fixxers? eller var det något annat?

det billigare moderkortet du länkade! Tittar man på komplett's hemsida fanns inte den typen av ram-minnen du valt med bland de som stöddes av moderkortet, så vi bytte till ett annat!

Permalänk
Medlem

kan ju säga att benq 24" är billig men det är verkligen ingen dålig skärm.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Citat:

det billigare moderkortet du länkade! Tittar man på komplett's hemsida fanns inte den typen av ram-minnen du valt med bland de som stöddes av moderkortet, så vi bytte till ett annat!

Det klarar bara 1600mHz O.C det klockar automatiskt ner till 1300mHz (eller vad det är)

Visa signatur

Dator: Lian Li Lancool PC-K62|Fractal Design Tesla 550W|Asus M4A77TD PRO|Phenom2 X4 955|Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2|Corsair 4GB 1600MHz|PowerColor Radeon HD5850 PCS+ 1GB|500GB Samsung F3|DVD-brännare|Windows 7|
Kringutrustning: BenQ TFT 21.5"|Ace Keyboard KL300|Logitech MX518|Plantronics Gamecom 367|SteelSeries QcK Heavy|

Permalänk
Medlem
Citat:

Det klarar bara 1600mHz O.C det klockar automatiskt ner till 1300mHz (eller vad det är)

fattade ingenting men du håller med om att det moderkortet med dom här ram-minnena inte var nå bra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flyawaynille
kan ju säga att benq 24" är billig men det är verkligen ingen dålig skärm.

nejnej, de säger jag inte heller, jag säger bara att dell's ips skärm piskar skiten ur den

Permalänk
Medlem
Citat:

fattade ingenting men du håller med om att det moderkortet med dom här ram-minnena inte var nå bra?

Jag tror nog att minnena skulle passa moderkortet bara att de skulle köras i 1300mHz, men som Smacktard säger så ska i5 ha 1,65 volt tror jag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tror nog att minnena skulle passa moderkortet bara att de skulle köras i 1300mHz, men som Smacktard säger så ska i5 ha 1,65 volt tror jag.

jaha, men det låter väl logiskt att det är bättre om dom körs som 1600mHz?

och var ser man då vilken volt dom har? kan du rekommendera någon som borde passa?

Permalänk
Medlem
Citat:

jaha, men det låter väl logiskt att det är bättre om dom körs som 1600mHz?

och var ser man då vilken volt dom har? kan du rekommendera någon som borde passa?

Om du ska O.C annars duger 1300mHz tror jag.

Dem här kanske: http://www.inet.se/artikel/5305470/corsair-4gb-2x2048mb-1600m...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

eftersom jag inte vet vad O.C är antar jag ifs att jag skulle klara mig utan det men okej, då tar jag dom där istället

Permalänk
Medlem
Citat:

eftersom jag inte vet vad O.C är antar jag ifs att jag skulle klara mig utan det men okej, då tar jag dom där istället

'

O.C = Overclocking

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

'

O.C = Overclocking

jaha! ja nej de kommer jag inte göra :'p