Vad är det med folk och Inet egentligen?! Seriöst!

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Xaio:

Det va inte så att paketet var över 20kg? Tror jag läst i någon av trådarna (kanske inte specifikt inet) att det automatiskt blir företagspaket för att maxgränsen går vid 20kg för privatpersoner. (rätta mig om jag har fel, då jag inte har källa mer än mitt dåliga minne)

Stämmer. Saxat från Posten:

- Inrikes Postpaket: max 20 kg
- Inrikes Företagspaket: max 35 kg
- Inrikes Halvpall*: 35-500 kg
- Inrikes Helpall*: 35-1000 kg
*Observera att pallfrakt alltid körs ut av Postens lastbilar och enbart levereras till fastigheten på gatunivå om lastkaj saknas. Vidare transport ansvarar mottagaren för.

Pallfrakt krävs även om paketets höjd överstiger 1,15 m, och skrymmandetillägg tillkommer om paketet är mer än 120 cm långt.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Och kommer man till ett forum frågar om tips på vart man ska köpa en produkt känns inte "prisjakt" som det svaret man letar. Då kanske man vill ha tips om en butik folk har haft bra erfarenheter av. Och man får ju iaf scrolla ned en bit på prisjakt innan man kommit bort från leverantörer som har typ 3-4 av 10 stjärnor på prisjakt..

Har man bra erfarenhet av inet så tipsar man väl om det. Det verkar ju inte som att dom gjort sig oförtjänt av det.

Permalänk
Medlem

CDON = Billigast
Webhallen = Trevligaste sortimentet
Indomo = Bäst service
Alina = Roligast
Komplett / Dustin = Gamla pålitliga rävar

Mina erfarenheter
Inet har som flera har sagt tidigare, lite av varje.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Deathdancer:

Om du gör det du alltid gjort, kommer du få det du alltid fått.

Inet har inte bäst priser, men man behöver aldrig vara orolig för uteblivna leveranser, dålig support eller okunnig personal.

Pingvinstången är ett plus i kanten. Visst, den kostar bara några kronor, men vem blir inte lite glad när de hittar lite godis bredvid datordelarna? Klart som fan att Inet fortsätter med dom. Det konstiga är att inte så många andra tagit efter.

Marknadsknep? Javisst!
Lurendrejeri? Verkligen inte...

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?t=1091498

Aldrig okunnig personal?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Klart det finns nötter överallt

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.