Fast det där är ju knappast sant, viktigt att skilja på åsikter och fakta. Typisk kommentar som får trådar att söderut snabbt.
DU kanske anser att Apple tillverkar meningslösa produkter och kan jämnställas med kvacksalvare, men det är ingen vedertagen fakta. För många passar företagets sortiment som handen i handsken, allt beror på vad man prioriterar. En inbiten Mac-användare tycker garanterat att folk som kör Windows är totalt tappade, något som givetvis inte är sant det heller.
Precis som ovanstående tar du i från tårna och tvekar inte att idiotförklara folk, något som givetvis skapar starka reaktioner och får trådar att spinna iväg. Onödigt!
Som diskuterat innan, det går inte att jämföra Apples mjukvarumodell med Microsofts. OS X är inbakat i priset för hårdvaran vilket gör det svårt att sätta en prislapp på systemet, Microsoft säljer sitt löst vilket gör det hela tydligare. Att likställa Lion med en SP är dock att tänja på sanningen rejält, en "normal" SP innebär sällan ny funktionalitet på den nivå som kom med Lion (och Snow Leopard innan det). Det är helt enkelt två olika vägar för att nå fram till samma mål.
Tack Emil, det här är ganska precis vad jag tänkte också.
Det känns som att vissa användare inte kan tänka utanför sina egna referensramar. Bara för jag tycker det är tråkigt att sitta vid datorn och spela så sitter jag ju inte och skriver till andra att de är dumma i huvudet om de köper ett grafikkort som kostar mer än 300 kr - för det räcker ju till att rendera text.
Vi är helt enkelt ett gäng människor som inte spelar på våra datorer, personligen föredrar jag att lira på mitt PS3 med öl och ett gäng polare. Varför ska jag då ha häftigaste grafikkortet med 86902 shaders och en cpu med 12 kärnor? Då lägger jag hellre pengarna på en iMac som ser helt galet snygg ut och passar in klockrent i min mediahörna.
Vad spelar det för roll att den inte har fetaste prestandan jag kan få när den mer än väl räcker för mina behov? Och framförallt - varför gör det folk så arga?