Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Med tanke på att dom kör Norden lager i Norge så har dom säkerligen inte överdrivit antalet
ps. Erik J har inte tänk på de förut men MVH är Mvh Skrikande annars

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Komplett
Bloopy
Vi är här för att svara på frågor, ta emot synpunkter och bidra till att våra kunder skall bli extra nöjda.

Tycker ni borde prioritera om och försöka göra alla era kunder nöjda till en början. Men detta är bara min åsikt
Mig behöver ni inte bry er om längre då jag har gjort mitt sista köp hos er för länge sedan. Nu låter jag som en surgubbe men det är jag inte!

Visa signatur

Antec p183 | i5 750 @ 3.9 GHz | Asus P7P55D | ATI HD5850 775/1125 | Corsair DDR3 PC12800/1600MHz 2x2GB | OCZ 600W | SpinPoint F3 1TB | Intel X25 40GBx2 RAID0 | DELL 2209WA x3

Permalänk
Medlem

kommer det fler 1337-erbjudanden?

Visa signatur

HTPC 1/server: i5 4460, GTX 1060 3Gb, SilverStone Grandia GD08 + Silverstone Nightjar 400W (passivt) (Tyst och bra, ROON och mediaserver)
HTPC 2: I3 6100, Kolink Satelite, 12GB DDR3 1600MHz
Speldator 1 (Sonens): I7 3770 + GTX 1070, 32GB DDR3 1600MHz, Corsair Carbide 275R
Speldator 2 (Dotterns): Ryzen 2700X, 16Gb DDR4 2666MHz, s340 Elite

Permalänk
Medlem

kan man andvända ett presentkort när man betalar i hämtbutiken ?

Visa signatur

antec mini p180 mATX asus p5kpl-am, shappire 5770, e7650 @ 3.2 ghz, corsair 450w, 4gb 6400 corsair, Windows 7 64 bit

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nafs
kommer det fler 1337-erbjudanden?

Det kanske det gör, håll ögonen öppna efter våra banners här på sweclockers, en dag kanske det kommer fram en ny nedräkning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixit
kan man andvända ett presentkort när man betalar i hämtbutiken ?

Presentkortet använder du som betalningssätt i kassan när du lägger en order på vår webb. I våra hämtbutiker tar vi endast emot kontanter och kort (Visa / Mastercard)

mvh // Erik J

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Inaktiv

Kommer ni ta in Silverstones SUGO SG07 i sortimentet och har ni fått någon information när detta isåfall kan ske?

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Kommer ni ta in Silverstones SUGO SG07 i sortimentet och har ni fått någon information när detta isåfall kan ske?

Då den inte finns att få tag på ännu så har vi i dagsläget väldigt lite information, men jag skall be vår inköpare hålla ett öga på denna.

mvh // Erik J

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Beställde en 42" tv från er på en lördag och den var framme dagen efter! Det kallar jag snabb leverans. Bra förpackning och billigt var det också. Var tvungen att komma hit och berömma helt enkelt.

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Komplett.se

Vill bara informera om att vi just nu kör kampanjen "1337 W33K5" och att vi denna gång lagt allt krut på produkterna och grymma priser, så denna gång blir det ingen "hemlig" nedräkning.

Men det utesluter ju inte att vi kanske återkommer med en nedräkning senare i år

mvh // Erik J

Visa signatur

Permalänk

Med risk för att låta som en sån där som aldrig är nöjd över tävlingar och gratisgrejjer och erbjudanden etc... Är det inte lite märkligt att ha ECC-minnen som högsta priser i en "1337 W33K"-tävling? Hur många gamers sitter med ECC-grejjer...

Permalänk
Medlem

Tänkte bara fråga här i tråden om det är standard att ljuga för kunder och försöka lura en kund hos komplett?

Genom att ignorera fakta och försöka säga att när en produkt är bättre på 1 av 10 saker är den produkten som är bättre på en sak en bättre produkt

Sen dra ut på ett enkelt returnärende i flera veckor och inte ens kontakta kunden om vad han vill utan istället ignorera kunden när kunden försöker kontakta och ge tomma löften om kontakt som inte uppfylls

Bara det gör att jag nog aldrig kommer handla på komplett igen, Har betalat dom lite högre priserna i flera år för jag var säker på att servicen var bättre, Tyvärr verkar komplett ha ändrat sig som säljare och servicen har tagit ett riktigt djupdyk till rekordlåga nivåer

Tycker det är riktigt synd att komplett sjunkigt så mycket i standard och är rädd om små mellanskillnader och istället tjänar 100 kronor och får en missnöjd kund än att tappa 100 kronor och får en nöjd kund som kan sprida information om hur komplett har toppenservice

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thg-linus
Med risk för att låta som en sån där som aldrig är nöjd över tävlingar och gratisgrejjer och erbjudanden etc... Är det inte lite märkligt att ha ECC-minnen som högsta priser i en "1337 W33K"-tävling? Hur många gamers sitter med ECC-grejjer...

Tack för att du uppmärksammade detta, det skall givetvis inte vara ECC/REG-minnen i tävlingen. Det korrekta artikelnumret skall vara: BL2KIT25664BN1608 (Crucial DDR3 BallistiX 1600MHz 4GB CL8). Vi kommer att uppdatera tävlingen med detta inom kort. Detta gäller för 1-3:e pris. Givetvis kommer vinnarna att informeras om detta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
Tänkte bara fråga här i tråden om det är standard att ljuga för kunder och försöka lura en kund hos komplett?

Givetvis är vårt mål inte att våra kunder skall känna sig lurade eller felbehandlade och det är beklagligt att du känner så. Utan ett ordernummer eller ärendenummer så kan jag inte svara för just ditt ärende men skicka gärna ett PM med ordernummer eller kundnummer så skall jag ta detta vidare med vår kundservice direkt.

mvh // Erik J

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Komplett
citat:Ursprungligen inskrivet av thg-linus

Tack för att du uppmärksammade detta, det skall givetvis inte vara ECC/REG-minnen i tävlingen. Det korrekta artikelnumret skall vara: BL2KIT25664BN1608 (Crucial DDR3 BallistiX 1600MHz 4GB CL8). Vi kommer att uppdatera tävlingen med detta inom kort. Detta gäller för 1-3:e pris. Givetvis kommer vinnarna att informeras om detta.

Var vi inne på missledande info igen komplett?
http://web.questback.com/komplettas/cfcls6iuzv/
Återigen ser ni en sak som är reklam-vidrigt fel å har inte åtgärdas direkt vilket lag säger!
Denna gång bör ni stå erat kast å skicka med de varor som ni utger för å erbjuda. - CT51272BB1339 -

Visa signatur

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloopy
Var vi inne på missledande info igen komplett?
http://web.questback.com/komplettas/cfcls6iuzv/
Återigen ser ni en sak som är reklam-vidrigt fel å har inte åtgärdas direkt vilket lag säger!
Denna gång bör ni stå erat kast å skicka med de varor som ni utger för å erbjuda. - CT51272BB1339 -

Då priserna i tävlingen var ECC/REG-minnen som inte fungerar med majoriteten av konsumentinriktade moderkort på marknaden så valde vi att ersätta dessa med prestanda-minnen för att vinnarna skall kunna använda sina minnen utan att behöva investera i ett nytt moderkort. Om någon av vinnarna mot förmodan hellre vill ha ECC/REG-minnen så kommer vi givetvis att erbjuda dem detta istället.

// Erik J

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Komplett
Då priserna i tävlingen var ECC/REG-minnen som inte fungerar med majoriteten av konsumentinriktade moderkort på marknaden så valde vi att ersätta dessa med prestanda-minnen för att vinnarna skall kunna använda sina minnen utan att behöva investera i ett nytt moderkort. Om någon av vinnarna mot förmodan hellre vill ha ECC/REG-minnen så kommer vi givetvis att erbjuda dem detta istället.

// Erik J

+1

Nåt spännande som hänt som ni sett från mässan?
För ni var väl med å?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Problemet jag hade med komplett är nu löst efter att jag fått prata med en person som verkligen är bra att ha och göra med.

En eloge till Christoffer Iveslätt.

Imponerande agerande av Christoffer som kunde förstå min sits som kunde och tillgodose mina behov på ett rättvist och snabbt sätt som båda blev nöjda med och lyssna på mina argument.

Han har också gett ett löfte om att ta upp hur ärendet hanterats av dom två tidigare handläggarna jag fick och se över deras rutiner.

Imponerande upphämtning komplett i ett så infekterat ärende från början där jag i början förbannade Kompletts namn till att jag nu är mer på en nivå där jag kan se mig som kund hos komplett igen.

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloopy
+1

Nåt spännande som hänt som ni sett från mässan?
För ni var väl med å?

Om du syftar på Cebit så var jag själv inte närvarande. Men vi är en koncern på över 500 anställda och någon var säkerligen närvarande där. Vi bevakar ständigt nya produkter och händelser i branschen och det dök upp en del intressanta produkter under mässan som vi håller ögonen på.

mvh // Erik J

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beställde ett http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=365217
Ifrån er tillsammans med en hög andra delar, men jag har aldrig fått till Crossfire med mitt andra Sapphire 4870, 512 MB. Datorn bara hänger sig. (Har ett 1000W OCZ Gold, så agget är inte problemet)

Har även fått grafikbuggar och att det hängt sig i flertalet spel, nu kikade jag i GPU-Z.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/gfx.png
Det ligger ett powercolor BIOS på mitt Sapphire kort?
Kom i en Sapphire låda och det sitter en Stock sapphire kylare på kortet.
Samt att det har för höga clocks, 800/950 istället fr 750/900.

Inte konstigt att kortet tar stryk ifall standardclocksen är satt relativt höga.
Kontaktade er förr om att skicka in det "defekta" kortet (Visste ej vad som var fel då) och blev erbjuden ett pissigt 9800GT i byte, vilket är sämre än det jag betalat för.

Kortet är köpt 2008-11-xx

Vad kan jag göra nu? Har jag fått ett DEMO kort som någon har lekt med och flashat?
Kan jag få någon sorts kompensation för att ha haft ett obrukbart kort i över 1 år, och inte blivit erbjuden en liknande vara vid inskickande till er.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mundane
Ifrån er tillsammans med en hög andra delar, men jag har aldrig fått till Crossfire med mitt andra Sapphire 4870, 512 MB. Datorn bara hänger sig. (Har ett 1000W OCZ Gold, så agget är inte problemet)

Har även fått grafikbuggar och att det hängt sig i flertalet spel, nu kikade jag i GPU-Z.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/gfx.png
Det ligger ett powercolor BIOS på mitt Sapphire kort?
Kom i en Sapphire låda och det sitter en Stock sapphire kylare på kortet.
Samt att det har för höga clocks, 800/950 istället fr 750/900.

Inte konstigt att kortet tar stryk ifall standardclocksen är satt relativt höga.
Kontaktade er förr om att skicka in det "defekta" kortet (Visste ej vad som var fel då) och blev erbjuden ett pissigt 9800GT i byte, vilket är sämre än det jag betalat för.

Kortet är köpt 2008-11-xx

Vad kan jag göra nu? Har jag fått ett DEMO kort som någon har lekt med och flashat?
Kan jag få någon sorts kompensation för att ha haft ett obrukbart kort i över 1 år, och inte blivit erbjuden en liknande vara vid inskickande till er.

Det finns ett känt BIOS fel som gör att sapphire korten inte fungerar i crossfire, en viss batch var defekt, bara att flasha kortet så funkar det sen.
Sök på google så hittar du mer info.

Permalänk
Medlem

Jo, men kortet har ju ett POWERCOLOR bios på sig, och jag får artefakter och grafikbuggar i spel även när jag inte kör Crossfire.
Vill ju helst inte flasha det och förstöra kortet, utan jag tycker det är Kompletts ansvar att skicka ut hela och fungerande produkter.

Edit: Lite lustigt att komplettsnubben varit inloggad men inte lämnat något svar här.

Permalänk

Hej

Jag har en fundering rörande ett ärende jag har med komplett.

Sagan börjar den 17 feb då jag beställde en dator från komplett. Tre arbetsdagar senare skickas den och jag är så här långt mycket imponerad över hur snabbt och smidigt det har gått. Då paketet landar hos mig finner jag till min förskräckelse att man på posten tydligen funnit mitt paket provocerande och våldfört sig på det så illa att chassit på datorn har spruckigt.

Skadan reklamerade jag till posten och jag tog kontakt med komplett för att höra vad som händer sen. Jag fick höra att ett sådant ärende skulle ta 2-3 dagar så resultatet av reklamationen skulle inväntas innan jag skulle få min produkt. Två veckor efter reklamationen ringde jag åter till komplett för att höra hur länge jag skulle vänta och fick då veta att datorn precis kommit in, att den var testad och allt verkade fungera så man skulle bara byta chassit. Jag fick veta att jag borde ha datorn i mitten på påföljande vecka (det var fredag).

Fredagen veckan efter ringde jag återigen och hörde mig för var min dator håller hus och får till svar att den är kvar på reparation och att det är vanligt att det kan ta lite tid. Det är bara att vänta.

Min fundering är alltså om det är rimligt att jag ska behöva vänta så pass länge på en reklamation om en fraktskada som jag har gjort? Det har ju imorgon gått en månad sedan jag reklamerade produkten.

Jag hoppas att med detta inlägg få ett bra svar då jag inte är helt nöjd med den hjälp jag fått via kundservice.

MVH Klas

Permalänk
Medlem

Man kan undra varför det finns kundservice på företag, känns som man måste in här o gnälla lite för att det ska hända saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Man kan undra varför det finns kundservice på företag, känns som man måste in här o gnälla lite för att det ska hända saker.

+1..

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av krippe91
+1..

Jag ska vara helt ärlig och säga att jag har jobbat på Kompletts kundservice tidigare och under en ganska lång period. Och jag förstår att det på forum som tex Sweclockers ser märkligt ut, men när en kundservice svarar på nästan 1000 kunder per dag så tycker jag nog att det är rätt imponerande att endast någon i veckan har ett behov av att möta dom på andra platser.

Mvh
Niclas

Permalänk
Avstängd

För att majoriteten av swec- medlemmarna är bortskämda 90-talister som förväntar sig få allt serverat på silverfat.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mundane
Ifrån er tillsammans med en hög andra delar, men jag har aldrig fått till Crossfire med mitt andra Sapphire 4870, 512 MB. Datorn bara hänger sig...

Skulle du kunna återkomma med ordernummer för detta så skall vi titta på det, jag har själv inte hört att det skall vara powercolor-bios på detta kortet men för att undersöka det närmare behöver vi få ditt ordernummer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bayerwilliger
Hej

Jag har en fundering rörande ett ärende jag har med komplett.

Sagan börjar den 17 feb då jag beställde en dator från komplett. Tre arbetsdagar senare skickas den och jag är så här långt mycket imponerad över hur snabbt och smidigt det har gått. Då paketet landar hos mig finner jag till min förskräckelse att man på posten tydligen funnit mitt paket provocerande och våldfört sig på det så illa att chassit på datorn har spruckigt...

Detta låter verkligen inte bra, jag ber att även du återkommer med ett ordernummer så ska jag ta det vidare med de inblandade.

mvh // Erik J

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag alltid varit nöjd med komplett, men när jag såg att frakten för 1 grafikkort skulle bli 189kr fast ja betala med kort. Så tycker jag det är alldeles för mycket. - för er där.

Visa signatur

Intel 4790k, gigabyte gaming 7,16gb ddr3 2400mhz,Sapphire rx470 oc 8gb.

Permalänk
Medlem

Beställde ett spel från Komplett tidigare i veckan och undrar bara varför inte postens brev-id fungerar? De tar väll inte 4 dar innan posten får brevet, och på komplett står det ju att brevet är skickat.

Permalänk
Medlem

Hepp, hepp.
Måste få be om ursäkt, var inte kortet som kom från Komplett som hade ett felaktig BIOS, det var mitt andra kort.
Däremot så är det artifakter och massa skit på det, så det ska skickas in.

Beställde en processor förr hos komplett, som POSTEN slarvade bort (Den kom fram till fel utlämningsställe)

Komplett bad om ursäkt, strök avgiften för ej uthämtat paket (Kan ju inte hämta ut något som inte finns där det ska finnas) även fast det var postens fel.
Och jag fick 300:- rabatt på mitt nästa inköp, även fast det inte var deras fel.

Helt underbart!
Har handlat mina senaste grejor på Inet.se som förvisso är en riktig toppenbutik, men sån här service ifrån kompletts sida får mig att gå tillbaka till Komplett.
Allt kommer att inhandlas från Komplett framöver!

Tack så mycket för att ni är underbara. <3

Permalänk

Varför tar det så förbannat lång tid att få svar på ett mejl? Har väntat över 3 dagar nu utan svar. Det känns som ni skiter i min fråga. Säg inte till mig att ringa för jag har inte den möjligheten på dagen (speciellt inte med era öppettider). Ryktet går att komplett skiter i sina kunder - det har ni verkligen bekräftat. Hädanefter blir det endast inköp från Inet som vet vad dom sysslar med.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.