Varför detta Apple-hat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ginux1234:

Jag menar att jag vill veta varför ni blir så arga på Apple? Att de gör dåliga produkter borde väl inte vara skäl nog att lägga ner massa tid på att hata dem?

Det jag försökte understryka med mitt inlägg var att den här tråden inte handlar om ifall iPhone är bättre än Android, om Mac är bättre än PC, eller om jorden är rund. Tråden handlar om varför Apple väcker så starka känslor och varför ni hatar dem, och oss som köpt något från Apple, så starkt?

Jag lägger absolut inte ner tid på att hata Apple. Jag bara gör det just av den anledningen att jag personligen tycker allt de gör är kasst, det är väl ett bra skäligt? Varför inte enligt dig?. Varför jag svarar nu är för att du frågade.

Varför "vi" "hatar" Apple i sig är beskrivet i många inlägg i denna tråd. Varför "vi" ogillar Apple-anhängare är för oftast när en diskussion uppstår beter de sig trångsynta, bortser från fakta och kommer med bortförklaringar som i sin tur menar på att en nackdel är "okej" på något vis. Då blir man lite irriterad.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ginux1234:

Om FreeBSD skulle fungerat lika bra som OS X tror jag betydligt fler skulle kört det. OS X är betydligt mycket enklare och problemfritt, det måste väl även du hålla med om? Sen att de är väldigt nära släkt ifrågasätter jag inte.

Mac OS X bygger på FreeBSD och NetBSD. Alltså är dom inte bara släkt utan också föräldrar.

Skrivet av ginux1234:

Varför blir du så arg på mig? Jag har all respekt i världen för människor som inte har råd med den lyxkonsumtionen jag (och många andra svenskar) faktiskt kan ägna mig åt.

Var ingen som helst ilska utan en fråga. Hade du haft en riktig lyxkonsumtion hade du nog inte suttit här utan varit på väg mot Saint Tropez nu, eller?
Det jag menade var att meningar i stil med "Vadå har du inte råd eller?!" inte direkt dödar några eldar. Utan det startar bara ny.

Om man sedan anser att folk som debatterar emot en är arga så ska man nog inte pyssla med någon form av debatt. Fast det är min åsikt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ziim0n:

Jag lägger absolut inte ner tid på att hata Apple. Jag bara gör det just av den anledningen att jag personligen tycker allt de gör är kasst, det är väl ett bra skäligt? Varför inte enligt dig?. Varför jag svarar nu är för att du frågade.

Varför "vi" "hatar" Apple i sig är beskrivet i många inlägg i denna tråd. Varför "vi" ogillar Apple-anhängare är för oftast när en diskussion uppstår beter de sig som dig, trångsynta, bortser från fakta och kommer med bortförklaringar som i sin tur menar på att en nackdel är "okej" på något vis.

Ursäkta mig, jag försöker verkligen vara så öppen jag kan i diskussionen. Om du objektivt tittar på alla svar i tråden så upplever åtminstone jag att Apple-hatarna är betydligt mer aggresiva och otrevliga i sina inlägg. På vilket sätt är jag trångsynt och bortser från fakta? Tycker inte du att Apple-hatarna är lite väl rabiata?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ginux1234:

Ursäkta mig, jag försöker verkligen vara så öppen jag kan i diskussionen. Om du objektivt tittar på alla svar i tråden så upplever åtminstone jag att Apple-hatarna är betydligt mer aggresiva och otrevliga i sina inlägg. På vilket sätt är jag trångsynt och bortser från fakta? Tycker inte du att Apple-hatarna är lite väl rabiata?

Ber om ursäkt att jag skrev dig, citerade en annan kille först och blandade ihop det lite. Tog bort det från mitt inlägg

Objektiv vet jag ej, du svarar ofta "varför sådan ilska i ditt skrivsätt?" när det inte är någon som helst tanke att rikta det så. Du letar efter "hat" för att stärka din tes men det blir inte rätt alla gånger. Exempel något inlägg ovan detta.

Sedan att du kommer med ett så larvigt argument som "att ni inte har råd med mina lyxkonsumtioner" är ju skrattretande.

Apple-användare och deras (inte alla) okunskap i sig bidrar ganska mycket till större irritation hos motparten i diskussioner som du kanske märker?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Jag gillar Apples produkter pga deras helhet, engineering, innovation och OS - oavsett konspiration flertal personer har mot Apple.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Prickle:

Mac OS X bygger på FreeBSD och NetBSD. Alltså är dom inte bara släkt utan också föräldrar.

Var ingen som helst ilska utan en fråga. Hade du haft en riktig lyxkonsumtion hade du nog inte suttit här utan varit på väg mot Saint Tropez nu, eller?
Det jag menade var att meningar i stil med "Vadå har du inte råd eller?!" inte direkt dödar några eldar. Utan det startar bara ny.

Om man sedan anser att folk som debatterar emot en är arga så ska man nog inte pyssla med någon form av debatt. Fast det är min åsikt.

Lyxkonsumtion kan handla om mer än att spruta champagne, personligen tycker jag är att köpa en mobil för 5000 kr är lyxkonsumtion. Tänk på att en stor del av jordens befolkning inte ens har mat på bordet, och här sitter folk och bråkar om vilken mobil som har flest gigahertz...

Förklara gärna för mig vad som var så provocerande, tycker inte du också att man bör ha råd med några hundralappar på apps om man lagt 5000 på en mobil? Jag försöker själv ha en buffert på några månadslöner så för mig är det otänkbart att köpa en såpass dyr mobil och sedan inte ha råd med program till den. Köper man en mobil för 5000 och sedan inte har några pengar över tycker jag det tyder på dåligt ekonomiskt sinne, vad skulle då hända om du blir arbetslös? Det kanske inte är ett problem när man bor hos föräldrarna och får studiebidraget som många i tråden säkert gör.

Jag är sjukt öppen för debatt, älskar att debattera politik eller vad som helst med människor jag möter. Det jag reagerar på är att Apple verkar göra folk upprörda och det kan man se i tråden. Bara för att jag inte håller med en Vänsterpartist i en debatt så blir jag ju inte arg på personen. Samma sak borde gälla i den här debatten, men av någon anledning gör Apple folk riktigt arga. Det fick mig att göra en tråd om ämnet.

Permalänk
Medlem

Något som jag verkligen måste kolla med er.
Finns det verkligen folk som tror att Apple uppfann smartphonen?

I min mening så är det Nokia som släppte den första smartphonen. Nokia 9000 communicator år 1996.
Eller möjligtvis 9110/9210, men det är ändå 7 år innan Apple.
Sen har vi så klart Sony Ericsson P800/P900 i början av 2000-talet.
P990/P1i i mitten av 2000 talet.

Måste erkänna att jag är dålig på om de andra tillverkarna hade några smartphones på den tiden men det fanns en hel drös telfoner långt innan iPhone som var smartphones

Permalänk
Medlem

"Dra alla över en kant" och "överprisad", är ni verkligen så dumma att ni tror att det heter så? Sweclockers: home of the angry white moron.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Agonotheta:

Något som jag verkligen måste kolla med er.
Finns det verkligen folk som tror att Apple uppfann smartphonen?

I min mening så är det Nokia som släppte den första smartphonen. Nokia 9000 communicator år 1996.
Eller möjligtvis 9110/9210, men det är ändå 7 år innan Apple.
Sen har vi så klart Sony Ericsson P800/P900 i början av 2000-talet.
P990/P1i i mitten av 2000 talet.

Måste erkänna att jag är dålig på om de andra tillverkarna hade några smartphones på den tiden men det fanns en hel drös telfoner långt innan iPhone som var smartphones

Apple hävdar inte ens själva att de uppfann smartphonen.

Något ni kan uppleva som sjukt provocerande är att jag håller med om att "Apple reinvents the smartphone". Apple gjorde med iPhone så att smartphone blev mainstream. Innan dess var smartphones invecklade, klumpiga och inte särskilt lättjobbade. Med iPhone kom en hel del nyskapande funktioner, med det inte sagt att den var perfekt. Copy-paste och multitasking tycker jag är de stora missarna den hade. Men i det stora hela var den väldigt nyskapande, framförallt tänket att fysiska knappar var överflödigt.

Sammanfattningsvis tycker jag det mesta med Apple är så här:
Först - nej
Snabbast hårdvara - nej
Nyskapande - definitivt
Användarvänligt - enormt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ginux1234:

Lyxkonsumtion kan handla om mer än att spruta champagne, personligen tycker jag är att köpa en mobil för 5000 kr är lyxkonsumtion. Tänk på att en stor del av jordens befolkning inte ens har mat på bordet, och här sitter folk och bråkar om vilken mobil som har flest gigahertz...

Åja, det kan vara mer än att bara spruta/vaska champagne. Ja, det kan man tänka på eller det som har hänt i Norge där en högerextrem har skakat om vardagen för många.

Skrivet av ginux1234:

Förklara gärna för mig vad som var så provocerande, tycker inte du också att man bör ha råd med några hundralappar på apps om man lagt 5000 på en mobil? Jag försöker själv ha en buffert på några månadslöner så för mig är det otänkbart att köpa en såpass dyr mobil och sedan inte ha råd med program till den. Köper man en mobil för 5000 och sedan inte har några pengar över tycker jag det tyder på dåligt ekonomiskt sinne, vad skulle då hända om du blir arbetslös? Det kanske inte är ett problem när man bor hos föräldrarna och får studiebidraget som många i tråden säkert gör.

Det som jag fann provocerande var det faktum att ofta när "iPhone vs Android" dras upp så nämns det att bara för att du har köpt en mobil så kan du ju också slänga någon hundra lapp på appar. Konstigt egentligen att det argumentet tas upp när väldigt många iPhone användare "piratkopierar appar" (http://www.idg.se/2.1085/1.395799/utbredd-piratkopiering-av-a...). Så alla iPhone användare har nog inte ett par hundra lappar att slänga på appar ;).

Skrivet av ginux1234:

Jag är sjukt öppen för debatt, älskar att debattera politik eller vad som helst med människor jag möter. Det jag reagerar på är att Apple verkar göra folk upprörda och det kan man se i tråden. Bara för att jag inte håller med en Vänsterpartist i en debatt så blir jag ju inte arg på personen. Samma sak borde gälla i den här debatten, men av någon anledning gör Apple folk riktigt arga. Det fick mig att göra en tråd om ämnet.

Det låter väldigt bra och jag kan faktiskt hålla med dig på punkten att det finns många som tar det hela lite för allvarligt (Apple vs Microsoft osv).
Det är samma här bara för att jag inte håller med en Moderat i en debatt så blir jag inte arg på personen.

Permalänk
Medlem

Imo så har svaret kommit flera gånger så det är bara att läsa och ta emot.

För mig själv misstycker jag deras överpriserade produkter och att de ska framstås så mycke bättre
och att dessutom folk sväljer det som ord från en gud + att tycks folk försvarar det utan resonlig grund,
även folk som ibland till synes inte kunna nåt om det som pratas.

En sak som försvinner i debatten är att Apple skräddarsyr sina OS till deras hårdvara,
det löser ett problem som Microsoft och Android har, en stor del företag som gör android lurar tycks skippa att konfigurera
android för att funka bra med deras hårdvara.

Skrivet av ginux1234:

Något ni kan uppleva som sjukt provocerande är att jag håller med om att "Apple reinvents the smartphone". Apple gjorde med iPhone så att smartphone blev mainstream. Innan dess var smartphones invecklade, klumpiga och inte särskilt lättjobbade. Med iPhone kom en hel del nyskapande funktioner, med det inte sagt att den var perfekt. Copy-paste och multitasking tycker jag är de stora missarna den hade. Men i det stora hela var den väldigt nyskapande, framförallt tänket att fysiska knappar var överflödigt.

Först - nej
Snabbast hårdvara - nej
Nyskapande - definitivt
Användarvänligt - enormt

Det argument du skrev där kan ja hålla med.

En sak ja undrar är hur många kan hålla med om att der är oftast fanboys man irriterar sig på än företaget?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Skrivet av ginux1234:

Först vill jag bara tacka för att du försöker hålla tråden sansad. Det ger en en chans att argumentera som civiliserade människor!

Skulle du bli arg på en Sverigedemokrat? Jag vet många som hellre skulle ge Sverigedemokrater en knogmacka än att debattera med dem.
Samma sak med en del vänsterfolk som blir arga på "de elaka Moderaterna, som bara vill ha alla pengar för sig själva".
Apple vs Google/Microsoft är lite samma sak. "Hur kan du stödja Apple/Google?! De vill bara ha världsherravälde och tillslut kan ingen konkurrera med dem!!1one!" Och då ska vi inte gå in på AMD vs Intel...

Ser du likheterna? Vissa kan bara inte argumentera sansat (oftast pga att de inte kan argumentera över huvudtaget ).

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av el_genius:

Först vill jag bara tacka för att du försöker hålla tråden sansad. Det ger en en chans att argumentera som civiliserade människor!

Skulle du bli arg på en Sverigedemokrat? Jag vet många som hellre skulle ge Sverigedemokrater en knogmacka än att debattera med dem.
Samma sak med en del vänsterfolk som blir arga på "de elaka Moderaterna, som bara vill ha alla pengar för sig själva".
Apple vs Google/Microsoft är lite samma sak. "Hur kan du stödja Apple/Google?! De vill bara ha världsherravälde och tillslut kan ingen konkurrera med dem!!1one!" Och då ska vi inte gå in på AMD vs Intel...

Ser du likheterna? Vissa kan bara inte argumentera sansat (oftast pga att de inte kan argumentera över huvudtaget ).

Skulle definitivt inte bli arg på en Sverigedemokrat. Kan till viss del köpa deras argument om en mer restriktiv invandringspolitik, i övrigt tycker jag dock inte partiet är någon höjdare. Jag röstade M i senaste valet men skulle nog kunna säga ett antal vettiga åsikter samtliga partier i riksdagen har. Det är inte så att Sverige skulle gå under oavsett vilka som styrde. Generellt tycker jag tyvärr samtliga partier är för lika varandra för att det ska vara riktigt intressant.

Nu är vi ganska offtopic dock

Vad jag menar med hela tråden är bara att man borde kunna argumentera om allt, men att i tid och otid hålla på att pipa om hur hemskt Apple är känns bara onödigt.

Permalänk

Skulle vi inte kunna gräva ned apple vs. alla människor som hatar dem, fan vad trångsynta ni är... världen har långt mycket större problem än att inte vilja köpa apples produkter.

Skulle vi inte kunnna förena oss mot stormarknaderna som säljer datorer med Athlon X3 processor och Gts 450 under parollen "SUPERGAMINGDATOR" ?

ännu mer offtopic dock

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Medlem

Jag tror att en del i missnöjet över Apple här på Sweclockers är för att det här är en sida för hårdvaruentusiaster, tror dom flesta skulle tycka det vore skönt att ha Sweclockers som ett vattenhål utan en massa Appledravel. Finns tillräckligt på sidor som Aftonbladet och IDG, lite trist om Sweclockers skulle sjunka så lågt. Gillar man Apples produkter så finns det ju sidor som MacWorld man kan vända sig till

Permalänk
Medlem

Ja, Appel är valet för de som INTE gillar att pilla med hårdvara eller avancerade inställning. Appel är för teknikidioter och därför passar deras produkter inte för den normale Sweclockers medlemmen vilken oftast gillar teknik och är tämligen duktig.

Själva allmänna hatet/ogillandet och föraktet för apple beror dels på att det är stora och stora företag ogillas alltid sen så har de tämligen låsta och begränsade produkter vilket väcker folks ogillande.

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Jag tror att en del i missnöjet över Apple här på Sweclockers är för att det här är en sida för hårdvaruentusiaster, tror dom flesta skulle tycka det vore skönt att ha Sweclockers som ett vattenhål utan en massa Appledravel. Finns tillräckligt på sidor som Aftonbladet och IDG, lite trist om Sweclockers skulle sjunka så lågt. Gillar man Apples produkter så finns det ju sidor som MacWorld man kan vända sig till

det stämmer nog och det i sin tur kan kanske förklara att Apple-användare här känner sig missnöjda. Jag väljer Mac och iPhone samtidigt som jag gillar hårdvara även om jag inte orkar eller har tid att bygga och klocka som när man var yngre.

Då vill jag ju såklart finnas på ett forum för hårdvaruentusiaster...

Visa signatur

MacBook Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JHL1994:

Du säger så mycket bullshit att jag inte vet var jag ska börja Skrattretande...

Men iaf

Nr1, vad gör telefonen bra för att dom säljer bra? SJUKT korkat argument. Ska jag ens behöva förklara varför?

Nr2, folk köper deras saker även om det är overprice. IGEN sjukt korkat argument. Ska jag ens behöva förklara varför?

Nr3, att du inte förstår vad jag menar med 4000 är också roligt Ska jag ens behöva förklara varför?

Nr4, "Den har absolut inte bäst specifikationer eller snabbast processor, men man kanske gillar iOS och designen på iPhone? Det är väl upp till var och en att köpa det man gillar." det där är så sjukt att jag inte ens orkar ta upp det. Ska jag ens behöva förklara varför?

Nr5, "Visst kostar appsen till iPhone pengar, det rör sig dock oftast om 7 kronor per app. Har man inte några hundralappar att lägga på apps kanske man inte ska köpa en smartphone för över 4000? :)"
Ett argument jag inte förstår ett ord av, ska man betala för apps för att telefonen är dyr? Roligaste jag hört! Ska jag ens behöva förklara varför?

Du är ett praktexemplar på en iPhone fan-boy som inte riktigt har alla hästar i stallet. Förlåt om det ser ut som spamm med "Ska jag ens behöva förklara varför?", men var tvungen att göra det tydligt.

Och ja iOS är säkert ett jätte gulligt OS med massor med fina funktioner(eller?...) men det är inte bara det det handlar om grabben. Sen ska vi ju inte nämna iTunes. Puss.

1. En mobiltelefon som säljer bra gör det av en anledning, och det är inte för att den är dålig.
2. Du får gärna förklara vad du menar.
3. Snälla utveckla...
4... Utveckla, du framstår som en idiot just nu.
5. Herrejävlar vad du gjorde bort dig med detta inlägg! Jag höll på att skratta ihjäl mig när du hypotetiskt sköt dig i foten. Du kan inte ha någon verklighetsförankring what so ever. Varför skulle användare till mobiltelefoner inte köpa apps? Ska någon sitta och komma på idéer och koda i väldigt många timmar för att ge bort det gratis till dig - eftersom du köpt en mobil för mer än 1000kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ginux1234:

Först - nej
Snabbast hårdvara - nej
Nyskapande - definitivt
Användarvänligt - enormt

Jag vet att det inte är apple som hävdar det men det är för jäkla löjligt att det finns folk som tror det.

Jag vill inte påstå att det var iPhonen som gjorde det mainstream. P1i var en storsäljare och än idag finns det folk som använder sina P1: or.
Hur många ser du som har en orginal iPhone?
P1i hade precis allt det man idag har på en smartphone plus ett tangentbord.
Visserligen saknades en "appstore", så ofta betydde det att apparna man laddade ner var gratis.

Nokia hade en del symbiantelefoner, Blackberry var kanske inte så stort men även där fanns ett antal användare.

Kan hålla med om att många som kanske inte borde skaffa sig smartphones gjorde det på grund av iPhone, men inte att de var på något vis en föregångare till det varken smartphones eller mainstreamet av dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av facedark:

1. En mobiltelefon som säljer bra gör det av en anledning, och det är inte för att den är dålig.
2. Du får gärna förklara vad du menar.
3. Snälla utveckla...
4... Utveckla, du framstår som en idiot just nu.
5. Herrejävlar vad du gjorde bort dig med detta inlägg! Jag höll på att skratta ihjäl mig när du hypotetiskt sköt dig i foten. Du kan inte ha någon verklighetsförankring what so ever. Varför skulle användare till mobiltelefoner inte köpa apps? Ska någon sitta och komma på idéer och koda i väldigt många timmar för att ge bort det gratis till dig - eftersom du köpt en mobil för mer än 1000kr?

Kan inte annat än hålla med.

Skrivet av reavpeals:

När jag läser allt vad JHL1994 skriver så kan jag inte annat än skämmas för att vara 94a.

Ja det märks ju tyvärr ganska tydligt på inläggen.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Precis samma typ av diskussion som uppkommer på fotoforum, Canon vs Nikon vs Sony, på bilforum, BMW vs Audi, Pepsi vs Coca Cola o.s.v.
Det är kopplat till hur användarnas identiteter är kopplade till produktrmärken. Ju starkare ens egna identitet är kopplad till en produkt och en speciell funktion (ex. en gamer --> W7) desto större risk att avarter, så som GNU/LInux och OSX uppfattas som "absurda", i synnerhet om produkterna är underlägsna inom ett speciellt område (ex. spel) och samtidigt är dyrare (Apple).
Innerst inne vet nog dom flesta om detta men man pratar inte högt om det för att inte uppfattas som en fanboy. Använder du Nvidia så är det högst troligt att du nästa gång köper ett Nvidiakort oavsett om en konkurrent har en bättre produkt till ett bättre pris. Samma med processorer o.s.v.
Finns massor att läsa om det här och det läggs massor av pengar från företag att få folks identitet kopplad till sina produkter. När företag lyckas med detta så kommer användarna att isin tur knyta sin identitet till produkten. Apple har lyckats extremt bra här medan Microsoft misslyckats totalt (Skulle du köpa en TV från microsoft?). Användarna av Microsoft gillar inte att knytas till varumärket, de väljer hellre att tala om PC vs Apple hellre än Windows vs OSX.
Att det får så stora konsekvenser just på sweclockers är inte svårt att förstå, här finns väldigt många hardcore gamers som jagar varje liten MHz de kan få tag på. De är högt motiverade att nå så stor prestanda som möjligt för varje investerad krona i hårdvara. Det blir en naturlig konflikt direkt gentemot Apple, där det snarare är batteritid, upplevelse, enkelhet och status (på datorsidan) som prioriteras av dessa användare. Det är helt enkelt helt skilda prioriteringar som gäller här.

Länkar:
http://justcreativedesign.com/2010/04/06/branding-identity-lo...
http://en.wikipedia.org/wiki/Brand
http://www.brandingasia.com/columns/temporal10.htm

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosterx:

Du ser inte fördelen med et os som är låst, en app (itunes) för alla sync, en store(itunes) för alla innköp etc?

Jag får en känsla av att dom flesta som är riktigt anti apple är unge pojkar, uten mycket livserfaring..

Visst det finns fördelar med det men inga som jag överhuvudtaget drar nytta av. Jag må vara en "ung pojke" men vad spelar det för roll? Jag ser inget vidare problem med att ordna med saker själv, jag behöver inget urbuggat, värdelöst program för att fixa saker åt mig. Ser inte på vilket sätt livserfarenhet skulle ge mig preferenser för att låsa in mig i ett hörn med Apple..

Livserfarenhet lär mig alltså
-Bli behandlad som en unge av produkter och företag
-Köpa saker till groteska överpris

Det är saker man bör lära sig inte göra.

Permalänk
Medlem

Det jag nog tycker är värst med apple är de falska intrycket de sprider.

Tex tror många seriöst att iphone är den absolut bästa telefonen som finns osv.

Kommer ihåg att när man släppte ipad2 så vare några saker (5 saker?) som man inte var ärlig om.

Ex så sa man att Ipad 2 var den första surfplattan med dualcore processor, osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stakz:

Det jag nog tycker är värst med apple är de falska intrycket de sprider.

Tex tror många seriöst att iphone är den absolut bästa telefonen som finns osv.

Kommer ihåg att när man släppte ipad2 så vare några saker (5 saker?) som man inte var ärlig om.

Ex så sa man att Ipad 2 var den första surfplattan med dualcore processor, osv.

Nej, det sa man inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peth:

Nej, det sa man inte.

Om du menar det med dualcore så jo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JHL1994:

Ja det är lätt att undvika deras produkter. Men deras fans ser man överallt som skryter om sina produkter. Och man blir lagom trött. Förstår inte hur det kan vara svårt att förstå?

Om du blir så trött kanske du borde lugna ned dig och ta ett steg tillbaka och sluta spy galla över alla som använder Apples produkter. Är alla Appleanvändarna verkligen definitionen av ondska? Ta upp deras attityd med dem du träffar och de på internet ignorerar du bara så ska du se att du får en en massa energi över.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Och överallt ser man också folk som gafflar om att android och windows är så mycket bättre. Man blir minst lika trött på dem kan jag lova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razzay:

Om du blir så trött kanske du borde lugna ned dig och ta ett steg tillbaka och sluta spy galla över alla som använder Apples produkter. Är alla Appleanvändarna verkligen definitionen av ondska? Ta upp deras attityd med dem du träffar och de på internet ignorerar du bara så ska du se att du får en en massa energi över.

Jag tror han menar det inte allt för ovanliga fenomenet med att när man sitter i mitten av en tråd och diskuterar till exempel hårdvaru eller mjukvaru problem och så från ingenstans kommer kommentaren "Borde kört Mac." eller på andra sätt drar in det när det är helt irrelevant i ämnet.

Kan låta absurt, men det händer förvånansvärt ofta på många ställen. Det är ett problem orsakat av en minoritet, men det gör att Mac användare får ett extremt dåligt rykte bland dator insatta användare.

Ungefär som på samma sätt att man blir trött på Spam medelanden i sin epost inkorg.

Permalänk
Medlem

Det man har själv är bäst och det som andra har suger. Det brukar i alla fall vara ett av de mest använda argumenten på internet. Man ser det dagligen i tips-trådar bland annat. Eftersom fler använder PC än MAC så är det fler som hatar MAC.

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk

Och så blev det en Mac vs. PC - tråd... Till.
Det är väl högst mänskligt att försvara "sin" sak som man köpt för x antal tusingar. Därför är såna här diskussioner egentligen helt ointressanta. Hur ofta har ni hör nån Mac-ägare säja (baserat på argument i en sån här tråd): "Jaha, det har du ju rätt i, då köper jag en Win-dator istället." ? Tvärtom (Win till Mac) har jag nog läst NÅN gång, men i princip är det lika sällsynt det.

Gilla din Android/iOS/Win/Mac/Whatever och skit i vad alla proffstyckar-wannabes på forum skriver.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!