[LEK] Gissa spelet

Permalänk
Medlem

Jag har lite dåligt samvete för att jag dödade vårt fina flow så här kommer ett bidrag för att starta om gissningarna:

Visa signatur

--| "Snickelidumsnack!" sa vargen... |--

Permalänk
Medlem

Känner igen kartan, hemdator eller spelkonsol?

Edit: Kom på det, man får tänka vad man tycker kartan ser ut att tillhöra sen tänka rivalsystemet
Ger andra chansen

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Känner igen kartan, hemdator eller spelkonsol?

Edit: Kom på det, man får tänka vad man tycker kartan ser ut att tillhöra sen tänka rivalsystemet
Ger andra chansen

Helt rätt tänkt! 😉

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av l-d:

Jag har lite dåligt samvete för att jag dödade vårt fina flow så här kommer ett bidrag för att starta om gissningarna:

https://i.ibb.co/0CVPfGS/map.png

Utan ledtråden om rival hade jag nog inte hittat Golvellius! Såg grafiskt ut som något jag gillat som barn, men vet inte om jag ens hört talas om det eller möjligen blivit lurad av namnet då det låter som en rymdshooter.

Om det är rätt ska jag försöka hitta något att posta under eftermiddagen

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Utan ledtråden om rival hade jag nog inte hittat Golvellius! Såg grafiskt ut som något jag gillat som barn, men vet inte om jag ens hört talas om det eller möjligen blivit lurad av namnet då det låter som en rymdshooter.

Om det är rätt ska jag försöka hitta något att posta under eftermiddagen

Jajamen, det stämmer bra! Golvellius: Valley of Doom till Sega Master System är rätt svar. Jag minns det som en bättre klon av Zelda men det är möjligt att min bedömning är skev av de nostalgiska glasögonen.
You're up!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av l-d:

Jajamen, det stämmer bra! Golvellius: Valley of Doom till Sega Master System är rätt svar. Jag minns det som en bättre klon av Zelda men det är möjligt att min bedömning är skev av de nostalgiska glasögonen.
You're up!

Blev lite sugen ändå...

Nåja, i ett liv med mer tid kanske.

Här är nästa som jag tyvärr inte själv testat. Från en av mina favoritutvecklare.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av Videoapan:

Blev lite sugen ändå...

Nåja, i ett liv med mer tid kanske.

Här är nästa som jag tyvärr inte själv testat. Från en av mina favoritutvecklare.

https://i.ytimg.com/vi/A0RK2CcpJCQ/hqdefault.jpg

Ohhh älskade detta spel som liten...

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Digital fyndjägare

Mitt bidrag blir ett "cover" denna gång.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Mitt bidrag blir ett "cover" denna gång.
https://i.imgur.com/fRH5kZF.jpg

Jag känner inte igen det men det känns väldigt Metal Gear. Men med tanke på den seriens alla konstiga namn vågar jag mig inte på en chansning. 😇

Visa signatur

Permalänk
Digital fyndjägare

Olika plattformar...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Damn, nånting med det där är bekant!
Är det Narco Police? (Dinamic eller vad utvecklaren hette)
(första tanken var typ SWIV med de där bilderna på helikoptrar och sånt... men menyvalet "tunnel" och bilden nere till vänster fick mig att tänka om!)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av Roger W:

Damn, nånting med det där är bekant!
Är det Narco Police? (Dinamic eller vad utvecklaren hette)
(första tanken var typ SWIV med de där bilderna på helikoptrar och sånt... men menyvalet "tunnel" och bilden nere till vänster fick mig att tänka om!)

RÄTT!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Jösses jäklar, där hade man lite flyt Spelade spelet en det på Atari STE för många år sen, så tydligen mindes man lite av det!

Hmm, jag lovade väl att hålla mig från 16-bits eran den här gången, men vad ska vi hitta på då???
Yes, jag kom på ett lite modernare spel som man inte hör så mycket om nuförtiden och som jag tror vi missat i tråden hittills?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jösses jäklar, där hade man lite flyt Spelade spelet en det på Atari STE för många år sen, så tydligen mindes man lite av det!

Hmm, jag lovade väl att hålla mig från 16-bits eran den här gången, men vad ska vi hitta på då???
Yes, jag kom på ett lite modernare spel som man inte hör så mycket om nuförtiden och som jag tror vi missat i tråden hittills?
https://i.ytimg.com/vi/eAn3lbmBaKc/maxresdefault.jpg

Det där har jag aldrig sett innan. Fick fallout/stalker vibbar men en googling på fps med järnrör som vapen gav Condemned som resultat.

Inget nytt på lager känner jag, kanske kommer på något under dagen men det är fritt fram om någon har något på g.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Det där har jag aldrig sett innan. Fick fallout/stalker vibbar men en googling på fps med järnrör som vapen gav Condemned som resultat.

Jepp condemned är rätt!
Grym stämning i det spelet för din tid!
(Blev kanske lite monotont i längden dock - minns inte säkert)

Hoppas någon har en bra bild på gång

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kom på ett!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Antar att det inte är så lätt som outrun?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Antar att det inte är så lätt som outrun?

Nepp! Bilderna är från PC och Amiga men det var, precis som Outrun, ett arkadspel från början. Den andra bilden innehåller en ledtråd till namnet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

San Francisco rush?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

San Francisco rush?

Getting closer! Staden är rätt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm, fick fundera och titta runt lite. Är det Cisco Heat spelet heter månne?
Om jag har rätt får gärna någon hoppa emellan, men jag försöker hitta på nån ny om det blir tyst i tråden

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, fick fundera och titta runt lite. Är det Cisco Heat spelet heter månne?
Om jag har rätt får gärna någon hoppa emellan, men jag försöker hitta på nån ny om det blir tyst i tråden

Helt rätt!

En kompis hade det så jag trodde det var mer känt än det verkar vara. Var väl inget superspel men ändå fartfyllt på en gammal 386:a.

Kanske något med jultema härnäst? 🎅

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm, kom på ett äventyrsspel jag bökade lite med ett tag, men glömde bort sen.
Hade sin egen stil grafiskt, men inte superintuitivt vill jag minnas.
https://lh3.googleusercontent.com/proxy/tPFtaJRU3-kpgVwPEIReL...

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/KJdeOujOzNlen35MyhwEl...

(inget jultema - sorry!)

Visa signatur

Permalänk

Beneath a steel sky?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Beneath a steel sky?

Tyvärr inte det spelet, tyckte själv det känns lite Ghost in the Shell men vet inte om något sånt spel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Beneath a steel sky?

Nix!
Men släpptes samma år verkar det som
Det här är mer okänt och släpptes av en förläggare vars kärnverksamhet nog snarare var action än äventyr.
(Jag lyckades smita in en bonushint där också )
Spelet kom på Amiga, cd32 och pc.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Nix!
Men släpptes samma år verkar det som
Det här är mer okänt och släpptes av en förläggare vars kärnverksamhet nog snarare var action än äventyr.
(Jag lyckades smita in en bonushint där också )
Spelet kom på Amiga, cd32 och pc.

Bilderna verkar ha dött tyvärr.

Och nu lyckades jag hitta Universe av Core (fin ledtråd där)

Verkar vara rätt, ska se vad jag kan komma fram med om ingen annan smiter in förstås.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då jag lyckades hitta några av scenerna i en let's play är jag nu säker på min sak och här kommer något jag inte spelat själv men som verkar lite juligt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Bilderna verkar ha dött tyvärr.

Och nu lyckades jag hitta Universe av Core (fin ledtråd där)

Hoppsan men snyggt att du hann fixa det innan bilderna försvann!
Jepp, Universe är rätt förstås

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Videoapan:

Då jag lyckades hitta några av scenerna i en let's play är jag nu säker på min sak och här kommer något jag inte spelat själv men som verkar lite juligt

https://i.ytimg.com/vi/6m8B-2AyFJc/hqdefault.jpg

https://i.ytimg.com/vi/7WKLKEdPV1o/hqdefault.jpg

Ingen aning, ledtråd?