Byte av Grafik korts problem

Permalänk
Medlem

Byte av Grafik korts problem

Hejsan! Jag skulle byta grafikkort på min kompis dator (Geforce 7800gtx) tror jag att det var till ett XFX geforce 9800gt 670m.. innan vi bytte var det frid o fröjd men efter bytet så blir inloggnings skärmen fel pixlad (Gröna Rader från färgerna) Det händer på båda korten därefter. Vad är felet?

Tack för snabba svar! ;D

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Antielefant

Dålig skärmkabel eller dåligt fastsatt strömkabel till grafikkortet? Låter däremot mest som om skärmkabeln blivit klämd eller böjd kraftigt, eller att ett stift i kontakten gått av.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Det laddar och sånt men efter det laddat så ser man mus pekaren men efter 2 sekunder sÅ blir det helt svart :S fortfarande samma teori om det problemet?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Prova att boota i felsäkert läge, kommer du in? Då är det kanske den gamla drivrutinen som strular = av-installera den gamla drivrutinen (vilket man bör ta för vana) Och ladda ner ny och installera den.

Annars kolla i bios/post om grafikkortet delar/krockar med någon annan irq så som tex ljudkort?
prova att stänga av det då och slå på igen efter att grafikkortet installerats och fungerar.

Visa signatur

Quad core @ 3,4 : Gtx-570 : Lian li PC-A05N (sämsta köp jag gjort)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Dålig skärmkabel eller dåligt fastsatt strömkabel till grafikkortet? Låter däremot mest som om skärmkabeln blivit klämd eller böjd kraftigt, eller att ett stift i kontakten gått av.

Tackar!! det var en pinne i skärmkabeln som vart väldigt böjd hade inte kollat det riktigt

Visa signatur

Citera för svar!