Varför detta Apple-hat?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Stakz:

Om du menar det med dualcore så jo.

Nej, men enligt engadget sade man

Citat:

10:19AM "We go all out on the graphics performance. Up to 9 times faster. Same low power as A4. This will be the first dual core tablet to ship in volume."

vilket väl, med tanke på hur dominerande ipad är, inte är särskilt osant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stakz:

Om du menar det med dualcore så jo.

Nej, vad Steve Jobs sa var att ipad 2 är "the first dual core tablet to ship in volume". De två sista orden i citatet är rätt viktiga för innebörden, tycker du inte?

Edit: lite sen tydligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas67lundberg:

Och så blev det en Mac vs. PC - tråd... Till.
Det är väl högst mänskligt att försvara "sin" sak som man köpt för x antal tusingar. Därför är såna här diskussioner egentligen helt ointressanta. Hur ofta har ni hör nån Mac-ägare säja (baserat på argument i en sån här tråd): "Jaha, det har du ju rätt i, då köper jag en Win-dator istället." ? Tvärtom (Win till Mac) har jag nog läst NÅN gång, men i princip är det lika sällsynt det.

Gilla din Android/iOS/Win/Mac/Whatever och skit i vad alla proffstyckar-wannabes på forum skriver.

..eller så håller man sig till ett macforum, då kan man snacka med likasinnande och slipper känna sig illa berörd av kritik mot Apple å så låter man oss hårdvaruentusiaster hålla till här på Sweclockers, så blir alla nöjda!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Nej, men enligt engadget sade man

vilket väl, med tanke på hur dominerande ipad är, inte är särskilt osant?

Nej men helt sant är det ju inte...

Dessutom var det bara ett exempel

Permalänk
Medlem

En av orsakerna till varför jag har avstått Mac är användarna själva som tycks bli alldeles för fanatiska men tror jag ska köpa en MBA nästa månad iaf. Finns ingen motsvarighet hos dem andra direkt.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem

Många som verkar jämföra ios med android verkar dra upp detta med mer öppet operativsystem-argumentet till androids fördel. Belys mig, hur pass öppet är android?
Har man root-access på samtliga mobiler med operativet, kan man installera senaste android native utan tillverkarnas egna gränssnitt över?
Kan man dualboota, finns det olika distributioner (då jag har för mig att android är i grunden linux)?
Finns det fler gratisapplikationer till android än ios, och har dessa öppen källkod?

Själv har jag för tillfället en nokia N900 med maemo som jag upplever som tämligen öppet. Trots att jag beundrar denna mobil och dess community för allt vad den är värd så ser jag inget jättedåligt med ett mer låst operativ till en mobiltelefon.

Permalänk
Medlem

Anledning till mitt Apple-hat:

1.Jag tycker det är rent utav ohederligt på gränsen till bedrägeri de sysslar med med de överpriser de har, (ex, macbook pro, "WOW kan jag få 4GB ram till för ENDAST 1800KR?!" ). Det där är inte shysst någonstans.

2.Plus jag tycker inte om hur de i hemlighet försöker få en analyserad.

3.Sättet de begränsar sina produkter på, har jag nu köpt något så är det väl min rätt att göra vad jag vill med prylen!

4. Allting ska vara så himla lätt och avskalat, jobbar inom elektronikranchen och tycker ärligt talat synd om stackarna som köper en dyr Mac Mini och inte ens kan ansluta sin VGA skräm...

5. Som många andra har sagt, Folk tror sig vara något bara för att de lagt mycket pengar på sin pryl.
Jag glädjes gärna med folk så länge de inte tror sig, "aaah vettö har senaste iMac, bara de bästa duger vettö"... A shure, jag betalade halva priset mot dig för min dator och har dubbla prestandan, men står jag och "skryter om det eller nej, tro fan inte det. Så oftast kommer mitt Apple-hat från de stöddiga,korkade, wanna-be översittarna som köper Apple.

Over and out.

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Skrivet av thomas67lundberg:

Och så blev det en Mac vs. PC - tråd... Till.
Det är väl högst mänskligt att försvara "sin" sak som man köpt för x antal tusingar. Därför är såna här diskussioner egentligen helt ointressanta. Hur ofta har ni hör nån Mac-ägare säja (baserat på argument i en sån här tråd): "Jaha, det har du ju rätt i, då köper jag en Win-dator istället." ? Tvärtom (Win till Mac) har jag nog läst NÅN gång, men i princip är det lika sällsynt det.

Gilla din Android/iOS/Win/Mac/Whatever och skit i vad alla proffstyckar-wannabes på forum skriver.

Hehe, det är sant. Ingen vill förlora en diskussion på forum.

Jag tror inte att alla försvarar sin sak helat tiden, men visst är man mer benägen att förklara varför man köpte sin senaste pryl. Jag tror inte heller att alla håller sig till samma märke hela tiden.
Jag själv vandrar mellan olika märken och företag. Jag har haft AMD processor, nu Intel. Jag har både GTX 460 SLI och HD 6950. Jag har haft Iphone och nu Sony Eriksson. Jag har haft en Macbookpro, men nu en Acer.

Dock har min bärbara Acer krånglat mycket nu, så nästa gång köper jag förmodligen en Macbookpro. Även fast Acer datorn har bättre prestanda än en Macbookpro så föredrar jag nog Macbookpro efter att jag har testat båda systemen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggboxx:

Anledning till mitt Apple-hat:

1.Jag tycker det är rent utav ohederligt på gränsen till bedrägeri de sysslar med med de överpriser de har, (ex, macbook pro, "WOW kan jag få 4GB ram till för ENDAST 1800KR?!" ). Det där är inte shysst någonstans.

2.Plus jag tycker inte om hur de i hemlighet försöker få en analyserad.

3.Sättet de begränsar sina produkter på, har jag nu köpt något så är det väl min rätt att göra vad jag vill med prylen!

4. Allting ska vara så himla lätt och avskalat, jobbar inom elektronikranchen och tycker ärligt talat synd om stackarna som köper en dyr Mac Mini och inte ens kan ansluta sin VGA skräm...

5. Som många andra har sagt, Folk tror sig vara något bara för att de lagt mycket pengar på sin pryl.
Jag glädjes gärna med folk så länge de inte tror sig, "aaah vettö har senaste iMac, bara de bästa duger vettö"... A shure, jag betalade halva priset mot dig för min dator och har dubbla prestandan, men står jag och "skryter om det eller nej, tro fan inte det. Så oftast kommer mitt Apple-hat från de stöddiga,korkade, wanna-be översittarna som köper Apple.

Over and out.

Köp Ram från Inet eller nåt annat ställe då.

Analyserad? Är väl Apple och inte Google som avhandlas?

Du får väl göra vad du vill med din pryl? Mjukvara däremot köper man sällan, den licensieras och du får sålunda inte göra vad du vill med den, detta regleras bl.a. i lagen om upphovsrätt.

VGA-skärm till Mac mini funkar väl alldeles utmärkt, att sen VGA borde dött ut för ett decennium sedan är en annan sak.

Att du betalade halva priset för en helt annan produkt är väl knappast mer konstigt än att morötter är billigare än ost?

Så anledningen till ditt "Apple-hat" är alltså att du är en okunnig flane?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Se bara på Apple-användarna en homogen massa med tomma blickar i rad efter rad:
http://www.youtube.com/watch?v=OYecfV3ubP8&feature=related

what?

Det är ju dem som INTE är Apple-användarna (enligt reklamen)

Visa signatur

i5 4670K @ 3.8 GHz - Arctic Freezer 7 Pro Rev. 2 - ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB - Corsair 8gb 1600 MHz - G1.Sniper Z87 - 650 W PSU - G2420HDBL (1920*1080) - Fractal Design R3
inet fraktfritt

Permalänk
Relik 📜

Spännande att ämnet är laddat med så grymt mycket fördomar. Jag har personligen svårt att ta "hatet" åt något håll på allvar, tycker det överdrivs så grymt mycket från "båda läger". Känns, vilket andra varit inne på, som om många brer på som sjutton av bara ren princip. Jag ser fördelar med båda systemen, och använder på en vecka båda typerna av maskiner ofta.

Jag kör en stationär dator hemma för vardagsbruk och spel, den uppgraderar jag kontinuerligt. Prioritet där är helt klart prestanda och flexibilitet, där känner jag att Apple inte alls lever upp till mina krav. Har svårt att arbeta effektivt i OS X, känner mig handikappad och långsam.

På den bärbara fronten däremot är det en helt annan femma. Prestandan ligger helt klart i andra rummet för min del, och då är Macbook ett bra alternativ (och var även 2010 när jag köpte min). Det är ett trevligt paket med en bra skärm, touchpad att döda för samt tålig och vettig konstruktion. Fattar inte att ingen annan tillverkare plockat upp iaf touchpaden, det skulle liksom räcka för min del. OS X är lite nödvändigt ont, Macbooken får så sjukt mycket sämre batteritid i Windows och drivrutinerna i bootcamp är.. well.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Bara det faktum att det ens finns ett begrepp som heter "jailbreaka" när det gäller Apples produkter sammanfattar väl ganska bra varför jag inte gillar Apple..

Sedan "hatar" jag inte Apples produkter på alla punkter. De har ofta väldigt bra design tex. Utöver det är det väl dock inte mycket jag gillar egentligen när jag tänker efter...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXale:

Jag tror han menar det inte allt för ovanliga fenomenet med att när man sitter i mitten av en tråd och diskuterar till exempel hårdvaru eller mjukvaru problem och så från ingenstans kommer kommentaren "Borde kört Mac." eller på andra sätt drar in det när det är helt irrelevant i ämnet.

Kan låta absurt, men det händer förvånansvärt ofta på många ställen. Det är ett problem orsakat av en minoritet, men det gör att Mac användare får ett extremt dåligt rykte bland dator insatta användare.

Ungefär som på samma sätt att man blir trött på Spam medelanden i sin epost inkorg.

Folk som trollar i trådar ignorerar man bara utan att mata dem, oavsett vad de säger. Dra bara inte alla över samma kant.

Sedan frågar jag mig vad du menar med insatta? Skapar någon en ny tråd på SweClockers och vill ha en ny speldator rekommenderar ingen såklart en Mac men vill någon ha en dator till videoredigering skulle inte "insatta användare" då kunna rekommendera en Mac? Allt är inte svart och vitt...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Känns som det brukar vara den störste och populäre som är hatad... Innan var det Microsoft som var hatade och nu är det Apple. Känns som det är lite samma sak med Nvidia och AMD/ATi.

+1

Ditt inlägg beskrev precis vad jag tänkte

Permalänk
Skrivet av Elgot:

Kan man inte tänka sig att mycket istället, föga förvånande, beror på att apples produktportfölj traditionellt har legat i en prisklass som många (särskilt yngre tonåringar) inte riktigt klarar och att de därför får hålla tillgodo med andra alternativ (nej, nu insinuerade jag inte att alla innerst inne går och drömmer om en iphone, men några gör det säkert)?

Visst, mindervärdeskomplex spelar nog en viss roll för vissa, men jag tror ändå att driften att rabiat attackera det som upplevs som irrationellt är något universellt mänskligt och till och med i ett evolutionärt perspektiv varit en överlevnadsmekanism. Vi är ju trots allt sociala varelser där alla ska dra sitt strå till stacken och om de strån som vissa personer finner mest relevanta utgörs av blommor, fina snäckskal, och annat pynt så blir de naturligtvis en belastning för de som släpar tillbaka mammutar till grottan. Nu lever vi ju förvisso i ett överflödssamhälle och har råd att vara estetiska och konstnärliga, poetiska och filosofiska i högre grad, men jag gissar ändå att de svåra tiderna då rationellt beteende premieras högre har dominerat vår utveckling.

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Tycker ni Apple-fans att deras priser är bra dårå?

Exampel
iPhone 4 16gb (Biiiligaste återförsäljaren på prisjakt): 5709:-
Samsung Galaxy S (högst rankade icke-iphone): 4779:-

jag har en Samsung Galaxy 5 (kostar 700kr) har i stort samma funktioner som Galaxy S och Iphone så jag hävdar att båda dessa lurar är överprisade.

Sen kommer nästa användare som bara ringer och sms:ar och säger att 700 kr är överpris för en mobil......

Det ligger mycket i vad man vädersätter, vill man ha Apples design och koncept så får man betala för det.

ot:
ioch med att apple ha en designprofil som allmänheten känner till så blir inte deras produkter så anonyma och de anses lite mer "exlusiva" sätter igång folks avundsjuka.

vad spelar det för roll att grannen har gjort ett "dåligt" köp enligt dig?

Permalänk

"Apple mac pro"
2,26 ghz intel xeon quad core
Gforce GT120 DDR3
: Pris från 24999 enligt prisjakt.

http://www.inet.se/artikel/1517095/taurus-overkill-gamer-gtx5...
Både overkill processor och grafikkort, som namnet anger.
För 15,000 kr.
MYCKET BÄTTRE ÄN APPLE!

just sayin...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ost486:

+1

Ditt inlägg beskrev precis vad jag tänkte

Hehe.. Sen tycks människor också vara beroende av att välja läger oavsett vad det gäller nästan.. AMD vs Intel, Apple vs Android, WoW vs Guild Wars, Ferrari vs Lamborghini os.v. Istället för att kolla med en neutral blick och vara öppen för de bästa lösningarna väljer många ett "lag" att tillhöra och köper deras produkter oavsett.

Jag hatar inte Android (Google), jag hatar inte iOS (Apple) och jag hatar inte Windows Phone 7 (Microsoft), alla har sina för/nackdelar och man bör välja det som passar en bäst helt enkelt och skita i allt annat

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Spännande att ämnet är laddat med så grymt mycket fördomar. Jag har personligen svårt att ta "hatet" åt något håll på allvar, tycker det överdrivs så grymt mycket från "båda läger". Känns, vilket andra varit inne på, som om många brer på som sjutton av bara ren princip. Jag ser fördelar med båda systemen, och använder på en vecka båda typerna av maskiner ofta.

Jag kör en stationär dator hemma för vardagsbruk och spel, den uppgraderar jag kontinuerligt. Prioritet där är helt klart prestanda och flexibilitet, där känner jag att Apple inte alls lever upp till mina krav. Har svårt att arbeta effektivt i OS X, känner mig handikappad och långsam.

På den bärbara fronten däremot är det en helt annan femma. Prestandan ligger helt klart i andra rummet för min del, och då är Macbook ett bra alternativ (och var även 2010 när jag köpte min). Det är ett trevligt paket med en bra skärm, touchpad att döda för samt tålig och vettig konstruktion. Fattar inte att ingen annan tillverkare plockat upp iaf touchpaden, det skulle liksom räcka för min del. OS X är lite nödvändigt ont, Macbooken får så sjukt mycket sämre batteritid i Windows och drivrutinerna i bootcamp är.. well.

Stackars er redaktörer, ni måste ju vara objektiva. Låter jättejobbigt!

Skämt åsido kan jag faktiskt se poängen med Air. Lätt att ta med sig och med en vikt som inte stör i ryggan, men samtidigt plats för ett vettigt tangentbord och en skärm man inte behöver förstoringsglas till.

Touchpaden har jag inte provat, men jag har aldrig hört någon klaga på den, något som förvånar mig eftersom jag Avskyr (med stort A) alla touchpads jag har provat. Hoppas att få möjlighet att prova en Macbooks touchpad inom en snar framtid så man får reda på vad som är så bra med den.

Skälvklart har detta sitt pris och jag fattar inte varför det inte finns särskilt många värdiga konkurrenter.
Där finns många pluringar att hämta och Air är nog den Appleprodukt som jag sett flest icke-applefanatiker köpa.

Har ni inte Macar på Swec? Hur bra är de ur arbetssynpunkt?

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziim0n:

Varför "vi" "hatar" Apple i sig är beskrivet i många inlägg i denna tråd. Varför "vi" ogillar Apple-anhängare är för oftast när en diskussion uppstår beter de sig trångsynta, bortser från fakta och kommer med bortförklaringar som i sin tur menar på att en nackdel är "okej" på något vis. Då blir man lite irriterad.

Fast exakt samma sak kan sägas om "Apple-hatarna", de är väldigt trångsynta. Som jag sa tidigare så har många svårt att se helheten, att förstå att andra prioriterar annorlunda än dom själva. Rena hårdvaruspec är inte alltid det viktigaste t ex.

Man måste kunna acceptera att alla har olika åsikter. Det finns ingen telefon som är "bäst" för alla t ex.

Skrivet av Zyriak:

Jag tror att en del i missnöjet över Apple här på Sweclockers är för att det här är en sida för hårdvaruentusiaster, tror dom flesta skulle tycka det vore skönt att ha Sweclockers som ett vattenhål utan en massa Appledravel. Finns tillräckligt på sidor som Aftonbladet och IDG, lite trist om Sweclockers skulle sjunka så lågt. Gillar man Apples produkter så finns det ju sidor som MacWorld man kan vända sig till

Skrivet av Zyriak:

..eller så håller man sig till ett macforum, då kan man snacka med likasinnande och slipper känna sig illa berörd av kritik mot Apple å så låter man oss hårdvaruentusiaster hålla till här på Sweclockers, så blir alla nöjda!

Sweclockers är det största svenska hårdvaruforumet. Jag är här för att diskutera hårdvara i alla dess former. Varför skulle man inte skriva om Apples produkter? Det är hårdvara i deras produkter också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Sweclockers är det största svenska hårdvaruforumet. Jag är här för att diskutera hårdvara i alla dess former. Varför skulle man inte skriva om Apples produkter? Det är hårdvara i deras produkter också.

Sweclockers relaterar rimligtvis till overclocking, det tillsammans med modifiering, hemmabyggen, grafikkort m.m är så långt från Macs man kan komma, det tror jag till och med du inser

Kan inte se någon som äger en mac för just hårdvaran, man kanske gillar OSx, designen eller något annat men det är knappast för överklockning eller 3D mark tester man köper dom, därav känns macar väldigt malplacerade här.

Permalänk
Medlem

Varför gillar folk Inet och (uppenbarligen) ogillar tex. Onoff? Sämre priser, mindre sortiment osv osv. SweClockers består till största delen av PC-entusiaster som överklockar, uppgraderar, spelar. Inget som Apple står för. Tycker inte illa om Apple själv, men dom har, om man kan lite, ganska överprisade produkter om man ser till hårdvaran. Sen att mjukvaran och designen är jättefräsch, visst. Därför tycker jag att Apple-användare ibland köper sina prylar i brist på kunnande. Tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peth:

Köp Ram från Inet eller nåt annat ställe då.

Analyserad? Är väl Apple och inte Google som avhandlas?

Du får väl göra vad du vill med din pryl? Mjukvara däremot köper man sällan, den licensieras och du får sålunda inte göra vad du vill med den, detta regleras bl.a. i lagen om upphovsrätt.

VGA-skärm till Mac mini funkar väl alldeles utmärkt, att sen VGA borde dött ut för ett decennium sedan är en annan sak.

Att du betalade halva priset för en helt annan produkt är väl knappast mer konstigt än att morötter är billigare än ost?

Så anledningen till ditt "Apple-hat" är alltså att du är en okunnig flane?

1. Jag sa "för folk som inte vet bättre"... Jag vet att det inte sitter några specialedition super mega hightec annorlunda ram i en mac mot en vanlig dator och hade därför, precis som du säger köpt ram från annat ställe.

2. Ursäkta, jag tänkte fel där, google var det kanske som samlade in data om de masterna du varit uppkopplad mot.

3. Jag syftade mer på att såfort jag väl har köpt mjukvaran så kan jag i windows eller liknande få det att se ut precis som jag vill, eller installera precis vad jag vill.

4. Vga goes where?

5. Och helt annan produkt var väl lite o ta i, det är mer som att antingen handlar du dina många högkvalitetsmorötter i en helt vanlig plastpåse eller så handlar du få, helt vanliga morötter förpackade i en exklusiv låda.

Tack för komplimangen, det är alltid kul att se att folkuppträder moget!

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Sweclockers relaterar rimligtvis till overclocking, det tillsammans med modifiering, hemmabyggen, grafikkort m.m är så långt från Macs man kan komma, det tror jag till och med du inser

Kan inte se någon som äger en mac för just hårdvaran, man kanske gillar OSx, designen eller något annat men det är knappast för överklockning eller 3D mark tester man köper dom, därav känns macar väldigt malplacerade här.

Nej, som jag precis skrev i en annan tråd så har inte Sweclockers under mina tio år här endast varit för överklockare. Själv har det aldrig intresserat mig.

Jag kom hit för att jag var intresserad av grafikkort men inte för överklockning utan av GPU-arkitekturer och OpenGL/DirectX och Swecklockers var det största svenska forumet för likasinnade. Jag besöker fortfarande Swecklocker för att diskutera produkter, underliggande teknik och branchen i stort. För mig är det fullständigt skitsamma om delar kan bytas ut eller inte och vad det står för märke på produkten i artikeln. Det är likväl hårdvara.

Var vill du dra gränsen? Skall vi endast ha artiklar om rena datorkomponenter och kanske ett och annat Alienwaresystem som kanske skulle platsa menar du? Förstår ärligt talat inte problemet, det är inte svårare än att du inte läser de artiklar som inte intresserar dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av imperatormedia:

"Apple mac pro"
2,26 ghz intel xeon quad core
Gforce GT120 DDR3
: Pris från 24999 enligt prisjakt.

http://www.inet.se/artikel/1517095/taurus-overkill-gamer-gtx5...
Både overkill processor och grafikkort, som namnet anger.
För 15,000 kr.
MYCKET BÄTTRE ÄN APPLE!

just sayin...

Jag tror inte du fattar vad man har Xeon processorer till.... Mac pro är inte tänkt att på något sätt vara en spel datorn. Med det sagt så tycker dock jag med att mac pro är jävligt dyr.
Enda macen jag inte skulle kunna tänka mig att ha.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggboxx:

1. Jag sa "för folk som inte vet bättre"... Jag vet att det inte sitter några specialedition super mega hightec annorlunda ram i en mac mot en vanlig dator och hade därför, precis som du säger köpt ram från annat ställe.

2. Ursäkta, jag tänkte fel där, google var det kanske som samlade in data om de masterna du varit uppkopplad mot.

3. Jag syftade mer på att såfort jag väl har köpt mjukvaran så kan jag i windows eller liknande få det att se ut precis som jag vill, eller installera precis vad jag vill.

4. Vga goes where? http://images.apple.com/se/macmini/images/features_hero_rearv...

5. Och helt annan produkt var väl lite o ta i, det är mer som att antingen handlar du dina många högkvalitetsmorötter i en helt vanlig plastpåse eller så handlar du få, helt vanliga morötter förpackade i en exklusiv låda.

vem använder vga idag? om man gör det så får man väl köpa en adapter för det. Fan ska folk leta efter onödiga saker bara för att klaga? det som är bra med apple produkter är att de dels är snygga (nej fractal r3 är inte snygg). Det finns faktiskt personer som vill ha en bärbar dator som är snygg. eller en stationär dator som allt sitter i skärmen på så man slipper en massa sladdar och ett chassi. Om man har snygg design hemma och inte har jätte dåligt med pengar så kan det vara värt att betala lite mer för att få en dator som är snygg.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Hat är ett så starkt ord.. jag skulle säga att jag ogillar Apple. Priset kan jag inte klaga på, då jag anser att man får valuta för pengarna. Att den inte har den senaste hårdvaran bryr jag mig inte om då allting flyter på utan några problem, vilket jag inte kan säga om de Android telefoner jag testat. Hårdvaran gör inget om mjukvaran inte kan använda den.

Nej.. det jag ogillar med Apple är deras begränsningar de lägger in i iOS, dels för att ha kontroll och dels för att få sina användare att uppgradera till nya modeller för att få tillgång till vissa funktioner, funktioner som utan några som helst problem skulle fungera på de äldre modellerna. Sen deras meningslösa begränsningar i form av bluetooth, facetime etc.. listan kan göras lång.

Däremot tycker jag att det är ganska komiskt när någon anklagar Apple-användare att vara hjärndöda zombies" och bashar på för fulla muggar, för att sedan komma med ett "..jag har aldrig testat i(xxxxx) innan..". Man är precis den hjärndöda zombien som man anklagar någon annan för att vara. Tycker att detta händer ganska ofta på Sweclockers och liknande forum.

En telefon som har designats av Apple och har iPhones flyt med ett öppet operativsystem vore ändå det ultimata.. tänk om man får se det någon dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

vem använder vga idag? om man gör det så får man väl köpa en adapter för det. Fan ska folk leta efter onödiga saker bara för att klaga? det som är bra med apple produkter är att de dels är snygga (nej fractal r3 är inte snygg). Det finns faktiskt personer som vill ha en bärbar dator som är snygg. eller en stationär dator som allt sitter i skärmen på så man slipper en massa sladdar och ett chassi. Om man har snygg design hemma och inte har jätte dåligt med pengar så kan det vara värt att betala lite mer för att få en dator som är snygg.

Well, jag accepterar att vi alla prioriterar annorlunda
Och så många som kommer in och ber om adapters för sina mac's (nätaggregat, Dp->dvi, Dp-HDMI) och även de som använder mac mini som trodde på apples text "kombinera vilken monitor som helst med denna datorn". kommer in och vill ha en adapter till vga och blir besvikna då de får reda på att det är skärmbyte, köp av en ful-klumpig-dyr aktiv-omvandlare som gäller. Så har jag iallfall tappat lite tro på "mac's smidighet". så tyckeri nte jag det är att leta onödiga fel, det var mer uttav en observation och en uppfattning jag skapat mig.

Du prioriterar utsidan och jag insidan, jag anser mitt val mer logiskt och du troligt vis ditt mer logiskt!

Visa signatur

Permalänk

Nu när man ändå har alla frihetsberövande hatare på samma ställe ( ja jag tycker det är minst lika frihetsberövande att bli förnedrad för att man inte tycker som alla andra, om inte annat kränkning) kan jag meddela att detta är skrivet från en iPad. Precis! Go nuts, skicka hatmail om att jag är dum i huvudet. Räcker det inte att jag tycker att deras koncept är bekvämt och jag gillar känslan av deras produkter hör ni inte hemma på ett forum där det är till att vi ska respektera varandra och känna samhörighet.

Varför valde jag macbook PRO t ex.
Garage band ( gratis, ja sånna program är extremt dyra annars)
Batteritiden
Kraftfullheten/ batteri
Aluminiumet gör den stryktålig
De är stiliga (min helt ickeobjektiva åsikt)
Touchpad'en alla finurligheter (särskilt nu i Lion)
nästan inga virus och därmed krävs inget antivirus som ska uppdateras ständigt
Produkten apogee gio som gör det sjukt lätt att spela in musik och sitta och leka med effekter
Logic express som var/är äckligt billigt i jämnförelse med liknande program

Mixen av det här gjorde att den dator jag köpte blev optimalt just för mig

Ja listan kan bli lång, likaså pc listan kan bli lång.
Skulle inte denna tråd kunna handla mer om varför folk valde just deras PC/Mac och inte varför de inte valde.

Mycket personliga och ickeobjektiva påståenden i denna posten, hoppas ni läste den med en nypa salt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laggboxx:

4. Vga goes where? http://images.apple.com/se/macmini/images/features_hero_rearv...

4. VGA goes to buy an adapter for around 200-300kr because it's an ancient protocol and noone wants it on the actual computer.